Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Det kan jo hende hifi interessen går ut på å faktisk høre forbedringer når man surfer rundt på konfirmasjons bios bølgen, og investerer i plasebo komponenter.

    « Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme.» (ref. Ibsens Vildanden)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.759
    Antall liker
    13.696
    Sted
    Sørlandet
    English Electric 8S

    As a professional network engineer with around 35 years of experience with Ethernet and the protocols running over it, this is pure BS. Jitter at the bit level is absolutely irrelevant. The bits get reassembled into packets of up to 1500 bytes long before they get anywhere near a DAC. Software then decodes the packets into the stream of digital audio data, which is then decoded and fed into the DAC. Bit level network jitter from an Ethernet LAN cannot possibly impact the timing that's actually driving the DAC. Total BS, used to sell overpriced snake oil.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Dette kalles statisk elektrisistet, og det er samme effekten som får en ballong til å henge i taket når man gnir den mot håret. Det er altså en overføring av elektriske ladninger (elektroner) fra ett sted til et annet. I ditt tilfelle fra stolene og klærne til huden på kroppen din. Det er nemlig slik at hår og hud gjerne vil kvitte seg med elektroner, og kunststoff gjerne vil ta opp elektroner.

    Vis vedlegget 963162

    Objekter med forskjellig ladning vil tiltrekke hverandre. Noe denne katten nettopp har lært :D
    Vis vedlegget 963161

    Hvis luften er tørr er effekten sterkere. (merk "Dry skin" på pilen over)

    Hva er det som skjer:
    Din DAC er koblet til jord og har dermed ca. 0V, men det har ikke du når du kommer ut fra stolen din. Kroppen din kan gjerne ha et så stort underskudd på elektroner at spenningen mellom deg og din DAC er 20.000 volt!!
    Når du kommer i nærheten av en metalloverflate vil den høye spenningsforskjellen i løpet av noen ti-talls nanosekunder lade seg ut på gjennom en flere mm lang gnist med en strømstyrke på flere ampere! Dette er kraftige greier som fint kan ødelegge elektronikk som ikke er tilstrekkelig beskyttet.

    Hvordan fikse det:
    Det hjelper ikke å koble DAC til enda flere jording eller andre ting. Det man må gjøre er å få kroppen til samme potensiale som stereoanlegget. Og da helst ikke på 50ns gjennom en vond gnist, men over litt lengre tid. Til dette bruker man noe som leder strøm, men leder såpass dårlig at man unngår den voldsomme strømmen i en gnist.
    Man kan f.eks legge en ESD matte foran stereoanlegget og jorde denne til anlegget. Legg merke til den lille knappen i hjørnet som kan jordes.
    Vis vedlegget 963167
    Det finnes flere varianter og størrelser her:

    Når du går ut av stolen og tråkker på denne matten foran anlegget vil kroppen din lades ut til samme poteniale som anlegget i løpet av mindre enn 0,1 sekund, og du kan umiddelbart berøre anlegget uten problemer. Det er viktig at du ikke bruker sko med tykke gummisåler selvfølgelig.
    Vis vedlegget 968840

    Så blev der købt denne. Tak igen.
    Jeg har bestil et stik, så man kan jorde i fordeler boks. Vis vedlegget 968840


    1699657461511.png


    20231110_235113.jpg
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har arbejdet en del med streaming nu, for at forbedre lyden. Jeg har en rigtig god Transporter for cdèr.
    Jeg sad og sammenlignede en cd med streaming, for at få et billede af, hvor lange jeg var kommet. Selvfølgelig nøjagtig samme musik og
    der var en mindre forskel på lyden. Så afgjort. Cd mere ren og klar. Lydbilledet lidt mere i midten
    og trukket en anelse tilbage. Mindre stressende at lytte til. Mere enkelt.
    Streaming lidt mere fyldig lyd og mere bredt i lydbilledet. Støjgulvet føles højere. Det skal
    så siges, at jeg bruger to billige USB kabler fra Hifi Klubben, og det vil helt
    sikkert betyde en del for kvaliteten. Jeg har bestilt to fra Ediscreation. Jeg havde besøg af
    en hi-fi ven, og vi sammenlignede mit billige med hans fra Ediscreation, der ikke var helt tilspillet. Hvilken forskel det gav i Ediscreation favør!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så fik jeg tilsendt et eterhnet kabel fra AfterDark. Det giver en forbedring. Ikke særlig voldsomt, men hørbart er det en smule. Men når man går tilbage igen til det medfølgende kabel, så stiger støj.

    20231122_121640.jpg
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    529
    Antall liker
    781
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    English Electric 8S

    As a professional network engineer with around 35 years of experience with Ethernet and the protocols running over it, this is pure BS. Jitter at the bit level is absolutely irrelevant. The bits get reassembled into packets of up to 1500 bytes long before they get anywhere near a DAC. Software then decodes the packets into the stream of digital audio data, which is then decoded and fed into the DAC. Bit level network jitter from an Ethernet LAN cannot possibly impact the timing that's actually driving the DAC. Total BS, used to sell overpriced snake oil.
    Som Nettverksingeniør med 30 års erfaring kan jeg bekrefte at han har rett.

    Men nå sier vel produsenten at de reduserer støy, ikke jitter?
    Jeg har opplevd mediakonvertere som lager så mye støy at rutere slutter å fungere, da har jeg ikke noe problem med å tro at elektrisk støy fra en switch kan påvirke lyden i en dac/streamer.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvordan ble det med ESD matten? Har du koblet jordledningen til jord i anlegget ditt?
    Tak.
    Det er blevet meget bedre. Jeg fik dog et mindre stød i dag nok grundet dårlige hjemmesko. Så af med dem.
    Jeg fik købt det gule stik på billedet, men der mangler et kabel derfra. Iøvrigt var det medfølgende et tyndt kabel og ikke som dem jeg har købt til jordkasser for afladning.

    20231125_203832.jpg
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det jeg lurer på er hvordan musikk blir bedre av alt som skjer i det digitaledomene.
    Ingen musikk der…
    Ja. Hvordan bliver streamet så meget bedre af at sætte en 12 volt IPS på routeren. Det er helt vildt hvad det gav. Langt mere end at skifte switch.
    Jeg kan varmt anbefale en AfterDark strømforsyning. Jeg har også bestilt en mere, efter at have købt en og lyttet forbløffet dertil.

    20231125_115659.jpg

    Her afprøves ved MiniDsp.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.116
    Antall liker
    7.528
    Sted
    Kongsberg
    Tak.
    Det er blevet meget bedre. Jeg fik dog et mindre stød i dag nok grundet dårlige hjemmesko. Så af med dem.
    Jeg fik købt det gule stik på billedet, men der mangler et kabel derfra. Iøvrigt var det medfølgende et tyndt kabel og ikke som dem jeg har købt til jordkasser for afladning.

    Vis vedlegget 973009
    Ja, den gule kontakten er kontakt som bare har tilkobling til jord. Det er som sagt viktig at ESD-matten er koblet sammen med jord på anlegget ditt for at det skal fungere. At ledningen er tynn spiller ingen rolle, så du kan like godt bruke den som følger med.
    I prinsippet kunne man hatt 0,0000001mm^2 kabel til dette siden det kun er snakk om å utligne spenningen.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    311
    Antall liker
    445
    Sted
    Minhus
    Ja. Hvordan bliver streamet så meget bedre af at sætte en 12 volt IPS på routeren. Det er helt vildt hvad det gav.
    Der har du mistet all troverdighet.
    Du kan ikke påstå at digital informasjon gjennom en ruter blir bedre med en LPS og forbedrer lydkvaliteten.
    Der du komme med bevis eller en god teori hvordan dette er mulig.

    Melder meg ut av alle dine tråder…
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.562
    Antall liker
    3.220
    Der har du mistet all troverdighet.
    Du kan ikke påstå at digital informasjon gjennom en ruter blir bedre med en LPS og forbedrer lydkvaliteten.
    Der du komme med bevis eller en god teori hvordan dette er mulig.

    Melder meg ut av alle dine tråder…
    Det kan muligens forklares med at @Sven_Palvig spiller med jordsløyfer i annlegget sitt. Det er derfor ikke helt utenkelig at han ville fått lignende men ikke helt identisk effekt ved å fjerne jordsløyfen hvor Ethernettet hans deltar. Jeg har selv forsøkt batteridrift på switch sammen med Ethernetkabel uten skjerm og hørte da ingen forskjell.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der har du mistet all troverdighet.
    Du kan ikke påstå at digital informasjon gjennom en ruter blir bedre med en LPS og forbedrer lydkvaliteten.
    Der du komme med bevis eller en god teori hvordan dette er mulig.

    Melder meg ut av alle dine tråder…
    Routeren har vel en dårlig switch strømforsyning, der giver en masse støj fra sig.
    Jeg læste om det på en dansk hi-fi side, Facebook Hifi nerds, og jeg tvivlede på det. Vedkomne brugte LPS til sin fiberboks og til sin router. Han mente også, at en Netværkssvitch skulle man undgå at bruge...

    Jeg spurgte en af mine hi-fi venner om han brugte det. Det gjorde han med godt resultat. Prisener kun 3434 dkr. + forsendelse. På grund af black freday er der - 10 % og fri fragt.

    AfterDark. Black Modernize Linear Power Supply - High Current Isolated (adark.co)

    Det er ærgeligt, at du synes at jeg har mistet all troværdighed.
    Jeg valgte at prøve. Jeg prøver at beskrive mine oplevelser på bedste ærlige måde. Jeg er meget forbløffet over den kvalitetsforbedring den giver.
     
    Sist redigert:

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    1.792
    Sted
    Horten
    Har du noen gang gjort deg tanker på dette med at tilnærmet alt du prøver hos deg som har merkelapp "hifi", forbedrer lyden hos deg?
    Hva er årsaken tror du?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Routeren har vel en dårlig switch strømforsyning, der giver en masse støj fra sig.
    Jeg læste om det på en dansk hi-fi side, Facebook Hifi nerds, og jeg tvivlede på det. Vedkomne brugte LPS til sin fiberboks og til sin router. Han mente også, at en Netværkssvitch skulle man undgå at bruge...

    Jeg spurgte en af mine hi-fi venner om han brugte det. Det gjorde han med godt resultat. Prisener kun 3434 dkr. + forsendelse. På grund af black freday er der - 10 % og fri fragt.

    AfterDark. Black Modernize Linear Power Supply - High Current Isolated (adark.co)

    Det er ærgeligt, at du synes at jeg har mistet all troværdighed.
    Jeg valgte at prøve. Jeg prøver at beskrive mine oplevelser på bedste ærlige måde. Jeg er meget forbløffet over den kvalitetsforbedring den giver.
    Og det som er mest merkelig, er at du foretrekker støy fra jordsløyfer foran ingen støy og at du velger å betale uendelig mye ekstra for å forme støyen som ikke har noe med lydsignalet å gjøre i det hele tatt..
    Du har vel innrømmet det selv også, sammen med alle de "audiofile vennene" at skjermet kabel høres "bedre" ut for å fortsette på jordsløyfen.
    Et lite stikkord for deg her, følsomheten på høyttalerne dine er ganske lave så du har vanskelig for å høre støyen de remedier du holder på med og hva de faktisk forårsaker.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20231126_194844.jpg


    Jeg lytter til dig angående det med at bryde jordsløjfen. Nu har den Ediscreation mulighed for at mellem Isolated og Connect ground. Desuden er stikket på routeren ikke med metal. Og en hi-fi ven har målt på begge kabler, og der er ikke forbindelse i skærmen. Så det er der taget højde for. Så kan skærmen vel opfange noget støj og lede det væk. Altså det fra Ediscreation der er mellem Ediscreation Silent Switch OCXO Extreme og Innuos Streamer. After Dark bruges i mellem Router fra You See og til Ediscreation Silent Switch. Her vil jeg prøve at bytte rundt på de Ethernet kabler, om det ændrer noget.
    Routeren har ikke metal i stikkene. Så også der er det adskilt. Jeg overvejede at købe en bedre router, men det er nok ikke af betydning. Nu har den også fået en god strømforsyning. Det er så godt.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Men skjermet kabel bruker du imellom enhetene som ikke har jordet stikk...?

    Man kunne jo startet jordsløyfe butikk og solgt jordsløyfer på hifi forum, det hadde jo vært god butikk.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Er det skjermet bare i en ende så er det ikke skjermet.. Jordingsboks for å lage flere jordsløyfer?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.562
    Antall liker
    3.220
    De har vel i den ene ende. Desuden har jeg sat jordkabel til en jordingsboks fra Ediscreation Switch.
    Om skjerm kun er koblet i den ene enden kan den i praksis fungere som antenne for kabinettet denne er tilkoblet.

    Når man måler slike dingser kan det samtidig være lurt å måle kapitans og ikke bare motstand. Ofte er de en sammenkobling via en kondensator som da slipper gjennom vekselspenninger.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1.053
    Støy fra SMPS på ruteren som igjen påvirker lyden man streamer, om det skulle gå ann, så skulle man ha like store problemer med å strømme video samt bygge opp tekst og grafikk riktig i nettleser også?

    Hos meg er kabler, komponenter og den slags det totale kaos. Til tross for utrolig bredbåndet utstyr i hele kjeden, så har jeg ikke et fnugg av støy. Jeg er vel bare veldig heldig.

    Ellers er det jo fint å holde hobbyen vedlike med nye tweaks om ikke annet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    12.372
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er jo dette som gjør det så hysterisk morsomt, at audio blir utrolig mye påvirket av "vanlige, dårlige" switcher, men ikke tekst, bilder, bankoverføringer - whatever... Hvilken som helst switch, ruter etc gir seg jo blanke f@n i hva som kommer gjennom, - alt er jo bare bits....
    Til tider virker det som noen i fullt alvor tror det sitter en slags slem alv inni der og fikler utelukkende med audiodata... for med de "endringer" som ofte rapporteres om bedre dynamikk, tightere bass, luftigere diskant etc - så er mye av det fullstendig umulig uten å endre selve datainnholdet....
     
    Sist redigert:

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    355
    Antall liker
    271
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Du må ikke flytte på noen ting. Det er i perfekt kaos 😅

    Støy fra SMPS på ruteren som igjen påvirker lyden man streamer, om det skulle gå ann, så skulle man ha like store problemer med å strømme video samt bygge opp tekst og grafikk riktig i nettleser også?

    Hos meg er kabler, komponenter og den slags det totale kaos. Til tross for utrolig bredbåndet utstyr i hele kjeden, så har jeg ikke et fnugg av støy. Jeg er vel bare veldig heldig.

    Ellers er det jo fint å holde hobbyen vedlike med nye tweaks om ikke annet.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det er jo dette som gjør det så hysterisk morsomt, at audio blir utrolig mye påvirket av "vanlige, dårlige" switcher, men ikke tekst, bilder, bankoverføringer - whatever... Hvilken som helst switch, ruter etc gir seg jo blanke f@n i hva som kommer gjennom, - alt er jo bare bits....
    Til tider virker det som noen i fullt alvor tror det sitter en slags slem alv inni der og fikler utelukkende med audiodata... for med de "endringer" som ofte rapporteres om bedre dynamikk, tightere bass, luftigere diskant etc - så er mye av det fullstendig umulig uten å endre selve datainnholdet....
    Uden at jeg skal gøre mig klog på dette, så er det vigtigt med et meget lavt jittertal.
    Synd at man ikke vil prøve selv.
    Her i aftes blev der afprøvet en Lyngdorf forstærker, hvor mine to 18 tommere skal implementeres bedre i anlægget. Og det kunne Lyngdorf. Ikke den samme præcise placering af sanger, som jeg er vant til, men hvor var det fint at lade de store 18 tommere klare bunden.
    Efter et stykke tid blev der skiftet strømkabler til to PS Audio Stellar monoblokke, der trak subwoofere. Hvilket løft i lyden med et LessLoss Prime kabel. Jeg havde lige fået 4 hjem.
    Så blev der monteret et på streameren. Mere varme i lyden. Mere dynamisk lyd.
    Så blev der sat en AfterDark strømforsyning
    Jeg havde flyttet AfterDark strømforsyning til min MiniDsp og den var ikke i brug.
    Der kom mere saft og kraft til musikken. Dynamiken blev igen forbedret. Der blev brugt et Audioquest strømkabel dertil.
    Der var et LessLoss Prime tilovers, og det blev monteret på EdisCreation silver Silent Switch OCXO Extreme, og det er fantastisk, hvad det net kabel kan gøre for lyden. Det kabel har den egenskab, at det renser strømmen. Og lyden bliver mere varm og klar.
     
    Sist redigert:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Der var et LessLoss Prime tilovers, og det blev monteret på EdisCreation silver Silent Switch OCXO Extreme, og det er fantastisk, hvad det net kabel kan gøre for lyden. Det kabel har den egenskab, at det renser strømmen. Og lyden bliver mere varm og klar.
    En strømkabel som går inn å «renser» på en slik måte du beskriver bør vel egentlig ikke kalles lessloss?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Uden at jeg skal gøre mig klog på dette, så er det vigtigt med et meget lavt jittertal.
    Det sies så med alle disse reklamene, men hva i all verden er så denne jitter?
    Hvordan kan alle disse kablene fikse jitter?

    Jitter er noe som det ble fokus på i DAC for 20 år siden, det ble også løst på den samme tiden med asynkron klokke og bedre DAC chips og isolering av signalet. Nå så snakkes det stadig om det, uten at det er et reellt problem lengre.

    Når det gjelder et nettverk så lenge man snakker om lag2 (switcher) så kan ikke disse fikse jitter, jitter i et nettverk er et reelt lag3 problem som brukeren faktisk ikke legger merke til eller i det hele tatt skjønner hva det innebærer. Å skjønne forskjellen på lag1, lag2 og lag3 er steg 1 i denne prosessen på forståelse.

    Det er også noe forskjell på et nettverk design med noen tusen brukere i samme bygg, sammenlignet med hjemmenettverk og fjotterier der med en switch eller to og en streamer pr. Switch.. 🤡

    Det finnes endel protokoller der jitter er et problem; RTS, Dante, AES67, AES50 etc. Det som er felles for disse er at det er protokoller for real-time der tiden spiller inn i bildet og lav forsinkelse er derfor viktig.
    På vanlig streaming med TCP/IP så spiller ikke tid med forsinkelse inn som nevnt for 1000. Gang!! Spotify er ikke en live-tjeneste der man må være under 1ms forsinkelse, man kan laste ned en sang på 1t som varer i bare 1min uten at det er et problem.......
     
    Sist redigert:

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    673
    Antall liker
    375
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har ikke lest alle sidene.
    Noen som har eller vet om det finnes datablad på disse HIFI Switchene?
    De er vel unmanaged men priset som lag 3 switcher?
    M1
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har ikke lest alle sidene.
    Noen som har eller vet om det finnes datablad på disse HIFI Switchene?
    De er vel unmanaged men priset som lag 3 switcher?
    M1
    Overprisede Linksys switcher 80% av tiden faktisk, uten endring av hardware. Bare overprisede chassier mao.
    Ingen datablader finnes, kun reklameflyers!
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    673
    Antall liker
    375
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    TEKNISK INFO
    8 porter
    Gigabit-nettverk
    Dempføtter for uønsket mekanisk vibrasjon
    Isolert mot elektrisk støy
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Hei, har ikke lest alle sidene.
    Noen som har eller vet om det finnes datablad på disse HIFI Switchene?
    De er vel unmanaged men priset som lag 3 switcher?
    M1
    Du har vel ikke gått glipp av så mye. Fellesnevner er vel at jo mindre teknisk kunnskap man har om temat, des mer konfirmasjons bias / plasebo kan hørselen lures med og resultatene blir deretter. Datablad vil jo virke mot sin hensikt på disse..
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    3.295
    Torget vurderinger
    0
    Ingenting er bedre enn å unngå nettkabler.
    Hvis man også kan unngå nettverkskabler
    så er mye gjort for best mulig lyd (y)

    tp_link.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.536
    Antall liker
    11.533
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Så fik jeg tilsendt et eterhnet kabel fra AfterDark. Det giver en forbedring. Ikke særlig voldsomt, men hørbart er det en smule. Men når man går tilbage igen til det medfølgende kabel, så stiger støj.

    Vis vedlegget 972973
    Håper de er ekte, kommer rykter om at det kun er rebrandede de selger. Vel faktisk rebrander fake produkter til andre.
    Bit of a problem here: I purchased an item from forum sponsor Afterdark (a Cisco active optical cable). It turned out to be a fake. It was advertised and badged as a Cisco item (rather than a much cheaper unbranded clone), so no chance of any ‘misunderstanding’. I did get my money back, but the point is that allowing a sponsor to sell blatant fakes and then to keep deleting all forum posts that challenged their doing so (fortunately I took
    screenshots),

    Men så lenge man tror på det så....

    Nok et merke man bør holde seg borte fra.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har enorm god erfaring med AfterDark. Jeg har flere bestillinger på vej. Fremragende ting de har, og til fornuftige priser
    Jeg har købt:

    AfterDark Ethernet standard.

    AfterDark Black Magic mk II 12S HDMI.

    2 stk. AfterDark Black Modernice Linear Power Supply High Current Isolated Transfromer SE Edition. Disse bruges som strømforsyning til router og den anden til MiniDSP. Begge steder giver det et tydeligt løft i lyden. Jeg er forbavset over, at det kan give så meget forbedring af lyden.
    At sætte et LessLoss strømkabel gav ikke så meget, syntes jeg. Men dog en mindre forbedring.


    1704281370530.png


    Den er bare god! 12 LPS. :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.749
    Antall liker
    4.265
    Torget vurderinger
    1
    Oppsummering av denne og alle andre lignende tråder:
    Ja, og ordentlig galvanisk skille forringer såklart lyden!?

    Fordi INGEN audiofile med respekt for seg selv bruker såklart fiber, det forringer lyden da den er perfekt galvanisk skille. INGEN audiofile bruker uskjermet kabel, fordi skjerm skal være bra og skjønner ikke fordelen med uskjermet. INGEN audiofile som fronter slike overprisede jallaprodukter skjønner hvordan et nettverk henger sammen og forskjellen i de forskjellige lagene i en OSI-modell.

    For ALLE audiofile så er kabler kabler og alle er unike samme hvordan signalet håndteres og behandles, og samme hva man gjør så blir det såklart en positiv endring! Og her kan man alltids nevne slike ting som, mørkere bakgrunn, bedre oppløsning og bedre makro/micro/nano dynamikk blant annet. Og såklart har alle de audiofile skjermede nettverkskabler og uskjermede signalkabler sånn ellers! Fordi lyden lyder best når den er dårlig, så de kan fortelle alle ingeniører at de har feil.. Uten at de audiofile såklart trenger å forklare noe som helst, annet enn følelser for ting de nylig har handlet inn basert på utløste hormoner de fikk i det de trykker på handle knappen i nettbutikken så lyder alt allerede bedre allerede da og de har da plutselig fått en doktorgrad i elektronikk over natten ved å bytte noen kabler.

    Sannelig ikke enkelt å holde følge med alle diskusjoner når de audiofile diskuterer tekniske duppeditter de ikke skjønner bæret av hvordan de fungerer, så her var en kjapp oppsummering av 99,98% av disse kabel, data/nettverk trådene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn