Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Slik kan det også gjøres, men er det "mystisk, uforståelig og audiofilt" nok?

PS: Man streamer ikke lyd, men data.....
    For de som ikke skjønner hva en switch egentlig gjør, så er det sikkert mystisk og uforståelig nok. 👾 Men det står jo ikke noe audiofil på switchen, må vel skrive det selv med sprit tusj om det skal vekke interesse her inne.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Her er der stor mulighed for at forbedre lyden. Switchen ligger direkte på gulvet og optager vibrasjoner.
    Hvilket gulv!?? Hvilke vibrasjoner!? Det er ikke en LP-spiller.
    Jeg kan dokumentere at jeg har 0 pakketap med denne switchen og 0 feil på nettverket som er koblet til, og at kablingen er innenfor standardene som benyttes på 1Gbit/s. Kan du det med ditt utstyr?
    Det er her forskjellene på proff utstyr og noe overpriset billig hjemmemekk laget på en kjøkkenbenk i kina kommer inn.
    Det lønner seg å gå for noe ordentlig med en gang Sven, så slipper man å herje så mye med dilldall etterpå som ikke vil fungere bedre enn proff utstyret uansett.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    1000002317.jpg

Ble det godkjent nå!??
    Dette er altså en Cisco Audiofil Switch!!
    Såklart er den 10 år gammel og ikke lengre i produksjon, slik det er med alt av audiofile switcher er såklart.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.136
    @Sven_Palvig Du er en fin fyr, kommer gjerne på besøk engang om anledningen byr seg. Jeg jobber i Nordsjøen og fraktes ut til plattform med helikopter. Jeg har aldri noen sinne kjent noe som vibrerer mer enn disse helikopterene som frakter oss til jobb. Jeg sitter ofte på første rad og da ser jeg rett inn i cockpitten til pilotene. Monitorene / skjermene som de navigerer etter er krystallklare, aldri noe støy eller utydelig bilde. Hvorfor vibrasjoner skulle ha så mye å si når det gjelder lyd via elektronikk forstår jeg virkelig ikke.

phaselineær

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2025
    Antall liker
    179
    Sted
    Sjælland
    its-in-your-head-dove-cameron.gif

Men det er der så sandelig nogle der ikke forstår og ikke vil forstå.
    De klareste beviser bliver fejet væk og de næste mange tusinde bruges til ingenting.
    Det helt enkelt være sjovt at bruge penge.

Dengang i Storkøbenhavns hifiklub hvor de hørte store forskelle på signalkabler der sad på en indgang der ikke blev brugt, der var undskylningen at apparaterne blev varmere i løbet af aftenen og derfor lød anderledes.
    Ikke en eneste tog til sig, at de havde hørt forskelle der ikke var der, fordi de havde set kablerne blive skiftet.
    Det var så bare, som skrevet, på en indgang der ikke blev brugt.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Mener du å detektere dårlig bildekvalitet grunnet vibrasjoner? Kan jo tenke meg at vibrasjoner kan påvirke et hengende lerret, men ikke et tv.
    TVn kan jo vibrere litt den også da.
    Men så hopper jo elektrodene naturlig ut foran på skjermen, de får jo ekstra fart på seg når det rister litt. :cool:

Men fra spøk til revolver. Det finnes også industrielle switcher som tåler flere g-krefter, mer fukt og ekstreme temperaturer.
    Om utstyret får for mye G-krefter på elektronikken så vil det gjerne få en blackout og gjerne restarte (ikke tenk på jagerfly G-krefter, men mer slippe fra taket ned i betongen G). Militære og industrielle greier er gjerne mer robuste, og koster dermed litt ekstra. Rugged switcher har gjerne chipper med mindre effekt og vanntett innpakning, porter og kontakter etc. I henhold til IP67. Ikke noe man har bruk for hjemme, selv med noen subber.

møffe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Antall liker
    1.399
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Jeg er ganske simpelt af hensyn til egen nysgerrighed at spørge: " Hvilke vribrationer er så farlige, når der spilles musik". Når en blikdåse med noget China-elekrtonikbams, lige pludselig virker MEGET bedre med en pose jord oven på...?

Dette må være et lokalt fænomen. Enig i at tingene skal være bygget færdige og at kvaliteten skal være i top. Men, beklager, dette er mere end almindelig galskab.

Med poser sand eller jord, i kostbar indpakning alle vegne. Beklager igen, du udhuler din egen troværdighed. Dette til trods for at vi benytter samme højttaler-pusher.. ;)

Hvis alt dette tweak hurlumhej skulle virke, burde alle kunne høre forskel på om der lige er eller vasket gulv eller blot støvsuget....

phaselineær

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2025
    Antall liker
    179
    Sted
    Sjælland
    Jeg er ganske simpelt af hensyn til egen nysgerrighed at spørge: " Hvilke vribrationer er så farlige, når der spilles musik". Når en blikdåse med noget China-elekrtonikbams, lige pludselig virker MEGET bedre med en pose jord oven på...?

Dette må være et lokalt fænomen. Enig i at tingene skal være bygget færdige og at kvaliteten skal være i top. Men, beklager, dette er mere end almindelig galskab.

Med poser sand eller jord, i kostbar indpakning alle vegne. Beklager igen, du udhuler din egen troværdighed. Dette til trods for at vi benytter samme højttaler-pusher.. ;)

Hvis alt dette tweak hurlumhej skulle virke, burde alle kunne høre forskel på om der lige er eller vasket gulv eller blot støvsuget....
    Ja og når der lyttes til 2 musiknumre på en CD hvor den ene er "manipuleret", så bliver den er er "værst" af de 2 musiknumre valgt.
    Ydermere fortælles at vedkommende har original CDen at stå og den lyder meget bedre.
    Problemet er bare at det andet nummer på CDen med de 2 numre som blev fravalgt, var en ren kopi af CDen.
    Det fortæller mig en hel del om hvordan der lyttes :oops:

Nå jeg må hellere få lavet nogle flere "test" (hos "mig selv), selvom der er nogle stykker der gør alt for at finde fejl ved dem, fremfor at tage bare lidt logik til sig :)

Ask4me22

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Antall liker
    849
    Det neste blir vel å plassere en 2kg Entreq Tungsten mus på toppen av hodet ved lytting. Den ekstra massen vil helt klart redusere vibrasjoner i kraniet, og med det forbedrte ørenes evne til å hente ut mikrodetaljer og den sorte bakrunnen i musikken.
    Da blir det helt sikkert mye lettere å like og identifisere pimpede audiofile nettverkswitcher med skranglete karbonfiber lokk og for dårlig invendig kabelføringer over slike kjedelige industrielle Cisco dåser som ikke legger til eller trekker fra noe av datastømmen også..
    Du skal se det blir langt enklere å identifisere manipulerte CD lydspor som testes blindt mot originalen også. :rolleyes:

Kommer man en gang så langt at tweaking og moddingen skjer på lytterindividnivå, da er det nok ikke lenge før LessLoss og andre lager produkter med 1000x avanse for dette også.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.696
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det helt sikkert mye lettere å like og identifisere pimpede audiofile nettverkswitcher med skranglete karbonfiber lokk og for dårlig invendig kabelføringer over slike kjedelige industrielle Cisco dåser som ikke legger til eller trekker fra noe av datastømmen også..
    På lag 2, som switching foregår så kan IKKE datastrømmen manipuleres. Man kan derimot ha pakker som mistes ved dårlige koblinger, som kan påvirke og lage artifakter på lyden OM man kjører UDP. Streaming tjenestene kjører derimot utelukkende TCP med feilkorrigering (les, resending av pakker som dropper). Får man mye feil på streamingen, så kan man ende opp på et dårligere lydformat (64kbit/s istedet for 320kbit/s på MP3n) som forhandles imellom tjenesten og klienten om hastigheten på nettverket ikke er bra nok. Cat3 burde holde godt nok for streaming av lyd...

phaselineær

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2025
    Antall liker
    179
    Sted
    Sjælland
    Her til aften ville jeg prøve noget nyt.
    Jeg ville sende en mail til mig selv og det gjorde jeg så.
    Mail´en jeg skrev så sådan ud:

Hej Phaselineær.
    I aften er der fodbold, men det interesserer mig ikke rigtig, jeg vil hellere se noget boksning eller høre noget musik.

Da jeg havde skrevet mail´en og klar til at trykke send, tog jeg min router op i hånden og rystede den mens jeg trykkede send.
    Jeg blev ved med at ryste routeren i 30 sekunder.
    Da jeg stillede routeren ned på gulvet igen, var min egen mail allerede kommet og den så sådan ud:

Jhe Pahselænier.
    I Faten er dre bodfold, mne dte insererteres mig kkie rgigit, jge vli hellree se ngote kobnisg lleer høre ngtoe misku.

Så jeg må hellere få bestilt nogle Lessloss bindbreaker fødder eller de nyere og meget bedre Giant steps :rolleyes:

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    @Sven_Palvig Du er en fin fyr, kommer gjerne på besøk engang om anledningen byr seg. Jeg jobber i Nordsjøen og fraktes ut til plattform med helikopter. Jeg har aldri noen sinne kjent noe som vibrerer mer enn disse helikopterene som frakter oss til jobb. Jeg sitter ofte på første rad og da ser jeg rett inn i cockpitten til pilotene. Monitorene / skjermene som de navigerer etter er krystallklare, aldri noe støy eller utydelig bilde. Hvorfor vibrasjoner skulle ha så mye å si når det gjelder lyd via elektronikk forstår jeg virkelig ikke.
    Du er velkommen, hvis du har lyst til at besøge mig en dag.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn