OivindJ skrev:
Han stikker vel innom og sier hei en sjelden gang i blandt selv.
Tror ikke han selv ser på det som noe motstridende i forhold til det han ønsker å oppnå.
Selvfølgelig, noen form for boikott av internett var det aldri snakk om - gledelig at noen evner å opperere på siden av og å lese ting utover gitte absolutter; dog jeg har den aller største respekt for Kierkegaard (Enten - Eller, ha ha). Apropos vil jeg tro det relaterer relativt godt til hva han definerer som overgangen fra den estetiske tilværelse til den etiske. Nå gjenstår bare at jeg finner Gud... eller noe slikt, filosofi var aldri min ting. Digresjoner der i mot(!).
Jurassic skrev:
Btw står det en Holfi Power 8 til salgs brukt hos forhandler i Porsgrunn Atle.
Du får sikkert lov til å låne den samt høre noen nye Respons samtidig.
Hvem, hva hvor? Skal sjekke det ut. Holfi tror jeg kan funke.
JackX skrev:
Hvis ikke navnet Krell i seg selv er diskvalifiserende for deg så vil kanskje det blå lyset gjøre det ?
Eller er dette under revurdering
Uansett - har du ikke hørt en FPB bør du gjøre det, om enn ikke for annet å nyte den enorme kontrollen en kraftig, ren klasse A gjør med nesten enhver høyttaler.
Hvor mye tenker du på å handle forsterker for?
mvh
JackX
FPB virker interessant. Kan i værste fall bevege meg opp mot eller på 20 tallet... vet ikke helt hva (om noe) som faller innenfor budsjettets rammer av eldre Krell, ser ut til at FPB 200 og 300 blir overkommelig. Men selv de minste blir jo litt overkill til høyttalere som trives greit med amper på mindre enn 20 watt, om enn det ikke akkurat kan sies å være en ulempe med krefter i overflod.
p406 skrev:
hei,kan en CJ MV52 på 2x45w(el va det 50w)med matchede EKTE Svetlana EL34 eff.rør,inn og driver fra RCA(disse er NOS) være noe for deg? Rørene er knapt innspilt og handlet hos MOTRON. Forsterkeren fungerer ypperlig og rørbyttet var en ahaopplevelse,gigantoppgradering...
Rør blir dessverre fort upraktisk til mitt bruk,
mange korte lyttesesjoner, blir nok stående på 24/7...
oldman skrev:
Alephen imponerer meg hver dag. Du hører slektskapet til single ended rørforsterkere, selv om Alephen har et fastere grep fra topp til bunn. I alle fall i forhold til de set`ene jeg har hatt. (Min private hypotese er at single end/push pull er et lydmessig vel så viktig aspekt som rør/transistor - uavhengig av kvalitetsvurderinger) En annen typisk SE karakteristikk ved denne forsterkeren er den ørlille støyen på følsomme høyttalere (104db).
impulse skrev:
Pass Aleph er en fantastisk fin forsterker,og jeg er nok enig i at den bør på shortlist, men den er nærmest uoppdrivelig som brukt..
Sugden A21 låter kanon, og du finner to stykker med det gamle kabinettet hos HiFi-Guiden på Hamar til en veldig hyggelig pris. De ville jeg definitivt sjekket ut!
Du finner nok bare èn Sugden. Den andre har vært hjemme hos meg et halvt års tid. Oppdatering, oppdatering..
Som sagt vil jeg helst ha et reint effekttrinn, altså a21p om jeg forstår rett, dessverre ikke like enkel å finne brukt.
Om du får planer om å lette deg for den Alephen skytt meg en PM... noe sier meg at du har planer om å henge på den. Forrige gang jeg skulle ha amp husker jeg en av butikkene hadde en brukt en. Men ikke nå, dessverre.
På audiogon er disse (Aleph) relativt ofte å oppdrive, hvordan er de å bygge om, enkel kobling eller stor jobb med nye komponenter osv.? Noen som vet?
Takk for hjelpen så langt, å kjøpe brukt utstyr uten nett blir fort umulig. Så jeg vil titte innom en gang i blant.
Takk så langt folkens, strålende.
Mvh
Atle "mer og mer tent på Aleph" K