Nih! Hjelp meg å finne ny brukt (må gjerne være eldre) effektforsterker.

  • Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato
A

Atle Kristiansen

Gjest
Det har seg slik at jeg har to par Triangle høyttalere stående her. Har eksperimentert litt med en håndfull forsterkere, jeg innbiller meg at mosfet eller høy/ren klasse A vil være å foretrekke, da de på feil saker kan låte en smule anemisk. Noe litt frodig, men med både dynamikk og oppløsning. Forsterkerne jeg har brukt til nå har vært på 19, 30 og 50 watt, og har alle vært mer enn tilstrekkelig effektmessig, så noe beist blir overflødig. Hadde tenkt å holde meg under 10k (men kan være fleksibel), brukt, gammelt er fint. Vet forøvrig om en Jeff Rowland model 1, noe å satse på? Rør er dessverre uaktuelt da det vil bli benyttet opp mot pc-en, masse av og på aktivitet.

Tips, tips, tips. Behøver ikke å være tilgjengelig nå, ting å se etter etc er også interessant.

Hva med Sugden forresten, får du ikke a21 i effekttrinn?

AI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Nih! Hjelp meg å finne ny gammel effektforsterker.

Høyttaleren jeg etter all sannsynlighet ender opp med å beholde er Triangle Volante 260 - imponert stort!

Ai igjen, nih!!!

Mvh
 
J

Jurassic

Gjest
Nih! Hjelp meg å finne ny gammel effektforsterker.

Hva med å kjøpe et par forsterkere også så du har litt å velge i? ;)
 

levis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2006
Innlegg
54
Antall liker
0
Nih! Hjelp meg å finne ny gammel effektforsterker.

Prøv en Adyton Cordis 1.6. Vil garantert ikke låte anemisk. Skulle være mulig å få for rundt 10000.
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Nih! Hjelp meg å finne ny gammel effektforsterker.

Jurassic skrev:
Hva med å kjøpe et par forsterkere også så du har litt å velge i? ;)
Kjøpe et par "spell nye" Triangle Antal Ex, eller kanskje det ikke er så nøye å få tilbake pengene dine :D? Synes det er gøy med to par høyttalere, men der går grensen for dobbelt opp luksusen... men mindre noen skulle ha et par tvillinger å låne bort.

Det var absolutt ikke morsomt Atle.

levis skrev:
Prøv en Adyton Cordis 1.6. Vil garantert ikke låte anemisk. Skulle være mulig å få for rundt 10000.
Ah, noe å tenke på. Hadde Adyton Modus tidligere en gang. Bra saker med fordelaktige (for å si det mildt) bruktpriser. Takk.

Mvh
 
J

Jurassic

Gjest
Med lettdrevne høyttalere vil du ikke irritere deg over vifta på Cordisen en gang.

Fikk lappen i dag jeg så jeg er i godt humør ;D
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Jurassic skrev:
Med lettdrevne høyttalere vil du ikke irritere deg over vifta på Cordisen en gang.

Fikk lappen i dag jeg så jeg er i godt humør ;D
Vifte? Da er den av lista... jeg er rar når det kommer til slikt. Navnet på et hifi-produkt kan alene være nok til at jeg styrer unna, om det er utstyrt med vifte eller blå lys er produktet definitivt uaktuelt for min del.*

Hm, Sony mosfeten er nå foretrukket, Naden kassert og rørblokkene hviler seg. Om enn rørblokkene låter (og er) langt bedre liker jeg klangen i mosfet/triangle komboen bedre for øyeblikket.

Gratla med lappen! Jeg skulle definitivt ha lest skolebøker nu...

Hva med Sugden Signature 4.1 folkens? Finner lite på nettet.

Mvh
* fant ut at jeg bør revurdere denne bastante holdningen da jeg har bestemt meg for å bruke pc som kilde.
 

Cellv14

Medlem
Ble medlem
26.08.2005
Innlegg
19
Antall liker
0
Hvorfor ikke en Doxa 70 eller Doxa 140? (Stor Doxa Fan)
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Cellv14 skrev:
Hvorfor ikke en Doxa 70 eller Doxa 140? (Stor Doxa Fan)
Har aldri prøvd Doxa, men noe sier meg at de blir litt "slanke" i klangen for mine høyttalere? Derfor jeg vurderer klasse A eller mosfet, eller i det minste noe som låter tett på det en kan forvente av nevnte type forsterkere.

Du må gjerne rette på meg om jeg tar feil vedrørende Doxaene.

Høyttalerne er veldig gjennomsiktige, med lite nivå under 40hz, og kanskje en liten smule slanke, med en enorm dynamikk og "slam". Feil forsterker blir fort uheldig i den grad at det er lite kabler, romplassering og så videre kan gjøre for å bøte på feilmatchen.

Mvh
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Ja, jeg ville heller ikke ha hengt meg for mye opp i det med klasse A og mosfet.Det er ikke noe skarpt skille mellom klasse A og klasse AB forsterkerere i praksis (lydmessig). En Sugden gir sannsynligvis ikke den store og kraftfulle bassen du er ute etter, for å ta et eksempel. Et stort antall forsterkere går i klasse A ved "hverdagslige" lydnivåer (som du sikkert er oppmerksom på). Er du ute etter kraftfull bass kan det også hende at det er lettere å finne en tilfredstillende forsterker med bipolare transistorer i utgangen og kl AB, hvem vet. No
 

levis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2006
Innlegg
54
Antall liker
0
Jurassic skrev:
Med lettdrevne høyttalere vil du ikke irritere deg over vifta på Cordisen en gang.

Fikk lappen i dag jeg så jeg er i godt humør ;D
Vifta på Cordis er ikke hørbar, selv på en meters avstand. Om du da ikke har spilt på diskoteknivå i flere timer...... :)
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.403
Antall liker
395
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Er det aktuellt med en NAD 2600A, gammel ja ca. 1990, men jeg tror det kan være en bra match for ditt behov her. ? Strømsterk, 2x150 ekte watt. Send pm om du er interessert.
 
K

kbwh

Gjest
Jeg gjentar dette til det kjedsommelige:
Tandberg 3026A. Sist jeg snakket med Dalens Elektro hadde de ennå ikke fått inn en eneste som hadde tatt kvelden med mindre noen hadde kortsluttet utgangen på dem. Den kostet 12kkr ny i '98. Nå får du den for 4. Markedet har ikke ører, det vil heller betale det dobbelte for tjukk EC.
 

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Innlegg
96
Antall liker
20
The Atl skrev:
Det har seg slik at jeg har to par Triangle høyttalere stående her. Har eksperimentert litt med en håndfull forsterkere, jeg innbiller meg at mosfet eller høy/ren klasse A vil være å foretrekke, da de på feil saker kan låte en smule anemisk. Noe litt frodig, men med både dynamikk og oppløsning. Forsterkerne jeg har brukt til nå har vært på 19, 30 og 50 watt, og har alle vært mer enn tilstrekkelig effektmessig, så noe beist blir overflødig. Hadde tenkt å holde meg under 10k (men kan være fleksibel), brukt, gammelt er fint. Vet forøvrig om en Jeff Rowland model 1, noe å satse på? Rør er dessverre uaktuelt da det vil bli benyttet opp mot pc-en, masse av og på aktivitet.

Tips, tips, tips. Behøver ikke å være tilgjengelig nå, ting å se etter etc er også interessant.

Hva med Sugden forresten, får du ikke a21 i effekttrinn?

AI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh
Jo Sugden A21a er ogå rein effekt. Det ligger en brukt hos en av hifi-pusherne våre. Ellers bør du se deg om etter en Pass Aleph. Single ended kl.A, mosfet. Det er den du er på jakt etter.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.525
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har foreslått LC Audio "TheEnd" i en annen tråd. (ikke Millenium)
Denne spiller med stor autoritet og har en varm klangkarakter.
Tror den skal være mulig å få tak i for 5k.
Ellers så hadde jeg Adyton Cordis 1.6 i heimen en tre ukers tid for noen år siden. Låt kjempefint og helt i "min ånd", men ble i minste laget for de krevende høytalerne mine. (85db/8hm)
Og vifta la jeg aldri merke til.
5-7k er vel grei pris for en slik nå....
Lykke til med letingen.

Du har det travelt har jeg forstått........siste dag i morra?
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Dr.No skrev:
Ja, jeg ville heller ikke ha hengt meg for mye opp i det med klasse A og mosfet.Det er ikke noe skarpt skille mellom klasse A og klasse AB forsterkerere i praksis (lydmessig). En Sugden gir sannsynligvis ikke den store og kraftfulle bassen du er ute etter, for å ta et eksempel. Et stort antall forsterkere går i klasse A ved "hverdagslige" lydnivåer (som du sikkert er oppmerksom på). Er du ute etter kraftfull bass kan det også hende at det er lettere å finne en tilfredstillende forsterker med bipolare transistorer i utgangen og kl AB, hvem vet. No
Fullstendig klar over at generaliseringen min har visse mangler. Men kl. A ampene jeg har befattet meg med har låt aldri i nærheten av Parasound A21, Bladelius Thor, og andre typiske "tranistor" saker jeg har lagt ørene til. På den annen side har jeg aldri hørt bedre bassgjengivelse enn fra mine tidligere Sonic Frontiers Power 3 6550 push-pull rørblokker, så generalisering fungerer ikke alltid bra. Men tenkte det ble forståelig, sånn alt i alt. Er ikke nødvendigvis ute etter kraftfull bass, men saker som vet å sparke fra, noe med baller - helst ikke slik jeg har fått inntrykk av at ML og Accuphase saker låter, trøttende sivilisert og ordentlig. Bipolart gjør meg skeptisk, men det fungerer kanskje på amper...

Audiophile-Arve skrev:
Har du prøvd effektforsterkarar basert på ICE? Ikkje det eg er gladast i sjølv, men kanskje eit forsøk verd?
Jeg er sykt skeptisk.

Valentino skrev:
Jeg gjentar dette til det kjedsommelige:
Tandberg 3026A. Sist jeg snakket med Dalens Elektro hadde de ennå ikke fått inn en eneste som hadde tatt kvelden med mindre noen hadde kortsluttet utgangen på dem. Den kostet 12kkr ny i '98. Nå får du den for 4. Markedet har ikke ører, det vil heller betale det dobbelte for tjukk EC.
Har en huldra 10 jeg kunne ha prøvd :). Er skeptisk til en relativt billig Tandberg i denne sammenhengen, kan alltids ta feil, men når en handler mer eller mindre på intuisjon er det greit å lytte tl intuisjonen.

oldman skrev:
Jo Sugden A21a er ogå rein effekt. Det ligger en brukt hos en av hifi-pusherne våre. Ellers bør du se deg om etter en Pass Aleph. Single ended kl.A, mosfet. Det er den du er på jakt etter.
A21p fant jeg ut at effektdelen heter. Koster bare 11 ny, men ser ikke ut til å finne brukte eks..

oldman skrev:
Ellers bør du se deg om etter en Pass Aleph. Single ended kl.A, mosfet. Det er den du er på jakt etter.
Det er hva jeg snakker om! Aleph O monoblokker virker fristendende, men Aleph 3 kler lommeboken bedre i disse juletider. Audiogon er alltids en mulighet, men prosentandelen portoen vil utgjøre blir fort litt lei. Hm. Het kandidat, definitivt. Du må gjerne utbrodere om du har noe kjennskap?

johna skrev:
Har foreslått LC Audio "TheEnd" i en annen tråd. (ikke Millenium)
Denne spiller med stor autoritet og har en varm klangkarakter.
Tror den skal være mulig å få tak i for 5k.
Ellers så hadde jeg Adyton Cordis 1.6 i heimen en tre ukers tid for noen år siden. Låt kjempefint og helt i "min ånd", men ble i minste laget for de krevende høytalerne mine. (85db/8hm)
Og vifta la jeg aldri merke til.
5-7k er vel grei pris for en slik nå....
Lykke til med letingen.

Du har det travelt har jeg forstått........siste dag i morra?
Siste dag i dag ja, alle katter (eller hvordan det nå enn er uttrykket går) gleder seg.

Takk så langt.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.431
Antall liker
1.383
The Atl skrev:
Navnet på et hifi-produkt kan alene være nok til at jeg styrer unna, om det er utstyrt med .... blå lys er produktet definitivt uaktuelt for min del.*

* fant ut at jeg bør revurdere denne bastante holdningen da jeg har bestemt meg for å bruke pc som kilde.
Hvis ikke navnet Krell i seg selv er diskvalifiserende for deg så vil kanskje det blå lyset gjøre det ?
Eller er dette under revurdering ;)

Uansett - har du ikke hørt en FPB bør du gjøre det, om enn ikke for annet å nyte den enorme kontrollen en kraftig, ren klasse A gjør med nesten enhver høyttaler.

Hvor mye tenker du på å handle forsterker for?

mvh

JackX
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Pass Aleph er en fantastisk fin forsterker,og jeg er nok enig i at den bør på shortlist, men den er nærmest uoppdrivelig som brukt..
Sugden A21 låter kanon, og du finner to stykker med det gamle kabinettet hos HiFi-Guiden på Hamar til en veldig hyggelig pris. De ville jeg definitivt sjekket ut!

"Ekky-Ekky to you too....." :D
 
K

kbwh

Gjest
Hehe, AI. Huldra 10 og 3026A er like samenliknbart som en Lada Samara og en BMW M3.

3026A er den beste forsterkeren Tandberg laget (og den har kun en neste liten bipolar transistor ombord om jeg husker skjemaet riktig), og det lages ikke bedre forsterkere til 25kkr nytt i dag. Røverkjøp.

Nuvel, det er mange gode forslag her.
 

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Innlegg
96
Antall liker
20
[/quote]

Det er hva jeg snakker om! Aleph O monoblokker virker fristendende, men Aleph 3 kler lommeboken bedre i disse juletider. Audiogon er alltids en mulighet, men prosentandelen portoen vil utgjøre blir fort litt lei. Hm. Het kandidat, definitivt. Du må gjerne utbrodere om du har noe kjennskap?



Alephen imponerer meg hver dag. Du hører slektskapet til single ended rørforsterkere, selv om Alephen har et fastere grep fra topp til bunn. I alle fall i forhold til de set`ene jeg har hatt. (Min private hypotese er at single end/push pull er et lydmessig vel så viktig aspekt som rør/transistor - uavhengig av kvalitetsvurderinger) En annen typisk SE karakteristikk ved denne forsterkeren er den ørlille støyen på følsomme høyttalere (104db).

impulse skrev:
Pass Aleph er en fantastisk fin forsterker,og jeg er nok enig i at den bør på shortlist, men den er nærmest uoppdrivelig som brukt..
Sugden A21 låter kanon, og du finner to stykker med det gamle kabinettet hos HiFi-Guiden på Hamar til en veldig hyggelig pris. De ville jeg definitivt sjekket ut!
Du finner nok bare èn Sugden. Den andre har vært hjemme hos meg et halvt års tid. Oppdatering, oppdatering..
 

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
562
Antall liker
4
Audiophile-Arve skrev:
Har du prøvd effektforsterkarar basert på ICE? Ikkje det eg er gladast i sjølv, men kanskje eit forsøk verd?
The Atl skrev:
Jeg er sykt skeptisk.
Det er helt uforståelig for meg. Hvorfor ikke prøve en da vel? Tror mange fordommer ryker da.
Bygger du feks selv en NewClassD-amp så koster det deg ca 5000 kr inkl alt om du bygger den dyrt:) Kjapt, trygt og billig og veldig bra.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.469
Antall liker
484
Torget vurderinger
2
hei,kan en CJ MV52 på 2x45w(el va det 50w)med matchede EKTE Svetlana EL34 eff.rør,inn og driver fra RCA(disse er NOS) være noe for deg? Rørene er knapt innspilt og handlet hos MOTRON. Forsterkeren fungerer ypperlig og rørbyttet var en ahaopplevelse,gigantoppgradering...
 

HS

Medlem
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
14
Antall liker
1
Oslo Hifi Center har en brukt Adyton Cordis 2.0 til salgs nå - 2 x 350 w - denne tror jeg kan være et bra alternativ for deg, trekker så å si alt. Var selv innom i forrige uke og Tømmervik indikerte kr. 10.000 for denne. Gir du et fornuftig bud tipper jeg du får den for under dette.

HS
 
J

Jurassic

Gjest
Er lettdrevene øyttalere det er snakk om i denne tråden.

Btw står det en Holfi Power 8 til salgs brukt hos forhandler i Porsgrunn Atle.
Du får sikkert lov til å låne den samt høre noen nye Respons samtidig.
 
B

Back_Door

Gjest
Det er ingen vits i å gi Atle råd lenger på denne tråden. Han har ikke lenger tilgang til internett:

"The Atl
Hifi-interessert

Utlogget

Innlegg: 83



Å gi opp internett...
« Svar #86 Lagt ut: oktober 15, 2007, 00:42:54 »

--------------------------------------------------------------------------------
Har sagt opp internett, siste dag blir niende - 30 dagers oppsigelsestid, Tele2. Blitt litt mye i helgen ja.

Mvh "
 
J

Jurassic

Gjest
Back_Door skrev:
Det er ingen vits i å gi Atle råd lenger på denne tråden. Han har ikke lenger tilgang til internett:

"The Atl
Hifi-interessert

Utlogget

Innlegg: 83



Å gi opp internett...
« Svar #86 Lagt ut: oktober 15, 2007, 00:42:54 »

--------------------------------------------------------------------------------
Har sagt opp internett, siste dag blir niende - 30 dagers oppsigelsestid, Tele2. Blitt litt mye i helgen ja.

Mvh "
Finnes da andre steder en kan sjekke hifisentralen på enn i sitt eget hjem.
 
B

Back_Door

Gjest
Jurassic skrev:
Finnes da andre steder en kan sjekke hifisentralen på enn i sitt eget hjem.
Selvfølgelig. Jeg oppfattet at Atle virkelig mente å fri seg totalt fra internett(les tråden). Da blir det for dumt å stenge av hjemme, for så å koble seg opp igjen alternative steder?
 
J

Jurassic

Gjest
Nå er han ikke så aktiv i tråden sin lengre heller så han er sannsynligvis ikke koblet opp fra et annet sted.

Men uansett synes jeg det blir for dumt å oppfordre til stans av tråden hans før han har gått til innkjøp av ny forsterker.

Det kan jo hende han har venner her på hifisentralen for eksempel eller tror du han har gått i total isolasjon?
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg har selvfølgelig ikke noen personlig interesse av eller intensjon om å stanse denne tråden. Det var kun ment som et tips om at man sannsynligvis ikke nådde frem til Atle lenger via internett ;)
 
J

Jurassic

Gjest
Jeg tar herved på meg ansvaret for å printe ut denne tråden og sende den til Atle så kan vi fortsette med dette som en operativ tråd og jeg er sikker på at gode forslag mottas med takk 8)
 
O

OivindJ

Gjest
Han stikker vel innom og sier hei en sjelden gang i blandt selv.

Tror ikke han selv ser på det som noe motstridende i forhold til det han ønsker å oppnå.
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
OivindJ skrev:
Han stikker vel innom og sier hei en sjelden gang i blandt selv.

Tror ikke han selv ser på det som noe motstridende i forhold til det han ønsker å oppnå.
Selvfølgelig, noen form for boikott av internett var det aldri snakk om - gledelig at noen evner å opperere på siden av og å lese ting utover gitte absolutter; dog jeg har den aller største respekt for Kierkegaard (Enten - Eller, ha ha). Apropos vil jeg tro det relaterer relativt godt til hva han definerer som overgangen fra den estetiske tilværelse til den etiske. Nå gjenstår bare at jeg finner Gud... eller noe slikt, filosofi var aldri min ting. Digresjoner der i mot(!).

Jurassic skrev:
Btw står det en Holfi Power 8 til salgs brukt hos forhandler i Porsgrunn Atle.
Du får sikkert lov til å låne den samt høre noen nye Respons samtidig.
Hvem, hva hvor? Skal sjekke det ut. Holfi tror jeg kan funke.

JackX skrev:
Hvis ikke navnet Krell i seg selv er diskvalifiserende for deg så vil kanskje det blå lyset gjøre det ?
Eller er dette under revurdering ;)

Uansett - har du ikke hørt en FPB bør du gjøre det, om enn ikke for annet å nyte den enorme kontrollen en kraftig, ren klasse A gjør med nesten enhver høyttaler.

Hvor mye tenker du på å handle forsterker for?

mvh

JackX
FPB virker interessant. Kan i værste fall bevege meg opp mot eller på 20 tallet... vet ikke helt hva (om noe) som faller innenfor budsjettets rammer av eldre Krell, ser ut til at FPB 200 og 300 blir overkommelig. Men selv de minste blir jo litt overkill til høyttalere som trives greit med amper på mindre enn 20 watt, om enn det ikke akkurat kan sies å være en ulempe med krefter i overflod.

p406 skrev:
hei,kan en CJ MV52 på 2x45w(el va det 50w)med matchede EKTE Svetlana EL34 eff.rør,inn og driver fra RCA(disse er NOS) være noe for deg? Rørene er knapt innspilt og handlet hos MOTRON. Forsterkeren fungerer ypperlig og rørbyttet var en ahaopplevelse,gigantoppgradering...
Rør blir dessverre fort upraktisk til mitt bruk, mange korte lyttesesjoner, blir nok stående på 24/7...

oldman skrev:
Alephen imponerer meg hver dag. Du hører slektskapet til single ended rørforsterkere, selv om Alephen har et fastere grep fra topp til bunn. I alle fall i forhold til de set`ene jeg har hatt. (Min private hypotese er at single end/push pull er et lydmessig vel så viktig aspekt som rør/transistor - uavhengig av kvalitetsvurderinger) En annen typisk SE karakteristikk ved denne forsterkeren er den ørlille støyen på følsomme høyttalere (104db).

impulse skrev:
Pass Aleph er en fantastisk fin forsterker,og jeg er nok enig i at den bør på shortlist, men den er nærmest uoppdrivelig som brukt..
Sugden A21 låter kanon, og du finner to stykker med det gamle kabinettet hos HiFi-Guiden på Hamar til en veldig hyggelig pris. De ville jeg definitivt sjekket ut!
Du finner nok bare èn Sugden. Den andre har vært hjemme hos meg et halvt års tid. Oppdatering, oppdatering..
Som sagt vil jeg helst ha et reint effekttrinn, altså a21p om jeg forstår rett, dessverre ikke like enkel å finne brukt.

Om du får planer om å lette deg for den Alephen skytt meg en PM... noe sier meg at du har planer om å henge på den. Forrige gang jeg skulle ha amp husker jeg en av butikkene hadde en brukt en. Men ikke nå, dessverre.

På audiogon er disse (Aleph) relativt ofte å oppdrive, hvordan er de å bygge om, enkel kobling eller stor jobb med nye komponenter osv.? Noen som vet?

Takk for hjelpen så langt, å kjøpe brukt utstyr uten nett blir fort umulig. Så jeg vil titte innom en gang i blant.

Takk så langt folkens, strålende.

Mvh
Atle "mer og mer tent på Aleph" K
 

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Innlegg
96
Antall liker
20
Jo, det er enkelt å finne en A21aP (effekttrinn). Hifiguiden på Hamar har en.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.485
Torget vurderinger
13
The Atl skrev:
Det har seg slik at jeg har to par Triangle høyttalere stående her. Har eksperimentert litt med en håndfull forsterkere, jeg innbiller meg at mosfet eller høy/ren klasse A vil være å foretrekke, da de på feil saker kan låte en smule anemisk. Noe litt frodig, men med både dynamikk og oppløsning. Forsterkerne jeg har brukt til nå har vært på 19, 30 og 50 watt, og har alle vært mer enn tilstrekkelig effektmessig, så noe beist blir overflødig. Hadde tenkt å holde meg under 10k (men kan være fleksibel), brukt, gammelt er fint. Vet forøvrig om en Jeff Rowland model 1, noe å satse på? Rør er dessverre uaktuelt da det vil bli benyttet opp mot pc-en, masse av og på aktivitet.

Tips, tips, tips. Behøver ikke å være tilgjengelig nå, ting å se etter etc er også interessant.

Hva med Sugden forresten, får du ikke a21 i effekttrinn?

AI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh
Tror du slipper å lete lenger hvis du hører denne...... :eek:

http://www.audiosolution.no/

-Hvis den ikke er solgt da ;D

MVH Johnny


OOOPS så nå at det var effektrinn du var ute etter ikke intergrert.........he he
 

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.270
Antall liker
2.872
Torget vurderinger
16
Et eldre Accuphase sluttrinn skulle passe bra. Det er sikkert mulig å få A20 til under 20K
 
Topp Bunn