pengesluk skrev:
HCS skrev:
OMF skrev:
Hmmm - kjenner ikke til dette i det hele tatt....er ikke Lyric godkjent importør og forhandler av AG...?
Mvh
OMF
Jo, det er de...Men AG tas inn via danmark og en nordmann på Vestlandet.. Tas inn som brukt og selges til langt lavere pris enn det Tor kan.. Hvis en spørr AG meningheten vil jeg tro at det er kanskje 2 av 10 som han handlet av Tor og da er det gjerne snakk om mindre modeller..
Tror nok fordelingsanslaget ditt er positivt feil - i hvertfall halvparten er gått via Lyric. Men dog.... De har rettighetene på Skandinavia og blir så stukket i ryggen med parallelleksport fra produsent til ny aktør i Danmark, som selvsagt sleiker seg om kjeften og ser utover det velstående norske publikum, hvor Tor har gjort en pionerinnsats med å selge inn horn som konsept. Legg så til et kjøpekåt norskt publikum som er godt tilvendt med å handle "billigst" mulig, og som de troløse hifihorer vi er så bruker vi Lyric til testbenk og demo for deretter å bestille annetsteds. Internett, globalisering og frie markedskrefter i skjønn forening.
"Tas inn som brukt"........
Mener du at mye av det som kommer inn via DK i realiteten er nytt? Har du beviser for dette?
Selv har jeg kjøpt horn to ganger; nye Duo hos Tor, og brukte Mezzoer fra DK (brukte var ikke tilgj hos Tor på dét tidspunktet), og jeg har ingen grunn til å tro at det som ble fortalt om første eier ikke var korrekt.
Hadde forøvrig en lengre samtale med Tor i den forbindelsen, og ettersom vi fikk snakket sammen, hadde han ikke noe problem med å se at brukthandel selvfølgelig kan skje over landegrensene.
Om det skjer salg av nytt utstyr via "bakveier" her hjemme er det jo slett ikke bra, og dersom denne karen det refereres til (mht AG-utstyr) virkelig har en slik rolle som det gis uttrykk for, er jo dette svært betenkelig. Da bør den enkelte ha såpass integritet at man heller støtter opp om norsk importør.
Mvh