Noen som husker IMF transmission line høyttalere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Uttern skrev:
    Kjenner godt IMF. Hørte de første gang på Audioscan på starten av 80talet, og fikk hakeslepp. Begynte selv som butikksjef i Audioscan august 86, men da var IMF historie, desverre. Jobba 2år i Audioscan, ett år i Tromsø så ca 1,5år i Trondheim. Det var ei utrolig tid med mye morro med selvbygg, Fostex, Coral, Richard Allen og mye annet snacks :). Jeg glemte aldri IMF. Har samarbeidet mye med Tor på Lyric opp gjennom årene, tiltross for stor avstand, (bor i Nord-Norge). En dag jeg var innom fikk jeg til min store forbauselse se ett par IMF TLS80 II stå der, jeg ordnet det slik at jeg byttett inn mine Proac responce1 og jeg var blitt den lykkelige eier av ett par strøkne TLS80 II. De ble drevet av ett par lumley reference M120 rør monoblokker, LYDNIRVANA var ett faktum. En forrykende dynamikk og ett lydbilde jeg ikke trodde var mulig, og BASSEN da mann. Det finnes ikke maken til dypbassgjenngivelse, glem alt av subber, IMFene har substans i bassen, den er organisk i ett og alt og du hører den minste detalj helt nede i kjelleren, og nivået henger i hop med resten av lydbildet.
    Levde lykkelig med disse inntill jeg en dag rotet meg inn på bruktbørsen her på sentralen, og hva ser jeg, annonsen hoppet opp i øynene på meg, jo ett par STRØKNE IMF RSPM MK VII, siste versjonen mao. Jeg slo til umiddelbart, og fikk de for latterlige 6500,- kroner. Jeg tenkte i mitt stille sinn at mannen jo måtte være gal, men det er jeg i dag utrolig glad for ;) De kommer ALDRI til å bli solgt. Har hørt på alt mulig i ettertid, men det er stusslige greier gitt, virker som om høytalerindustrien i dag er helt på ville veier. Jeg er lykkelig som det er, haha
    Artig... da var det mine IMF TLS80II du kjøpte. De kjøpte jeg i 1981 og stelte dem som små (store) babyer. Jeg byttet i sin tid ut flate KEF-bassene med TDLs modifiserte basser og fikk litt kjappere respons. TDL var guttedrømmen og syntese av high-end høyttalere. Men de ble byttet ut med ProAc i 2001 (tror jeg) da IMF ikke var high end når det gjelder dynamikk og holografi. Men dyyyypbassen var IMFs store egenskap. Håper noen har glede av dem ennå for de betydde mye for meg......

    PS! Mener å huske at de het IMF TLS80IIa.... elementene var Celestion og KEF.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Rudi skrev:
    made4u skrev:
    Her er dem forresten, RSPM'ene....


    Som er en videre utvikling av MK IV fra 1976 med en annen bass en enn Kef B-139, men stadig vekk med Coles supertweeter.
    RETTET:

    Mener med 99,9% sikkerhet at IMF bare brukte supertweeter fra Celestion. Coles ble brukt i et transmisjonslinjebyggesett fra Baylies (?)
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Du mener vel at de BRUKTE celestion
    se f.eks her hva tls 80 har:
    The speaker compliment is:

    Kef B139 woofer
    Kef B110 mid
    Celestion HF 1300 tweeter
    Celestion HF 2000 supertweeter
    se bilde her:



    Noen som kan si hvilken av disse som er HF2000
    Her er bildet av coles diskanten til KEF Bailey


    Mvh Jan I
     

    Vedlegg

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Jan_I skrev:
    Du mener vel at de BRUKTE celestion
    se f.eks her hva tls 80 har:
    The speaker compliment is:

    Kef B139 woofer
    Kef B110 mid
    Celestion HF 1300 tweeter
    Celestion HF 2000 supertweeter
    se bilde her:

    Noen som kan si hvilken av disse som er HF2000
    Mvh Jan I
    Jeg skrev feil. JEg mente å skrive at de BRUKTE Celestion supertweeter.

    Jeg synes begge så litt mystiske ut. Celestion HF2000 hadde en grå plate og ikke svart som på bildet som holdt domen/spolen og et svart domegitter som var limt med selvklebende tape (og som løsnet etter en tiårstid.)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hei Lex
    morsomt å få fastslått historikken på TLS80'erne. De står i Bærum pr i dag, og eieren er meget lykkelig og fornøyd :)
    RSPM Mk VII har en endring i måten mellomtonen og diskantene er montert, ift bildene ovenfor. Mellomtonen (IMF's egen) er øverst og tweeter og supertweeter er på linje under mellomtonen, ikke i cluster rundt bassen som bildene ovenfor.
    Jeg pensjonerte proac da jeg fikk TLS80 i hus, og jeg ser meg faktisk ikke tilbake da RSPM'ene kom i hus. Går i dag rundt og flirer når jeg hører andre høytalere spiller, uansett hvor dyrt og svært det er. RSPM'ene gjør i mine ører alt mere korrekt enn andre på oppløsning, dynamikk, lydbilde og klangkarakter :)De som har vært innom og hørt dem er sjokkert. Men på området dynamikk er horn pr i dag overlegen alle andre prinsipper.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Uttern skrev:
    Hei Lex
    morsomt å få fastslått historikken på TLS80'erne. De står i Bærum pr i dag, og eieren er meget lykkelig og fornøyd :)
    RSPM Mk VII har en endring i måten mellomtonen og diskantene er montert, ift bildene ovenfor. Mellomtonen (IMF's egen) er øverst og tweeter og supertweeter er på linje under mellomtonen, ikke i cluster rundt bassen som bildene ovenfor.
    Jeg pensjonerte proac da jeg fikk TLS80 i hus, og jeg ser meg faktisk ikke tilbake da RSPM'ene kom i hus. Går i dag rundt og flirer når jeg hører andre høytalere spiller, uansett hvor dyrt og svært det er. RSPM'ene gjør i mine ører alt mere korrekt enn andre på oppløsning, dynamikk, lydbilde og klangkarakter :)De som har vært innom og hørt dem er sjokkert. Men på området dynamikk er horn pr i dag overlegen alle andre prinsipper.
    Ja dynamikk er gøy - jeg har vært innom Avantgarde DUO også. IMF gikk i de senere årene helt over til å bruke TDL-elementer som jeg synes var bedre enn isoporbassen til KEF (tung og treg) og KEF mellomtonen som ikke er spesielt oppløst. Lydmessig, spesielt på luft og åpenhet, ble IMF en god del bedre da de ble knyttet til TDL selv om det skrantet på finishen på kabinetter (et sted måtte de spare trefot i stedet for stålfot, skumgummifront etc...). Jeg har selv hørt RSPM Mk VII mange ganger med Accuphase klasse A-trinn og det var en sjelesettende opplevelse - det var råbra. Widors orgelsymfoni nr. 5 sitter ennå i ryggmargen - kort sagt en kjempehøyttaler. Men skal man ikke ha noe som er stort som et kjøleskap så gir ProAc meg alt jeg behøver fra en høyttaler. Det ikke er akkurat som en transmisjonslinjebass men de leverer varene de og. Jeg har hatt Response 2.5 og nå Response D38.... skulle vært artig å sammenlignet D100 med RSPM Mk VII.
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    533
    Eller de største IMF'ene. Las om en nederlender som har modifisert disse litt, kan legge ut bilde av dem her:

    Ett spennende prosjekt han har brynet seg på, før han skaffet seg de største TDL-høytalerene og modifiserte dem, de med to basseementer i hver kasse...
     

    Vedlegg

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Og her er KEF Bailey alt annet enn original


    ;) :)
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    533
    Det der var en salig miks av føere høytalere, kjenner igjen både Kef-Bailey'ene samt IMF i de høytalerene du har bygget deg... Spennende prosjekt!!
     
    B

    båbb

    Gjest
    Gjest skrev:
    Jeg bygde Bailey transmisjonslinje inspirert av disse. De gikk dyyypt! Så falt/ristet bakveggen av pga basstrykket. For dårlig skrudd!
    :-[
    Jepp, Bailey var også min våte drøm en gang ;)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hei Lex
    Mk VIIene har ingen KEF elementer, de bruker egenproduserte basser og mellomtoner, diskantene er celestion sine. Forskjellen mellom TDL og IMF bassene er lett og se. IMFbassene har nesten sorte membraner mens TDLene er nesten lysegrå på farge. Trykker man membranene inn på de to, virker det som om IMF'ene er noe mykere i opphenget også.
    Mvh Jarl
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    De siste IMF som brukte KEF B139/ SP1044, var TLS80 II og RSPM Mk IV. Prof monitoren, RSPM MkVII og SACM brukte IMF's egne bass og mellomtoneelement.

    Jarl
     

    rosros

    HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    62
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    10
    Hei alle IMF kjennere.
    Jeg har et sett IMF TLS80II som jeg vil vurdere og selge.
    Det er som det skrives her på forumet, dette er bare noe av det "råeste" som er laget
    av høyttalere. Fantastisk på alt, ingen svakheter hverken i topp, mellomtone eller bass.
    Det er mulig og komme med bud men disse går ikke for "småpenger".
    Noen små brukermerker er det på dem men hva betyr nå egentlig det!?
    Årsaken til mulig salg er at jeg har et sett RSPM MKIV jeg prøver å få kjøpt.
    Selger har ikke bestemt seg for pris så jeg må bare vente tålmodig på en avklaring.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Uttern skrev:
    De siste IMF som brukte KEF B139/ SP1044, var TLS80 II og RSPM Mk IV. Prof monitoren, RSPM MkVII og SACM brukte IMF's egne bass og mellomtoneelement.

    Jarl
    IMF laget vel ikke elementer selv men brukte TDL da de sluttet med Celestion og KEF. TDL bassen er ikke flat slik som KEF B139 (EPS og alufolie). TLS 80 er en hifi-historisk interessant sak men den er helt parkert i dag som high-end formidler.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    IMF fikk i en periode laget sine egne basser og mellomtoner etter spesifikasjoner av ELAC. Disse er merket på baksiden med ett skilt som det står IMF ELECTRONICS på. Dette var før TDL var helt oppe å kjøre. Dette vet jeg pga bestilling av reservedeler i min tid i Audioscan. Bassene heter IMF 128/20, og benytter ett mykere oppheng enn TDL.
    Vedr TLS80II og high end. Hadde besøk av mange såkalte highendere i den perioden jeg selv hadde de, og samtlige var rystet da de gikk ut av døra. Og noen av de var vel her på sentralen i ettertid og proklamerte at de hadde funnet sin nye referanse :). Men selvfølgelig, smaken er som baken, nemlig delt, og takk for det ;D. Da Mk VII'ene kom i hus var i allefall jeg i himmelen, har vært der siden

    Mvh Jarl
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Oooops må korigere meg selv litt. Etter å ha pratet med en gammel kollega fra Audioscan tiden, som ennå husker. Bassene le produsert av ELAC, mens mellomtonene ble produsert av ATC. Dette gjelder SACM, RSPM MkVII, og profmonitor Mk II(1982-mod)

    Mvh Jarl
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har hørt og faktisk også eid TLS80MKII med oppgraderte delefiltere og ny internkabling og de kan faktisk spille skremmende bra selv med dagens standard.
    Er mang en høytaler i opptil 30000 kr's klassen som kan "åke på stryk" :eek:

    Hørte for et par år siden et sett MK IV monitorer som hadde blitt utsat for samme behandling + at de hadde fått nytt dempemateriale og disse spillte også meget overbevisende, men demoen foregikk ikke optimalt da det ble brukt noen Tandberg monoblokker som rett og slett ikke leverte nok strøm, så hadde det vært en Tandberg 3016 eller en EC250R som hade stått for forsterkeriet hadde nok det vært en opplevelse som hadde sittet i enda bedre.
     

    lemon

    Fersking
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Hordaland
    Spesielt å se at det er folk som jobbet i Audioscan som er med i forumet her. Jeg jobbet selv som deltidshjelp i Audioscan Bergen. Hadde selv IMF TSL 50 og Accuphase E-203. Høytalerene ble dessverre byttet ut me Monitor Audio r252 pga dårlig råd i studietiden (gjett om jeg angret). Har fortsatt Accuphase'n, men den står å samler støv i et skap. Men uansett, IMF høytalerene gav virkelig valuta for pengene dersom dersom det ikke var trøkk i bånn man var på jakt etter. :)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Gjest skrev:
    Jeg bygde Bailey transmisjonslinje inspirert av disse. De gikk dyyypt! Så falt/ristet bakveggen av pga basstrykket. For dårlig skrudd!
    :-[
    Bailey var drømmen som aldri ble realisert, har faktisk aldri hørt denne heller :-\
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Å samenligne MkIv med MkVII er som å banne i kjerka!!!!Period

    Mvh J
     
    L

    laban

    Gjest
    Husker jeg hadde noen beist med b-139 bass å super diskant ,kassa var så stor at en voksen kunne hjemme seg lett i den(hehe).Disse ble hogget opp ingen lett oppgave nei(trur ikke jeg hadde hogget dem idag) ;D

    Mvh

    Laban
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    Har fåt tilbudt et sæt TLS 80 II til 4000,-. Kabinettet er litt slidt men enhederne i god stand. Lyden kan der jo ikke sættes en finger på, men er sådan en bruktpris vanlig/rimelig ? :mad:
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Det parret jeg hadde betalte jeg 6500,- for og de kabinettene var strøkne. Jeg synes ikke 4000,- var mye for ett par, men det avhenger selvfølgelig av tilstanden på kabinettene. Fineringen på IMF er tykk og god så det skal være mye å gå på om man vil pusse de ned litt, så dette må du nesten vurdere selv 2mas :). Men går man kun etter lydkvalitet så er 4000,- VEEELDIG billig ;D. Men husk at det begrenser seg til vilken amping man henger foran.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Jeg betalte 5000,- for 12-13 år siden for et par som ble som tls80. etterhvert oppdaget jeg at det var tls50. De har jeg levd med helt til for et par år siden da for mye og for høy musikk brant opp et par kondensatorer i delefilteret som sitter inne i høyttaleren. Det er og et par komponenter i justeringen av diskanten som ikke ser ut til å tåle så mye effekt, når jeg tok ut den var det ihvertfall en liten dings der som hadde eksplodert. I det samme hadde to mellomtoner og en bass vandret til de evige jaktmarker. Jeg tror dingsen i justeringen har gått for en stund siden, og det kan ha ført til et noe mer lukket lydbilde.
    De kommer best til sin rett med strømsterke forsterkere, jeg synes det ikke ble kontroll på bassen før jeg fikk adytonen jeg har nå. Jeg lånte og et par Black Russian rørforsterkere som lignet veldig på adyton, men tilførte litt "rørmagi" i mellomtonen.
    Synes jeg 4000,- er dyrt ? Ikke hvis delefilter og høyttalere er i stand. Hør om det lyd i hvert enkelt element, og skru ut bassen og diskantreguleringen for å se at det ikke er noe ødelagt der. jeg har og hatt veldig god nytte av Densen Demagic cd'en. Kjør den på repeat lenge, og bassen løsner litt, og diskanten mykner.

    Mvh Knut
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    Uttern + Knutn

    TAK for jeres kommentarer. En diskant og en mellemtone er gåt, men kan vistnokk repareres eller eventuelt købes i UK.
    Kabinettet er desverre malet hvidt, men for 500kr ialt er jeg rimlig tilfreds med den handel ;D

    Er Tandberg TPA-3026 stærk nok til at drive dem ?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.696
    Antall liker
    7.937
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Broderen kjøpte mine TLS80, og eg har ved fleire høve prøvd å optimalisere dei med gode effektforsterkarar, men har liksom aldri fått det skikkeleg til. Eg lurer på om det har med delefilteret å gjere...
    Er det nokon som har oppgradert med betre delefilter? I så fall, kvar fann de dette?
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Jeg har aldri hørt Tandberg 3000-serie, så om 3026 er kraftig nok, vet jeg ikke.
    Jeg tror du må regne med å bytte ut både diskant og superdiskant med en ny.
    Jeg har fått reservedeler fra http://www.aos-lautsprecher.de/. Axel Oberhage tror jeg kjøpte IMF eller TDL i sin tid.
    http://www.falcon-acoustics.co.uk/ fortalte meg i en mail fpr et par år siden at de kunne reparere elementene i høyttalerene, jeg finner ikke mailen lenger, så jeg er ikke helt sikker.

    Niels her har vel hatt IMF'er med oppgradert delefilter

    Mvh Knut
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    tror også delefiltret kan ha' stor betydning ! Tak for links :) Komponenterne har jo mange år på bagen, så en opgradering er nokk nødvendig, for at få det optimale ud af dem.
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    Noen der kan huske og kjenner RSPM mk. VI ?
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Der har adlri eksistert MkV el MkVI, hvorfor vet jeg ikke, men disse typebetegnelsene har aldri vært produsert el solgt.
    Største forskjellen mellom MkIV og MKVII ligger i filtrene, og bass og mellomtoneelement.
    I MkVII er artikulasjon og dynamikk i den aller dypeste bass, samt oppløsning og dynamikk i mellomtonen mye bedre enn i de forutgående modellene. Forskjellen i mine ører var ganske stor. Ikke uten grunn at de byttett ut B139 og B110 ;) B139 hadde en ekkel resonans i 250 til 350Hz området, og B110 ble fort litt presset og nasal visst man dro på litt

    Mvh Jarl
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Vil forøvrig nevne at det å tukle med filtrene ikke er så enkelt. Verdien på komponentene er nå en ting, men hvert par av høytalere er målemessig matched. Og hvert enkelt filter er håndmatched, dette måtte de gjøre pga spredningen i produksjonen av filterkomponenter. Det var bla denne rigorøse kvalitetskontrollen som gjorde at fabrikken gikk konkurs. De tok seg ikke nok betalt for de virkelige kostnadene med dette. Vil nevne at kabinettene også ble håndbygd

    Mvh J
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    Hei Jarl

    Fantastisk så mye du ved om disse ;)

    Det med mk nummer vidste ikke jeg, men selger skrev mk VI i annonsen sin, så håper det er VII :)
    Dem jeg har kjøpt er jo "diy", og fanns de heller ikke som mk. VI ?

    Har lyttet mye på TLS-80 de siste dager, og har nu sat til salgs mine B&W Matrix ;D ;D ! Syns faktisk IMF'erne lyder bettre, og mere er den lyd jeg ønsker. Kan det virklig være riktigt, eller skal der bestilles tid hos ørelægen ?

    Delfiltrene holder jeg meg fra, det er nokk for svert for folk med 10 tommelfingre ;)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Hei 2-mas
    Det jeg vet om IMF er det jeg leste om de på 70-tallet, samt servicesjefen på Audioscan i Danmark. Mannen i Danmark, husker dessverre ikke navnet,hadde vært på fabrikken i Wycomb i england ved flere anledninger, samt at han kjente John Wright godt. De 2 årene jeg jobbet for Audioscan snakket jeg mye med ham ifm reparasjoner av imf høytalere, og det meste av opplysninger jeg har om IMF kommer fra ham, og han er den direkte årsak til at jeg har trålt bruktbørser for å få tak i TLS80 eller RSPM.
    Til slutt lyktes jeg ;D, men det gikk noen år.
    Det er nok ingenting i veien med ørene dine ;) du hører nok riktig. IMF spiller mye bedre enn B&W. Bedre punch og mere nøytralt. Jeg byttett kablene i mine TLS80II, benyttet forsølvede kobberkabler, og da mistet jeg endel av dynamikken, så jeg byttet tilbake til originalkablene. Da fant jeg ut at jeg ikke skulle røre de mer.
    RSPM er bygd på en slik måte at det er svært vanskelig å skifte kabler, da må det bores nye hull inni kabinettene, og jeg har ikke lyst å begynne å tukle med noe som spiller SÅ bra i utgangspunktet ;D
    Som sagt så vet jeg at MKV ogMKVI ikke eksisterer blant IMF's store modeller, jeg vet ikke hvorfor, men slik er det.
    Kommer du noen gang over fine eksemplarer av RSPM MKVII eller Prof monitor MKIII, så slå for guds skyld til. ;)
     

    2-mas

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    3
    Hei igjen uttern

    Fornøyd over at læse her i dine innlegg om glæden ved dine IMF'ere :) Der er da svært at tro så gamle høyttalere kan spille bettre enn 2000+ modeller.

    Her kan du se mine tls-80 : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54051900
    Kabinettet er desverre malet hvidt, men lyden er perfekt i mine ører. Jeg gjennkenner noen av de ord du bruker for at karakterisere dem :) - vil gjerne vite HVOR du tråler ;D

    HAR slåt litt (og det gjorde ikke ondt ;D ) og de her hjemmebyggede (RSPM mk VII ??) er på vei hertil :
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn