Lexluthor
Overivrig entusiast
Artig... da var det mine IMF TLS80II du kjøpte. De kjøpte jeg i 1981 og stelte dem som små (store) babyer. Jeg byttet i sin tid ut flate KEF-bassene med TDLs modifiserte basser og fikk litt kjappere respons. TDL var guttedrømmen og syntese av high-end høyttalere. Men de ble byttet ut med ProAc i 2001 (tror jeg) da IMF ikke var high end når det gjelder dynamikk og holografi. Men dyyyypbassen var IMFs store egenskap. Håper noen har glede av dem ennå for de betydde mye for meg......Uttern skrev:Kjenner godt IMF. Hørte de første gang på Audioscan på starten av 80talet, og fikk hakeslepp. Begynte selv som butikksjef i Audioscan august 86, men da var IMF historie, desverre. Jobba 2år i Audioscan, ett år i Tromsø så ca 1,5år i Trondheim. Det var ei utrolig tid med mye morro med selvbygg, Fostex, Coral, Richard Allen og mye annet snacks . Jeg glemte aldri IMF. Har samarbeidet mye med Tor på Lyric opp gjennom årene, tiltross for stor avstand, (bor i Nord-Norge). En dag jeg var innom fikk jeg til min store forbauselse se ett par IMF TLS80 II stå der, jeg ordnet det slik at jeg byttett inn mine Proac responce1 og jeg var blitt den lykkelige eier av ett par strøkne TLS80 II. De ble drevet av ett par lumley reference M120 rør monoblokker, LYDNIRVANA var ett faktum. En forrykende dynamikk og ett lydbilde jeg ikke trodde var mulig, og BASSEN da mann. Det finnes ikke maken til dypbassgjenngivelse, glem alt av subber, IMFene har substans i bassen, den er organisk i ett og alt og du hører den minste detalj helt nede i kjelleren, og nivået henger i hop med resten av lydbildet.
Levde lykkelig med disse inntill jeg en dag rotet meg inn på bruktbørsen her på sentralen, og hva ser jeg, annonsen hoppet opp i øynene på meg, jo ett par STRØKNE IMF RSPM MK VII, siste versjonen mao. Jeg slo til umiddelbart, og fikk de for latterlige 6500,- kroner. Jeg tenkte i mitt stille sinn at mannen jo måtte være gal, men det er jeg i dag utrolig glad for De kommer ALDRI til å bli solgt. Har hørt på alt mulig i ettertid, men det er stusslige greier gitt, virker som om høytalerindustrien i dag er helt på ville veier. Jeg er lykkelig som det er, haha
PS! Mener å huske at de het IMF TLS80IIa.... elementene var Celestion og KEF.