G
Ser du det som et problem at en mor tar med sitt barn når hun reiser hjem? Skulle staten konfiskere det fordi en "nordmann" ikke er verdig å måtte bo i Afrika sammen med sin mor?Dessuten burde "noen" ta tak i den som bestemte at denne saken måtte gå sa langt som til retten!!!
Moren til norske Maria (3) skal utvises - Maria må bli med - Aftenposten
Sorry lille pike, du burde ha valgt en mor som var tungt kriminell, da hadde du nok fått lov til å bli!!
SKUMPF!! JEG ER RØDGLØDENDE AV RASERI !!!
Det bekymrer meg mye mer enn den ikke-saken om kundelister. Det ser ikke ut til at hun har hatt vett nok til å skaffe seg en tungvekter som statssekretær heller, men en 32 år gammel ungdomsskolelærer fra Valdres. Det kan bli litt tynt.Det eneste som er trist i denne saken, er at det sitter en lettvekter som landbruksminister. Det burde vært en slugger i den stolen, en med klarsyn og realitetsorientering - og den beskrivelsen passer ikke på Sylvi Listhaug, som er blitt kjønnskvotert til posten.
... sukkDet bekymrer meg mye mer enn den ikke-saken om kundelister. Det ser ikke ut til at hun har hatt vett nok til å skaffe seg en tungvekter som statssekretær heller, men en 32 år gammel ungdomsskolelærer fra Valdres. Det kan bli litt tynt.
Ny statsekretær fra Valdres - Hedmark og Oppland
Jeg er forbannet fordi en eller flere byråkrater ikke har sett det prinsippielle i at man her prøver å kaste en NORSK STATSBORGER ut av landet! For det første er dette brudd på en haug internasjonale konvensjoner og NORSK LOV!! For det andre fordi vi lar alskens "riffraff" få bli fordi de har fått tilknytning til landet gjennom lang tid i fengsel!! ( OK denne er "litt" usaklig ) Men det er ikke til å nekte at folk som er godt integrerte og som er i fast arbeid og betaler sin skatt med like liten lyst som oss andre og som har bodd her i mange år, uten å bryte en eneste lov kastes ut, mens flere kriminelle får lov til å bli!Ser du det som et problem at en mor tar med sitt barn når hun reiser hjem? Skulle staten konfiskere det fordi en "nordmann" ikke er verdig å måtte bo i Afrika sammen med sin mor?Dessuten burde "noen" ta tak i den som bestemte at denne saken måtte gå sa langt som til retten!!!
Sorry lille pike, du burde ha valgt en mor som var tungt kriminell, da hadde du nok fått lov til å bli!!
Eller ser du det som et problem at mennesker som lyver for å få asyl får avslag når de avsløres?
Hvorfor er du sint Spiralis?
Er det mer grusomt at mennesker som er NORDMENN må leve fattig i Kenya enn andre mennesker på planeten. Er vi virkelig så mye mer verdt enn alle andre?
Jeg tror du misforstår saken en smule. Det er moren til jenten som er utvist fordi hun har prøvd å svindle til seg oppholdstillatelse. Så kan man spørre seg hvem som eier barnet. Moren eller Den Norske Stat.Jeg er forbannet fordi en eller flere byråkrater ikke har sett det prinsippielle i at man her prøver å kaste en NORSK STATSBORGER ut av landet! For det første er dette brudd på en haug internasjonale konvensjoner og NORSK LOV!! For det andre fordi vi lar alskens "riffraff" få bli fordi de har fått tilknytning til landet gjennom lang tid i fengsel!! ( OK denne er "litt" usaklig ) Men det er ikke til å nekte at folk som er godt integrerte og som er i fast arbeid og betaler sin skatt med like liten lyst som oss andre og som har bodd her i mange år, uten å bryte en eneste lov kastes ut, mens flere kriminelle får lov til å bli!Ser du det som et problem at en mor tar med sitt barn når hun reiser hjem? Skulle staten konfiskere det fordi en "nordmann" ikke er verdig å måtte bo i Afrika sammen med sin mor?Dessuten burde "noen" ta tak i den som bestemte at denne saken måtte gå sa langt som til retten!!!
Eller ser du det som et problem at mennesker som lyver for å få asyl får avslag når de avsløres?
Hvorfor er du sint Spiralis?
Er det mer grusomt at mennesker som er NORDMENN må leve fattig i Kenya enn andre mennesker på planeten. Er vi virkelig så mye mer verdt enn alle andre?
Hadde man her grepet inn med Barnevernet, fratatt mor omsorg og plassert ungen i fosterhjem skulle jeg ikke sagt så mye, men når man her så totalt driter i "barnets beste" og sier at denne jenta skal få bo på gata i Kenya har man sovet så grundig i timen at man burde få lov til å finne seg en annen jobb!!
Å utvise en norsk stasborger på denne måten kan kun sammenligens med den behandling profilerte dissidenter i kommunistdiktaturer ble utsatt for når de var for kjente til å kunne forsvinne i Gualg i Sibir. De fikk reise til USA men fikk ikke komme hjem igjen. Norske myndigheter har protestert mot slik oppførsel tidligere, og skal de fan gjørde det samme selv!!!
Jentungen vil bli politisk flyktning i Kenya og tilog med en "ureturnerbar" en!! Er det ingen i byråkratiet som evner å tenke prinsippielt??
Skal det være fritt frem for asylsvindlere, kriminelle og bedragere å få opphold likevel om de bare sørger for å skaffe seg et barn? I så fall er det en svært tydelig beskjed til slike folk hva de må gjøre for å sikre seg.Deph,
Det er faktisk lov til å se på realitetene i saken!
Når mor til en treåring utvises blir også ungen utvist så lenge man ikke tar fra mor foreldreretten!
En norsk stasborger SKAL IKKE kastes ut av riket! En treåring er ikke i stand til å ta vare på seg selv.
Ansvarlige myndigheter har sagt at det beste for barnet er å bo med sin mor. Da må man ta konsekvensen av dette og la mor bo i Norge med barnet!
Tror du ikke Erna S. har all elektronisk kommunikasjon fre Listhaug lagret?Det er enkelt å finne en praktisk løsning på hele denne Listhaugsaken. Om noen måneder kan Stortingets Kontrollkomite sende en forespørsel til den Amerikanske ambassaden om å få utlevert avskrift av Listhaugs telefonsamtaler det siste året. De vil da enkelt kunne kontrollere om det foreligger interessekonflikter og inhabilitet.
Har litt problemer med å tro 100 prosent på den forklaringen Sandberg kommer med. Hvis det er slik at Sandberg ikke gikk gjennom "The Central Scrutinizer" og dermed ikke kom med i regjering på tross av det som blir sagt så er det vel mange som kommer til å grue seg til Sandbergs memoarer kommer på trykk.
At han dagpendlet fra/til Senja under regjeringsforhandlingene sier vel også litt om at han også har andre viktige ting i livet en politikk....Vel det er jo stort sett en av to ting som kan ligge bak da.
Personlige konflikter eller dyp uenighet om politisk prioritering og retning.
Jeg heller nok en smule til sistnevnte da det så og si ikke er spor av noen av Sandbergs hjertesaker i regjeringerklæringen. Da har han det nok bedre på Stortinget der han kan arbeide med saksfelt som interesserer.
Men det blir jo selvsagt litt spekulativt.
Jeg har hørt begge deler. Hun både tar det til etterretning og har respekt for avgjørelsen. Intet om at hun hadde ønsket han med videre som nestleder. Ei heller har hun ytret at hun gjerne skulle hatt ham i regjeringen. Når det gjelder politikere og diplomater, er det viktigste hva de ikke sier.Hvor har det stått at Siv Jensen "tar det til etterretning"? På de nettavisene jeg har lest står det at hun "har respekt for Pers avgjørelse". På politikersk er det kanskje ikke helt det samme.
Det er ikke noe First House styrer lenger. Den listen er nå et offentlig dokument, som det er offentlig innsyn i - i tillegg er ikke PR-byråers kundelister eller kundeforhold lovbeskyttet, slik tilfellet er for yrkesgrupper der det er lovfestet sekretesse mellom parter. Det hele er bare sludder, og skulle aldri blitt et problem - det ble et problem fordi PR-bransjen trodde dens andedam var viktigere enn en statsråds forhold til dem som har gitt vedkommende tillit.Så kom denne...
Ber om å få legge frem kundeliste - NRK – Norge
Overhodet ikke spekulativt - det er avhengig av funksjon og oppgaver. Hvem man har arbeidet for, og hvilke oppgaver man har løst, kan bestemt ha innflytelse på den grad av tillit man nyter til at man utøver sin nye funksjon uhildet. Om du ikke ser det, får du sette deg ned og fundere på det, bittelitt.Å ha jobbet for andre tidligere skaper ingen "habilitetsbindinger".
Slikt er kun spekulativt injurierende vås.
Departementsråden fastholder nå (foreløpig) påstanden om at de ikke kan offentliggjøre med henvisning til forvaltningsloven - noe som mest ligner verbal finakrobatikk for å redusere prestisjetapet - det er jo som du sier rent sludder.Det er ikke noe First House styrer lenger. Den listen er nå et offentlig dokument, som det er offentlig innsyn i - i tillegg er ikke PR-byråers kundelister eller kundeforhold lovbeskyttet, slik tilfellet er for yrkesgrupper der det er lovfestet sekretesse mellom parter. Det hele er bare sludder, og skulle aldri blitt et problem - det ble et problem fordi PR-bransjen trodde dens andedam var viktigere enn en statsråds forhold til dem som har gitt vedkommende tillit.Så kom denne...
Ber om å få legge frem kundeliste - NRK – Norge
Tanken slår meg at han har trukket seg fra det øverste skiktet i politikken fordi han vet hva som kommer av motbør når boken foreliggerJuritzen om Sandberg-bok - NRK – Norge
Frp-topper frykter boka - NRK – Trøndelag
Hva kan vi vente oss? Inneholder denne boken dynamitt, eller er det bare en kinaputt? Spenning i luften.