Jussen i det er ganske lite interessant synest jeg. Selv om de måtte ha all mulig rett til å holde opplysningene hemmelig er det stupdumt, alternativt burde hun ha takket nei eller blitt frarådet av noen voksne å takke ja til stillingen. Som jeg nevnte tidligere tipper jeg det kommer ut, samt at det blir et stort antiklimaks. Om hun nå har jobbet for Rema, Orkla, Norgesgruppen eller hvem det nå måtte være så vet man lite om hva hun har gjort og hvilke saker hun har jobbet med. Problemet hennes (og resten av regjeringen) er at mistanken henger over henne, og man skal være rimelig blind for å ikke å ha sett det på forhånd. Særlig når man i sitt daglige virke fakturerer et stort antall kroner timen for å vite hvordan politikken og spillet rundt funker i Norge.
Listhaug klarer og stå i mot men det er værre med vugge Erna, hun vil ha en ny vurdering.Denne "mistanken" og "saken" er ikke annet enn oppkonstruert vås fra politiske motstandere som ønsker å vingeklippe en minister som ikke styres av bondelaget og Tine som en marionett.
Intet annet.
Heldigvis ser hun ut til å ikke la seg affektere av slik uvesentlig sludder. En god start på jobben.
De må gjerne operere med konfidensialitet, hemmelige kundelister og sekteriske ritualer (for den saks skyld.) Det gjør de bak egne vegger og i sine relasjoner med både kunder og offentlighet. Men når en fra dette miljøet gjør en overgang til det å være statsråd, så ligger det andre krav til grunn - da er det bare å vurdere hvorvidt man vil prioritere intern konfidensialitet, eller den åpenhet vi ideelt sett tilstreber i et demokrati. I det minste kan man forholde seg til Offentlighetsloven, og om dens krav virker urimelige, er det bare å takke nei til tilbudet om posten.
Han var nok mest opptatt av spaseravstand til jobb. Men han minner meg om hva som en gang ble sagt om George W Bush - "he was born with a silver foot in his mouth."Så har vi denne klysa av en politiker fra FRP, han vil ha leilighet på veskanten fordi han vil bo på et sivilisert sted, så å si alle politikere er noen drittsekker og tror at de er overmennesker, flytt alle av de til østkanten og sett de på minstepensjon.
Krevde å få bo på vestkanten - osloby
Utfordringen oppstår når man har en sterkt varierende cash-flow - noe man gjerne får når man skal gjennomføre en masse store prosjekter samtidig - mens man samtidig ønsker å gjennomføre dette mest mulig umerkelig - altså uten at man endrer på skattenivået. I vårt lille sameie løser vi slikt ved at ekstraordinære oppgaver enten lånefinansieres - noe som sameierne synes er unødvendig, fordi det er ganske høye renter på slike lån (vi er ikke triple-A) - eller ved at vi øker husleien i en periode, eventuelt i kombinasjon med en ekstraordinær innbetaling.Finner denne ganske fornøyelig.
Det er jo ganske kjent at Frp har gått hardt ut mot bompengefinansiering av veiene... så lenge det er valgkamp i alle fall. Vi vet jo alle hvordan det gikk når det skulle prioriteres, men det er nå en annen sak. En realitetsorientering kan ramme selv den beste.
Men når man så ser på hva som er partitoppenes idealløsninger på samferdselsprosjekter, så vises det til den flotte østerrikske modellen. Den har Frp veldig lyst til å kopiere til Norge:
ASFINAG I ØSTERRIKE - 2178 kilometer motorvei, 93 milliarder i gjeld - tu.no/samferdsel
Det eneste aberet med dette da... er jo at den er 100% finansiert av bompenger og abonnementsordninger. Staten bidrar ikke med én krone.
Som et liten fotnote kan man jo se på en annen interessant sak i avisen i dag:
MOTORKAMPANJE - Se hvor mye bompenger som kastes bort på ingenting
Det jeg lurer på når jeg leser dette er hvorfor hagen har gitt penger til disse partiene samtidig kattejammer uten like overfor tidligere regjeringerEn utfordring for de blåblå. Dersom subsidiestrukturen i landbruket endres, vil Orkla vurdere å flytte sin matproduksjon utenlands. Siden Orkla har spesialisert seg på tørrfôr, våtfôr og frossentfôr til mennesker, så kunne jeg bry meg katta - har vel ikke kjøpt et Orklaprodukt på år. (Finnes det verre menneskeføde i butikk enn makrell i tomat på tube?)
Men Korsvold hinter altså om at landbruksstrukturen bør bestå - slik at norske subsidiekroner skal fortsette å begunstige Orklas eiere, altså?
Det frie næringslivet er mao ikke så selvstendig.
Men litt av en utfordring.
Orkla truer med å flytte ut - Aftenposten
Artig historie det der. Redaktør Abel har en fornøyelig kommentar:Han var nok mest opptatt av spaseravstand til jobb. Men han minner meg om hva som en gang ble sagt om George W Bush - "he was born with a silver foot in his mouth."Så har vi denne klysa av en politiker fra FRP, han vil ha leilighet på veskanten fordi han vil bo på et sivilisert sted, så å si alle politikere er noen drittsekker og tror at de er overmennesker, flytt alle av de til østkanten og sett de på minstepensjon.
Krevde å få bo på vestkanten - osloby
Listhaug er ei flott og smart dame. Overbetalte norske bønder leverer elendige produkter som tine, gilde og orkla gjør enda verre. Hvorfor er franske amandinepoteter så utrolig mye bedre enn absolutt alle norske poteter? Norsk svinekjøtt er tørt og trist, norsk storfe nærmest uspiselig. ( Norsk lam kan være bra).En utfordring for de blåblå. Dersom subsidiestrukturen i landbruket endres, vil Orkla vurdere å flytte sin matproduksjon utenlands. Siden Orkla har spesialisert seg på tørrfôr, våtfôr og frossentfôr til mennesker, så kunne jeg bry meg katta - har vel ikke kjøpt et Orklaprodukt på år. (Finnes det verre menneskeføde i butikk enn makrell i tomat på tube?)
Ta deg en tur på Maaemo.Hvorfor er franske amandinepoteter så utrolig mye bedre enn absolutt alle norske poteter?
Jeg er fullstendig enig. Nå er mitt beger fullstendig overfylt hva angår Carl Ivar Hagen. Dette er en dypt tragisk hendelse, og jeg håper inderlig at hele samfunnet kan trekke lærdom av dette. Jeg føler dyp medfølelse med de pårørende i denne ubegripelig triste hendelsen.Mener drapene kunne vært unngått - NRK – Norge
Mannen blir mer og mer uspiselig. Dette sier jeg etter å ha pustet dypt inn 10 ganger.
Tja, det er vel ingen hemmelighet at Frp har ønsket seg lukkede mottak for asylsøkere med endelig avslag lenge, så mannen har jo forsåvidt rett i at om dette hadde vært innført så ville vi sannsynligvis unngått episoder som dette. Det er jo hele poenget med en slik ordning da.Jeg er fullstendig enig. Nå er mitt beger fullstendig overfylt hva angår Carl Ivar Hagen. Dette er en dypt tragisk hendelse, og jeg håper inderlig at hele samfunnet kan trekke lærdom av dette. Jeg føler dyp medfølelse med de pårørende i denne ubegripelig triste hendelsen.Mener drapene kunne vært unngått - NRK – Norge
Mannen blir mer og mer uspiselig. Dette sier jeg etter å ha pustet dypt inn 10 ganger.
gjør du nok sikkert neste gang det skjer også.Mener drapene kunne vært unngått - NRK – Norge
Jeg føler dyp medfølelse med de pårørende i denne ubegripelig triste hendelsen.
Det er klart at Hagen smir mens blodet er varmt.Hva han mener er en ting, men å trekke det frem på dette tidspunktet er kvalmende. Han har også glatt oversett det faktum at drapsraten ved asylmottak er høyere enn ellers i samfunnet.
Pass å at du siterer riktig. Falske sitat er en uting.gjør du nok sikkert neste gang det skjer også.Mener drapene kunne vært unngått - NRK – Norge
så rett så rett, dette er faktisk følgene av årene med naive politikereJeg finner i grunnen denne mer smakløs enn Hagens utspill
Frp om bussdrapene: - Nå ser vi konsekvensene av Stoltenberg-regjeringen - om Bussdrapene i Årdal
De tar vel sin motstand mot innvandring på alvor da vet du!Rart at ikkje fleire flyttar ut av landet, så ille som det er her.
Jeg kan godt flytte ut av landet, men betaler NAV meg for oppholdet i f eks Praha eller skal de bare betale for de 50-60 000 innvandrere som ikke gjør enn dritt i Norge?Rart at ikkje fleire flyttar ut av landet, så ille som det er her.
Som svenskene du drar frem hver gang?Pass å at du siterer riktig. Falske sitat er en uting.gjør du nok sikkert neste gang det skjer også.Mener drapene kunne vært unngått - NRK – Norge