Det behøves litt mer enn flygere som henger i messen og venter på noe å gjøre: Medicinskt ledningsansvarSå luftforsvaret har altså ca 100 piloter som driver dank og ikke gjør noe vettugt mesteparten av tiden og som enkelt kan gå inn i en komplisert turnus med kontinuerlig beredskap rundtomkring i Norge?
Det er mulig denne marginale tjenesten kan effektiviseres, ikke sikkert man trenger 100 piloter til enhver tid, kanskje denne tjenesten er overvurdert og overdramatisert.Så luftforsvaret har altså ca 100 piloter som driver dank og ikke gjør noe vettugt mesteparten av tiden og som enkelt kan gå inn i en komplisert turnus med kontinuerlig beredskap rundtomkring i Norge?
https://www.nrk.no/nordland/mener-l...ynlighet_-bekrefter-ulovlig-aksjon-1.14043360I første punkt står det at uansett utfall av forhandlingene mellom Babcock og Lufttransport, vil resultatet være negativt for pilotene.
En avtale vil medføre betydelig reduksjon i betingelser for ansatte, som lønn. Og blir det ikke enighet, står personellet i praksis uten jobb fra 1. juli neste år.
«Ved bekjentgjøring, settes alle b200 operasjoner på bakken inntil kaptein melder sitt crew fit to fly», står det under «tiltak».
Dette ble diskutert 12. april, altså over to uker før man ikke kom til enighet med anbudsvinner Babcock. Noe som får Benson til å reagere.
– Av dette dokumentet kan jeg med stor grad av sannsynlighet si at det her er snakk om en ulovlig aksjon, sier han.
– Her har man i god tid før man eventuelt har inngått en avtale, bestemt seg for at man skal sette i verk et tiltak, og at tiltaket skal iverksettes uansett utfall. Det sies at man «fra bekjentgjøring» skal sette alle b200-operasjoner på bakken inntil kapteinen melder mannskap «fit to fly». Det betyr i realiteten at man vil gå ut i en aksjon.
En bil/patrulje er vel to politifolk? Da er anslaget for lavt. Jeg har vært med på å prøve å dekke uka vegg til vegg med 10 i turnus. Det gikk ikke, og vi hadde en alenevakt i uka, før noe fravær var regnet inn, ferie inkludert. Om man regner enkelt på det: 10 personer a 35,5 t i uka er 350 arbeidstimer, uka er 7x24=336, og så skal man overlappe, om man i det hele tatt har noe slags faglige ambisjoner. Natt-dag-kveld-natt, hvert døgn. En halv time ganger to personer, ganger 7 dager=21 timer. Altså 357 arbeidstimer pr. uke for at det skal gå rundt.Eksempelvis sa politiet en gang at å ha en bil på pateulje døgnet rundt i et år krever 8 fulltidsstillinger.
Jeg var nylig på HMS-kurs sammen med bl.a. et av verneombudene fra det lokale brannvesenet.Ellers tror jeg brannfolk de fleste steder (med heltidsansatte, med det brann og redning som hovedarbeidsgiver) fyller deler av skiftene med mye av det som kreves av trening og sertifisering, og topper det med noe tilleggsarbeid.
Arbeidstiden for helkontinuerlig skift er 33.6 timer pr. uke. Går akkurat opp med 5 skift. Altså 10 mann for å bemanne en patruljerebil. Ledelse/administrasjon kommer i tillegg.En bil/patrulje er vel to politifolk? Da er anslaget for lavt. Jeg har vært med på å prøve å dekke uka vegg til vegg med 10 i turnus. Det gikk ikke, og vi hadde en alenevakt i uka, før noe fravær var regnet inn, ferie inkludert. Om man regner enkelt på det: 10 personer a 35,5 t i uka er 350 arbeidstimer, uka er 7x24=336, og så skal man overlappe, om man i det hele tatt har noe slags faglige ambisjoner. Natt-dag-kveld-natt, hvert døgn. En halv time ganger to personer, ganger 7 dager=21 timer. Altså 357 arbeidstimer pr. uke for at det skal gå rundt.Eksempelvis sa politiet en gang at å ha en bil på pateulje døgnet rundt i et år krever 8 fulltidsstillinger.
Mer realistisk med 8 i turnus pr. person i kontinuerlig arbeid/vakt, alt regnet med.
Hvis man skal avvikle ferie uten ferievikarer må man ha 6-skift, men da har man enkelte skift med dobbel bemanning.Hva med ferieavvikling? Blir ikke det en seks-skiftstabell eller noen rare stillingsbrøker?
Gjelder kun noen ytterst få yrkesgrupper.Og en pensjonsalder på under 60 IIRC.
Ingen kunstnere eller forfattere kan i følge denne skriblenten klare seg uten årevis med navkrykker, omfordelinger, støtteordninger og gammelkommunisme. Helt utenkelig at noen i 2018 kan produsere og publisere noe uten dette østeuropeiske gufset. Svært viktig at hvert eneste bibliotek i landet kjøper inn minst ett eksemplar av enhver døv lyrikksamling som tilsammen 17 nordmenn kommer til å lese totalt sett, før den i et våkent øyeblikk går for 5 kroner i loppemarkedssalget, eller snikes ned i søppelcontaineren.https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/ødeleggelsens-evangelium-1.1142068
Les denne. Hvorfor er det på død og liv så viktig å ødelegge og rive ned det som fungerer i samfunnet? At denne iveren først og fremst frontes fra høyresiden, de såkalt konservative er jo en selvmotsigelse av dimensjoner. Men denne iveren er for meg og mange komplett uforståelig. Det at et system eller en organisajonsmåte fungerer er blir det beste argumentet for å ta rotta på akkurat dette systemet.
Joda, kjenner jo argumentene, få inn noe nytt, friskt pust, konkurranse, spare penger, effektivisere etc.
Resultatet derimot er ofte bare trist, en får et fattigere og gråere samfunn der angsten er blitt en del av livsgrunnlaget og gjennomsyrer tanker og handlinger. Se på de gestikulerende og ropende amerikanerne, sånn ender vi opp. Livredde hele gjengen. Den tiljublede konkurransen fører som regel til mindre innovasjon og dårligere vilkår på felt etter felt. Eter seg inn som gift. Når amerikanske arbeidstakere ikke tør ta ferie og ender opp med å mene at det er utrolig dekadent og ‘weird’ at man gjør det i andre deler av verden, viser det hvor hjernevasket og adrenalindopet det samfunnet er blitt. Og målet her hjemme er altså å følge etter så fort det lar seg gjøre. Fjern alle sikkerhetsnett, la folk konkurrere seg til døde og skjær ned på alle felles institusjoner innenfor alle samfunnssektorer, kun Forsvaret får stå som før. Der har du Sanner og Solbergs våte drøm.
En trippelarbeidende har uansett ikke tid til å lese bøker.
Ditt innlegg er jo vesentlig bedre enn det du linker til.https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/ødeleggelsens-evangelium-1.1142068
Les denne. Hvorfor er det på død og liv så viktig å ødelegge og rive ned det som fungerer i samfunnet? At denne iveren først og fremst frontes fra høyresiden, de såkalt konservative er jo en selvmotsigelse av dimensjoner. Men denne iveren er for meg og mange komplett uforståelig. Det at et system eller en organisajonsmåte fungerer er blir det beste argumentet for å ta rotta på akkurat dette systemet.
Joda, kjenner jo argumentene, få inn noe nytt, friskt pust, konkurranse, spare penger, effektivisere etc.
Resultatet derimot er ofte bare trist, en får et fattigere og gråere samfunn der angsten er blitt en del av livsgrunnlaget og gjennomsyrer tanker og handlinger. Se på de gestikulerende og ropende amerikanerne, sånn ender vi opp. Livredde hele gjengen. Den tiljublede konkurransen fører som regel til mindre innovasjon og dårligere vilkår på felt etter felt. Eter seg inn som gift. Når amerikanske arbeidstakere ikke tør ta ferie og ender opp med å mene at det er utrolig dekadent og ‘weird’ at man gjør det i andre deler av verden, viser det hvor hjernevasket og adrenalindopet det samfunnet er blitt. Og målet her hjemme er altså å følge etter så fort det lar seg gjøre. Fjern alle sikkerhetsnett, la folk konkurrere seg til døde og skjær ned på alle felles institusjoner innenfor alle samfunnssektorer, kun Forsvaret får stå som før. Der har du Sanner og Solbergs våte drøm.
En trippelarbeidende har uansett ikke tid til å lese bøker.
Det forundrer meg til stadighet hvordan nyttetenkere ikke evner konsekvensanalyser. Forteller meg at det egentlig dreier seg om ideologi og ansvarspulverisering.https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/L0G1PQ/ambulansekrise-2-0
Denne artikkelen er også ganske så bra. Helseforetakene gjentar feilene fra hverandre. Og hvordan økonomer undervurderer kostnadene ved anbud.
Egentlig ganske genialt. Jeg kan ikke tenke meg at en folkeavstemning sier ja til 53 nye bomstasjoner og FrP har stoppet utbyggingen.FrP går direkte i tet i kategorien "meningsløse saker noen ønsker folkeavstemning om". De vil det skal stemmes over 53 nye bomstasjoner i Oslo og Akershus. Da FRP kom i regjering blir nok den perioden det etableres flest nye bomstasjoner i Norge vil jeg tro. Fnis.
https://www.nettavisen.no/na24/frp-...mstasjoner-i-oslo-og-akershus/3423485897.html
Litt desperat forsøk på å distansere seg for sitt eget knefall for kleptokratiet. Samme når man putter de ytterliggående i regjering. Gi dem finansministeren så er de kastrert for hele perioden. Funket på SV og funket på FrP. Moro og litt selsomt.FrP går direkte i tet i kategorien "meningsløse saker noen ønsker folkeavstemning om". De vil det skal stemmes over 53 nye bomstasjoner i Oslo og Akershus. Da FRP kom i regjering blir nok den perioden det etableres flest nye bomstasjoner i Norge vil jeg tro. Fnis.
https://www.nettavisen.no/na24/frp-...mstasjoner-i-oslo-og-akershus/3423485897.html
Eller det kan være så enkelt at veier ikke ville bli bygd hvis staten skulle dekke alle kostnadene. At bompengeløftet er intet annet enn et luftslott. Uten bompenger ville det vært bygd 1/5 av veiene i Norge og forfallet ville vært massivt.Litt desperat forsøk på å distansere seg for sitt eget knefall for kleptokratiet. Samme når man putter de ytterliggående i regjering. Gi dem finansministeren så er de kastrert for hele perioden. Funket på SV og funket på FrP. Moro og litt selsomt.FrP går direkte i tet i kategorien "meningsløse saker noen ønsker folkeavstemning om". De vil det skal stemmes over 53 nye bomstasjoner i Oslo og Akershus. Da FRP kom i regjering blir nok den perioden det etableres flest nye bomstasjoner i Norge vil jeg tro. Fnis.
https://www.nettavisen.no/na24/frp-...mstasjoner-i-oslo-og-akershus/3423485897.html
Veier og annen infrastruktur burde blitt dekket over statsbudgettet, og ikke ved å stjele penger fra forbipasserende. Litt kutt til unødvendige utgifter som masseimport av analfabete araberkulturelle, masseutdeling av penger til korrupte regimer verden over, eller litt økning av generell MVA så er vi snart i boks.Eller det kan være så enkelt at veier ikke ville bli bygd hvis staten skulle dekke alle kostnadene. At bompengeløftet er intet annet enn et luftslott. Uten bompenger ville det vært bygd 1/5 av veiene i Norge og forfallet ville vært massivt.Litt desperat forsøk på å distansere seg for sitt eget knefall for kleptokratiet. Samme når man putter de ytterliggående i regjering. Gi dem finansministeren så er de kastrert for hele perioden. Funket på SV og funket på FrP. Moro og litt selsomt.FrP går direkte i tet i kategorien "meningsløse saker noen ønsker folkeavstemning om". De vil det skal stemmes over 53 nye bomstasjoner i Oslo og Akershus. Da FRP kom i regjering blir nok den perioden det etableres flest nye bomstasjoner i Norge vil jeg tro. Fnis.
https://www.nettavisen.no/na24/frp-...mstasjoner-i-oslo-og-akershus/3423485897.html
FrP er partiet som fronter 200kr i bompenger tur-retur Oslo, i en vei som ikke skal ha flere biler enn dagens vei takler. Håpløst ran av penger fra det offentlige og fra hvermannsen til å øke Eiendomsverdiene i Bærum. Har FrP vett, så stanser de utbyggingen som bare tjener klassisk Høire-velgere. FrP har programmet sitt å støtte seg til med deres nei til bompenger.