Aurora
Æresmedlem
Ja, det gjør jo som kjent hverdagen enklere for folk i Finnmark eller ytre strøk langs kysten forøvrig.... Alltid trivelig med en Oslotur...
Ja glem ikke direktørene, de er veldig vesenlige i denne sammenhengen!^ Forslaget kommer fra Statens Vegvesen og de er vel upolitiske så vidt jeg vet. Men slapp av, det blir nok opprettet noen store, robuste enheter rundt Oslofjorden som skal ordne alt. Selvfølgelig med tilhørende direktører.
Hvordan henger den påstanden sammen med det faktum at Stoltenberg-regjeringen innførte momsfritak for elbil i 2001?Spiller det noen rolle, de rødgrønne vil jo ikke at man skal kjøre privatbil uansett.
Ikke så vanskelig dengang da ingen kjøpte elbiler. Var tenkt som en hjelpende hånt til Think.....Hvordan henger den påstanden sammen med det faktum at Stoltenberg-regjeringen innførte momsfritak for elbil i 2001?Spiller det noen rolle, de rødgrønne vil jo ikke at man skal kjøre privatbil uansett.
Sånn bortsett i fra at det ikke er Høyre og Frp som styrer i Askøy kommune da. Arbeiderpartiet, Askøylisten, Sosialistisk Venstreparti, Miljøpartiet De Grønne og Rødt utgjør flertallskoalisjonen i kommunen og ordføreren er fra Arbeiderpartiet.Noen som var i tvil hvordan Høyre og FrP fungerer? På Askøy kutter de nå eiendomskatten. De taper dermed inntekter på 60 millioner fra middelklassen og oppover. Hvordan skal de spare inn?
Jo, store barnefamilier på sosialtrygd har stordriftsfordeler, sier de.Stordriftsfordeler(!). De tåler derfor kutt, må vite.
Stort sett.Noen vil alltid være nederst på totempælen, ingenting å få gjort med det. Var det ikke sånn det var?
Det er jeg faktisk enig i. Det burde også være høyere beskatning av sekundærbolig eller for de som eier flere boliger, siden det i praksis er å ha en sølvskje i ræva. Virksomhetsbygg (fabrikker, kontorlokaler mv) synes jeg dog ikke bør beskattes siden vi bør unngå skatter som svekker bedriftenes konkurranseevne (mao øker kostnadsnivået).Fjerning av eiendomsskatten er en tvangstanke som FrP har fått for seg. Eiendomsskatten er en fornuftig skatt det ikke er så enkelt å trikse seg unna. La oss holde skatten lav på inntekt og formue, men beholde eiendomsskatten.
rammer jo for øyeblikket bare 10 familier, så da er det jo bare å kjøre på. en halv million av de 60 innspart. Og det er jo helt sikkert noen innvandrerfamilier det rammer også. Så tut og kjør her.Ifølge artikkelen så fikk familier med mer enn tre barn sosialstøtte. Raust av Askøy.
100% enigDet er jeg faktisk enig i. Det burde også være høyere beskatning av sekundærbolig eller for de som eier flere boliger, siden det i praksis er å ha en sølvskje i ræva. Virksomhetsbygg (fabrikker, kontorlokaler mv) synes jeg dog ikke bør beskattes siden vi bør unngå skatter som svekker bedriftenes konkurranseevne (mao øker kostnadsnivået).Fjerning av eiendomsskatten er en tvangstanke som FrP har fått for seg. Eiendomsskatten er en fornuftig skatt det ikke er så enkelt å trikse seg unna. La oss holde skatten lav på inntekt og formue, men beholde eiendomsskatten.
Penger syltet ned i privateiendom er ikke arbeidende kapital.
Alle boliger utenom den man bor i teller 100% for formueformål. Den man bor i er ganske tungt rabattert. Så mye mer enn 100% kan de nesten ikke telle. Det er strengt tatt nok et minst like stort problem at folk kjøper for dyr primærbolig. Det er skattemessig svært gunstig for den som bor der men ugunstig på en rekke andre måter for miljø/samfunn. Vi bor fire personer på rundt 300 kvadrat bruksareal. Det er jo hyggelig forsåvidt, men representerer ganske tungt overkonsum av bolig og nok et større problem enn om jeg skulle kjøpe en utleiebolig.Det er jeg faktisk enig i. Det burde også være høyere beskatning av sekundærbolig eller for de som eier flere boliger, siden det i praksis er å ha en sølvskje i ræva. Virksomhetsbygg (fabrikker, kontorlokaler mv) synes jeg dog ikke bør beskattes siden vi bør unngå skatter som svekker bedriftenes konkurranseevne (mao øker kostnadsnivået).Fjerning av eiendomsskatten er en tvangstanke som FrP har fått for seg. Eiendomsskatten er en fornuftig skatt det ikke er så enkelt å trikse seg unna. La oss holde skatten lav på inntekt og formue, men beholde eiendomsskatten.
Penger syltet ned i privateiendom er ikke arbeidende kapital.
Synes ikke det er spesielt underholdende, jeg. For det er ikke så langt fra virkeligheten. Dersom du mener det er feil det som hevdes, kanskje du kan rettlede og greie ut hva som er feil?Underholdende er det sikkert, men ganske langt fra virkeligheten.
Godt sagt. Den mannen hører ikke hjemme i noe parti som fortjener å være representert på Stortinget.Ulf Leirstein melder seg ut av Fremskrittspartiet
Siden partiet ikke evnet å melde han ut så måtte han gjøre det sjæl.
Lønningene til arbeidstakere har ikke stått stille, pensjonene har ikke gått ned, vi har ikke fått flere midlertidig ansatte, for å nevne det viktigste.Synes ikke det er spesielt underholdende, jeg. For det er ikke så langt fra virkeligheten. Dersom du mener det er feil det som hevdes, kanskje du kan rettlede og greie ut hva som er feil?Underholdende er det sikkert, men ganske langt fra virkeligheten.
Lønninger til arbeidstakere har ikke stått stille, det er ganske enkelt ikke sant, generelt sett, selv om det gjelder for akkurat meg. Men det er ikke FrP's skyld, i hvert fall.
Og da kom det frem hvorfor.....Godt sagt. Den mannen hører ikke hjemme i noe parti som fortjener å være representert på Stortinget.Ulf Leirstein melder seg ut av Fremskrittspartiet
Om 6 måneder ringer Erna og tilbyr justisministerposten.Godt sagt. Den mannen hører ikke hjemme i noe parti som fortjener å være representert på Stortinget.Ulf Leirstein melder seg ut av Fremskrittspartiet
Utan at Frp kan kallast arkitekten bak, vil faktisk pensjonsreformen gjere at det vert mindre lukurativt å pensjonere seg. Dette har vore heilt nødvendig med tanke på forholdstalet mellom arbeidstakarar og pensjonistar. Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har, og politikarane bestiller sanningar som passar deira interesser frå ulike tenketankar. Kika litt rundt med tanke på framtidsutsiktene etter mi yrkesaktive tid, og fann ein del interessant: https://www.uio.no/studier/emner/sv/oekonomi/ECON1730/h16/b-v7-offentlige-utgifter-generelt.pdfLønningene til arbeidstakere har ikke stått stille, pensjonene har ikke gått ned, vi har ikke fått flere midlertidig ansatte, for å nevne det viktigste.Synes ikke det er spesielt underholdende, jeg. For det er ikke så langt fra virkeligheten. Dersom du mener det er feil det som hevdes, kanskje du kan rettlede og greie ut hva som er feil?Underholdende er det sikkert, men ganske langt fra virkeligheten.
Lønninger til arbeidstakere har ikke stått stille, det er ganske enkelt ikke sant, generelt sett, selv om det gjelder for akkurat meg. Men det er ikke FrP's skyld, i hvert fall.
Litt rart at folk som roper over seg om usannhetene til Trump ikke er det spor bedre selv.
Men hvilke yrkesgrupper har fått redusert lønn de siste seks årene?Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har
Eg kjenner ikkje til noko gruppe som har fått reduksjon av faktisk kronebeløp. Derimot er det fleire som har fått redusert kjøpekraft (når ein tek omsyn til prisauke på det ein skal bruke pengane til). Her likar eg å eksemplifisere med startløna til lærarar....Men hvilke yrkesgrupper har fått redusert lønn de siste seks årene?Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har
Hva er den nå og hva var den i 2013?Eg kjenner ikkje til noko gruppe som har fått reduksjon av faktisk kronebeløp. Derimot er det fleire som har fått redusert kjøpekraft (når ein tek omsyn til prisauke på det ein skal bruke pengane til). Her likar eg å eksemplifisere med startløna til lærarar....Men hvilke yrkesgrupper har fått redusert lønn de siste seks årene?Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har
Såg dette:Hva er den nå og hva var den i 2013?Eg kjenner ikkje til noko gruppe som har fått reduksjon av faktisk kronebeløp. Derimot er det fleire som har fått redusert kjøpekraft (når ein tek omsyn til prisauke på det ein skal bruke pengane til). Her likar eg å eksemplifisere med startløna til lærarar....Men hvilke yrkesgrupper har fått redusert lønn de siste seks årene?Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har
Ellers har utflatingen i lønnsutviklingen i Norge etter noen ganske så spektakulære år nok betydelig mer sammenheng med utviklingen av oljeprisen og massive kostnadskutt i oljesektoren enn hva den har med fargen på den sittende regjeringen. Det er jo heller ikke regjeringen som vedtar lønningene rundtomkring i systemet og ei heller Stortinget for den saks skyld.
Transportbransjen. 10-30% årlig nedgang...Men hvilke yrkesgrupper har fått redusert lønn de siste seks årene?Lønsutviklinga har vel vore ganske varierande alt etter kva jobb ein har