Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.293
    Torget vurderinger
    2
    Burde man ha en egen FNB-kanal med livestrømming fra møtene deres, rundt omkring? Det er veldig livlig. De virker mest opptatt av å ekskludere hverandre.

Kaos på valgdagen
    Jeg satt selv i valgstudio i samsending med NRK valgnatten, og trodde nesten ikke mine egne øyne og ører da meldingen kom om at lokallaget i Klepp hadde ekskludert sin egen førstekandidat. På valgdagen!

Samme dag satt partiet i Oslo i en rettssal, for der har lokallaget delt seg i to fraksjoner; en som støtter Myrhol og en som tilsynelatende ikke tåler synet av ham. Rettssaken dreier seg om bruk av partiets navn og logo, og det Myrhol og resten av ledelsen i FNB har karakterisert som et «kuppforsøk».

I Bergen er det, selvfølgelig, totalt kaos i partilaget. Men Bergen er et sted der kaos er en del av hverdagen. Bergensere blir nervøse hvis det ikke er kaos.
    https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/GGK59m/FNB-er-ute-av-kontroll

R

rr30629

Gjest
    For ikke å snakke om i Sandnes. Der fikk personen som stod som nummer to på lista flest stemmer og dermed valgt inn i kommunestyret og fylkstinget hvis jeg ikke husker feil. Så ble hun ekskludert. Etterpå ble ekskluderingen kjent som ugyldig fra sentralt hold men lokal laget nekter fortsatt å ta henne inn igjen. Hun som stod som nummer en og fikk mindre stemmer enn nummer to er veldig aktiv i denne ekskluderingen men det er visstnok ikke noe personlig bak det hele.

Og nå sier sentralt at de vil ta grep. Det er bare å følge med videre.

Underholdningsverdien er i det minste høy.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Mot norrmalt....

Jeg kjenner faktisk folk som har stemt på dette, og ellers er såpass i vater at de bare burde skamme seg.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.892
    Litt lifeofbrianesque tilstander er vel bare et spørsmål om tid for den slags protestbevegelser, for «what did han Staten ever do for us?»

R

rr30629

Gjest
    Da dukket det endelig opp en mulighet til å ta igjen littegranne....

Amundsen vil fjerne Raja som visepresident på Stortinget

«Abid Rajas gjentatte angrep på Frp og vår partiledelse kaster lys over problemene med å samarbeide med et parti som Venstre i regjering. Men like viktig: etter mitt syn viser det med all tydelighet hvorfor Abid Raja er uskikket til å forvalte rollen som visepresident og medlem av Stortingets presidentskap.»

https://www.nrk.no/norge/amundsen-vil-fjerne-raja-som-visepresident-pa-stortinget-1.14721218

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Frp har det fælt; tenk at noen har den frekkhet å kalle en spade for en spade og snakke stygt om de. Makan!

G

Gjestemedlem

Gjest

«Abid Rajas gjentatte angrep på Frp og vår partiledelse kaster lys over problemene med å samarbeide med et parti som Venstre i regjering. Men like viktig: etter mitt syn viser det med all tydelighet hvorfor Abid Raja er uskikket til å forvalte rollen som visepresident og medlem av Stortingets presidentskap.»

https://www.nrk.no/norge/amundsen-vil-fjerne-raja-som-visepresident-pa-stortinget-1.14721218
    Helt på sin plass. Norge har ikke bruk for politikere som har større lojalitet til Islam enn til landet, og egentlig hører hjemme i Hakkebakkeskogen. Nazifiseringen og den ynkelige brunmalingen av tilsynelatende politiske allierte må få følger, og det er på sin plass at han nå strippes for det ærefulle vervet. Nok er nok.

Sist redigert av en moderator:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Heldigvis er Frp et miniparti, Amundsen en tulling og resten en gjeng med furtne drittunger som har mindre makt enn de tror.
    Erna ville nok ikke sagt det slik, men det får så være....

U

Utgatt24668

Gjest
    Krangelen mellom FrP og venstre er flaut og storm i vannglass. Venstre får ikke flere velgere ved å rakke ned på FrP. FrP sin offerrolle er like flaut. De kan heller stå inne for at de har en streng innvadringspolitikk og spisset retorikk.

En tydeligere politikk og ledelse i Venstre er svaret mener jeg:

- Mye tydeligere klimapolitikk og de har en fordel MDG ikke har: realpolitikk og et forhold til en gjennomtenkt politikk.
    - spille mye mer på deres beste politikk: satsning på kunnskap/skole, tilrettelegge for nye (grønne) bedrifter og norsk eierskap.
    - De er litt for liberale ift folket på narkotika og innvandring f eks.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Burde man ikke snu ting på hodet, og si at deres lefling med ekstrem-høyre er å sleike nazister oppover ryggen?
    SIAN har forresten en demonstrasjon i dag. De er visst hele 15 stykker. Og blir møtt med råtne egg. Herlig!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Disse febrilske kommunistfantasiene om "ekstrem-høyre" har ikke rot i virkeligheten. Det er ren kloakkpropaganda. At noen ønsker en litt strengere innvandringspolitkk slik at vi ikke skal ende opp i det samme uføret som Sverige har, der bydeler er rene krigssoner fra midtøsten har ingen verdens til med nazisme eller rasisme å gjøre. Kun med ansvarlighet og anstendighet. Og det trenger vi mer av ikke mindre. Denne ynkelige identitetspolitikken må folk legge av seg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".

Rene kommunistfantasier, selvsagt. Og gir langt fra assosiasjoner til facisme og rasetenkning.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Middelhavet er fullt av snyltere og opportunister fra den tredje verden. Økonomi er ikke en god nok grunn til å få asyl i Europa. Vi skal ha en liberal innvandringspolitikk men da må vi gjøre som Australia og NZ og gi opphold til de som kan bidra positivt til samfunnet og ikke havne som automatiske sosialklienter.

Ingen som trenger seg på bør få opphold, men de som søker og oppfører seg som folk kan få søknaden innvilget og de oppfyller kriteriene. Vi kan ikke ha en asylpolitikk som er basert på føleri, snillisme og nazifisering av alt og alle som ikke slikker tårene til sammenbruddmennesker fra ytre venstre.

U

Utgatt24668

Gjest
    Det er viktig å ha en balanse mellom innvandring og en bærekraftig økonomi. Det er ingen rasisme i dette. FrP er derimot på kanten retorisk - spesielt i valgkamper.

Sverige har tatt for mye ansvar. Du kan ikke redde andre hvis du selv er satt ut av spill.

SIAN er noe for seg selv. De er overbevist om både det ene og det andre. Jeg er enig med rødt om at de er utenfor hva rasismeparagrafens rammer tillater, og demonstrasjonen kunne enkelt ha blitt stoppet. På samme tid er det greit at vi har ventiler på slike meninger og får dem fram i lyset. Å undertrykke disse meningene viser seg å ikke være bra i lengden.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Islam er en uting som ikke hører hjemme i Norge. Og det må være lov å motarbeide denne ideologien uten å bli beskyldt for rasisme eller det som verre er. Ikke at jeg støtter SIAN, men de må nå få lov til å fremføre sin sak de også uten at alt søppelet som kan krype og gå skal hetse dem. Venstresidens prostitusjon for islamistene er ikke vakkert.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^^ Viser seg at det ikke er helt greit å slippe de til i regjering heller. Selv om de fleste av oss visste det på forhånd.

U

Utgatt24668

Gjest
    Islam er en uting som ikke hører hjemme i Norge. Og det må være lov å motarbeide denne ideologien uten å bli beskyldt for rasisme eller det som verre er. Ikke at jeg støtter SIAN, men de må nå få lov til å fremføre sin sak de også uten at alt søppelet som kan krype og gå skal hetse dem. Venstresidens prostitusjon for islamistene er ikke vakkert.
    Religionskritikk er lovlig og på sin plass. Det er koblingen til enkeltindividet og grupperinger med urimelige påstander som gjør SIAN over grensen. Så er vi enige om at både innvandring og integrering har feilet i hele Europa. Det gjør oss i mindre stand til å både ta vare på dem og oss selv. I sikkerhetsrutinene på fly skal du ta på oksygenmasken på deg selv før sidemannen. Ikke omvendt eller gi fra deg masken.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Religionskritikk er lovlig og på sin plass. Det er koblingen til enkeltindividet og grupperinger med urimelige påstander som gjør SIAN over grensen. Så er vi enige om at både innvandring og integrering har feilet i hele Europa. Det gjør oss i mindre stand til å både ta vare på dem og oss selv. I sikkerhetsrutinene på fly skal du ta på oksygenmasken på deg selv før sidemannen. Ikke omvendt eller gi fra deg masken.
    Jeg synes også at de går for langt og liker ikke deres løsninger. Men det skal gå at å høre hva de har å si for så å ta stilling til om det er noe bra eller om det er noe man enkelt kan forkaste. Det jeg misliker er dette rasket som ikke vil la oss høre hva de har og si en gang. Men bare oppfører seg som rabiate frådende tullinger som bruker vold når ikke de har ord som de tror kan overbevise noen. Det burde da være enkelt å komme med motargumenter ut å ty til krakilsk hat og hjerneløs berme. Var det 10-12 stykker av dem som de frykter så mye at de må ty til opptøyer og vold? .. snakker meg om lemmenmentalitet.

Som sagt, hvordan ville det sett ut om andre aktivister som ExR hadde blitt møtt på samme vis?

Men det er som du sier Sian og Frp har ingentig med hverandre å gjøre og det er kun sjofle løgner fra de venstrevridde når de forsøker seg på slike koblinger. for dem er jo uansett alt til høyre for SV rasister og nazister.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Hehe :) OK, jeg mener det er en forskjell på SIAN og FrP.
    Tja. Ikke større forskjell enn at mange av de er tillitsvalgte i Frp...

Skitt har en tendens til å samle mer skitt.

Erna melder i en pressemelding at nok ikke ville brukt akkurat det ordet.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg fatter ikke helt hva det er som får søppelvenstre til å frykte og klikke helt over en håndfull personer som ønsker seg litt mindre Islam i Norge men som ikke har noen politisk støtte for sine løsningsforslag. De oppfører jo seg som dyr.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.574
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er disse som ønsker seg litt mindre islam....det siste avsnittet minner meg om en mengde innlegg her på Sentralen. Hmm. Merkelig.:)

Uintegrerbare løgnere og skitne bananrygger på Hønefoss | Stopp islamiseringen av Norge (SIAN)
    Bl.a.
    Det er tydelig at muslimløgnere og forræderiske islamofile har hatt lett jobb med de unge på Hønefoss. Et kobbel unge voldtektskandidater viste oss frenetisk fingeren og hylte i fortvilelse fordi vi var så slemme å redegjøre for islamproblemet. Lærerstanden har blod på hendene den dagen disse stakkars hjernevaskede jentene får virkeligheten midt i trynet.

– disse godhetsonanister og egohumanister som selger sine etterkommeres fremtid for enda en dose godhetsføleri. Det er som et narkotikum. Er man først besatt av egen godhet har man ingen skrupler med å ødelegge land og folk – for bare én dose til av selvopplevd godhet.

S

Slubbert

Gjest
    Jeg var der og det var noen ungdommer som kastet ting, ellers gikk det fredelig for seg.

Motdemonstrasjonen var en «støydemonstrasjon», basically overdøving. Gatas Parlament stod for musikken. Sist de var der var motdemonstrasjonen en «stilledemonstrasjon», hvor folk stod med ryggen til. Har nok mer sansen for det siste, men 99% av motdemonstrantene var fredelige. Og de som utagerte var fjortiser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er disse som ønsker seg litt mindre islam....det siste avsnittet minner meg om en mengde innlegg her på Sentralen. Hmm. Merkelig.:)

Uintegrerbare løgnere og skitne bananrygger på Hønefoss | Stopp islamiseringen av Norge (SIAN)
    Bl.a.
    Det er tydelig at muslimløgnere og forræderiske islamofile har hatt lett jobb med de unge på Hønefoss. Et kobbel unge voldtektskandidater viste oss frenetisk fingeren og hylte i fortvilelse fordi vi var så slemme å redegjøre for islamproblemet. Lærerstanden har blod på hendene den dagen disse stakkars hjernevaskede jentene får virkeligheten midt i trynet.

– disse godhetsonanister og egohumanister som selger sine etterkommeres fremtid for enda en dose godhetsføleri. Det er som et narkotikum. Er man først besatt av egen godhet har man ingen skrupler med å ødelegge land og folk – for bare én dose til av selvopplevd godhet.
    Tja, at de bruker litt sterke ord er da vel ikke så farlig? Der er jo mye farligere med politikere som vil utsette oss for de same problemene vi ser i Sverige, akkurat for kunne dydsposere uten hensyn til landet. Det ser vi jo ofte at sentimentaliteten til gråtevenstre får politikere til å ta ukloke beslutninger.

Jeg synes det er helt greit at de er sint på politikere som ikke har landets interesser i tankene og oppfører seg litt som islamofile dhimmier. De får nå selv stå for hva de sier og jeg skal ikke ta dem i forsvar annet enn å si at de som andre må få kunne fremføre et politisk budskap uten å bli møtt med hets og vold fra mannevonde venstrevridde. Jeg har ikke så mye sansen for dem i det store og for de sauser ting sammen alt for mye og klarer ikke å skille helt mellom Islam og muslimer, og selv om de er imot den skadelige innvandringen fra Midt Østen og Nord Afrika så retter de skytset mot muslimer og ikke mot politikerne. Men skal vi ikke tillate sinte men fredelige aktivister så må vi også gi samme behandling til andre ekstremister som Extinction Rebellion, som jo i motsetning til disse ikke nøyer seg med ord og tale men som balanserer på grensen mot terrorisme.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg var der og det var noen ungdommer som kastet ting, ellers gikk det fredelig for seg.

Motdemonstrasjonen var en «støydemonstrasjon», basically overdøving. Gatas Parlament stod for musikken. Sist de var der var motdemonstrasjonen en «stilledemonstrasjon», hvor folk stod med ryggen til. Har nok mer sansen for det siste, men 99% av motdemonstrantene var fredelige. Og de som utagerte var fjortiser.
    Det høres jo ganske harmløst ut, men hva er poenget? Overdøving er jo rett og slett å nekte noen å snakke, og det hører ingensteds hjemme i et demokrati.

S

Slubbert

Gjest

Det høres jo ganske harmløst ut, men hva er poenget? Overdøving er jo rett og slett å nekte noen å snakke, og det hører ingensteds hjemme i et demokrati.
    Når SIAN holder appell på Tøyen fisker de etter bråk. Og tingene de sier er ganske drøye. Det går barn og familier som gjør sine daglige gjøremål på Tøyentorget og da er det ikke hyggelig at en gjeng med megafon står der hele dagen og kauker etter dem at de er mindreverdige og burde interneres og deporteres og det som verre er. Hvordan tror du det føles å høre sånt når du går på butikken med ungene? Jeg har forståelse for at de arrangerte støydemonstrasjon selv om jeg synes at stilledemonstrasjon er mer politisk korrekt. For det innebærer at lokalbefolkningen ikke kan gå dit uten å i praksis bli trakassert.

G

Gjestemedlem

Gjest

Når SIAN holder appell på Tøyen fisker de etter bråk. Og tingene de sier er ganske drøye. Det går barn og familier som gjør sine daglige gjøremål på Tøyentorget og da er det ikke hyggelig at en gjeng med megafon står der hele dagen og kauker etter dem at de er mindreverdige og burde interneres og deporteres og det som verre er. Hvordan tror du det føles å høre sånt når du går på butikken med ungene? Jeg har forståelse for at de arrangerte støydemonstrasjon selv om jeg synes at stilledemonstrasjon er mer politisk korrekt. For det innebærer at lokalbefolkningen ikke kan gå dit uten å i praksis bli trakassert.
    Nei jeg er jo enig med det. Men selv usympatiske politiske aktivister kan få fremme sitt syn i det offentlige rom. Om de driver å direkte hetser noen så får de nå ta følgende for det, men om de bare sårer noen følelser så er det noe helt annet. Det er lov å ønske at innvandringen fra araberland skal opphøre, men det er ikke ok i min bok å plage de som har fått opphold eller som er like norske som oss andre.

Så motdemonstrasjoner er greit det, men når de blir angrepet av folk som kaster ting på dem så gjør man jo dem til ofrene i stedet for bare litt sinte tullinger som plager tilfeldig forbipasserende.

Men det er mulig du har helt rett her. Om de plager og hetser folk på gaten så er det noe annet enn å fremføre et budskap om ikke er populært.

S

Slubbert

Gjest
    Ja, jeg har da ikke sagt at det er greit å angripe eller kaste ting på dem, men som sagt var det fjortiser, og ungdommer gjør sånt.

Når du står på et torg i en innvandrertett bydel og roper ut om at innvandrere bør interneres i leirer og deporteres ut av landet, så er det faktisk trakassering. Så igjen har jeg forståelse for hvorfor motdemonstrantene denne gangen gikk inn for å overdøve.

Tøyen skole er rett ved og de høres veldig tydelig dit (uten overdøving). Nå var i dag en lørdag, men hva om de stod der på en skoledag og i praksis ropte ut over barneskolens område at ungene bør interneres i leirer og så kastes ut av landet? Er det greit at unger på 6 til 12 år må høre på det?

Det er også en lekeplass rett ved, og et barnebibliotek. Og de som bor rundt ville hørt lyden og det som sies inn i leilighetene sine. At spesielt barn utsettes for det er imo ikke rimelig. Er du seks år kan du faktisk ta skade av det, bli redd, ikke få sove, tro at folk vil komme og putte deg i en fangeleir...og noen av disse ungene kommer fra flyktningeleirer i utgangspunktet.

Så vi er veldig på grensen av hva som bare er politiske ytringer her.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Om det er slik de holder på så forstår jeg mer folks reaksjoner. Det er en ting å ville stanse innvandringen fra Midt Østen og Nord Afrika, men noe ganske annet å ville hive ut folk med lovlig oppholdstillatelse. Det hører ikke hjemme noen plass.

S

Slubbert

Gjest
    SIAN vil at alle muslimer* skal interneres i leirer for så å deporteres ut av landet, samme som Fjordman tar til orde for. Og det ER en politisk oppfatning, om enn veldig lite demokratisk, men det er også et budskap som er egnet for å skremme folk. Og spesielt barn, og spesielt spesielt barn som kommer fra flyktningeleirer og tilsvarende i utgangspunktet.

Så jeg vet ikke om jeg synes at dette er et budskap som er greit å fremføre med megafon i det offentlige rom på Tøyen, det er i hvert fall ikke problemfritt. Men retten fant at det var innenfor ytringsfriheten, så nok en gang, jeg har forståelse for hvorfor motdemonstrantene denne gangen gikk inn for overdøving.

* Det er mulig de tar noen forbehold om statsborgerskap eller noe sånt, men uansett, du forstår poenget.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456
    Om det er slik de holder på så forstår jeg mer folks reaksjoner. Det er en ting å ville stanse innvandringen fra Midt Østen og Nord Afrika, men noe ganske annet å ville hive ut folk med lovlig oppholdstillatelse. Det hører ikke hjemme noen plass.
    Er SIAN noe helt nytt for deg? Du har noen ganger en litt merkelig oppfatning av det som skjer rundt deg. Ikke ta alt Resett/Dokument skriver for god fisk, du virker litt dum når du hopper på alt som kommer fra den kanten.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.735
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tumyr; leder i SIAN, var kjapt ut etter 22.juli og sympatiserte med den høyre-ekstreme terroristen. Så at det er ukjent hva de står for, kjøper jeg rett og slett ikke.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.456

Amundsen har det med å rase. Google "Per-Willy raser" så dukker det opp endel morsomheter.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er SIAN noe helt nytt for deg? Du har noen ganger en litt merkelig oppfatning av det som skjer rundt deg. Ikke ta alt Resett/Dokument skriver for god fisk, du virker litt dum når du hopper på alt som kommer fra den kanten.
    Ikke nytt men jeg kjenner ikke detaljer fra programmet deres og har vel mer sett på dem som en versjon av Pegida eller noe. Noen harmløse få uten politisk oppslutning uansett. Hva var det 10-12 stykker avv dem eller noe slikt. Lite å bekymre seg over. Resett og Dokument leser jeg ikke så der må jeg nok skuffe deg. det som er viktig for meg er at vi ikke ender i det samme uføret som Sverige så at det finnes islammotstandere er bare flott. Men jeg har ikke noe sans for Sian om det er riktig hva det refereres til.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn