Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Rene kommunistfantasier, selvsagt. Og gir langt fra assosiasjoner til facisme og rasetenkning.
Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Rene kommunistfantasier, selvsagt. Og gir langt fra assosiasjoner til facisme og rasetenkning.
Så man gjør skam på trøndere ved å henvise til den skitne retorikken Frp benytter seg av?Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Jeg synes du setter ting på spissen men forstår godt hva du mener. Jeg reagerer også på noen frpere. Jeg skulle ønske at alle var rød i hjertet, men problemet at de fleste ikke er det.Så man gjør skam på trøndere ved å henvise til den skitne retorikken Frp benytter seg av?Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Da håper jeg enten at du ikke forstår ironi og sarkasme, ellers så lever jeg flott med å gjøre skam på den delen av trøndere som støtter Frp!
åh ja, ja; åh ja!Takk og pris for at mange nok ikke har falt for billig rød retorikk.
Hersketeknikker og en generelt fraværende mangel på forståelse for økonomi og hva som driver velstandsutviklingen
Har du tungt for det?Du bekrefter jo alt jeg forbinder med tåpelig retorikk. Har aldri stemt Frp, men de er langt fra nazister.
Så penger til utdanning av barn i konfliktområder er penger rett ut av vinduet?https://www.nrk.no/norge/solberg-lo...oner-i-superstjerneshow-i-new-york-1.14722054
Lett å bli revet med i iveren etter å imponere, og der gikk en halv milliard ut av vinduet.
Dette er vel strengt tatt et genialt trekk av de rødgrønne, og for øvrig ingen nyhet. De har stemt nei til alt ganske lenge.Vanstyret til de blåblå møter motstand i Viken. Første nyhet i dag er at det vil legge ned Frankenstein av en region som Viken er. Andre nyhet er at de vil stanse monsterutbyggingen av E18.
Finansdep. må jo barbere 300 milliarder av de offentlige utgiftene for å gjøre landet oljeuavhengig. Nå er dette et piss i havet, men det virker ikke som den mest ufornuftige plassen å pisse i hvert fall.https://www.dagbladet.no/nyheter/kommisjon-vil-legge-ned-tingretter-over-hele-landet/71661291
Enda en fin dag i finansdepartementet.
Jeg visste ikke en gang at domstolskommisjonen plutselig har blitt finansdepartementet.Finansdep. må jo barbere 300 milliarder av de offentlige utgiftene for å gjøre landet oljeuavhengig. Nå er dette et piss i havet, men det virker ikke som den mest ufornuftige plassen å pisse i hvert fall.https://www.dagbladet.no/nyheter/kommisjon-vil-legge-ned-tingretter-over-hele-landet/71661291
Enda en fin dag i finansdepartementet.
Det virker heller som du prøver å overgå dem i usmakeligheter.Så man gjør skam på trøndere ved å henvise til den skitne retorikken Frp benytter seg av?Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Da håper jeg enten at du ikke forstår ironi og sarkasme, ellers så lever jeg flott med å gjøre skam på den delen av trøndere som støtter Frp!
Hvorfor ikke? Det gjorde da Askeladden også, med hell...Don't feed the troll.
Hjelper lite med fagkompetanse hvis man bruker feil lovanvendelse eller tolkning.Domstolene er uansett ikke kompetente i annet enn lovanvendelse og loffortolkning. De langt aller fleste saker trenger ekstern fagkompetanse på ett eller flere felt. Dette er kun enda et sentraliseringstrekk, med luftige påskudd, bl.a. om økonomiske innsparinger. Hittil har vi ikke sett ett eneste projekt hvor dette er bevist tilfelle.
Tøv. Det er kun å bruke akkurat samme retorikk som de selv bruker. For å faktisk vise hvor usmakelig den er.Det virker heller som du prøver å overgå dem i usmakeligheter.Så man gjør skam på trøndere ved å henvise til den skitne retorikken Frp benytter seg av?Makan til dust. Du gjør skam på trøndereSer for meg en full robåt i sol, en nazi-sleiker i livline mot Middelhavet, en t-skjorte med "La de drukne".
Du hadde rett. Jeg er uansett ikke Askeladden.Don't feed the troll.
Vi får ikke den drittjobben fordi vi er overkvalifiserte eller for min egen del for gammel. Pass opp. Blir man arbeidsledig som 50 +/- så er det skikkelig vanskelig å bare komme på et intervju...og når de 104 ukene med dagpenger er borte så er muligheten for en ny periode med en lavere sats dagpenger fjernet. Du har altså 2 år på å finne deg en ny jobb. Deretter blir det ektefelle som må forsørge deg, (forsørgerplikt) fattigkassa hvis du ikke har midler, ev. Starte enkeltmannsforetak å prøve et eller annet, leve på oppsparte midler, arv, pante flasker, whatever. Det er nok noen arbeidsledige som selger hytta for å ha noe å leve av frem til man får alderspensjon.... Og så kan man jo diskutere hvor feil eller riktig dette er. Jeg synes i utgangspunktet at man har et godt sikkerhetsnett i Norge, men mitt inntrykk er at mange tror det er lett å få seg en ny jobb når man har passert femti, det er det ikke. Derfor kunne man kanskje hatt en ekstra periode med dagpenger for de som har fyllt 55, det var slik før.Hvorfor kan ikke vi med utdannelse ta oss en drittjobb mens vi venter på den riktige? Hvorfor er det å blir tråkket på av å skifte noen dekk mens man venter på den "riktige" jobben?
Man kan selvfølgelig ikke forvente lektorlønn, men er man villig til å ta betalt det man får er jo utdannelse urelevant for den type stilling. Ved første snøfall er det nok ingen på en dekkbedrift som en gang titter på cvn, dukker man opp med to armer får man jobb.Fortell meg om den arbeidsgiveren som vil ansette en lektor til å skifte dekk fremfor f.eks. ufaglært skoledropout.
Å kreve at hun skal søke på den stillingen er intet annet enn bortkastet tid og energi for å pynte på statistikk for å oppnå mål om antall søkte stillinger.
Jeg er ikke uenig i dette. Men de 104 ukene kan fornyes i en ny periode om du har jobbet "litt" i perioden. En sommerjobb på 8 uker i løpet av de 104 ukene og du kvalifiserer til en ny runde. Da regnes du for å ha vært i arbeid i perioden og du blir tilgodesett med nye 104 uker ... satsen blir jo lavere og lavere men om man klarer seg på lite så er det mer enn ingenting i alle fall. En sommerjobb eller kort vikariat er ikke vanskelig å få for noen om de ikke er kresen og har 3. grads arbeidsveging.Vi får ikke den drittjobben fordi vi er overkvalifiserte eller for min egen del for gammel. Pass opp. Blir man arbeidsledig som 50 +/- så er det skikkelig vanskelig å bare komme på et intervju...og når de 104 ukene med dagpenger er borte så er muligheten for en ny periode med en lavere sats dagpenger fjernet. Du har altså 2 år på å finne deg en ny jobb. Deretter blir det ektefelle som må forsørge deg, (forsørgerplikt) fattigkassa hvis du ikke har midler, ev. Starte enkeltmannsforetak å prøve et eller annet, leve på oppsparte midler, arv, pante flasker, whatever. Det er nok noen arbeidsledige som selger hytta for å ha noe å leve av frem til man får alderspensjon.... Og så kan man jo diskutere hvor feil eller riktig dette er. Jeg synes i utgangspunktet at man har et godt sikkerhetsnett i Norge, men mitt inntrykk er at mange tror det er lett å få seg en ny jobb når man har passert femti, det er det ikke. Derfor kunne man kanskje hatt en ekstra periode med dagpenger for de som har fyllt 55, det var slik før.Hvorfor kan ikke vi med utdannelse ta oss en drittjobb mens vi venter på den riktige? Hvorfor er det å blir tråkket på av å skifte noen dekk mens man venter på den "riktige" jobben?
Det er ikke riktig at du har rett til dagpenger i en ny periode.Jeg er ikke uenig i dette. Men de 104 ukene kan fornyes i en ny periode om du har jobbet "litt" i perioden. En sommerjobb på 8 uker i løpet av de 104 ukene og du kvalifiserer til en ny runde. Da regnes du for å ha vært i arbeid i perioden og du blir tilgodesett med nye 104 uker ... satsen blir jo lavere og lavere men om man klarer seg på lite så er det mer enn ingenting i alle fall. En sommerjobb eller kort vikariat er ikke vanskelig å få for noen om de ikke er kresen og har 3. grads arbeidsveging.Vi får ikke den drittjobben fordi vi er overkvalifiserte eller for min egen del for gammel. Pass opp. Blir man arbeidsledig som 50 +/- så er det skikkelig vanskelig å bare komme på et intervju...og når de 104 ukene med dagpenger er borte så er muligheten for en ny periode med en lavere sats dagpenger fjernet. Du har altså 2 år på å finne deg en ny jobb. Deretter blir det ektefelle som må forsørge deg, (forsørgerplikt) fattigkassa hvis du ikke har midler, ev. Starte enkeltmannsforetak å prøve et eller annet, leve på oppsparte midler, arv, pante flasker, whatever. Det er nok noen arbeidsledige som selger hytta for å ha noe å leve av frem til man får alderspensjon.... Og så kan man jo diskutere hvor feil eller riktig dette er. Jeg synes i utgangspunktet at man har et godt sikkerhetsnett i Norge, men mitt inntrykk er at mange tror det er lett å få seg en ny jobb når man har passert femti, det er det ikke. Derfor kunne man kanskje hatt en ekstra periode med dagpenger for de som har fyllt 55, det var slik før.Hvorfor kan ikke vi med utdannelse ta oss en drittjobb mens vi venter på den riktige? Hvorfor er det å blir tråkket på av å skifte noen dekk mens man venter på den "riktige" jobben?
Men folk bør jo selv kunne forsørge seg og sine, som en hovedregel.
Men jo eldre man blir jo vanskeligere er det for de som har falt utenfor. Evige avklaringspenger er jo en innarbeidet praksis, og et er mye sprelling når politikerne ser på ordningen og ikke lenger vil se på det som en frivillig førtidspensjonering.