Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.946
    Antall liker
    11.348
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Tanken er jo i seg selv besnærende, og det er liten tvil om at dette sikkert kan gjennomføres i en del tilfeller, men det blir høyst individuelt.... legg så til en god porsjon jantelov, så blir dette stort sett ugjennomførlig i praksis, hvilket Erna sikkert også vet.....
    Jeg har selv hatt "gjemmekontor" siden mars i fjor, men jobben er ca 1,5km unna, slik at det nesten ikke har vært en dag uten en tur på jobben, stort sett for å løse oppgaver som kun kan løses på fysisk plass....
    Men nå begynner jeg å bli nokså drittlei den husveggen til naboen..... :cool:
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.234
    Har også hatt gjemmekontor siden mars, men måtte innom kontoret en tur denne uka. Fant adgangskortet til slutt, i lomma på vinterjakka...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.743
    Antall liker
    13.231
    Uansett hva det blir for min del så håper jeg i alle fall at tidsbruken på møter fra Teams blir videreført i den fysiske verden. Det har vært fryktelig mye mer effektivt.

    Jeg har vært på jobben en dag siden høstferien, det var for å få utlevert ny laptop. Begynner å bli nok hjemmekontor for min del i alle fall.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.234
    Kontorlandskap var jo de ekstrovertes endelige seier over de introverte. Men så...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.743
    Antall liker
    13.231
    Kontorlandskap var jo de ekstrovertes endelige seier over de introverte. Men så...
    UBS sitt tradinggulv i Stamford utenfor New York i glansdagene:

    ubs_for.JPG


    Etter mellom annet en serie mindre heldige disponeringen før og under finanskrisen og litt andre faktorer så det slik ut der i 2016

    ubs_naa.JPG
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    I følge enkelte her er det jo kun Vedum som bedriver populisme...... hvis ikke dette er rein populisme og krampaktig valgflesk, så vet ikke jeg...

    Enig, Vedum er såpass effektiv med å love oljepenger og fritid til bygda at nå skal alle prøve å by over ham. Nå er både Frp, Høyre og Ap godt inn i en svært usunn valgkamp. Det er mest spesielt at et styringsparti som Ap støtter Nordlandsbanen.

    Det er nesten slik at jeg selv vurderer å flytte til Bygda å ta en jobb innen staten, være med på et par teamsmøter i uka og drive økologisk jordbruk sidenav. Men, viktig at jeg timer det med å flytte til utlandet når oljekassa er tom.

    Fulle sjømenn bruker i det minste pengene på noe gøy.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Regjeringen har både i denne og andre sammenhenger opptrådt ufattelig naivt. Som om penger til de som allerede har for mye unngåelig vil bli brukt til å skape nye arbeidsplasser uten streng kontroll, regulering og oppfølging. Trickle-down anyone? Jo mer jeg har sett av økonomisk liberalisme de senere år, jo mer har jeg blitt overbevist om at dette ikke er veien å gå.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Båtsfjordingen Frank Bakke-Jensen vil at militære som er under beordring skal betale "markedspris" for de boligene der de bor i "Indre Huttaheiti" og "Nordre Glufsefjord".

    Markedspris på forsvarsboliger vil tvinge ansatte til å slutte, mener Norges offisers- og spesialistforbund.

    Det ville være feil hvis staten fortsetter å subsidiere forsvarsboliger som vi gjør i dag, sier forsvarsminister Frank Bakke-Jensen (H).

    (SAK FRA FORVARETS FORUM )

    Og legg merke til at han mener Forsvaret ikke skal gjøre dette for å spare penger! Neida slett ikke! Hvis personell må betale svinedyrt for å bo med familien
    i utkanten av landet vil selvsagt forsvaret bli såå mye sterkere!

    Kan ikke snart disse BI jyplingene som får slike "gode" ideer se det logiske i at det er hysterisk FEIL at stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer bor i subsidierte hus og leiligheter og spiser mat i Stortingskantina som selges til LANGT UNDER kostpris! Hele politikerbaletten kan gjerne få betale full markedspris for boligene de har i Oslo! I tillegg burde de ikke få tildelt bolig fra Stortingets administrasjon, de kunne da for pokker lete selv etter bolig slik andre som flytter til Oslo må! Og alle flyreiser de foretar seg for å komme hjem i helgene burde de helst betale selv, men i det minste skulle de jo blitt beskattet av fordelen slik mange andre arbeidstakere må!

    Stemme Høyre ved valget?? Vel er jeg sprø men så gal er jeg da ikke!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.149
    Antall liker
    7.783
    Sted
    Oslo
    Det er vel snart slik at Høire sier, at med slike partifeller i eget parti, så trenger vi ikke politiske motstandere.
    Men Solberg begynner å nærme seg afp alder. Hun vil kanskje noe annet?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.234
    Båtsfjordingen Frank Bakke-Jensen vil at militære som er under beordring skal betale "markedspris" for de boligene der de bor i "Indre Huttaheiti" og "Nordre Glufsefjord".

    Markedspris på forsvarsboliger vil tvinge ansatte til å slutte, mener Norges offisers- og spesialistforbund.

    Det ville være feil hvis staten fortsetter å subsidiere forsvarsboliger som vi gjør i dag, sier forsvarsminister Frank Bakke-Jensen (H).

    (SAK FRA FORVARETS FORUM )

    Og legg merke til at han mener Forsvaret ikke skal gjøre dette for å spare penger! Neida slett ikke! Hvis personell må betale svinedyrt for å bo med familien
    i utkanten av landet vil selvsagt forsvaret bli såå mye sterkere!

    Kan ikke snart disse BI jyplingene som får slike "gode" ideer se det logiske i at det er hysterisk FEIL at stortingsrepresentanter og regjeringsmedlemmer bor i subsidierte hus og leiligheter og spiser mat i Stortingskantina som selges til LANGT UNDER kostpris! Hele politikerbaletten kan gjerne få betale full markedspris for boligene de har i Oslo! I tillegg burde de ikke få tildelt bolig fra Stortingets administrasjon, de kunne da for pokker lete selv etter bolig slik andre som flytter til Oslo må! Og alle flyreiser de foretar seg for å komme hjem i helgene burde de helst betale selv, men i det minste skulle de jo blitt beskattet av fordelen slik mange andre arbeidstakere må!

    Stemme Høyre ved valget?? Vel er jeg sprø men så gal er jeg da ikke!
    Hva er markedsprisen i Nordre Glufsefjord for tiden?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    De fleste steder der det er militærforelgninger er det gjerne ganske stor aktivietet og langt mellom billige leieboliger.
    Det er ikke forsvarsevne de tenker på ordførerene som protesterer når forsvaret vil legge ned garnisoner. Det er skatteinntekter og
    et yrende næringsliv i tilknyttning til forsvaret. Hvis forsvaret trekke seg ut bytter Indre Hutaiheiti navn til Indre Bortglemtbukta! Og DA
    blir det billig å leie boliger der!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp til markedspris og selg med tap når Forsvaret legger ned virksomheten? Og i mellomtiden gå glipp av all verdiøkningen ved å bo i sentrale strøk?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.200
    Tankevekkende kronikk:


    Verdens forhold til Saudi-Arabia er for øvrig ikke et fnugg bedre.

    Nå tror jeg ikke at Ap ville håndtert dette veldig annerledes, så dette er like mye et spark til et samlet Storting.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.234
    Ja. Norge bør snarest avskaffe diktaturet i Kina og innføre demokrati og menneskerettigheter der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.200
    Ja. Norge bør snarest avskaffe diktaturet i Kina og innføre demokrati og menneskerettigheter der.
    Det går an å ha en rak rygg, og stå for noe.
    Si hva man mener om Kina, Saudi og USA i dertil egnede fora, og så får de som ikke ønsker seg norsk olje eller laks kjøpe seg noe annet. Men Norge kryper som ei bikkje for verdens største torturister og diktatorer.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.120
    Antall liker
    9.429
    Kampen mot Kina er tapt. Vi er totalt avhengige av Kina. Vi har systematisk bygget ned vestlig produksjon av forbruksvarer og overlatt det til kineserene. Mantraet er billig, billig, profitt, profitt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.120
    Antall liker
    9.429
    Det er fullt mulig å snu...
    Er det? Ikke når folk flest gir beng i produksjonssted bare prisen er lav nok. Jeg husker rabalderet da Helly-Hansen flyttet produksjonen ut av landet. Litt murring, men det gikk fort over.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    EU og USA er blitt enige om å redusere handlen med Kina samtidig som det står andre Asialand klare til å overta. India ikke minst men det er i grunnen bare å se på komponenter i enhver elektronikkdings så finner man navn på en god del land i Asia utenom Kina.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    En rekke større japanske bedrifter bla har trukket produksjonen ut av Kina. Etter corona, om ikke før, har de fleste vestlige ledere insett at avhengigheten av Kina er problematisk og vil gjøre noe med det. Det er da ingen hemmelighet hva Kina holder på med og deres ambisjoner.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det går an å ha en rak rygg, og stå for noe.
    Si hva man mener om Kina, Saudi og USA i dertil egnede fora, og så får de som ikke ønsker seg norsk olje eller laks kjøpe seg noe annet. Men Norge kryper som ei bikkje for verdens største torturister og diktatorer.
    Du har helt rett. Norge kryper som bikkje for USA. Vi til og med kriger helt ulovlig på deres vegne.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Snart er alt tilbake til det samme gamle......Bluish. 4 more years... Blue Light 4U.... Look to Sweden.... med motsatt fortegn..

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.200
    Kampen mot Kina er tapt. Vi er totalt avhengige av Kina. Vi har systematisk bygget ned vestlig produksjon av forbruksvarer og overlatt det til kineserene. Mantraet er billig, billig, profitt, profitt.
    Erkjenner problemet, men vil bemerke at Malaysia, Vietnam og India (m.fl) også er storprodusenter av forbrukerartikler av diverse slag. Og det skjer ikke noe uten at man begynner, vet du. :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.120
    Antall liker
    9.429


    God artikkel om makkverket som heter jernbanereformen. Kundene sitter igjen med et dårligere og dyrere tilbud og må forholde seg til ørti forskjellige selskap.
    Joda, men det er mange som tjener penger på det. Bare ikke kundene.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.200


    God artikkel om makkverket som heter jernbanereformen. Kundene sitter igjen med et dårligere og dyrere tilbud og må forholde seg til ørti forskjellige selskap.
    Jepp, det er en føkkings tragedie. Hele jernbanesystemet rasert, kanskje for alltid. Takk Høyre. Not.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn