Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det aller morsomste er at partiene nå krangler om hvem som kom med den sublimt gode idéen. Det gjelder å snakke minst mulig om at alle partiene faktisk ble enige om å gjennomføre den.
    Kjenner jeg Frp-velgere rett, får Frp nå et stort hopp på meningsmålingene snart. Velgere er heller ikke utpreget intelligente.
    Men det er du?

EarlJ

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Antall liker
    55
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    ^ Så hvis jeg velger å ikke gå til valg så er det et tegn på intelligens....? I så fall velger jeg å være uintelligent.... :confused:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når så mange av partiets velgere blir overrasket og skuffet når partiet gjennomfører sin politikk, er det i hvert fall noe galt med forståelsen av hva partiet står for. Ganske fornøyelig, egentlig, siden det ikke er noen som helst overraskelse for de som ikke stemmer på de.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.008
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Frepperne er vel snarere skuffet over at det ikke gjennomføres mer tradisjonell FrP-politikk, sånt som å fjerne bompengene og redusere avgiftene på alkohol, biler og bensin. Så blir noen av dem sure og sier at "Alle politikere lover gull og grønne skoger før valg, men holder ikke løftene når de blir valgt. Neste gang blir jeg sittende på sofaen." Dem om det, men vi får se hva de faktisk gjør neste gang. De har stort sett alternativene FrP og sofaen.

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.096
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Virker som enkelte helt glemmer hva AP lovet og ikke gjorde de 2 forrige periodene, så det er ingen grunn til å føle seg så jævla kjepphøy.

Det som irriterer folk flest nå er at de Blå-Blå heller ikke gjør hva de lovet.
    Fri ferdsel av snøskutere, Segway, oppheving av båtmotoravgift og tollgrense på 350NOK er det jeg kommer til å huske de Blå for.
    Dessverre.....
    Blir aldri mer noe blå stemme fra meg.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    De er enda billig så du får hamstre…………:rolleyes:

EarlJ

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Antall liker
    55
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Drit i disse ubetydelige plastposene, det som virkelig teller er at omregistreringsavgiften på bil og MC er blitt lavere, at engangsavgiftene på MC og på hybridbiler er blitt lavere....

Det kan vel tenkes at en eller annen gjennomsnittsnordmann i løpet av neste år skal kjøpe seg en brukt eller ny bil eller MC, og da merkes avgiftsnedsettelsene!

Faens medier som bare er ute etter å rakke ned de "blåblå". Irriterer livskiten ut av meg....

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Frepperne er vel snarere skuffet over at det ikke gjennomføres mer tradisjonell FrP-politikk, sånt som å fjerne bompengene og redusere avgiftene på alkohol, biler og bensin. Så blir noen av dem sure og sier at "Alle politikere lover gull og grønne skoger før valg, men holder ikke løftene når de blir valgt. Neste gang blir jeg sittende på sofaen." Dem om det, men vi får se hva de faktisk gjør neste gang. De har stort sett alternativene FrP og sofaen.
    Jeg stemte FRP pga innvandringen, det de har fått til er en økning på 500 mennesker av kvoteflyktninger, stikk motsatt av hva de sa i valget.

Så hvorfor skal man egentlig stemme i et valg, det har ingen betydning, det som er forskjell mellom blå/blå og rød/grønn er 6-7 milliarder til skattelette eller til kultur/klima.

Sist redigert:

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Vil du se forandringer ved regjeringsskiftene måtte valget stå mellom ren SV og ren FrP-regjering.
    Fra Ap til H er bare spill for galleriet.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ^ f.eks..."- Jeg blir helt matt av den maniske intensiteten som enkelte har når det gjelder islam. Det er ikke måte på hva enkelte lirer av seg. Noen tror i fullt alvor at Oslo er i ferd med å bli overtatt av muslimer og mener at alt vondt i verden skyldes islam."

maniske intensiteten....eller besettelse som andre kaller det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg stemte FRP pga innvandringen, det de har fått til er en økning på 500 mennesker av kvoteflyktninger, stikk motsatt av hva de sa i valget.

.
    Frp-topp tar oppgjør med egne velgere om innvandring og islam - Aftenposten

Uffda, har du ikke satt deg inn i hva FrP står for. Blemme.
    Ikke rart folk tar feil om dette, når de andre partiene bruker all energien på å kritisere partiet for å være nettop sånn.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ja...men de klarer å ordne noe selv også...;"Dem ska ut!!"

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

.

Ikke rart folk tar feil om dette, når de andre partiene bruker all energien på å kritisere partiet for å være nettop sånn.
    Jepp. Alt er de andres feil, i grunn oppsummerer det hele holdningen fra Frp, uansett hva spørsmålet er. Partiprogrammet er hverved komprimert på mesterlig vis! :)

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

.

Jepp. Alt er de andres feil, i grunn oppsummerer det hele holdningen fra Frp, uansett hva spørsmålet er. Partiprogrammet er hverved komprimert på mesterlig vis! :)

Honkey
    Feil? Folk er jo eksperter på å forsøke å henge negative merkelapper på andre partier. Det virker jo. Man kan jo f.eks ikke lenger nevne Høyre uten at noen umiddelbart sier "skattelette til de rikeste", eller AP uten at folk tenker "tungrodd byråkrati", og FrP uten at folk tenker "innvandrerfiendtlig" eller SV uten at folk tenker "menn med barnevogn", osv. Dette er ikke noe spesielt for dette partiet.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Feil? Folk er jo eksperter på å forsøke å henge negative merkelapper på andre partier. Det virker jo. Man kan jo f.eks ikke lenger nevne Høyre uten at noen umiddelbart sier "skattelette til de rikeste", eller AP uten at folk tenker "tungrodd byråkrati", og FrP uten at folk tenker "innvandrerfiendtlig" eller SV uten at folk tenker "menn med barnevogn", osv. Dette er ikke noe spesielt for dette partiet.
    Er det ikke nettopp dette den politiske debatten omhandler? Å snakke ned meningsmotstanderenes løsninger, samt forsøke å underbygge sine egne?
    Du hører stadig Frp-politikere skylde på ARK (NRK), pressen, de andre partiene, LO, innvandrerne, alle mulige, alt som foregår er et problem de andre skaper, sånt hører du da aldri fra for eksempel Venstre, de sutrer ikke fordi de er et lite dusteparti. De aksepterer at de ikke e rmer populære, og forsøker etter beste evne å argumentere for egne saker, og mot de andres. Mens Frp bare sier at det er jo de andre som sier så mye dumt og slemt og stygt om oss....!(Snufs)

Honkey

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg stemte FRP pga innvandringen, .
    Du er i det minste ærlig, det skal du ha.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.096
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Er det ikke nettopp dette den politiske debatten omhandler? Å snakke ned meningsmotstanderenes løsninger, samt forsøke å underbygge sine egne?
    Du hører stadig Frp-politikere skylde på ARK (NRK), pressen, de andre partiene, LO, innvandrerne, alle mulige, alt som foregår er et problem de andre skaper, sånt hører du da aldri fra for eksempel Venstre, de sutrer ikke fordi de er et lite dusteparti. De aksepterer at de ikke e rmer populære, og forsøker etter beste evne å argumentere for egne saker, og mot de andres. Mens Frp bare sier at det er jo de andre som sier så mye dumt og slemt og stygt om oss....!(Snufs)

Honkey
    Har du glemt sist Venstre var i regjering?
    Har du glemt Bondevikregjeringen med Dørum som justisminister ?
    Kan hende V har lært at er man dust trenger man ikke skrike det så høyt.
    FRP har bare ikke kommet så langt i læringsprosessen ennå.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg stemte FRP pga innvandringen, .
    Du er i det minste ærlig, det skal du ha.
    Så leser jeg på NRK i dag:

– Vi skulle gjerne tatt i mot enda flere, men det er tydelig at det er bra at Arbeiderpartiet er ute av regjering, for da tar vi mot flere flyktninger. Og det er det all grunn til å glede seg over, sier Rotevatn.

Ap gir ingenting ekstra til overføringsflyktninger - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no

Aldri mer drittpartiet FRP.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

.

Den artikkelen du henviser til er datert 20 november 2014 mens valget var i september i fjor.

Her har du et par artikler på hva FRP sa før valget i fjor:

Nå kommer nestleder Per Sandberg med partiets svar, dersom de får regjeringsmakt.

• • Familiegjenforening reduseres fra 12.500 personer til 2800.
    • • Godkjente asylsøknader reduseres fra 5200 til 1800.
    • • Arbeidstillatelser reduseres fra 9600 til ned mot 5000.
    • Utdanningsopphold reduseres fra 7800 til ned mot 5000.

Slik skal Frp halvere innvandringen - nyheter - Dagbladet.no

Her er en artikkel til:

Frp krever garanti for redusert innvandring

Frps innvandringspolitiske talsmann, Morten Ørsal Johansen, står bak garantien, og sier at partiet ikke vil sitte i regjering hvis de ikke får gjennomslag for dette.

Frp krever garanti for redusert innvandring | ABC Nyheter

Du kan vel ikke forvente at personer som stemte FRP skulle være synske før valget, greit nok vi burde ha visst av erfaring etter å ha sett de andre partiene gå i fra valgløftene sine med engang de kom i regjering.

• Liker
    Reaksjoner: POB

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Norge er bundet av en lang rekke internasjonale avtaler. Frp kan ikke endre dette ved hjelp av sitt partiprogram. At de presenterer en ønskeliste før valget, og kaller det en garanti, er i beste fall svært ambisiøst.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Norge er bundet av en lang rekke internasjonale avtaler. Frp kan ikke endre dette ved hjelp av sitt partiprogram. At de presenterer en ønskeliste før valget, og kaller det en garanti, er i beste fall svært ambisiøst.

Honkey
    Mange av disse punktene som FRP nevnte før valget hadde de en mulighet til og gjøre noe med uten å bryte allerede inngåtte avtaler, men det jeg reagerer mest på er dette:

Frps innvandringspolitiske talsmann, Morten Ørsal Johansen, står bak garantien, og sier at partiet ikke vil sitte i regjering hvis de ikke får gjennomslag for dette.
    Det samme sa de om bompenger også, jeg kan ikke skjønne at dette her er lov, hvis jeg kjøper et hus så er begge parter pliktig til å gjøre det vi ble enig om, eller kan han slå seg sammen med en annen bedrift og si at han har bare en eierandel på 16,3% så du får bare halve huset samtidig som du må betale mer til meg.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Honkey
    Mange av disse punktene som FRP nevnte før valget hadde de en mulighet til og gjøre noe med uten å bryte allerede inngåtte avtaler, men det jeg reagerer mest på er dette:

Det samme sa de om bompenger også, jeg kan ikke skjønne at dette her er lov, hvis jeg kjøper et hus så er begge parter pliktig til å gjøre det vi ble enig om, eller kan han slå seg sammen med en annen bedrift og si at han har bare en eierandel på 16,3% så du får bare halve huset samtidig som du må betale mer til meg.
    For de som har opplevd Per Sandberg i fri dressur, er det da ingen bombe at kjeften er mange ganger større enn både det ene og det andre.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey

For meg ser det mest ut til at Frp's stortingspolitikere har fått en kraftig realitetsjustering; jeg mistenker at de ikke helt har forstått realpolitikkens irrganger, før de selv havnet i posisjon. At de så har oversolgt sitt produkt, uten å sjekke fakta grundig nok, vil mest sannsynlig gi dem en grundig payback den dagen neste stortingsvalg står for døren. Skjønt en kan aldri vite sikkert med kvinner og velgere... :)

Honkey

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    "For de som har opplevd Per Sandberg i fri dressur, er det da ingen bombe at kjeften er mange ganger større enn både det ene og det andre. "

Ja det er sant, du fester og skåler i hans nærvær....

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "For de som har opplevd Per Sandberg i fri dressur, er det da ingen bombe at kjeften er mange ganger større enn både det ene og det andre. "

Ja det er sant, du fester og skåler i hans nærvær....
    En særdeles interessant kveld.

G

Gjestemedlem

Gjest

.

Den artikkelen du henviser til er datert 20 november 2014 mens valget var i september i fjor.

Nå kommer nestleder Per Sandberg med partiets svar, dersom de får regjeringsmakt.

Her er en artikkel til:

Du kan vel ikke forvente at personer som stemte FRP skulle være synske før valget, greit nok vi burde ha visst av erfaring etter å ha sett de andre partiene gå i fra valgløftene sine med engang de kom i regjering.
    Ja, det blir spennende å se hva partiet skal gå til valg på neste gang.

Nytter neppe å kjøre denne saken igjen slik de har pleid, siden de nå er totalt avkledd. Ikke kan de bruke bompenger eller en mer menneskelig alkohollovgivning heller.

Det vil være underlig om partiet når over 10% igjen noen sinne i et stortingsvalg.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    Velgerne har kort hukommelse, har da ikke gått mer enn drøye året og folk strømmer til AP og de lovet jo gull og grønne skoger i 8 år

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.552
    Velgerne har kort hukommelse, har da ikke gått mer enn drøye året og folk strømmer til AP og de lovet jo gull og grønne skoger i 8 år
    Mange har vel skjønt at det tross alt var bedre med Rød/grønt enn Blå/Blått.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Like skuffende hver gang vi skifter regjering. Man merker ingen forskjell. Nesten som med damer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det har de vel forsåvidt levert på også. Økonomien er god og skogene er fortsatt grønne.

Og slik fortsetter det med denne regjeringen også. Ubetydelige forskjeller. Kun en og annen symbolsak uten betydning for mange.

Det er helt greit nok med en ny AP-regjering neste gang, men det skader ikke med litt avveksling av og til. Slik at man opprettholder illusjonen om velgernes påvirkning av styre og stell.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

.

Her er en artikkel til:

Ja, det blir spennende å se hva partiet skal gå til valg på neste gang.

Nytter neppe å kjøre denne saken igjen slik de har pleid, siden de nå er totalt avkledd. Ikke kan de bruke bompenger eller en mer menneskelig alkohollovgivning heller.

Det vil være underlig om partiet når over 10% igjen noen sinne i et stortingsvalg.
    Velgere mangler hukommelse. Spesielt i Norge. Da Erna var kommunalminister, strupte hun kommuneøkonomien fullstendig. Hun fikk kallenavnet "Jern-Erna", en særdeles lite flatterende sammenligning med Maggie Thatcher. Alt dette var glemt i fjor, i en populistisk strømning etter "nye krefter". Man ville ikke ha ny politikk, men nye fjes. Norske velgere ble gjort til latter i utlandet av dette tøvet. Samtidig ble det med ett politisk ukorrekt å kalle Frp reaksjonære, populistisk og høyreekstreme. Til og med NRK drev sensur på sine debattanter i for eksempel "Skavlan", der svensk kritikk av både norske velgere og Frp ble redigert bort.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    Like skuffende hver gang vi skifter regjering. Man merker ingen forskjell. Nesten som med damer.

Vis den kommentaren til dama så blir det nok litt forskjell:)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Velgere mangler hukommelse. Spesielt i Norge. Da Erna var kommunalminister, strupte hun kommuneøkonomien fullstendig. Hun fikk kallenavnet "Jern-Erna", en særdeles lite flatterende sammenligning med Maggie Thatcher. Alt dette var glemt i fjor, i en populistisk strømning etter "nye krefter". Man ville ikke ha ny politikk, men nye fjes. Norske velgere ble gjort til latter i utlandet av dette tøvet. Samtidig ble det med ett politisk ukorrekt å kalle Frp reaksjonære, populistisk og høyreekstreme. Til og med NRK drev sensur på sine debattanter i for eksempel "Skavlan", der svensk kritikk av både norske velgere og Frp ble redigert bort.
    Jo jeg tror frp-velgerne vil huske denne regjeringen. Det er tross alt den første gangen Frp sitter i regjering noensinne. De har profilert seg som et anderledesparti og appellert til mange som har hatt liten tillit til politikere og valgløfter. Nå ser de at det i praksis bare er et nytt parti i rekken av dem alle... som ikke evner å levere det de lovde sine velgere.

Velgerne av de andre partiene har oppleved sitt parti i regjering mange ganger, .. de fleste av dem, og de er litt realitetsorienterte. Men jeg tror det kom som et sjokk på mange frp-ere at det kun var tomme ord de hadde å komme med. Svik straffes hardt av dem med sterke følelser.

Enten ender dette i et lederskifte i Frp, der en helt annen fløy tar over makten ... eller så ender dette i splittelse av partiet. Altmuligmeningentingipraksis-Frp kommer ikke til å overleve denne regjeringen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn