bambi
Æresmedlem
Men... apropos smålighet. Kommer på at jeg kjenner noen som jobber i helsevesenet, som sykepleier i hjemmesykepleien. Når de skal ha julebord på jobben så må de betale dette selv av egen lomme. I tillegg kan de kose seg hele året med å være underbemannet, et usannsynlig høyt sykefravær som legger ekstra press på de andre som er på jobb, stadige krav om mer effektivitet kombinert med nedbemanninger og budsjettkutt, samt friske skyllebøtter og kjeft fra indignerte pårørende. I tillegg er det et tidspress uten like for å rekke alle i løpet av et skift, og man pådrar seg lett belastningsskader når man må løfte og hjelpe urørlige pasienter på størrelse med en liten bil opp fra gulvet når de har falt. Legg til trusler og trakassering, psykisk ustabile pasienter som ikke engang politiet besøker alene, og muligheten for å bli slått ned på jobb.
Jeg syns nok det er langt mer smålig at disse ikke får dekket et skarve julebord men må betale det av egen lomme, enn at godt betalte politikere ikke får en nyttårsfest til 770.000,-.
Jeg syns nok det er langt mer smålig at disse ikke får dekket et skarve julebord men må betale det av egen lomme, enn at godt betalte politikere ikke får en nyttårsfest til 770.000,-.