Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pommeroy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Innlegg
    789
    Antall liker
    353
    Det bør satses hard på å splitte Krf og Venstre i tiden som kommer. Kvitte seg med gudedyrkerne og holde de liberale i laget.
    Kommer aldri til å skje. Prelaten og Grandiosa holder sammen i tykt og tynt. Venstre er i likhet med KrF, et tøyseparti.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I realiteten er FrP tusenvis av tullepartier samlet på en liste. Takke seg til å stemme på ett....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.621
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Frp er et parti fullt av storkjefta idioter. En populistisk samling av idioter med sterkt manglende intelligens.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.742
    Antall liker
    17.792
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel altfor harde ord, lars_erik.

    Av en eller annen grunn er det mange nordmenn som tydeligvis er frustrerte fordi de ikke fikk være med på utvandringsbølgen til Amerika, og som derfor ønsker at Norge skal bli USAs 51ste delstat. Disse har laget seg et politisk parti.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.852
    Antall liker
    20.621
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel altfor harde ord, lars_erik.

    Av en eller annen grunn er det mange nordmenn som tydeligvis er frustrerte fordi de ikke fikk være med på utvandringsbølgen til Amerika, og som derfor ønsker at Norge skal bli USAs 51ste delstat. Disse har laget seg et politisk parti.
    Jeg syns ikke det er for harde ord. Nå er de heldigvis langt under 10% på meningsmålingene, så snart er de forhåpentligvis marginalisert.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.742
    Antall liker
    17.792
    Torget vurderinger
    2
    ^OK. Jeg er med på bruken av ordet "idioter" om du anvender det i opprinnelig gresk betydning, fra dengang Athen utarbeidet spillereglene for et demokrati. At såpass mange i ledelsen i FrP sverger til Ayn Rand støtter også din fortolkning.


    An idiot in Athenian democracy was someone who was characterized by self-centeredness and concerned almost exclusively with private—as opposed to public—affairs.[6] Idiocy was the natural state of ignorance into which all persons were born and its opposite, citizenship, was effected through formalized education.[6] ... "Idiots" were seen as having bad judgment in public and political matters. Over time, the term "idiot" shifted away from its original connotation of selfishness and came to refer to individuals with overall bad judgment–individuals who are "stupid".
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.742
    Antall liker
    17.792
    Torget vurderinger
    2
    ^Mannen bør ta en lang ferie, trur eg. Nå mistenker jeg at Sandberg ønsker å få slutt på regjeringssamarbeidet. Eneste mulige forklaring.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    ^OK. Jeg er med på bruken av ordet "idioter" om du anvender det i opprinnelig gresk betydning, fra dengang Athen utarbeidet spillereglene for et demokrati. At såpass mange i ledelsen i FrP sverger til Ayn Rand støtter også din fortolkning.


    An idiot in Athenian democracy was someone who was characterized by self-centeredness and concerned almost exclusively with private—as opposed to public—affairs.[6] Idiocy was the natural state of ignorance into which all persons were born and its opposite, citizenship, was effected through formalized education.[6] ... "Idiots" were seen as having bad judgment in public and political matters. Over time, the term "idiot" shifted away from its original connotation of selfishness and came to refer to individuals with overall bad judgment–individuals who are "stupid".
    Jepp. Her har vi det. I den grad man kan finne en konsistent ideologi i partiet, så kan man snakke om idiotisme.

    Idiotbegrepet som det brukes i vårt eget dagligspråk treffer ikke.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.339
    Sted
    Smurfeland
    ^OK. Jeg er med på bruken av ordet "idioter" om du anvender det i opprinnelig gresk betydning, fra dengang Athen utarbeidet spillereglene for et demokrati. At såpass mange i ledelsen i FrP sverger til Ayn Rand støtter også din fortolkning.


    An idiot in Athenian democracy was someone who was characterized by self-centeredness and concerned almost exclusively with private—as opposed to public—affairs.[6] Idiocy was the natural state of ignorance into which all persons were born and its opposite, citizenship, was effected through formalized education.[6] ... "Idiots" were seen as having bad judgment in public and political matters. Over time, the term "idiot" shifted away from its original connotation of selfishness and came to refer to individuals with overall bad judgment–individuals who are "stupid".
    Problemet er kanskje at mange ikke har hørt om Ayn Rand, ikke aner hva objektivismen går ut på, og rett og slett ikke skjønner hva slags folk de stemmer på.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.399
    Antall liker
    6.799
    Må humre litt. At Sandberg kan si det han sa er ingen overraskelse, men at Hareide kunne klare å se så snurt ut, det trodde jeg knapt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.235
    Det ser ut som om Siv også lever i sin egen drømmeverden, hun bedyrer at de har et godt samarbeid med KrF.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ^OK. Jeg er med på bruken av ordet "idioter" om du anvender det i opprinnelig gresk betydning, fra dengang Athen utarbeidet spillereglene for et demokrati. At såpass mange i ledelsen i FrP sverger til Ayn Rand støtter også din fortolkning.


    An idiot in Athenian democracy was someone who was characterized by self-centeredness and concerned almost exclusively with private—as opposed to public—affairs.[6] Idiocy was the natural state of ignorance into which all persons were born and its opposite, citizenship, was effected through formalized education.[6] ... "Idiots" were seen as having bad judgment in public and political matters. Over time, the term "idiot" shifted away from its original connotation of selfishness and came to refer to individuals with overall bad judgment–individuals who are "stupid".


    Problemet er kanskje at mange ikke har hørt om Ayn Rand, ikke aner hva objektivismen går ut på, og rett og slett ikke skjønner hva slags folk de stemmer på.


    Og jeg må tilstå at jeg har lest alt (?) hun har skrevet.
    Jeg trøster meg med at ingen bøker jeg har lest har havnet så ofte i veggen, gulvet og blitt tråkket under fot i det berxterske hjem. Ikke sønderrevet og brent; den skjebnen er forbeholdt et religiøst skrift og en annen bok.

    B

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest

    Og jeg må tilstå at jeg har lest alt (?) hun har skrevet.
    Jeg trøster meg med at ingen bøker jeg har lest har havnet så ofte i veggen, gulvet og blitt tråkket under fot i det berxterske hjem. Ikke sønderrevet og brent; den skjebnen er forbeholdt et religiøst skrift og en annen bok.

    B

    Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva som kan frembringe slike utbrudd. Uinteressant kan de i alle fall ikke være... da legger man jo bare det hele fra seg med et skuldertrekk. Er det verdt å bruke tid på?

    Eller er du en av de bokmasochistene som nekter å legge fra seg en bok samme hvor dårlig når man først har begynt på den?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er vel bokmasochist ;)
    Rand leste jeg vel mer som et pliktløp for å forsøke å forstå fascinasjonen for svadaet hun presterte. Meg ikke bli omvendt, massa!
    Den religiøse boka ble først brukt som luftgevær/ blåserørblink før sønderrivelse og tilintetgjørelse (jeg holder tittelen skjult av hensyn til dem som måtte bli støtt, men la oss si den baserer seg på lesing gjennom gullbriller, hint, hint). Den andre var en egentlig helt streit kriminalroman, "Payment Deferred" av C S Forester, men den irriterte meg så grenseløst der og da at tilintetgjørelse var den eneste reaksjonen som jeg følte var sterk nok.
    Forøvrig har jeg noen tusen bøker stående/ liggende, så prosentandelen av møkk er ikke så stor, egentlig mindre enn en promille.

    B
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg er vel bokmasochist ;)
    Rand leste jeg vel mer som et pliktløp for å forsøke å forstå fascinasjonen for svadaet hun presterte. Meg ikke bli omvendt, massa!
    Den religiøse boka ble først brukt som luftgevær/ blåserørblink før sønderrivelse og tilintetgjørelse (jeg holder tittelen skjult av hensyn til dem som måtte bli støtt, men la oss si den baserer seg på lesing gjennom gullbriller, hint, hint). Den andre var en egentlig helt streit kriminalroman, "Payment Deferred" av C S Forester, men den irriterte meg så grenseløst der og da at tilintetgjørelse var den eneste reaksjonen som jeg følte var sterk nok.
    Forøvrig har jeg noen tusen bøker stående/ liggende, så prosentandelen av møkk er ikke så stor, egentlig mindre enn en promille.

    B
    berxter?

    Hva er tre bøker jeg må lese?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.875
    Antall liker
    10.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^OK. Jeg er med på bruken av ordet "idioter" om du anvender det i opprinnelig gresk betydning, fra dengang Athen utarbeidet spillereglene for et demokrati. At såpass mange i ledelsen i FrP sverger til Ayn Rand støtter også din fortolkning.


    An idiot in Athenian democracy was someone who was characterized by self-centeredness and concerned almost exclusively with private—as opposed to public—affairs.[6] Idiocy was the natural state of ignorance into which all persons were born and its opposite, citizenship, was effected through formalized education.[6] ... "Idiots" were seen as having bad judgment in public and political matters. Over time, the term "idiot" shifted away from its original connotation of selfishness and came to refer to individuals with overall bad judgment–individuals who are "stupid".
    I det perspektivet er vi vel også alle barbarer (i den opprinnelige betydningen, en som ikke snakker gresk.) Barbariske idioter om FrP, liker den.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    1.138
    Og nå benytter de, kynisk, anledning til politisk reklame,sympati, etter en noe rask og ikke så gjennomtenkt uttalelse fra et fra før motpol parti. Dette kalles politikk, og de holder på så mye de kan.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.236
    Antall liker
    1.738
    Torget vurderinger
    1
    Kyniske Snoen i Minerva har som regel rett. Her en artikkel fra november 2013 om Sandbergs fremtid. Treffer vel spikeren her.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    "Knut Arild Hareide mener fortsatt KrF tjener på å samarbeide med den blå-blå regjeringen. - Husk at tilgivelse ikke betyr at vi skal glemme, sier stortingsrepresentant Olaug Bollestad."

    KrF-Hareide har ikke gitt opp de blå-blå - Aftenbladet.no

    Tilgivelse - Wikipedia

    " Villigheten til tilgivelse er oftest ansett som vei til å avslutte konflikter...".....men man kan dra det frem igjen ved anledning...kristenfolket er seg selv lik.

    Sånn går det når man blander politikk og religion.
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Det er da ikke måte på hva FRP får av skyld om dagen.

    Justisminister Anders Anundsens returer av barn har fått *Afghanistan til å bryte retursamarbeidet med åtte europeiske land.

    Klassekampen.no | Nekter å ta imot flere barn

    Neste blir at det er FRP sin feil at oljeprisen har blir over halvert.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    – Da vi undertegnet returavtalene, var situasjonen en annen i Afghanistan. Nå er sikkerhetssituasjonen kraftig forverret. De fleste som blir tvangsreturnert kommer fra områder hvor det ikke finnes sikkerhet, sier Balkhi til Klassekampen.
    – Tvangsreturene fra Norge til Afghanistan økte med 75 prosent i løpet av 2014, blant annet har vi returnert 84 barn. Har det påvirket din beslutning?
    – Åpenbart.


    Anundsen minner meg om Jeremy Clarkson. POWER! og alltid hammer som verktøy. Har man en skrue, bruker man en skrutrekker. Anundsen brukte hammer og planken roper stans. Hammeren kunne fungert med en liten spiker, men med skrue måtte mer finurlige verktøy til.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Svaret fra Norge og resten av Europa bør være enkelt. Total visumnekt for afghanske statsborgere inntil de slutter å nekte å slippe inn sine egne statsborgere i landet igjen.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Og jeg må tilstå at jeg har lest alt (?) hun har skrevet.
    Jeg trøster meg med at ingen bøker jeg har lest har havnet så ofte i veggen, gulvet og blitt tråkket under fot i det berxterske hjem. Ikke sønderrevet og brent; den skjebnen er forbeholdt et religiøst skrift og en annen bok.

    B
    Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva som kan frembringe slike utbrudd. Uinteressant kan de i alle fall ikke være... da legger man jo bare det hele fra seg med et skuldertrekk. Er det verdt å bruke tid på?

    Eller er du en av de bokmasochistene som nekter å legge fra seg en bok samme hvor dårlig når man først har begynt på den?
    Har kun lest halve Atlas, den var svært langtekkelig så jeg ble aldri ferdig med den. Synes hun har enkelte gode poenger, om religion og privatsfæren for eksempel, mens endel annet fremstår som temmelig virkelighetsfjernt og utopisk. Men det er forsåvidt også tilfellet for mye annen politisk litteratur. De intense meningene om Rand fremstår som temmelig religiøse i seg selv, og fremmes nok vel så ofte av folk som aldri har lest noe av det hun har skrevet som folk som faktisk har satt seg inn i hva de mener noe om. Idéer må sees i lys av sin samtid, Rand vokste opp i Sovjetunionen. Som oppskrift på et samfunn i det 21. århundre er det hun skriver like omtrent like (lite) relevant som skriveriene til Marx.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.860
    Antall liker
    4.193
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det er da ikke måte på hva FRP får av skyld om dagen.

    Justisminister Anders Anundsens returer av barn har fått *Afghanistan til å bryte retursamarbeidet med åtte europeiske land.

    Klassekampen.no | Nekter å ta imot flere barn

    Neste blir at det er FRP sin feil at oljeprisen har blir over halvert.
    Her er det vel noen bestikkelser i millionklassen som ikke er betalt. La de afghanske byråkratene "dyppe nebbet", så skal du se det løser seg rimelig kvasst.

    B
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Bent Høie i det høye fremmer nå forslag om å stoppe inntak av flere pasienter på regionsykehusene. Dette fordi det går på bekostning av legenes rolle som kontorassistenter, med så mange pasienter på sykehusene. Feltsenger vil bli satt opp i hver enkelt kommune. Disse vil bli ivaretatt av sivilforsvaret.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.235
    Klar logikk, det er pasientens skyld at økonomien på sykehusene er sprengt. Tenk hvilket overskudd man kunne ha hvis pasientene holdt seg unna.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn