decibelius
Hi-Fi freak
Dette er ikke over før Erna synger.
På siste verset.Dette er ikke over før Erna synger.
hehe - vi får håpe knærne holder til noen røde løpere til, men ikke så mange?På siste verset.Dette er ikke over før Erna synger.
Hmmm - 8,6% oppslutning for FrP. Skal bli spennende å se hva Per Sandberg finner på nå. Kanskje man skulle satset på ting folk faktisk trenger?
Frp stuper på meningsmåling - Frp - VG
Dersom man er for smart, så blir det vel også vanskelig å forklare det?Jeg er litt dum, så jeg må ha en enkel forklaring på hvordan man ved å bruke 130 milliarder på opprettelsen av ett nytt veiselskap kan bygge mer og billigere vei.
130 milliarder til disse veiene - NRK – Norge
Mulig det. Jeg har også hørt at avstanden mellom genialitet og idioti er kort.Dersom man er for smart, så blir det vel også vanskelig å forklare det?Jeg er litt dum, så jeg må ha en enkel forklaring på hvordan man ved å bruke 130 milliarder på opprettelsen av ett nytt veiselskap kan bygge mer og billigere vei.
130 milliarder til disse veiene - NRK – Norge
Forklaring er at det gir kleptokratene letter tilgang til statskassa slik at de kan berike seg ytterligere på felleskapets bekostning. Nesten alt Høyre of AP gjør er primært for å berike seg selv og deres venner....Jeg er litt dum, så jeg må ha en enkel forklaring på hvordan man ved å bruke 130 milliarder på opprettelsen av ett nytt veiselskap kan bygge mer og billigere vei.
130 milliarder til disse veiene - NRK – Norge
Jeg er heller ikke særlig smart, har jeg fått høre en del ganger her, så jeg forstår ikke en gang hva det er du ikke forstår.Jeg er litt dum, så jeg må ha en enkel forklaring på hvordan man ved å bruke 130 milliarder på opprettelsen av ett nytt veiselskap kan bygge mer og billigere vei.
130 milliarder til disse veiene - NRK – Norge
Var høyrebølge blant velgere med innvandrerbakgrunn i 2013. Kanskje Stavrum burde ta en kikk her:Så det er derfor FrP er så ivrig med å få ut innvandrerne - de stemmer arbeiderpartiet.
Gunnar Stavrum - Nett på sak
Meget tilfredsstillende å se Frp grave sin egen grav om dagen. Keep it up!
Kanskje han leste mer enn første halvdel av overskriften?Var høyrebølge blant velgere med innvandrerbakgrunn i 2013. Kanskje Stavrum burde ta en kikk her:Så det er derfor FrP er så ivrig med å få ut innvandrerne - de stemmer arbeiderpartiet.
Gunnar Stavrum - Nett på sak
http://www.ssb.no/valg/artikler-og-publikasjoner/_attachment/182668?_ts=146a47d13d8
Du kan lese litt om det her, men det blir sikkert ikke noe bra, for det er jo feil partier som står for dette.Jeg er litt dum, så jeg må ha en enkel forklaring på hvordan man ved å bruke 130 milliarder på opprettelsen av ett nytt veiselskap kan bygge mer og billigere vei.
130 milliarder til disse veiene - NRK – Norge
Eller kanskje han leste dette i sin egen avis.Kanskje han leste mer enn første halvdel av overskriften?Var høyrebølge blant velgere med innvandrerbakgrunn i 2013. Kanskje Stavrum burde ta en kikk her:Så det er derfor FrP er så ivrig med å få ut innvandrerne - de stemmer arbeiderpartiet.
Gunnar Stavrum - Nett på sak
http://www.ssb.no/valg/artikler-og-publikasjoner/_attachment/182668?_ts=146a47d13d8
Nei, det gjør de ikke.Synd vi ikke bor i Tyskland. De låner penger billig av Norge til sine veiprosjekter.
Det er en viss forskjell på hva du prøver å insinuere og på det som står i artikkelen, er det ikke?Det er vel ikke fordi departementet ikke klarer å gjøre jobben sin. De ble utsendt i 2006, men kom tilbake.....
Finn en feil:Det er en viss forskjell på hva du prøver å insinuere og på det som står i artikkelen, er det ikke?Det er vel ikke fordi departementet ikke klarer å gjøre jobben sin. De ble utsendt i 2006, men kom tilbake.....
"Årsaken til at UNE mener at familien må dra fra Norge ligger altså i sekken for «innvandringsregulerende hensyn». Årsaken er som følger: I 2006 fikk familien endelig avslag. Da ble varen forsøkt uttransportert, men på flyplassen i Iran sa faren at han kom fra Irak. Det medførte at Naser Alinejad ble sendt tilbake til Norge.
Siden da har saken versert i UDI- og UNE-systemet.
- Foreldrene har aldri forsøkt å lure noen. De har bodd synlig, de har vært tilgjengelige og kommet med sin sanne historie: Naser Alinejad var politisk aktiv i Iran, og måtte flykte. I 2007-08 ble hans onkel skutt og drept og broren til Naser er flyktet til Irak, sier støttespiller Evy Ellingvåg."
1,8% rente. Det syns jeg er billig. I Norge kreves det 6,5% rente på slike investeringer.Nei, det gjør de ikke.Synd vi ikke bor i Tyskland. De låner penger billig av Norge til sine veiprosjekter.
Norge gjennom Oljefondet eier en forsvinnende liten andel av tysk statsgjeld. Norge kunne, dersom det var politisk flertall for det, også låne svært billig i inn- og utland for å finansiere ymse prosjekter. Pr 2014 eide oljefondet ca 1.5% av total utestående tysk statsgjeld (ca 10 milliarder Euro av en totalgjeld på litt under 700 milliarder Euro). Så eventuelle tyske veiprosjekter er i 98.5% finansiert av andre enn Norge. Og om Norge ikke hadde lånt de pengene ville noe andre gjort det til ganske nøyaktig samme rente, så Tyskland er på ingen måte avhengig av norske penger for å få penger til sine låneopptak. Renten på langsiktig (10 år) norsk statsgjeld ligger på rundt 1.5%, noe som tilsier en realrente på null om ikke godt under null.
Nå er det selvsagt godt mulig at avkastningen på å bruke pengne innenlands på ett eller annet smart ville være bedre enn å låne de bort til Tyskland på ekstremt lave renter, men det er en annen diskusjon. Det er også fullt mulig at avkastningen ville vært enda dårligere - det er ganske vanskelig å regne på noe slikt.
Men måten det bygges vei (og andre ting på) her i landet er litt som om noen skulle bygge hus der prosjektet løpende ble finansiert over månedslønnen istendenfor å låne hele kjøpesummen og bare bli ferdig med det så fort som mulig.
Gitt prisstigningen i Norge generelt og innen bygg- og anlegg spesielt hadde det sett i ettertid nok vært ganske god butikk og tatt store investeringer for 10-15 år siden.
Kan jo være en idé å sette seg inn i hva en statsobligasjon er før man raser ut på forum med billig frp retorikk?1,8% rente. Det syns jeg er billig. I Norge kreves det 6,5% rente på slike investeringer.Nei, det gjør de ikke.Synd vi ikke bor i Tyskland. De låner penger billig av Norge til sine veiprosjekter.
Norge gjennom Oljefondet eier en forsvinnende liten andel av tysk statsgjeld. Norge kunne, dersom det var politisk flertall for det, også låne svært billig i inn- og utland for å finansiere ymse prosjekter. Pr 2014 eide oljefondet ca 1.5% av total utestående tysk statsgjeld (ca 10 milliarder Euro av en totalgjeld på litt under 700 milliarder Euro). Så eventuelle tyske veiprosjekter er i 98.5% finansiert av andre enn Norge. Og om Norge ikke hadde lånt de pengene ville noe andre gjort det til ganske nøyaktig samme rente, så Tyskland er på ingen måte avhengig av norske penger for å få penger til sine låneopptak. Renten på langsiktig (10 år) norsk statsgjeld ligger på rundt 1.5%, noe som tilsier en realrente på null om ikke godt under null.
Nå er det selvsagt godt mulig at avkastningen på å bruke pengne innenlands på ett eller annet smart ville være bedre enn å låne de bort til Tyskland på ekstremt lave renter, men det er en annen diskusjon. Det er også fullt mulig at avkastningen ville vært enda dårligere - det er ganske vanskelig å regne på noe slikt.
Men måten det bygges vei (og andre ting på) her i landet er litt som om noen skulle bygge hus der prosjektet løpende ble finansiert over månedslønnen istendenfor å låne hele kjøpesummen og bare bli ferdig med det så fort som mulig.
Gitt prisstigningen i Norge generelt og innen bygg- og anlegg spesielt hadde det sett i ettertid nok vært ganske god butikk og tatt store investeringer for 10-15 år siden.
Norske oljepenger til tyske motorveier | Infrastruktur
Hardingfele har rett, uansett om det er billig retorikk eller ikke.Kan jo være en idé å sette seg inn i hva en statsobligasjon er før man raser ut på forum med billig frp retorikk?1,8% rente. Det syns jeg er billig. I Norge kreves det 6,5% rente på slike investeringer.Nei, det gjør de ikke.Synd vi ikke bor i Tyskland. De låner penger billig av Norge til sine veiprosjekter.
Norge gjennom Oljefondet eier en forsvinnende liten andel av tysk statsgjeld. Norge kunne, dersom det var politisk flertall for det, også låne svært billig i inn- og utland for å finansiere ymse prosjekter. Pr 2014 eide oljefondet ca 1.5% av total utestående tysk statsgjeld (ca 10 milliarder Euro av en totalgjeld på litt under 700 milliarder Euro). Så eventuelle tyske veiprosjekter er i 98.5% finansiert av andre enn Norge. Og om Norge ikke hadde lånt de pengene ville noe andre gjort det til ganske nøyaktig samme rente, så Tyskland er på ingen måte avhengig av norske penger for å få penger til sine låneopptak. Renten på langsiktig (10 år) norsk statsgjeld ligger på rundt 1.5%, noe som tilsier en realrente på null om ikke godt under null.
Nå er det selvsagt godt mulig at avkastningen på å bruke pengne innenlands på ett eller annet smart ville være bedre enn å låne de bort til Tyskland på ekstremt lave renter, men det er en annen diskusjon. Det er også fullt mulig at avkastningen ville vært enda dårligere - det er ganske vanskelig å regne på noe slikt.
Men måten det bygges vei (og andre ting på) her i landet er litt som om noen skulle bygge hus der prosjektet løpende ble finansiert over månedslønnen istendenfor å låne hele kjøpesummen og bare bli ferdig med det så fort som mulig.
Gitt prisstigningen i Norge generelt og innen bygg- og anlegg spesielt hadde det sett i ettertid nok vært ganske god butikk og tatt store investeringer for 10-15 år siden.
Norske oljepenger til tyske motorveier | Infrastruktur
Det er Teknisk Ukeblad som skriv dette. I artikkelen heiter det at den tyske staten har pøst ut astronomiske summar på vegbygging sidan Berlinmuren fall i 1989, og at ein betydeleg del av finansieringa kjem frå norske oljepengar.
har Statens Pensjonsfond utland (Oljefondet) lånt den tyske staten 61 milliardar kroner til ei rente på 1,8 prosent.Til samanlikning legg norske styresmakter til grunn ei rentebinding på 6,5 prosent på heimlege vegprosjekt.
En uvillig kjempe - DN.noHardingfele har rett, uansett om det er billig retorikk eller ikke.Kan jo være en idé å sette seg inn i hva en statsobligasjon er før man raser ut på forum med billig frp retorikk?1,8% rente. Det syns jeg er billig. I Norge kreves det 6,5% rente på slike investeringer.
Norske oljepenger til tyske motorveier | Infrastruktur
Det er Teknisk Ukeblad som skriv dette. I artikkelen heiter det at den tyske staten har pøst ut astronomiske summar på vegbygging sidan Berlinmuren fall i 1989, og at ein betydeleg del av finansieringa kjem frå norske oljepengar.
har Statens Pensjonsfond utland (Oljefondet) lånt den tyske staten 61 milliardar kroner til ei rente på 1,8 prosent.Til samanlikning legg norske styresmakter til grunn ei rentebinding på 6,5 prosent på heimlege vegprosjekt.
Norske oljepengar til tyske vegar - NRK – Norge
Det er bare det at enkelte har så store problemer med å skjønne noe som helst.
Vel, fyren hadde en åremålskontrakt på 6 år, ett alternativ hadde vært en sluttpakke..Lost for words nå.
Oppsagt Nav-direktør beholder lønnen
Joakim Lystad beholder lønnen når han nå blir spesialrådgiver - i departementet til mannen som har gitt ham sparken, Robert Eriksson (Frp).
http://e24.no/jobb/oppsagt-nav-direktoer-beholder-loennen/23432317
Jeg har stor sympati for denne familien. De har kjempet mot prestestyret i Iran, de har kommet til Norge, de har oppdradd sine barn til å bli glade frie mennesker, og utsiktene til å forvise dem til et liv som islamslaver i Iran er hjerteskjærende. Denne familien har vist alle tegn på at de hører hjemme i Norge og ikke i Iran. De alle fortjerer et fritt liv (selv jentene og kvinnen) som skal slippe å måtte leve et liv bak et konservativreligiøse slaveslør.Det er en viss forskjell på hva du prøver å insinuere og på det som står i artikkelen, er det ikke?Det er vel ikke fordi departementet ikke klarer å gjøre jobben sin. De ble utsendt i 2006, men kom tilbake.....
"Årsaken til at UNE mener at familien må dra fra Norge ligger altså i sekken for «innvandringsregulerende hensyn». Årsaken er som følger: I 2006 fikk familien endelig avslag. Da ble varen forsøkt uttransportert, men på flyplassen i Iran sa faren at han kom fra Irak. Det medførte at Naser Alinejad ble sendt tilbake til Norge.
Siden da har saken versert i UDI- og UNE-systemet.
- Foreldrene har aldri forsøkt å lure noen. De har bodd synlig, de har vært tilgjengelige og kommet med sin sanne historie: Naser Alinejad var politisk aktiv i Iran, og måtte flykte. I 2007-08 ble hans onkel skutt og drept og broren til Naser er flyktet til Irak, sier støttespiller Evy Ellingvåg."
Hørte ikke"Lost for words nå."
Sjeldent øyeblikk......