Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.017
- Antall liker
- 10.543
Bare nevner at arbeidserfaring til sittende finansminister er 2 år som salgskonsulent for en lokalradio.
Bare nevner at arbeidserfaring til sittende finansminister er 2 år som salgskonsulent for en lokalradio.
Og de to foregående hadde henholdsvis arbeidserfaring som bankkasserer, hhv. mellomfag i sosialpedagogikk.Bare nevner at arbeidserfaring til sittende finansminister er 2 år som salgskonsulent for en lokalradio.
Og de to foregående hadde henholdsvis arbeidserfaring som bankkasserer, hhv. mellomfag i sosialpedagogikk.Bare nevner at arbeidserfaring til sittende finansminister er 2 år som salgskonsulent for en lokalradio.
mvh
Jeg er av den oppfatning at politikere ikke er automatisk kvalifisert til alle stillinger i styret eller som ledere i statlige bedrifter, Sponheim klarte vel å få venstre under sperregrensen før han gikk av, vi har hatt et forfall av alt det viktige i landet de siste 35 årene pga elendig styring av landet, så nei i mine øyne var ikke Sponheim kvalifisert for denne jobben.Slutt å tøys, fjernis. Sponheim har relevant erfaring.
Dette mener jeg også er galt, men husk at du var en av de som latterlig gjorde meg da jeg skrev at jeg ville ha slutt på at mennesker kunne gå rett fra ungdomspartiet og inn på stortinget, at jeg ville at de skulle ha noen års arbeidserfaring først, så her skyter du deg selv i foten.Bare nevner at arbeidserfaring til sittende finansminister er 2 år som salgskonsulent for en lokalradio.
Hvor har du det ifra?Nå har Sponheim allerede gjort en strålende jobb som fylkesmann i Hordaland. Og Norsk Tipping også.
Det er en politisk avgjørelse å fjerne han.
Det tror jeg også, men jeg tror også at det var en gave fra rød/grønne fordi han ødela valget for de borgelige i 2009, han fikk denne jobben 2 månder etter valget.Nå har Sponheim allerede gjort en strålende jobb som fylkesmann i Hordaland. Og Norsk Tipping også.
Det er en politisk avgjørelse å fjerne han.
Lars Sponheim var usedvanlig dyktig som fylkesmann. Han gjorde jobben sin og var statens representant og sørget for at våre statlig folkevalgtes retningslinjer og føringer ble overholdt, krøp ikke for bystyret i Bergen slik en svak person lett ville gjort i en slik posisjon.Etter det jeg har fått meg så har han ikke vært noen god fylkesmann i Hordaland, byrådet i Bergen har vært i nyhetene opp til flere ganger fordi Sponheim har lagt hindringer på forskjellige prosjekter, kun for å være vanskelig.
I samsvar med god blåbrun politikk.Regjeringen har lagt fram nye forskrifter for brennende hus. Brannmenn skal ikke lenger evakuere disse husene, men i stedet hjelpe brannofrene der de er.
Ny forskrift for brennende hus: Skal ikke evakuere, men hjelpe ofrene der de er - Satiriks
Må ikke gi enkelte idèer her nå, vi vet jo alle hvem som ikke er istand til å betale og som i tillegg er store familier.Hva med å få tilbake gamle dagers brannkasser? Om du har innbetalt, slukker de brannen i huset ditt; om du ikke har betalt er du sikret et publikum.
Nettopp. Bystyret i Bergen trenger noen til å holde de i ørene slik at de følger norsk lovverk i sine vedtak. Sponheim har vært utrolig dyktig i denne rollen, og det må han nok fortsette med. Bergen leverer ikke dyktige politikere for tiden.Lars Sponheim var usedvanlig dyktig som fylkesmann. Han gjorde jobben sin og var statens representant og sørget for at våre statlig folkevalgtes retningslinjer og føringer ble overholdt, krøp ikke for bystyret i Bergen slik en svak person lett ville gjort i en slik posisjon.Etter det jeg har fått meg så har han ikke vært noen god fylkesmann i Hordaland, byrådet i Bergen har vært i nyhetene opp til flere ganger fordi Sponheim har lagt hindringer på forskjellige prosjekter, kun for å være vanskelig.
Hvis du tror det, såhar du jaggu problemer med gangsynet.vi har hatt et forfall av alt det viktige i landet de siste 35 årene pga elendig styring av landet,
Igjen så klarer du ikke å komme med en eneste setning uten å være nedlatende, er du dum eller noe sånt siden du ikke kan komme med argumenter?Hvis du tror det, såhar du jaggu problemer med gangsynet.
Hele 2600 milliarder må til for å få god standard på veier, jernbane og offentlige bygninger. Det er dommen fra ekspertene som står bak den knusende rapporten om Norges tilstand.
Knusende rapport om Norges tilstand: Forfall på 2600 milliarder - Norsk politikk - VGfakta er at 2015-budsjettet er første år på mange tiår at vedlikeholdsetterslepet reduseres
Hvis du med dette mener at vi stort sett kjører på dårligere veier enn for 30 år siden, så har du fortsatt problemer med gangsynet ja.Igjen så klarer du ikke å komme med en eneste setning uten å være nedlatende, er du dum eller noe sånt siden du ikke kan komme med argumenter?Hvis du tror det, såhar du jaggu problemer med gangsynet.
Hele 2600 milliarder må til for å få god standard på veier, jernbane og offentlige bygninger. Det er dommen fra ekspertene som står bak den knusende rapporten om Norges tilstand.Knusende rapport om Norges tilstand: Forfall på 2600 milliarder - Norsk politikk - VGfakta er at 2015-budsjettet er første år på mange tiår at vedlikeholdsetterslepet reduseres
Nå må du være snill med ministeren, han har tross alt bevilget 51 mill. til veiprosjektet. 1/10 av totalen.Nye skivebompenger fra samferdselsdepartementet.
Solvik-Olsen tar 592 millioner av bilistene for 7 minutters tur | ABC Nyheter
Ja det har blitt en svart tysthet omkring bompenger etter at frp fikk samferdsel/finans ... (en ekstremt uheldig kombinasjon)Nå må du være snill med ministeren, han har tross alt bevilget 51 mill. til veiprosjektet. 1/10 av totalen.Nye skivebompenger fra samferdselsdepartementet.
Solvik-Olsen tar 592 millioner av bilistene for 7 minutters tur | ABC Nyheter
Underlig hvordan slikt er forskjellig fra land til land. I Sverige anses det som en offentlig kjerneoppgave, og derfor praktiserer man ikke vår bompolitikk.Nå må du være snill med ministeren, han har tross alt bevilget 51 mill. til veiprosjektet. 1/10 av totalen.Nye skivebompenger fra samferdselsdepartementet.
Solvik-Olsen tar 592 millioner av bilistene for 7 minutters tur | ABC Nyheter
Presis. De har forstått dette. I Norge derimot handler det om å stjele mest mulig penger fra tilfeldig forbipasserende. Med absolutt alle partiers velsignelse.Underlig hvordan slikt er forskjellig fra land til land. I Sverige anses det som en offentlig kjerneoppgave, og derfor praktiserer man ikke vår bompolitikk.Nå må du være snill med ministeren, han har tross alt bevilget 51 mill. til veiprosjektet. 1/10 av totalen.Nye skivebompenger fra samferdselsdepartementet.
Solvik-Olsen tar 592 millioner av bilistene for 7 minutters tur | ABC Nyheter
Slikt bygger politikerforakt.
Hvis det er tilfeldig at de er der, kan de vel bare velge å være et annet sted? Sorry, saken er en ting, men retorikken din er ganske slitsom.Presis. De har forstått dette. I Norge derimot handler det om å stjele mest mulig penger fra tilfeldig forbipasserende. Med absolutt alle partiers velsignelse.
Slikt bygger politikerforakt.
Da foreslår jeg at du burde starte å trene fordi det virker som du blir veldig sliten av mye på forumet her.Hvis det er tilfeldig at de er der, kan de vel bare velge å være et annet sted? Sorry, saken er en ting, men retorikken din er ganske slitsom.Presis. De har forstått dette. I Norge derimot handler det om å stjele mest mulig penger fra tilfeldig forbipasserende. Med absolutt alle partiers velsignelse.Underlig hvordan slikt er forskjellig fra land til land. I Sverige anses det som en offentlig kjerneoppgave, og derfor praktiserer man ikke vår bompolitikk.
Slikt bygger politikerforakt.
Et utvalg av mennesker som av en eller annen grunn ferdes i et område hvor politikere har valgt å reise innkrevingspunkter og som rammer svært vilkårlig er vel en mer utdypende forklaring. Absolutt alle mennesker som bor i Norge nyter godt av et fungerende veinett. Uansett om selv må kjøre bil eller ikke. Det handler om å få varer i butikkene, om at brannbilen skal komme frem, samme med ambulansen, at skolebussen kan kjøre trygt, at det er kollektivtrafikk og at folk kan kjøre, sykle og spasere for å komme seg dit de skal. Det er like naturlig å regne dette som en offentlig kjerneoppgave som skole, politi, forsvar og helsevesen.Hvis det er tilfeldig at de er der, kan de vel bare velge å være et annet sted? Sorry, saken er en ting, men retorikken din er ganske slitsom.Presis. De har forstått dette. I Norge derimot handler det om å stjele mest mulig penger fra tilfeldig forbipasserende. Med absolutt alle partiers velsignelse.Underlig hvordan slikt er forskjellig fra land til land. I Sverige anses det som en offentlig kjerneoppgave, og derfor praktiserer man ikke vår bompolitikk.
Slikt bygger politikerforakt.
Å innkreve penger fra bilister som er uheldig nok til å måtte passere et gitt punkt en eller flere ganger for dagen for å finansiere det norske veinettet er en dårlig løsning.
Igjen er det bare å se til Sverige der dette er ikke-eksisterende.
Det burde det være i Norge også.
Da ville jeg gå glipp av all moroa du skaper.Da foreslår jeg at du burde starte å trene fordi det virker som du blir veldig sliten av mye på forumet her.Hvis det er tilfeldig at de er der, kan de vel bare velge å være et annet sted? Sorry, saken er en ting, men retorikken din er ganske slitsom.
Rundt byer er bomringene primært for å begrense trafikken, ikke for å hanke inn penger fra bilistene. Å daglig kjøre gjennom bomringen er såpass kostbart at det å reise kollektivt fremstår som et ganske kurant alternativ i Oslo for svært mange. Alle - også de som faktisk kjører - tjener på at så få som mulig tar bilen inn til sentrum på daglig basis. Daglig bompassering koster ca det samme som månedskort på kollektivtransporten. I tillegg kommer drivstoff og andre variable kostnader, samt begrensede (eventuelt dyre) parkeringsmuligheter i senrum. Det er nok kø som det er allerede. Min største innvending mot bomringen i Oslo er at den på østsiden av byen begynner på merkelige steder. Kan bo langt unna sentrum og likevel kjøre inn uten å passere bomringen, mens på vestsiden er stasjonene plassert mye nærmere (Majorstuen og Skøyen). Svigers bor ved grensen mot Østmarka, trenger ikke å passere bommen der for å kjøre til Karl Johan.Et utvalg av mennesker som av en eller annen grunn ferdes i et område hvor politikere har valgt å reise innkrevingspunkter og som rammer svært vilkårlig er vel en mer utdypende forklaring. Absolutt alle mennesker som bor i Norge nyter godt av et fungerende veinett. Uansett om selv må kjøre bil eller ikke. Det handler om å få varer i butikkene, om at brannbilen skal komme frem, samme med ambulansen, at skolebussen kan kjøre trygt, at det er kollektivtrafikk og at folk kan kjøre, sykle og spasere for å komme seg dit de skal. Det er like naturlig å regne dette som en offentlig kjerneoppgave som skole, politi, forsvar og helsevesen.
Å innkreve penger fra bilister som er uheldig nok til å måtte passere et gitt punkt en eller flere ganger for dagen for å finansiere det norske veinettet er en dårlig løsning.
Igjen er det bare å se til Sverige der dette er ikke-eksisterende.
Det burde det være i Norge også.
Selv rundt byene er bompengeringen der primært for å hanke inn penger. Det er kun i rushtiden den fungerer trafikkregulerende. Resten av døgnet, om det så knapt er en bil på vegen som er det innkreving okke som.Rundt byer er bomringene primært for å begrense trafikken, ikke for å hanke inn penger fra bilistene. Å daglig kjøre gjennom bomringen er såpass kostbart at det å reise kollektivt fremstår som et ganske kurant alternativ i Oslo for svært mange. Alle - også de som faktisk kjører - tjener på at så få som mulig tar bilen inn til sentrum på daglig basis. Daglig bompassering koster ca det samme som månedskort på kollektivtransporten. I tillegg kommer drivstoff og andre variable kostnader, samt begrensede (eventuelt dyre) parkeringsmuligheter i senrum. Det er nok kø som det er allerede. Min største innvending mot bomringen i Oslo er at den på østsiden av byen begynner på merkelige steder. Kan bo langt unna sentrum og likevel kjøre inn uten å passere bomringen, mens på vestsiden er stasjonene plassert mye nærmere (Majorstuen og Skøyen). Svigers bor ved grensen mot Østmarka, trenger ikke å passere bommen der for å kjøre til Karl Johan.Et utvalg av mennesker som av en eller annen grunn ferdes i et område hvor politikere har valgt å reise innkrevingspunkter og som rammer svært vilkårlig er vel en mer utdypende forklaring. Absolutt alle mennesker som bor i Norge nyter godt av et fungerende veinett. Uansett om selv må kjøre bil eller ikke. Det handler om å få varer i butikkene, om at brannbilen skal komme frem, samme med ambulansen, at skolebussen kan kjøre trygt, at det er kollektivtrafikk og at folk kan kjøre, sykle og spasere for å komme seg dit de skal. Det er like naturlig å regne dette som en offentlig kjerneoppgave som skole, politi, forsvar og helsevesen.
Å innkreve penger fra bilister som er uheldig nok til å måtte passere et gitt punkt en eller flere ganger for dagen for å finansiere det norske veinettet er en dårlig løsning.
Igjen er det bare å se til Sverige der dette er ikke-eksisterende.
Det burde det være i Norge også.
Interessant tanke, ingen billettinntekter, kun inntekter fra reklameskilt o.l. Men samtidig lavere utgifter.Kanskje man skulle innføre gratis kollektiv transport - da ville man vel få det som man ville ???
Så du mener at ekspertene ikke er troverdige, da skjønner jeg godt postene dine er skrevet som de er.Hvis du med dette mener at vi stort sett kjører på dårligere veier enn for 30 år siden, så har du fortsatt problemer med gangsynet ja.Igjen så klarer du ikke å komme med en eneste setning uten å være nedlatende, er du dum eller noe sånt siden du ikke kan komme med argumenter?
Knusende rapport om Norges tilstand: Forfall på 2600 milliarder - Norsk politikk - VGfakta er at 2015-budsjettet er første år på mange tiår at vedlikeholdsetterslepet reduseres
Den posten din jeg siterte var også en udokumentert påstand fra din side - og hvis dette er det du har av dokumentasjon har jeg nok mine ord i behold. Hadde du sertifikat for 30 år siden?
Og Aftenpostens leder i dag inneholder sviende kritikk av kulturministerens utskifting av tippestyret. Den burde du ta deg tid til å lese.
Jeg fant ikke den artikkelen du sikter til i Aftenposten, men jeg fant en annen.Men rapporten State of the Nation, fra Rådgivende ingeniørers forening (RIF), forteller oss at vi bør gjøre store investeringer også her hjemme. Uavhengige eksperter og RIFs egne fagfolk har kartlagt vedlikeholds- og oppgraderingsbehovet
Widvey: - Ingen dramatikk eller politikk bak nytt tippestyre - Aftenposten«Revisjonen stiller spørsmål ved om styret og ledelsen i tilstrekkelig grad har satt krav til effektiv drift og ressursbruk, og om disse er ambisiøse nok», heter det i Riksrevisjonens rapport som sammenfatter kontrollen med forvaltningen av statlige selskaper for 2013.
Det vises i rapporten til at til tross for at Norsk Tippings inntekter har økt i undersøkelsesperioden fra 2008-2013, har driftsmarginen og lønnsomheten gått ned.