Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Uansett så lurer jeg på om jeg skal feire kvinnedagen på en strippeklubb, plukke ut den damen med minst klær(ta med målebånd) og kjøpe et par champagne flasker hun og jeg kan kose oss med.

Da har jeg bidratt med mitt nok for kvinnenens rettigheter denne gang synes jeg.
    Uansett hvor mye jeg setter pris på kvinner (også de med lite tekstiler), synes jeg vel at du her beskriver ganske presist hvorfor det fortsatt er viktig med kvinnedagen.

Honkey

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Når jeg så hele den fantastiske regjeringen avbildet sammen utenfor leirskolen i Hurdal, fikk jeg troen på Norge tilbake - NOT

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Her når nivået nye høyder...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.

Frp stuper på ny måling

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    – Gavepakke til useriøse arbeidsgivere - NRK – Norge

Kjempefine greier, nå kan vi være midlertidig ansatt til vi er 72!!!!! Vil tippe at de ønsker pensjonsalder fra 72 år også. Også bra at vi kan få utvidet den alminnelige arbeidstiden. Dette vil nok hindre at norske bedrifter flagger ut i og med at mange fler kommer i arbeid, for som ministeren sier, Det er bare å få seg en jobb.
    Merkelig at ikke Regjeringen tar signalene fra LO og NHO om at det de finner på nå ikke er særlig smart.

Ps. Ta høyde for at jeg har misforstått hele "reformen"

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    – Gavepakke til useriøse arbeidsgivere - NRK – Norge

Kjempefine greier, nå kan vi være midlertidig ansatt til vi er 72!!!!! "
    Slik har det vært innen akademia lenge. Kjenner folk som har vært midlertidig ansatt i 23 år for han fikk fast jobb. Sjøl var jeg bare totalt 6år midlertidig før jeg hoppa av....
    Ser ikke helt logikken. Ja, det finnes enkelte skrekkeksempler. man skulle da tro at løsningen var å stramme inn, ikke slippe fri slik at alle mer eller mindre må inn i usikkerhetens terror.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Strammer de ikke inn? Etter maks tre år som midlertidig må folk ansettes fast?

C

cruiser

Gjest
    Nja, man åpner for generell tilgang til midlertidige ansatte samtidig som man strammer inn dagens 4 års regel til 3 år

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.243
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Du skal kunne være midlertidig ansatt i inntil ett år, hvorpå du kan a) sies opp, b) ansettes fast eller c) få en annen stilling med andre oppgaver (evnt midlertidig)

Om du sies opp eller får en annen stilling, så har du karantene mot å ansette noen andre midlertidig i den stillingen du hadde.

Johan-Kr

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg lurer på hva som er verst for opposisjonen - at den nye arbeidsmiljøloven kommer fra de blåblå eller det faktiske innholdet i den.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Du skal kunne være midlertidig ansatt i inntil ett år, hvorpå du kan a) sies opp, b) ansettes fast eller c) få en annen stilling med andre oppgaver (evnt midlertidig)

Om du sies opp eller får en annen stilling, så har du karantene mot å ansette noen andre midlertidig i den stillingen du hadde.

Johan-Kr
    Noe som lett kan omgås ved å endre stillingsbeskrivelsen minimalt

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    De blåblå kan ta tak i dette synes jeg.

[h=2]Sendt til Pakistan - foreldrene fryktet at han skulle bli for norsk:[/h] [h=1]- Når jeg er ute med etnisk norske venner, ser jeg meg alltid over skulderen[/h] Siden tenårene har 19-åringen opplevd at familien kontrollerer en stadig større del av livet hans.
    Henrik Arneberg
    Oppdatert: 13.mar. 2015 15:01

Del
    Tweet
    E-post

«Amir» bor hos foreldrene og går siste året på videregående i Oslo. Etter skoletid liker han å være sammen med venner, drive med teater eller spille fotball. Det meste skjer i skjul.

- Jeg er norsk statsborger, født og oppvokst i Oslo og føler meg norsk identitetsmessig. Likevel lever jeg to liv. Foreldrene mine vet ikke hvordan jeg er utenfor husets fire vegger, mens vennene mine ikke vet hvordan jeg har det hjemme, sier 19-åringen som ønsker å være anonym.
    Å snakke åpent om tvang og press kan føre skam over familien. I verste fall risikerer han å bli frosset ut.

- Jeg hadde en ganske normal oppvekst som norskpakistaner. Gikk i barnehagen og spilte fotball på fritiden. Men i tenårene begynte ting å forandre seg. Det startet da jeg som 13-åring ble nektet å være med på leirskole. Da jeg var 14 kom beskjeden om å slutte med fotball. Treningen gikk ut over tid som skulle brukes i moskeen. Året etterpå ble jeg sammen med en etnisk norsk jente. Det var ikke greit. Foreldrene mine sa det var flaut. Når vi var sammen ringte de meg hele tiden, til slutt endte forholdet, forteller «Amir».
    [h=2]Forlatt i Pakistan[/h]Som 16-åring ble han forlatt hos ukjente slektninger i Pakistan etter endt ferie.

Flere hundre minoritetsbarn- og ungdommer i Oslo lever daglig under ekstrem sosial kontroll.

- Vi dro hele familien, men i august fikk alle returbilletter unntatt meg. Jeg fikk penger og beskjed om at jeg skulle bo hos slektninger. Ingen sa noe om hvor lenge eller hvorfor jeg skulle være igjen, men jeg skjønte jo at de fryktet at sønnen skulle bli mer fornorsket enn ønskelig.Ekstrem mistrivsel førte imidlertid til at slektningene til slutt kontaktet familien i Norge. I oktober dro han hjem.
    - Da jeg kom hjem hadde jeg mistet skoleplassen min, og måtte kjempe for å få den tilbake. I familien har vi aldri pratet åpent om episoden i ettertid.
    [h=2]Skjuler alt for alle[/h]19-åringen er usikker på om han kommer til å ta noe oppgjør med slekt og familie.
    - Det er vanskelig å vite hva jeg ender med å gjøre. Neste store valg er studier. Også her presser familien. Allerede på ungdomsskolen bestemte de at jeg ikke fikk velge emner selv. Nå vil de at jeg skal velge et statusyrke, og at jeg skal studere i Oslo slik at de har mest mulig kontroll.
    «Amir» rives daglig mellom familie og venner.

- Jeg skjuler alt for alle. Det sliter meg ut innvendig. Når jeg er ute med etnisk norske venner, ser jeg meg alltid over skulderen. Flere ganger har folk sladret til foreldrene mine. Jeg aner ikke hvordan de får vite ting, men det gjør de, sier 19-åringen og legger til at han ikke tror egen oppvekst er unik.

Men å snakke høyt om at man kontrolleres av familien er tabu. Se min situasjon: jeg er myndig og kan i teorien gjøre som jeg vil, men ikke praksis.

- Når jeg er ute med etnisk norske venner, ser jeg meg alltid over skulderen - osloby

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Saken er vel 100% i takt med hva regjeringen ønsker. Ut av landet!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et menneskes kamp for å være et fritt vestlig selvstendig menneske i stedet for en islamslave fanget i en primitiv barbarisk "kultur". Det å være norsk er mer enn å inneha et statsborgerskap, det betyr farvel med stammesamfunnets brutale justis.

Det skal ikke være rom i Norge for slikt.

Send overgriperne tilbake til Pakistan, de hører ikke hjemme i Norge, de har misbrukt sin velkommenhet, og la denne håpefulle mannen komme til oss og være hjertelig velkommen her.

Omvendt familiegjenforening, ja takk!

Flerkulturalitet er fint det, men kun så lenge det er innenfor rammen av det vi aksepterer som minstekrav av menneskeverd, frihet, selvstendighet og likeverd. Kulturer som bryter med dette er ikke velkommen i Norge. Det spiller ingen rolle hva folk i hjemlandet mener.

En Nordmann er en person med integritet som er villig til å forsvare våre verdier, samme mot hva og hvem, men han skal også inkludere alle mennesker fra alle verdenshjørner som vender tommelen opp for våre minstekrav.

En nordmann derimot er en som enten aksepter hva som helst for ikke å støte de 'som ikke har kommet så langt ennå', eller de som har etnisk opphav fra et svartelistet område.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Nå er jeg drittlei poitikere uansett parti, på tide at de blir satt under admistrasjon og at alt de har gjort og gjør blir gått igjennom, er det noe ulovlig så straff de som vanlige mennesker blir.

• Regnskapene har ikke vært revidert siden 2011.
    • Reiseutgifter er refundert uten reiseregning og kvitteringer.
    • Fylkesleder Frank Willy Djuvik har selv tatt i mot fakturaer, gjennomført betalinger og stått for bokføring.
    • Det har ikke vært noen kontroll med utbetalingene.
    • Store delere av reisebudsjettet og andre utlegg har gått tilbake til fylkesleder Djuvik.
    • Reisekostnader er ført som utgifter til revisjon (som ikke ble gjennomført).
    • Det ble kjøpt inn en valgkamptilhenger uten faktura.

Ville skjule revisorslakt - nyheter - Dagbladet.no

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det var vel den ene etter den andre ministeren som måtte gå i den rød/grønne regjeringen pga tvilsomme handlinger, den ene sitter nå som leder i et stortingsparti.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ja, i Norge må man gå for så og si ingenting. Gubben leier ut et stabbur uten å ha papirene i orden = statsråden må gå. Man blir litt overivrig i en god sak og ikke følger rutinene = avgang til tross for at det var snakk om lommerusk.

Nå har vi en justisminister som lyver i stortinget og nekter å gjøre jobben sin (siste i rekken er at PST får lov til å bryte loven). Hvorfor har han ikke blitt kastet? jo, fordi det borgerlige kaoset ville overgått seg selv. Altså politiske årsaker.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.749
    Torget vurderinger
    1
    ....men paradoksalt nok kan noen massakrere folk i en og en halv time i det sentrale sørnorge før politiet kommer men ingen må gå....
    Hvis politikere skulle gå fordi de løy har vi hatt ingen igjen....

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ja, voff. Vi skal ha et skarpskytterlag i standby på annenhver flyplass rundt om Norge i tilfelle det utenkelige skulle skje.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.619
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.601
    Vinner ikke valg på paroler i gaten
    - "Ja til forbedring av rørsystem!"
    - "Krafttak for klokakken"

osv.

Som nenvt tidligere: Offentlig armod kommer fra en ellevill lønnsvekst de siste årene og kommuner som har fått dyttet på seg plikter de må oppfylle for innbyggerene. For infrastruktur kommer selvsagt generell nedprioritering over lang tid i tillegg.

Siden oljefondet dras inn til stadighet så er interessant å se på hva avkastningen ville være om man tok tunge investeringer i Norge for 10-15 år siden kontra å ta de i dag. Ikke at investeringene genererer noen direkte inntekter, men kostnaden ved å gjøre ting har økt til dels svært mye her til lands.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Som folk er vi i ferd med å begå en stor feil. Vi setter til side penger for å betale pensjoner, fremfor å sikre fremtidig vekstpotensiale gjennom kloke infrastrukturforbedringer.
    Galskap.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et menneskes kamp for å være et fritt vestlig selvstendig menneske i stedet for en islamslave fanget i en primitiv barbarisk "kultur". Det å være norsk er mer enn å inneha et statsborgerskap, det betyr farvel med stammesamfunnets brutale justis.
    Noen som hørte radiodokumentaren om oppvekst i pinsebevegelsen i helgen? Mye det samme gitt.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.858
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Solvik Olsen og Hoksrud var riktig morsomme på Nytt på nytt her på fredag. Det skal de ha.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537
    Solvik Olsen hadde sine gode øyeblikk, men jeg lurer litt på Hoksruds mentale evner. Han virker rett og slett dum.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert derfor Solvik Olsen ikke stilte til valg i 2012.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn