Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    stemme frp? Varaordføreren i Bergen fikk sagt det. Og det tok ikke mange dagene fra Drevland ble innvilget permisjon. "Jeg vil virkelig ikke ha makt fra høsten av" var ordene som kom ut av munnen hans i hva han selv trodde var en morsomhet. Vanligvis så beklager Freppere alltid formen på utsagnet sitt (aldri innholdet), men ikke en gang det sleipe trikset makter denne varaordføreren å utføre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er lokalvalg nå, og de store internasjonale problemene som handler om migrasjon og flyktninger, Europa og Europas grenser vil ikke bli påvirket av resultatet i dette valget, og det gir derfor ikke noen mening å vektlegge slike saker i dette valget.

Denne gangen handler det mest om eiendomsskatt, lokale prioriteringer, utbyggingssaker, næringspolitikk og slike ting. Som oftest saker som angår folk i det daglige mye mer enn hvem som sitter i regjeringen. Er det ikke da bedre å vektlegge slike saker enn å late som om det er stortingsvalg og de store sakene som skal påvirkes?

Helt uten betydning er det jo ikke strategisk sett. Spesielt hvem som kommer til å styre de store byene vil få betydning for neste stortingsvalg også, men rundt om i alle småkommunene i Norge er ikke dette et tema overhodet.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.382
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Tippar på svært låg valdeltaking i utkantkommunane, ettersom kommunesamanslåing skal vere så viktig. Fatalisme ut frå å verte fjernstyrt også i detaljane som kommunenivået har makt over, har alt dukka opp. I større kommunar, byar og sånt trur nok såpass mange veljarar på at dei skal stemme på Jonas eller Erna, at det vert meir normal valdeltaking...

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Har du ikke fått med deg at det er lokalvalg denne gangen?
    Det er lokalvalg nå, og de store internasjonale problemene som handler om migrasjon og flyktninger, Europa og Europas grenser vil ikke bli påvirket
    av resultatet i dette valget, og det gir derfor ikke noen mening å vektlegge slike saker i dette valget.

Denne gangen handler det mest om eiendomsskatt, lokale prioriteringer, utbyggingssaker, næringspolitikk og slike ting. Som oftest saker som angår
    folk i det daglige mye mer enn hvem som sitter i regjeringen. Er det ikke da bedre å vektlegge slike saker enn å late som om det er stortingsvalg
    og de store sakene som skal påvirkes?

Helt uten betydning er det jo ikke strategisk sett. Spesielt hvem som kommer til å styre de store byene vil få betydning for neste stortingsvalg
    også, men rundt om i alle småkommunene i Norge er ikke dette et tema overhodet.
    Hei.

Det er faktisk kommunepolitikerne som skal bosette flyktningene; de 5.000 som allerede sitter i asylmottak, de 8.000 kvoteflyktningene
    (over 3 år) og de utallige (10.000? 20.000? 30.000? 40.000?) asylsøkerne (fra Syria og andre land) som har kommer - for egen maskin
    - så langt.

Jeg lurer veldig på hvor mange de utallige er? Tror dere dette er et tall vi får vite - før valget avsluttes i dag?

Det er med andre ord 5.000 + 8.000 + XX.000 individer som potensielt skal bosettes i landets kommuner. Et svimlende høyt tall - som
    vil føre til ennå mer svimlende kostnader - for både stat og de induviduelle kommunene.

En stemme til FrP vil øke de forskjellige kommunenes sjanse til å si nei. Som fører til at staten må revurdere det å ta imot de 8.000
    kvoteflyktningene man ble enig om i Syriavedtaket. Som kanskje også fører til at man er mer selektiv når det gjelder hvor mange av de
    XX.000 asylsøkerne som får bli (ved mer innsats for å avsløre dem med manglende pass, falske pass, fjernede fingeravtrykk, mao. dem
    som oppgir falskt opprinnelsesland).
    "Rights.no fortelles av folk med lang erfaring i utlendingspolitiet at jordanere, egyptere, irakere, libanesere, tyrkere, palestinere og
    nordafrikanere ankommer PUs mottak i Økernveien på Tøyen i Oslo og hevder de er syrere".
    Politiet i ferd med å miste kontrollen. Kaos råder i asylstrømmen. | Rights.no – Human Rights Service

Videre sender en stemme på FrP et tydlig signal til de innvandringsvennlige partiene på stortinget - at de ikke handler i henhold til
    folkeviljen. Sjekk avstemningen nederst på denne siden: Norge vurderer å skjerpe grensekontrollen

Godt valg alle sammen! :)

mvh
    Gunnar Brekke

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Det snodige med flyktninger er at de ikke forsvinner selv om man stikker hodet i sanden som FrP gjør. Det merkelige er jo at 9 av 10 flyktninger bosettes i fattige land og kun 1 av 10 i rike land (behagelig å skyve solidaritetsansvaret og regningen over på de som er dårligere stilt enn Norge?) Enda snodigere er det at selv om noen utnytter situasjonen så er faktisk majoriteten av flyktningene reelle flyktninger som har identitetspapirer m.m.

Noe som utvilsomt også er kjempesnodig er at folk flest IKKE leser kommentarfeltene i avisene. Hva kan det komme av, det står jo så mange velfunderte og dyptloddende analyser der...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Avisene er fulle av innvandrings- og flyktningsrelatert stoff. Flyktninger vil fortsatt flykte, uansett hvem som styrer den enkelte kommune, problemet blir ikke borte, selv om vi helst ikke vil vite om det.

For øvrig kan litt fakta være på sin plass: Seks påstander om migrantene - Aftenposten

Debat"teknikk" som inneholder: PK-geriljaen, idiotpartiene og lignende karakteristikker, medfører at jeg ikke gidder lese innleggene. Det er bare forsøpling av debatten, og bidrar til å rive ned fornuftige mellommenneskelige omgangsformer, samt fjerne evnen til fornuftig meningsutveksling.

Honkey

C

cruiser

Gjest
    Ser ut som de blåblå går på en valgsmell mens idiotpariene gjør det strålende :D

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    805
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    I år stemte jeg ikke AP men no grønt i stedet, alt vel uansett, det er litt kult da.

Jørgen

slendrian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Jeg stemte også grønt. Var ikke så mange andre valg i grunn :p

At høyre går tilbake har vel sammenheng med masseoppsigelser i oljenæringen?!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

.som AP la opp til ja, men det vil ikke folk skjønne.
    Statoil f.eks la produksjonen for tilbygg og plattformer til utlandet for flere år siden pga høyt kostnadnivå.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som de blåblå går på en valgsmell mens idiotpariene gjør det strålende :D
    I en kommune der H har fucket det skikkelig opp, stemte jeg Ap. Er jeg en idiot eller en pari?
    Litt unde pari, kanskje.
    Helt sikkert under pari på mange områder, men ikke på politikken. :)

Syntes det var drøyt å idiotforklare de 70% av velgerne som ikke stemmer blåblått. Vel er det mange idioter i Norge, men så mange? Det er ikke bare rosenrødt hos de blåblå heller, for å mikse metaforene litt, og i hvert fall ikke i Bergen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Bedre enn dobbel boogie i alle fall.

Det triste med politikk er at mange tror det er ok å legge fra seg respekten for andre.

C

cruiser

Gjest
    Bare så det ikke er noen misforståelser, med bruk av "idiotpartiene" så henviste jeg til ett tidligere innlegg av Gunnar Brekke og er ikke på noe vis min personlige overbevisning

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det var bare en generell betraktning. Det du skrev var jo en humoristisk vinkling.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bare så det ikke er noen misforståelser, med bruk av "idiotpartiene" så henviste jeg til ett tidligere innlegg av Gunnar Brekke og er ikke på noe vis min personlige overbevisning
    Anse min kommentar som rettet til Gunnar Brekke. Ikke alltid like lett å holde kontroll på hva som har foregått i en tråd.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

Til å begynne med syntes jeg det er rart flyktningspørsmålet diskuteres i en tråd som heter "Nok et genialt trekk av de blå-blå"
    - da vi tross alt er i dagens situasjon - takket være våre venner i den tidligere rødgrønne alliansen og tullepartiene på midten.

Høyre og Fremskrittspartiet var for å gi asyl til det antall kvoteflyktninger som ble forventet av FN og internasjonale organer,
    mens nevnte "humanister" fikk skrudd opp det antallet betraktelig til 8.000 (inkludert kvoteflyktningene), noe Høyre (men ikke FrP)
    desverre gikk med på. Som jeg har sagt tidligere, burde man heller stilt kabinettspørsmål i denne saken. Overlatt ansvaret til de
    tullingene som faktisk ønsket dette.

Man trenger ikke være Nostradamus, for å skjønne hvordan dette går videre:

Hvordan tror dere dette - sammen med resten av Europas tilsvarende idiotpolitikk - tolkes av den stakkars flyktningen som
    sitter i en teltleir i Tyrkia eller Libanon. Som vi alle ville tolket det - som en; Invitasjon til Europa - det er plass til alle.
    Det vi ser nå er bare første bølge. Med dagens kommunikasjon får straks de som ble igjen i flyktningeleiren - vite at Ali
    (og kanskje familien hans) har kommet vel fram, noe som setter igang neste bølge. Osv. Osv....

Vi vil se grense etter grense i Europa bli stengt (begynner i sør). Politi (og kanskje militære styrker) vil bli satt inn
    for å stoppe flyktningene ved grensene
    (OBS: Vi advarer mot sterke scener). PK idiotene - vil kritisere maktovergrepene
    (som de tross alt selv er ansvarlige for) - og vi får bruduljer i en rekke av Europas parlamenter - før de invandringskritiske
    kreftene vinner frem og grensene stenges (for flyktninger) permanent. Kanonbåter i Middelhavet. Og de fattigste landene i
    søreuropa sitter igjen som svarteper, med hundretusenvis - om ikke millioner - flyktninger som hverken de eller noen andre
    vil ha.

Vi her i Norge vil slippe relativt lett unna (litt avhengig av hvor raskt grensene stenges), men vil allikevel påregne en del
    problemer. Økonomisk, med innlosjering og resulterende klaging fra flyktningene på grunn av dette osv. osv. Den politiske
    oppslutningen til de skyldige partiene vil stupe, mens FrP (og muligens Høyre) vil få økt oppslutning...

Dette ble kanskje veldig pessimistisk, men jeg er redd dette er veien det kommer til å gå. Desverre. En snillistisk politikk som
    i utgangspunktet var godt ment, blir fullstendig feilslått, siden man ikke har forstått noe av den mennesklige psyke. En politikk
    som var godt ment, men som ender opp med å føre til mer lidelse.

Jeg er på ingen måte kritisk til flyktningene med dette, jeg ville sikkert gjort det samme i deres situasjon, men det går an å
    kritisere politikerne (i Norge og Europa) og deres støttespillere i mediene for at vi har havnet i dagens situasjon. Hadde man
    hatt litt sunn fornuft hadde kanonbåtene i Middelhavet blitt satt inn allerede i våres (etter Australsk modell), og vi hadde
    ikke hatt denne situasjonen.

mvh
    Gunnar Brekke
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Regjeringen-vurderer-passkontroll-pa-grensen-8162892.html
    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tyskland-gjeninnforer-grensekontroll-8162858.html

Ungarn vurderer å sette inn militæret mot flyktningene - Aftenposten
    NY: Seks EU-land skjerper grensekontrollen - Aftenposten

Ber politikerne ta grep: - Europas stengte grenser dreper flyktninger - nyheter - Dagbladet.no

NY: EU approves military action against people smugglers in Mediterranean - reports — RT News

Noen ganger hater jeg å ha rett. Og desverre blir det mye værre før det blir bedre. Men det er noen lys i tunellen.

Støre har tydligvis innsett at han har åpnet pondoras eske og begynner å distansere seg fra tidligere uttalelser. Forsøker å
    gjøre det som er best for landet, snarere enn å spille det råttne politiske spillet der de har gått etter regjeringen med alt de
    kunne - uten å legge en tanke til konsekvensene av det de gjorde. Vistnok var det bare et marginelt flertall for å gå for de
    10.000 syrerne. (Nå snakker jeg om virkelige vedtaket - tatt bak lukkede dører - ikke propagandashowet vi så på TV).

Personlig har jeg bestemt meg for å gjøre noe jeg aldri har gjort tidliger - å gi min stemme til Fremskrittspartiet.

Som en stemme i folkeavstemningen mot Syriavedtaket. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Idiotpartienes politikk må få konsekvenser og det skulle ikke forundre meg om alle gallupene vi har sett om FrPs oppslutning
    vil bli satt til skamme - etter at fler og fler gjennomskuer den feite vite løgnen vi har blitt servert gjennom det korrupte media.

Nå blir det spennende å se om PK mafiaen i Dagbladet, VG og NRK i det hele tatt bringer oss nyheten om vurderingen å stenge
    grensene (eller gjeninnføre passkontroll som det kalles) før valget (antagelig kan de ikke la være siden katten allerede er ute av
    sekken), og hvordan de presanterer saken.

mvh
    Gunnar Brekke
    OBS. EDITERT innhold i mitt originalinnlegg. Ny farge (BRUN) og to NYe linker.

mvh
    Gunnar Brekke

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

Jeg mener selvfølgelig ikke at alle andre partier enn de jeg støtter - er idioter, men i behandling av flyktningspørsmålet, har en
    mengde av de norske (og andre europeiske) partier opptrådt, for å si det på "Willocksk"; svært uklokt. Gjentatte ganger har jeg
    i debatten hørt representaner fra PK partiene komme med floskler som; "Vi må tenke med hjertet" og "Vi må ikke henge oss
    opp i tall i denne saken".
    OK, vi skal altså tenke med en muskel hvis oppgaver er å frakte blod rundt i kroppen, eller - i deres
    betydning av utrykket; "føle" oss fram til løsninger. Og vi skal ikke bry oss om uvesentlige ting som tall...

Nei! Ved nærmere ettertanke, tror jeg at jeg holder meg til uttrykket idioter. Eller kanskje Nyttige idioter! (Et utrykk fra Lenins
    vokabular (om mediene) må vel være PK nok)?

En politikers oppgave er å bruke den musklen de har mellom ørene. Bruke den til å velge en rasjonell kurs - ut fra de fakta man
    har. Analysere tallene og trekke konklusjoner ut fra det. Ikke la følelser påvirke valgene man tar. Og gjøre det som er best for;
    kommunen/fylket/landet - avhengig av sin posisjon.
    Dessverre har mange politikere ikke forstått hva som er oppgaven deres. I sin streben etter makt havner man i en situasjon der
    man i stedet gjør (det man tror) er best for; seg selv, for partiet og for "saken". Det kan få merkelige utslag som vi ser i dagens
    situasjon.

Som nevnt tidligere, skal man velge sin kurs ut fra fakta. Dessverre tror jeg mange politikere (og mange lekfolk) ikke helt forstår
    betydningen av det utrykket. I dagens informasjonssamfunn er det en uoverkommelig tilgang til informasjon - om et emne, der
    alle som tilbyr denne informasjonen har egne følelser, meninger eller agendaer. Det gjelder ytterligheter som HRS og Dagbladet
    og det gjelder alle i mellom. Velger man å hente all sin informasjon fra en kilde, sitter man ikke med fakta, bare masse informasjon.

Et tenkende menneske henter informasjon fra begge ytterligheter (og alt i mellom), analyserer informasjonen og trekker sine egne
    konklusjoner om hva som er fakta - basert på all informasjonen. Selvfølgelig kan man også da havne feil, men man har langt større
    sjanse til å komme fram til fakta, enn om man kun henter informasjon fra en kilde. Benytter norske politikere seg kun av informasjon
    fra de politisk korrekte norske (mainstream) medier, er det kanskje ikke så rart at de ender opp med å ta idiotiske avgjørelser.

For om dere ikke har fått det med dere, har norske medier solgt oss en versjon - som er svært langt fra sannheten - når det gjelder
    dagens flyktningsituasjon. Manipulert det norske folk i så stor grad, at man (angivelig - basert på statistiske "bevis") har gått fra at
    rundt 30% av landets befolkning var positivt innstilt til mottak av syriske flyktninger i Juli - til at 60% er positive i dag. Man har altså
    klart å selge en ide til en tredjedel av landets befolkning - i løpet av et par måneder. Selv Goebbels ville vært stolt av et slikt resultat.

mvh
    Gunnar Brekke

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette forutsetter selvsagt at man tror at media har en bevisst manipulerende hensikt, i hvert fall slik du fremstiller det.

At media, og folket, kan ta feil, er en noe annen sak. Flyktningesituasjonen er en komplisert sak med mange aspekter, inkl både økonomisk innvandring og hva som blir konsekvensene på lang sikt. Men reelle flyktninger (hva nå de måtte være) må håndteres enten vi liker det eller ikke.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    @Gunnar Brekke: Og du synes ikke det er en anelse av interesse at folk som arbeider med slike spørsmål på daglig basis, og garantert sitter med mer info enn både du og jeg kan drømme om, faktisk ikke deler din "sannhet"? Og, hva mer er, at det finnes folk som, til tross for alle sine informasjoner og faktabasert kunnskap, mener diametralt forskjellige ting om den samme sak?

Er vi da sikre på at den ene er idiot og den andre er klok?

Så lenge en slik innstilling får ta plass i et menneskesinn, finner jeg det nokså vanskelig å gjennomføre en fornuftig debatt.

Det er absolutt legitimt å ha diametralt forskjellige svar på samme spørsmål. Det er lov å ha en mening.

Honkey

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det blir vel en H/Ap regjering nå da dersom Frp trekker seg (som de burde gjøre), og det kan jo bli "moro".

slendrian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy

.som AP la opp til ja, men det vil ikke folk skjønne.
    Statoil f.eks la produksjonen for tilbygg og plattformer til utlandet for flere år siden pga høyt kostnadnivå.
    De har bygd båter i utlandet i årevis på grunn av høye kostnader. Utrusting, utstyr o.l kommer fra norske produsenter, som ironisk nok har produksjonen i utlandet på grunn av høye byggekostnader i Norge. Det paradoksale med hele lønnsnivået som yljå har dratt med seg.

Min grønne stemme gikk ikke til fanatikere som ønsker grøntområder og parker i byer med akutt boligmangel. Finnes grønne parti med fornuftig oljepolitikk, bare synd mange refererer til dem som bønder.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Hei.

Jeg mener selvfølgelig ikke at alle andre partier enn de jeg støtter - er idioter, men i behandling av flyktningspørsmålet, har en
    mengde av de norske (og andre europeiske) partier opptrådt, for å si det på "Willocksk"; svært uklokt. Gjentatte ganger har jeg
    i debatten hørt representaner fra PK partiene komme med floskler som; "Vi må tenke med hjertet" og "Vi må ikke henge oss
    opp i tall i denne saken".
    OK, vi skal altså tenke med en muskel hvis oppgaver er å frakte blod rundt i kroppen, eller - i deres
    betydning av utrykket; "føle" oss fram til løsninger. Og vi skal ikke bry oss om uvesentlige ting som tall...

mvh
    Gunnar Brekke
    Kan du lenke til noen som hevder dette?

Jeg tror du misforstår. Mange vil hevde at vår humanisme, rettferdighetssans osv. må inngå i vår tilnærming til flyktningspørsmålet. Og det er selvsagt fullstendig rasjonelt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg har fått kritikk fordi jeg sier at media er råtten, røde og spesielt etter Anundsen

Trine Eilertsen som er politisk redaktør i Aftenposten sa rett ut i Dagsrevyen i går at vi vil ha vekk justisministeren, VI, litt spesielt fra en nøytral presse.

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA19091515/15-09-2015
    nåvel... Sa hun virkelig det?

sp: "Hvilke statsråder sitter utrygt?"
    svar: "Jeg tror at den alle tenker på er justisminister Anundsen. Og så er det ikke gitt at det er de VI synes skal flytte på seg, eller gå ut av regjering, som gjør det."

Ordet "VI" peker her tilbake på alle. Hvem er så alle? kun journalistene? Jeg vil si at alle er hele landets befolkning minus hans ihuga fans.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Likevel hun er politisk redaktør i en av Norges største aviser og bør aldri si vi.

C

cruiser

Gjest
    Likevel hun er politisk redaktør i en av Norges største aviser og bør aldri si vi.
    Hvorfor kan ikke en journalist/redaktør ha en oppfatning om dette? Spesielt i en setting når man blir spurt om hva som er klokt å gjøre for å hindre ytterlig velgerflukt for Høyre.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.537

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Hegnar.no er vel en av disse som ser kommunister og sosialister overalt?
    Tror ikke Aarebrot er spesielt blå. Sitat fra artikkelen:

Forrige torsdag og fredag gikk Nordiske Mediedager av stabelen i Bergen, der årets Medieundersøkelse ble presentert. For fjortende gang presenterte professor og valgforsker Frank Aarebrot undersøkelsen Journalistenes Storting.
    Aldri før har så mange blitt spurt om sin politiske oppfatning. Svarene viser at mediefolk står lengre til venstre enn noensinne.
    628 journalister ble spurt om hva de ville ha stemt dersom det var stortingsvalg i dag. 43 prosent ville stemt på Arbeiderpartiet, og 11 prosent ville stemt Sosialistisk Venstreparti. Til sammen ville disse to partiene fått 99 av 169 mandater på stortinget, og således et solid flertall, hvis journalistene hadde fått bestemme alene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når hun omtaler velgerne i Norge må hun nesten si vi siden hun også er velger. Hun kunne selvsagt sagt oss velgere, velgerne eller lignende om det hadde gjort livet enklere for deg, uten at det hadde forandre realitetene.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Hvorfor kan ikke en journalist/redaktør ha en oppfatning om dette? Spesielt i en setting når man blir spurt om hva som er klokt å gjøre for å hindre ytterlig velgerflukt for Høyre.

Med tanke på det hardkjøret media har hatt mot Anundsen så synes jeg det er spesielt at hun sier vi, jeg mener det bekrefter det jeg har sagt lenge.

En nøytral person hadde vel sagt at det virker som Anundsen er en av de som bør byttes ut, men som vi ønsker å få fjernet er noe helt annet.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Når hun omtaler velgerne i Norge må hun nesten si vi siden hun også er velger. Hun kunne selvsagt sagt oss velgere, velgerne eller lignende om det hadde gjort livet enklere for deg, uten at det hadde forandre realitetene.
    Rart, jeg er ganske sikker på at det sto Trine Eilertsen Politisk redaktør Aftenposten og ikke velger.

Uansett så bekrefter det at hun ville ha han bort og det kan være noe av grunnen til alt det Anundsen har fått gått igjennom de siste 2 årene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn