Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Kan det ikke måles? da fortjener det ikke oppmerksomhet. NPM i et nøtteskall.

"nær"-politireformen:

«Situasjonen er enkel; politiet har fått en mengde nye krevende oppgaver og ressursene brukt til omorganisering tas fra de tidligere prioriterte oppgavene som ikke var så synlige på måleparametrene; service, bistand og nettopp forebygging.»

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Trine Skei Grande har blitt en hemsko for Venstre, og det er på tide at hun trekker seg tilbake. Raja er litt blandet drops. Jeg er enig i mye men også skeptisk til mye. Rotevatn er mer "my kind of" venstremann.

Betydelige kvinner med dragning mot religion er nok ikke det vi bør brolegge fremtiden med.

6

65finger

Gjest
    Tipper hun bruker tårer som hersketeknikk. Mere psykopatisk enn ynkelig

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Cry Me A River Trine ... men det andre useriøse Mikro-Møkkapartiet er sikkert sjeleglad for å få litt mediaavlastning......Hvordan i helvete Solberga´ ser for seg å vinne neste valg med disse mediaklovnene om bord er over min forstand. Går hun av som statsminister før gongongen lyder er hun bombesikker på å tape - aka Jens -> GardStauren fikk ta the beating...

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Cry Me A River Trine ... men det andre useriøse Mikro-Møkkapartiet er sikkert sjeleglad for å få litt mediaavlastning......Hvordan i helvete Solberga´ ser for seg å vinne neste valg med disse mediaklovnene om bord er over min forstand. Går hun av som statsminister før gongongen lyder er hun bombesikker på å tape - aka Jens -> GardStauren fikk ta the beating...
    Vet ikke jeg, men jeg mistenker at Solberg har tenkt å ta en Gro, en hyggelig godt betalt og skattefri jobb i FN!

Mulig hun forregner seg og at en annen politiker med navn som også begynner på "SOL" har gjort det vanskelig for norske politikere å få jobb der?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    Pinky og Dong, dere skulle begge hatt både buksevann og truserøsk for å legge ut det der!

Pinky litt mindre enn Dongen for Pinky la bare ut en link og ikke et helt bilde var umulig å skjerme seg mot!

Tror jeg begynner å forstå ungdommenes mas om "safe spaces" og "trigger warnings"! ;) ;) ;) ;) ;)

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.935
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Bildene av Sandberg og Letnes må du bare se, Spiralis. De er til å le seg skakk av.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var i Oslo da Natt og Dag ble lagt ut i butikker og utesteder. Overalt bildet med Letnes som fisker den tidligere fiskeriministeren ... hva gjør man ikke for å selge bøker!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.830
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var i Oslo da Natt og Dag ble lagt ut i butikker og utesteder. Overalt bildet med Letnes som fisker den tidligere fiskeriministeren ... hva gjør man ikke for å selge bøker!
    Ikke verre vel enn det noen gjør for å bli/forbli partileder eller statsminister?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.517
    Torget vurderinger
    2
    ^ Du sier noe. Dette bildet vil jeg aldri være i stand til å få skrubbet ut av minnet.

379551-5-1240150394990-n400.jpg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.722
    Bildene opprører meg overhodet ikke, la dem bare holde på, de er i dag kun to privatpersoner som lever livet mens sjansen er der.

Derimot lar jeg meg opprøre av at vår justisminister utsettes for trusler og hærverk, samt at politiet får bomber på døra. Politisk uenighet skal tolereres og debatteres, ikke bombes og tagges ihjel.

Disqutabel

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Bildene opprører meg overhodet ikke, la dem bare holde på, de er i dag kun to privatpersoner som lever livet mens sjansen er der.

Derimot lar jeg meg opprøre av at vår justisminister utsettes for trusler og hærverk, samt at politiet får bomber på døra. Politisk uenighet skal tolereres og debatteres, ikke bombes og tagges ihjel.

Disqutabel
    For min del tror jeg at dette bare er en prosess vi bare er i starten på. Grenser sprenges og flyttes kontinuerlig i alle sammenhenger vi er opptatt av.
    Redd det kommer mye mer. Tusen takk til facebook, IS, Taliban, Putin, Trump og alle andre....

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ^ Vi kan også ta med HRS som mottar statsstøtte. Ei rasistblekke som tar bilder av muslimer på gata og muslimers hus for å publisere.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.098
    Torget vurderinger
    0
    BILDESERIE: Per Sandberg og Bahareh Letnes - NATT&DAG

Vår tidligere justisminister. Obs: sterke bilder.
    Nei fan heller! Spar oss!!

Den linken har jeg ikke tenkt å åpne! Er det et menneske jeg gjerne skulle ha slettet fra harddisken så er det Sandberg!
    Dere er bare misunnelige!
    Sandbergen koser seg med den reima, mens dere bare har dette gamle hespetreet som sitter å kakler ute i stua.
    Men nå er du på villspor min venn! ;)

Spirre var på "barnerov" så "Husvaranen" aka "Hun som tror hun bestemmer" er slett ikke noe "gammelt hespetre"! Og hun sitter ikke i stua og kakler!! ;) ;) ;) ;) ;)

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hvordan går det med AAP-endringen? Jo, det som ble varslet skjer. Syke folk blir ruinert og sykere.

https://www.dagsavisen.no/innenriks...-allerede-sarbar-gruppe-svert-hardt-1.1245587

"Advokat Inga S. Kjernlie har 22 års erfaring med trygdesaker og driver i dag sitt eget advokatfirma.

– Jeg får ukentlig mange henvendelser fra fortvilte og ofte svært syke brukere av Nav som plutselig er blitt frarøvet hele sitt livsgrunnlag uten varsel og vedtak i forkant. Uten vedtak kvalifiserer man heller ikke til fri rettshjelp, og man står dermed helt rettsløs, sier hun."

Minister Haugli forteller at folk ble stående lenge uten oppfølging og avklaring. Så da er det derfor greit at de blir stående uten AAP også, for noen av dem kan alltids søke sosialhjelp.

Drittregjering!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Arbeidsavklaringspenger er ikke ment å være et livsgrunnlag. Kun en midlertidig støtte på vei mot en tilværelse der man selv er ansvarlig for å arbeide og få inntekt, og å kunne forsørge seg selv og sine.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger jo i selve navnet på ordningen. Den er tidsavgrenset, og har alltid vært det. Endringene slår begge veier og er ment å få folk fortere tilbake i jobb:
    https://www.nav.no/no/Person/Arbeid...utdypende-om-aap-endringene-fra-1.januar-2018
    Maksimal ordinær stønadsperiode endres fra 4 til 3 år for alle som får innvilget AAP fra 1. januar 2018 eller senere. Muligheten for unntak fra maksimal ordinær stønadsperiode endres til 2 år. Vilkårene som må være oppfylt for at det kan gjøres unntak, endres også fra 1. januar 2018.

Som hovedregel kan den som mottar AAP jobbe inntil 60 prosent, og samtidig motta redusert utbetaling av AAP. I en begrenset periode kan man jobbe inntil 80 prosent, og samtidig motta 20 prosent AAP. Denne perioden omtales som AAP under opptrapping i jobb. Fra 1. januar 2018 kan man motta AAP under opptrapping i jobb i inntil 12 måneder. Tidligere var denne perioden maksimalt i inntil 6 måneder. Det kan bare gis én periode med AAP under opptrapping i jobb selv om denne er kortere enn 12 måneder.

En AAP-mottaker som ikke lenger har nedsatt arbeidsevne, kan fortsatt motta AAP en periode som arbeidssøker. Perioden man kan motta AAP som arbeidssøker endres fra inntil 3 til inntil 6 måneder.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Godt sagt, Gjestemedlem. Er du så syk at du ikke klarer å jobbe og nav bruker så lang tid på å avklare om du kan jobbe eller ikke, så tar vi fra deg pengene dine slik at du må jobbe, selv om du ikke har helse til å jobbe. Forteller du at du er på vei til å bli bedre, men trenger litt lenger tid? tøys og tull. Du er klar nu! Får du problemer, så får du selge hus, hjem, bil og så gå på sosialen. Ååååh. forteller du at du blir enda sykere av å ha det slik, og ikke er i stand til å jobbe. Synd for deg. nå, jobb!

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Godt sagt, Gjestemedlem. Er du så syk at du ikke klarer å jobbe og nav bruker så lang tid på å avklare om du kan jobbe eller ikke, så tar vi fra deg pengene dine slik at du må jobbe, selv om du ikke har helse til å jobbe. Forteller du at du er på vei til å bli bedre, men trenger litt lenger tid? tøys og tull. Du er klar nu! Får du problemer, så får du selge hus, hjem, bil og så gå på sosialen. Ååååh. forteller du at du blir enda sykere av å ha det slik. Synd for deg. nå, jobb!
    Kan man faktisk ikke jobbe, og det er slik for mange så får man gå over på uføretrygd. Vi har en generøst tilbud til dem her i Norge.

Trenger mer tid .. nei 2-3 år er nok tid til å avklare hva man trenger. Enten arbeid eller trygd ikke en foreviget avklaringsperiode der det ikke stilles noen krav eller forventninger. Jeg ser null forskjell på å få penger fra avklaring enn fra "sosialen", to sider av samme sak.

Enten forsørger du deg selv, eller så betaler andre mennesker for deg. Det er bare en av to.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er over 330000 på uføretrygd, med en betydelig økning i antallet de siste årene, så det kan da ikke være så helt umulig å få behandlet ferdig en slik sak heller.
    https://www.nav.no/543666/mottakere-av-uføretrygd-etter-kjønn-og-alder.pr.30.09.2009-2018.antall

Det mest bekymringsfulle er at prosentvis antall unge uføretrygdede ser ut til å øke. For folk over 50 peker kurven nedover, mens under 40 peker den oppover. Det er ikke bra. Å få unge folk tilbake i jobb fortest mulig for å unngå at de blir trygdemottakere for resten av livet ser ut til å være en riktig god idé.

Jeg ser heller ikke den store forskjellen på hvilken type offentlige penger man mottar. Hvis man ikke er i stand til å forsørge seg selv finnes det et sosialt sikkerhetsnett. Det sikkerhetsnettet må være der, uansett hva man kaller de forskjellige ordningene.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg ser heller ikke den store forskjellen på hvilken type offentlige penger man mottar. Hvis man ikke er i stand til å forsørge seg selv finnes det et sosialt sikkerhetsnett. Det sikkerhetsnettet må være der, uansett hva man kaller de forskjellige ordningene.
    !.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Den er god, Asbjørn og Gjestemedlem.

Blir man syk, behandlingstid drøyer, man pådrar seg følgesykdommer, nav drøyer, forskjellige tiltak drøyer, så skal du være nødt til å selge hus og hjem.

C

cruiser

Gjest
    Er det en menneskerett å ha hus og bil? Nødvendig livsopphold er et tak over hodet mat og et busskort.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.103
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man har kjøpt stort hus og fin bil som man ikke lenger er i stand til å betale for er det, litt brutalt sagt, ikke mitt ansvar som skattebetaler å nedbetale hus- og billånet for vedkommende. På et eller annet punkt er det hver enkelts ansvar å få inntekter og utgifter til å passe sammen.

Derimot er det et felles ansvar at folk ikke sulter og fryser, og å hjelpe dem fortest mulig tilbake i lønnet arbeid.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hvis man har kjøpt stort hus og fin bil som man ikke lenger er i stand til å betale for er det, litt brutalt sagt, ikke mitt ansvar som skattebetaler å nedbetale hus- og billånet for vedkommende. På et eller annet punkt er det hver enkelts ansvar å få inntekter og utgifter til å passe sammen.

Derimot er det et felles ansvar at folk ikke sulter og fryser, og å hjelpe dem fortest mulig tilbake i lønnet arbeid.

Det handler ikke om å ha kjøpt for stort hus eller fin bil.

Det du fronter er at hvis du blir syk som varer slik at AAP løper ut før du er avklart så får du 0 kroner fra staten. Du må selge stereoanlegget, bilen, huset og være totalt blakk. Når alle oppsparte midler er forbrukt på å overleve, kan du søke om sosialstønad. Sykdommen har bokstavelig talt ruinert deg.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Navs saksbehandlingstid er noe Høyre ble gjort oppmerksom på før de endret AAP-reglementet. Høyde for NAVs sendrektighet ble ikke lagt inn i lovverket. null fleksibilitet. Høyre ble advart.

Resultatet er at syke personer nå står der uten noe som helst. Jeg velger å si at problemet er sistnevnte, ikke nav.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn