Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.593
    In other news:

– Dette er en svært alvorlig tiltale. Nå skal saken behandles av domstolen, og det er viktig at saken blir godt belyst, ikke minst av hensyn til de fornærmede, sier Solberg til NTB

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    In other news:

– Dette er en svært alvorlig tiltale. Nå skal saken behandles av domstolen, og det er viktig at saken blir godt belyst, ikke minst av hensyn til de fornærmede, sier Solberg til NTB
    Erna klarte å si det riktige. imponerende. Synd resten av Høyre-apparatet feiler. Kommer Erna nå til å bruke "jeg ville ikke brukt akkurat de ordene" om sin partikollega Aspaker? Nope.

Vi husker Høyre-ledelsen reaksjon da de ble oppmerksom på Tonning-Riise. Det var å fotfølge han slik at han ikke ble alene med ungjentene.

For høyreledelsen i Tromsø er det tydeligvis det viktigste å ta vare på alle sine ansatte på fylkeskommunekontoret, og seg selv. Bedrifthelsetjenesten måtte steppe inn! Tenk det! Så ille var belastningene for Ola på økonomi. Ofrene? Nei, de fortjener ikke ett eneste ord.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Herrejesus, det her er latterlig lavmål Larson
    Whatever you say, cruiser. Les intervjuet med Aspaker. Hun velger endelig å åpne munnen. hva sier hun? Hun velger å fortelle at hennes ansatte har måtte ha møter med bedrifthelsetjenesten. Hun nevner ikke ofrene med ett eneste ord. Ikke ETT ORD. 3 personer i sårbar posisjon er seksuelt utnyttet av en person som har misbrukt sin stilling. Fornærmede nevnes ikke med _ETT_ ord. Derimot fokuserer hun på sine ansatte.

Du har rett. Det er lavmål fra Aspaker. Erna som normalt holder kjeft klarer å si det riktige.

C

cruiser

Gjest
    Hun svarer vel på de spørsmålene hun blir stillt. Ludvigsen er for øvrig heller ikke dømt enda.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.828
    Torget vurderinger
    1
    Whatever you say, cruiser. Les intervjuet med Aspaker. Hun velger endelig å åpne munnen. hva sier hun? Hun velger å fortelle at hennes ansatte har måtte ha møter med bedrifthelsetjenesten. Hun nevner ikke ofrene med ett eneste ord. Ikke ETT ORD. 3 personer i sårbar posisjon er seksuelt utnyttet av en person som har misbrukt sin stilling. Fornærmede nevnes ikke med _ETT_ ord. Derimot fokuserer hun på sine ansatte.

Du har rett. Det er lavmål fra Aspaker. Erna som normalt holder kjeft klarer å si det riktige.
    Jeg synes desverre kritikken din blir for dum og endsidig Larson. Håper du kan moderere deg noe slik at jeg slipper ignorering. Tror faktisk de aller fleste setter pris på argumenter fra "den andre siden" men dette latterlige oppgulpet blir i meste laget. Venstresidens svar på Gjestemedlem?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jupp, MML, vi må alle respektere at belastningen i å bli tatt er like stor som belastningen det er å bli utsatt for overgrep.

Husker du fra Jan Petersens sin tid? Ditlev-Simonsen? Hans tanter i sveits? Det var ikke ukjent hva han holdt på med. Høyre-ledelsen tolererte det. Skal ikke se bort fra at de heiet han frem og med stilltiende nikk. Det var først da han ble tatt at hans skattesnyteri ble et problem. Da var det ille! Var det ille at han ikke betalte sin skatt? Problemet var at det tok seg ikke bra ut for partiet.

Den samme holdningen går igjen med seksuelle overgrep. Fei det under teppet. FrP er verstingen, men Høyre har faen meg svin på skogen. AP er ikke verdensmestere heller. KrF er ingen søndagsskole. Rødt har sin sak. Venstre hadde sin nestleder. Venstre ryddet skikkelig opp. Det skal de ha.

Men for ett parti, så er det noe som trumfer alt:

det.må.ikke.skade.partiet.

En holdning som godeste Aspaker lar komme tydelig frem der hun fokuserer på sine ansatte. Det er de ansatte det er synd på. Det er organisasjonen. Hun sier det selv: hennes ansatte opplevelser er ikke minst. Hvem er så minst? Hun nevner ikke de fornærmede med ett ord.

ulovligheter? Kun et problem om du blir tatt. En holdning som gjennomsyrer enkelte folk og organisasjoner.

Sist redigert:

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

Jeg synes desverre kritikken din blir for dum og endsidig Larson. Håper du kan moderere deg noe slik at jeg slipper ignorering. Tror faktisk de aller fleste setter pris på argumenter fra "den andre siden" men dette latterlige oppgulpet blir i meste laget. Venstresidens svar på Gjestemedlem?
    Helt etter rødboka til denne 'Larson'. Fornøyelig....

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Det står ikke mye fornøyelig på din postit-lapp: "jeg skal bare skrive nedrakkende onelinere"

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Det står ikke mye fornøyelig på din postit-lapp: "jeg skal bare skrive nedrakkende onelinere"
    Igjen - fornøyelig!

C

cruiser

Gjest
    Larsons problemstilling er da alt annet enn grøt; hvem er å anse som offer?
    Det er vel ingen tvil om hvem som er offre her, men en leder har først og fremst ansvar for sine ansatte og tilliten til institusjonen. Jeg er ganske sikker på at hun har to tanker i hodet samtidig selv om ikke det kommer tydelig frem i artikkelen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det beste et menneske kan håpe på, å gå til grunne i blind tillit, etter flaks over tid, med dolken i ryggen, men uten noen gang å få vite hvem som misbrukte tilliten til å plante den der.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Partier og organisasjoner kan jo aldri holdes ansvarlig for hva medlemmer finner på, kun hvordan saker håndteres. Jeg klandrer f.eks. ikke AP for at de var tilbakeholdne med fordømmelsene før Vågåmannen ble kjent skyldig og idømt straff.

Man kan suspendere folk fra tillitsverv og slikt om det er svært alvorlige tiltaler, men likevel være litt avventende til noe er kjent skyldig i noe. En påstand eller tiltale er ikke i seg selv noe bevis på faktisk skyld, og det er mange nok eksempler på frikjennelser, renvaskelser og falske påstander.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.593
    Man kan suspendere folk fra tillitsverv og slikt om det er svært alvorlige tiltaler
    Strengt tatt ikke. Det er som regel landsmøtet som har valgt de sentrale tillitsvalgte, de er ikke "ansatt" av partilederen eller noe slikt. De må stort sett selv innse eller sterkt oppfordres til å trekke seg. I samme gate var det jo folk som i fullt alvor mente at Giske ikke kunne sitte på Stortinget da sakene rundt han kom opp, som om Gahr-Støre eller noen andre kan sparke en folkevalgt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Larson er en mitraljøse som har hengt seg opp. Han skyter på alt som rører seg til høyre for ham selv. Om han bommer fullstendig eller treffer uskyldige er ikke så farlig, bare han treffer noe.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.243
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det slik at fylkesmannen som institusjon har et arbeidsgiveransvar. I forhold til en ansatt kan en ikke gå ut og flagge så veldig mye meninger. En kan heller ikke sparke folk uten videre. En suspensjon vil kunne være aktuelt, mens rettsapparatet gjør sitt.

Jeg ser ikke at Aspaker har gjort så mye galt - hun har meldt fylkesmannen i Troms ugild, og har overført ansvaret til Fylkesmannen i Nordland, og samtidig løst de ansatte fra taushetsplikt og gitt de beskjed om å samarbeide med politiet.

Johan-Kr

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.936
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Larson er en mitraljøse som har hengt seg opp. Han skyter på alt som rører seg til høyre for ham selv. Om han bommer fullstendig eller treffer uskyldige er ikke så farlig, bare han treffer noe.
    Det siste gjør han sjelden, unntatt når han treffer seg selv i døren ved å forsøke å kritisere fra gjensidig utelukkende standpunkter samtidig. En ting er å kjempe mot vindmøller, noe annet å ha viklet seg fast i den og bare gå rundt og rundt i løse luften.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jaså, så dine meningsmotstandere skyter vilt rundt seg og treffer uskyldige. Den er god du. Hva med å diskutere sak, og ikke mannen?

Siden mine utsagn i dine øyne er per default feil, hva med å svare på Dr Dongs 11811?

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Det siste gjør han sjelden, unntatt når han treffer seg selv i døren ved å forsøke å kritisere fra gjensidig utelukkende standpunkter samtidig. En ting er å kjempe mot vindmøller, noe annet å ha viklet seg fast i den og bare gå rundt og rundt i løse luften.
    Løskrutt - gjør ingen skade. Litt sånn som når vi var små og "dundret løs" med kruttlapper. Bare litt underholdende støy og intet annet...:)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.091
    Torget vurderinger
    0
    Hun svarer vel på de spørsmålene hun blir stillt. Ludvigsen er for øvrig heller ikke dømt enda.
    Han er Høyremann og da er han i Larsons verden skyldig i absolutt alle tiltaler som fremmes!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Han er Høyremann og da er han i Larsons verden skyldig i absolutt alle tiltaler som fremmes!
    Hva er det med dere? Jeg får høre at jeg er ditten og jeg er datten. Og at mine tanker er dette, og det her.
    Fakta er at ingen er tankeleser. Ingen vet hva som foregår inne i hodet på andre.

Dere kan deres hersketeknikker. Det gjør dere.

Hva med å diskutere sak, og ikke person, spiralis. Du kan også svare på Dr Dongs #11811. Det ville vært mer redelig enn å late som om du sitter i mitt hode og leser av mine tanker.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.828
    Torget vurderinger
    1
    SIden Larson synes dette var et relevant spørsmål:
    Larsons problemstilling er da alt annet enn grøt; hvem er å anse som offer?
    I overgrepssaker er det vel ingen som ved sine fulle fem mener noe annet enn at den som er utsatt for overgrepet er offeret? Jeg fikk imidlertid inntrykket av at Larson brukte denne saken som et argument mot at høyresiden ikke bryr seg om offeret, men viser sin råtne moral ved å glatte over så godt man kan.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jaså, så dine meningsmotstandere skyter vilt rundt seg og treffer uskyldige. Den er god du. Hva med å diskutere sak, og ikke mannen?

Siden mine utsagn i dine øyne er per default feil, hva med å svare på Dr Dongs 11811?
    Jeg tar ikke mannen, jeg tar mitraljøsen. Jeg har påpekt dine faktafeil gang på gang. Da mister du bare interessen for det emnet og skyter et annet sted.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Jeg tar ikke mannen, jeg tar mitraljøsen. Jeg har påpekt dine faktafeil gang på gang. Da mister du bare interessen for det emnet og skyter et annet sted.
    Ser du selvmotsigelsen din? Du tar ikke mannen, sier du.

Jeg er en mitraljøse, og du tar mitraljøsen.

Og de faktafeilene dine. La oss ta økt andel midlertidige stillinger under de blå-blå. Du påsto at det var faktafeil og kom rekendes med en faktisk-artikkel som sa delvis feil om en Rødt-representants utsagn. Feilen lå i at Rødt-karen ikke begrenset tidsaspektet sitt. Det var nemlig verre på 90-tallet. Jeg påpekte at underliggende tall ikke ga deg dekning for din påstand, men du tidde så stille gitt.

6

65finger

Gjest
    du burde konsentrere deg mer om sak og mindre på partifarve Larson. du har en del gode saker som drukner i hatet mot det andre laget. sosialhjelp/barnetrygd er et eksempel. innført av brundland, praktisert i + 25 år og presentert av deg som hjerterå blå/blå politikk

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    du burde konsentrere deg mer om sak og mindre på partifarve Larson. du har en del gode saker som drukner i hatet mot det andre laget. sosialhjelp/barnetrygd er et eksempel. innført av brundland, praktisert i + 25 år og presentert av deg som hjerterå blå/blå politikk
    ja, det er hjerterått å kutte barnetrygd for personer som går på sosialstønad. Opposisjonen ønsker at staten skal innføre regler. regeringen sier nei.

Brundtland er whataboutism.

Saken er relevant, fordi enkelte partier ønsker å innføre avkortning for de rikeste familiene, for å sørge for at støtten når ut til de som faktisk trenger det. At de som virkelig trenger det ikke får slik støtte per i dag er de komfortable med. Konsistent?

Sist redigert:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.243
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg mener ærlig talt at barnetrygden bør være behovsprøvd. Har man råd til å sette barnetrygda i banken, så poden skal få sertifikat når han/hun er 18, så trenger man den ikke. Da er det langt bedre at de pengene går til noen som har som eneste alternativ å måtte gå på sosialhjelp. Dette burde vært samkjørt med kontantstøtten, som likeledes bør være behovsprøvd.

Johan-Kr

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg mener ærlig talt at barnetrygden bør være behovsprøvd. Har man råd til å sette barnetrygda i banken, så poden skal få sertifikat når han/hun er 18, så trenger man den ikke. Da er det langt bedre at de pengene går til noen som har som eneste alternativ å måtte gå på sosialhjelp. Dette burde vært samkjørt med kontantstøtten, som likeledes bør være behovsprøvd.

Johan-Kr
    Jeg er av den oppfatning av at dette kan man justere med skatt. Mindre byråkrati. Å opprette et system, vedlikeholde systemet, ha klagenemd osv krever ressurser. Om en familie putter penger fra lønnen eller fra barnetrygd på en sparekonto er ett fett. Hvis de rikeste ikke trenger barnetrygd, så ta den fra dem med økt skatt. problem solved med minimalt byråkrati.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.593
    Så vingler vi litt:

https://e24.no/energi/stroem/ny-enighet-mellom-budsjettpartnerne-utsetter-krypto-avgift/24504132

Budsjettpartnerne i KrF og regjeringspartiene Venstre, Høyre og Frp utsetter avgjørelsen litt over en uke etter budsjettenigheten hvor avgiftsgrepet ble introdusert.

– Regjeringspartiene og KrF har hele tiden vært opptatt av ikke å ramme datasenterutbyggingen, samtidig som det ikke er et ønske å gi redusert elavgift til kryptovalutaproduksjon. Derfor har vi nå blitt enige om en bedre avgrensning enn det som opprinnelig lå i budsjettenigheten som ble presentert 18. november. Det vil også være en høring før endringen innføres, sier finanskomiteens leder Henrik Asheim (H) til NTB.

Min utheving - kanskje det ville vært lurt å skaffe seg litt oversikt først, deretter vedta noe?

Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at salespitchen til de som skal bygge datasentere - som da altså skal være en klunk av den nye vinen i følge politikere er følgende:
    - Billig kraft
    - Kjølig klima (mindre behov for kjøling)
    - Politisk stabilitet
    - Forutsigbare rammevikår

Hva som skjer når man plutselig kødder med 1, 3 og 4 burde være mulig å forutse.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Johan-Kr
    Jeg er av den oppfatning av at dette kan man justere med skatt. Mindre byråkrati. Å opprette et system, vedlikeholde systemet, ha klagenemd osv krever ressurser. Om en familie putter penger fra lønnen eller fra barnetrygd på en sparekonto er ett fett. Hvis de rikeste ikke trenger barnetrygd, så ta den fra dem med økt skatt. problem solved med minimalt byråkrati.
    Der har du et poeng, det enkleste er det beste. Kanskje ta vekk hele barnetrygden.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.593
    Den blir sakte men sikkert inflatert bort siden den ikke har blitt justert siden 1996. Mesteparten av overføringene til barnefamilier kommer for øvrig ikke i form av barnetrygd men av sterkt subsidierte barnehageplasser. Den reelle prisen for en barnehageplass er 10-12.000 kroner måneden, mens man betaler 2700 eller hva det nå er.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Den blir sakte men sikkert inflatert bort siden den ikke har blitt justert siden 1996. Mesteparten av overføringene til barnefamilier kommer for øvrig ikke i form av barnetrygd men av sterkt subsidierte barnehageplasser. Den reelle prisen for en barnehageplass er 10-12.000 kroner måneden, mens man betaler 2700 eller hva det nå er.
    Men nå vil jo KrF øke barnetrygden for å stimulere til økt produksjon. Det ryktes om høyere avgift på kondomer, p-piller og spiral. Og gratis viagra. Og momsfritak på barnevogner og trehjulssykler.;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    ja, det er hjerterått å kutte barnetrygd for personer som går på sosialstønad. Opposisjonen ønsker at staten skal innføre regler. regeringen sier nei.
    Enda mer hjerterått og i tillegg ganske korket å gi like mye til steinrike familier, i stedet for å la dem klare seg fint på egenhånd og heller øke satsene for de som virkelig er fattige og vanskeligstilte. Å dele penger ut i hytt og pine til rike mennesker er rett og slett svært dårlig forvaltning av begrensede ressurser.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min utheving - kanskje det ville vært lurt å skaffe seg litt oversikt først, deretter vedta noe?
    Eeeeehhhh…..har du hørt om plastposeavgift, flyseteavgift, sukkeravgift...…? Mye rart skjer når parter som er fundamentalt uenige om det meste bortsett fra at Jonas ikke bør bli statsminister, skal kjøpe seg avlat og finne budsjettdekning for denne.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Hva var det Erna sa i Stortinget "som partileder" i Stortinget for litt siden? "Regjeringen arbeider ikke for å endre abortloven". Det utsagnet holdt i en uke før det kom frem at det var blank løgn.

Er det okay at ministere lyver overfor den kontrollerende makten?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn