Ehhh, det er vel selskapene hans som får disse midlene, og ikke Sunde som personlig skatteyter ?
Dvs. pengene går feks til drift av colorline sine ferger osv slik at når dette engang er over, så finnes det fortsatt ferger som du og jeg kan ta på ferie til Danmark.
Det som vel kunne være mer interessant å se på er hvor mye overskudd disse selskapene har hatt de siste årene, og hvor mye av det som er med i beregningen av driftstøtten. Uten at jeg har satt meg inn i beregningen av driftstøtten, så ville jeg synes det er naturlig at selskapene bruker (noe) av overskuddet fra tidligere år på å dekke opp for tapt inntekt og løpende kostnader.
Når det gjelder feriepenger, så tenker jeg 2 varianter. Eks. enten så er en arbeidsøkende 52 uker i året, og får stønad for 52 uker. Eller så er en feks arbeidssøkende i 48 uker, og får stønad for 48 uker. Da må en ha annen type inntekt for de siste 4 ukene, og det naturlige ville være feriepenger. Om beregnignen av på feriepengene skal være den samme som for de som er i arbeid, det kan vel muligens diskuteres (?) Det er også slik at er en arbeidssøkende, så er en pr. definisjon kontinuerlig til disposisjon for NAV. Hvis en derimot avvikler ferie, så bør det være slik at da kan ikke NAV feks kalle deg inn til et eller annet kompetansekurs i ferieperioden. Det vil være omlag samme ordning som for arbeidslivet forøvrig.
Just my 0.02 osv.