weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.555
Jeg registerer at det klages på at ting er blitt så stort og fylket så vidstrakt, avstand til beslutninger osv. Poenget mitt var egentlig bare at Viken ikke er et spesielt vidstrakt fylke i norsk målestokk, selv om jeg er helt sikker på at en hel del som bor der tror at det er det etter sammenslåingen. Folk fra Sør-Norge har generelt et litt skrudd begrep om størrelser og avstander i Norge. Jeg tenker jo at jeg har vært i Nord-Norge når jeg har vært på Helgelandskysten, men da har man ikke en gang krysset Polarsirkelen. Om ikke Norge hadde vært en tidssone ville det være ca 1 time og 40 minutter tidsforskjell helt vest (Stadt) og helt øst i landet (Vardø). Det er ca 25 lengdegrader mellom Stadt og Vardø men kun 6-7 mellom Vardø og Moskva.
Personlig skjønner jeg ikke helt hva vitsen skulle være med sammenslåingen, spesielt siden den var ganske upopulær i utgangspunktet og folk må gjerne være sure. Men ikke fordi Viken er så fryktelig stort, for det er det ikke.
Personlig skjønner jeg ikke helt hva vitsen skulle være med sammenslåingen, spesielt siden den var ganske upopulær i utgangspunktet og folk må gjerne være sure. Men ikke fordi Viken er så fryktelig stort, for det er det ikke.
Sist redigert: