Når det kommer til Solberg og hennes sak, så har jeg kommentert at jeg synes politiet er høye på hasj der de forskjellsbehandler Solberg og ektemannen.
Jeg har den oppfatning av at vi må kvitte oss med politikere som utnytter sin maktposisjon for egen vinning. Gjør vi ikke det, så vil vårt styresett bli enormt skadelidende, for grensene vil hele tiden bli tøyd.
Jeg mener derfor at en statsråd som smører seg selv med å reise på smørekonferanse og som brukte 100.000 kr på å businessflybilletter må avsettes. Han har latt seg smøre på et arrangement, hvordan kan vi ha tillit til en slik statsråd? Hva er det neste han lar seg smøre med? Så det at Lysbakken ble avsatt var bare bra, ikke at han selv fikk noen personlig vinning. Men med tanke på hva som har passert siden den tid så var det idiotisk. Han burde ha blånektet og blitt sittende, for hver gang han nå åpner kjeften om smøring så får han korrupsjonsanklager tilbake.
Det er mye verre for Norge at en finansminister som direkte påvirker vårt skattesystem mottar hyttegave fra en milliardær enn at en partileder gir noen 100.000 kr i selvforsvarspenger til noen unge kvinner.
Når det kommer til likhet for loven så ser jeg med "glede" på at AP nå får ryddet opp i juks i reiseregninger. Måtte hun sitte flere måneder i buret! Jeg lever ikke under noen illusjon at folk på den ene siden gjør alt rett, mens folk på den andre siden gjør alt galt. Dog, enkelte mennesketyper søker seg til visse miljøer. Nan får overvekt enkelte steder. Det er ikke uten grunn at FrP har hatt flest personer som har trøbbel med loven.
Og rydder man ikke opp når noe oppdages så sendes det ut et massivt signal om at det er ikke så farlig. Så det at Isaksen fortsatt sitter som statsråd. Massivt signal. Det er okay å smøre seg selv på seminarer.
Det største forfallet i norsk politikk er at åpenbar korrupsjon ikke får konsekvenser. Det skaper politikerforakt uten like.