TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Du skjønner hva jeg mener om du legger godviljen til, men når du oppfører deg som et nettroll og poster deretter, er det ikke en eneste som tar deg seriøst, ikke engang en kommunist!
Riktig, OT har ikke noe med hifi å gjøre. Og hifi har ingenting med OT å gjøre. Men vi er her alle sammen. Godt er det!Jeg skjønner egentlig ikke hva du i det hele tatt gjør på et hififorum, når du kun messer på «off topic» som ikke har noe som helst med hifi å gjøre?
enig, men vi er da her i første rekke for å diskutere hifi og ikke oppføre seg som nettrollRiktig, OT har ikke noe med hifi å gjøre. Og hifi har ingenting med OT å gjøre. Men vi er her alle sammen. Godt er det!Jeg skjønner egentlig ikke hva du i det hele tatt gjør på et hififorum, når du kun messer på «off topic» som ikke har noe som helst med hifi å gjøre?
Det er vanskelig av og til å skille normal hjerneskadd rosa svenskhet fra aldersdemens. For et nek.
Det er da jaggu rart at du tar deg nær av at jeg poster at en SV politiker ønsker å fjerne Nasjonalsangen.
Ditt beste innlegg som jeg har fanget opp.vi burde søkt tilbake til hva som er særegent ved skandinavia, og det er vår kultur som kristendommen frarøvet oss. Vi er bare blitt en dårlig kopi av sentraleuropa. kjedelige kirker overalt. Vi har fjorder og fjell og vår egen historie som liksom startet i 1814. Den startet lenge, lenge før den tid. 1000 år før. Vikingtida.
Noe av det verste er at vi ser opp til Olav den Hellige. Han var lite annet enn en skurk som bidro til at kristendommen fikk godt fotfeste, noe som knuste vårt særpreg og kultur.
Så hvis noen ønsker skikkelig nasjonalromantikk så kan det være en tanke å se lenger tilbake enn 1800-tallet.
Grunnen til at Olav Digre ( som han også ble kalt ) ville innføre "Kvitekrist" var at kristendommen var og er et utrolig gusntig maktmiddel til å tvinge folk til underkastelse.Noe av det verste er at vi ser opp til Olav den Hellige. Han var lite annet enn en skurk som bidro til at kristendommen fikk godt fotfeste, noe som knuste vårt særpreg og kultur.
On matters of minor importance only the chiefs debate; on major affairs, the whole community. But even where the commons have the decision, the subject is considered in advance by the chiefs.
They are almost unique among barbarians in being content with one wife apiece - all of them, that is, except a very few who take more than one wife not to satisfy their desires but because their exalted rank brings them many pressing offers of matrimonial alliances. The dowry is brought by husband to wife, not by wife to husband. Parents and kinsmen attend and approve the gifts - not gifts chosen to please a woman's fancy or gaily deck a young bride, but oxen, a horse with its bridle, or a shield, spear, and sword.
De som beskrives der er ikke arabere, akkurat. De var også internasjonale allerede den gangen. Tenk på selveste Valhall, hvor einherjene slåss hele dagen og fester hele natten, og hvor folk velter ut av et utall dører når Gjallarhorn varsler Ragnarok. Det er intet mindre enn en glorifisert beskrivelse av germanske berserker som har fått en andre karriere som gladiatorer i romerske Colosseum (bygget år 72-80).The young master is not distinguished from the slave by any pampering in his upbringing. They live together among the same flocks and on the same earthen floor, until maturity sets apart the free and the spirit of velour claims them as her own. The young men are slow to mate, and thus they reach manhood with vigour unimpaired. The girls, too, are not hurried into marriage. As old and full-grown as the men, they match their mates in age and strength, and the children inherit the robustness of their parents.
Sjette vers av nasjonalsangen er jo på mange måter nettopp et slag for skandinavismen:Helt ok å diskutere nasjonalsangen, kongehuset og flagget. Burde slått sammen Norge; Sverige og Danmark og kalt det Skandinavia og drite i nasjonalsang
Ja på mange måter, jeg har noen venner som ser Rødt som da shit. De er mine venner likevel, men det har nok neppe tenkt igjennom hva partiet stor for og er, egentlig. Det er endel kardemommebysosialister som stemmer Rødt. Det beste man kan si om partiet er at de han liten innflytelse og null makt.Jeg tror nok mange Rødt-velgere gjør det valget fordi de ser på partiet som et overbudsparti som skal fungere som et korrektiv og ei vaktbikkje, men hvis partiet plutselig får en oppslutning som kan gi dem innflydelse vil nok endel av dem gå over til SV eller AP. Det er neppe så altfor mange som deler de mer autoritære holdningene som gamle AKP-ere står for.
Det hun glemmer å nevne er at AKP gjenoppstod som AKP.no i etterkant fordi de mer tradisjonelle gamlingene ikke følte seg helt hjemme i Rødt, og vi ser også i diverse Facebook-grupper at det oppstod en splittelse i etterkant som ikke har fått noen stor oppmerksomhet. Da tenker jeg ikke på Tjen Folket, de er for marginale til å gi dem en så viktig rolle, men vi ser det blant mange av den gamle garde som ikke lenger har tilhold i partiet Rødt på den måten de hadde det i gamle AKP.
Rødt fikk ikke gjort noe som helt, Mox var en nyttig idiot som tok det på seg og være bøddel. Listhaug var blitt for egenrådig og alle var egentlig glad for at hun fikk en på kjeften. Men det er jo så mye bedre å få en ekstrem kommunist til å holde pistolen, en met et fantefølge av rask som kan klandre ettertid av de ansvarlige politikerne som kan trekke på skulderen og vise til stortingsflertallets vilje. Som jeg har vært inne på en regjeringen vel styrket av at Wara er her i stedet. Flere etasjer opp fra den melodramatiske kristenkonservative tullingen.At Rødt har null makt er tøys. Rødt fikk ryddet i fjøset til Erna.
Nei det var et resultat av mistillitsforslaget. Skal ikke ta fra ham/dem det, men det var mer bak og mange var nok litt småfornøyd med at hun måtte gå. Men les partiprogrammet til Rødt og se for deg hvordan det må gjennomføres for å bli virkelighet. Det er en helt annen verden. Jeg ser nytteverdiene med 1 Mox på tinget, men ser man for seg 100 av dem så leter jeg etter mauseren.Nå babler du igjen!
Eller mener du at Listhaugen ville har forsvunnet okke som, slik at det du omtaler som søppeltjenester fra Rødt er overflødig, og slike sett ingen tjenester?
(Dr Dong; rasjonell Rødtvelger)
https://www.kondomvarehuset.no/kondomer-pa-nett/mix-morsomme-kondomer/smaksatte-kondomer.htmlDeph: Fikk ikke du siste advarsel for noen måneder siden? Med tanke på vår nære historie så foreslår jeg at du bruker edit-funksjonen, så du ikke gir moderatorene en avgjørelse å ta.
.
Eller at du blir redigert bort for eksempel.Wayahead: det innlegget fortjener intet annet enn sletting.
Untermensch ville Doffen sagt Um Die Roten og han fikk ofte nok viljen sin.
Hvor lavt kan man egentlig synke?Tok en liten runde på Schiessnbahnen i den anledning og her er reultatet med korn og skur på 100m, 1943 modelll 98.
NæreNok: CumOnU Reddies....
Noen av oss er gamle nok til selv å ha blitt utsatt for personsjikane i Raud Fronts veggaviser med korslagte Kalahnikover øverst, og dårlig skjulte hint om at man sto på «listen» den dagen revolusjonen kommer. Da ser vikanskje ikke «den nære historien» helt på samme måte. Vi snakker om en organisasjon som faktisk går inn for å velte det politiske systemet i Norge med våpenmakt og innføre et diktatur i stedet. Jeg har også antydet mer enn en gang at noe slikt ville få meg til å hekte ned den gamle Krageren fra veggen. Et forsøk på væpna revvvlusjon fortjener å møte motstand.Deph: Fikk ikke du siste advarsel for noen måneder siden? Med tanke på vår nære historie så foreslår jeg at du bruker edit-funksjonen, så du ikke gir moderatorene en avgjørelse å ta, der de kan finne på å lande på at slikt fargerikt språk(for å si det pent) ikke passerer.