Nå er det AP sin tur:
https://www.dagbladet.no/kultur/hvi...trekke-en-ut-av-ryggen-pa-sidemannen/70332366
Dette kan det bli ballade av. Men vent litt... dette er jo skrevet av to VG-journalister.... hmmmm.... MSM, ja. De som bare juger hele tiden. Nei, da er nok dette bare oppspinn.
Disqutabel
Hvis vi skal være "litt", bare litt edruelige så må vi vel innse at politikere er som folk flest. Ikke alltid like gjennomtenkte og rasjonelle i alt det de foretar seg. Mye av norsk skattepolitikk er sterkt preget av populisme og ideologi og har lite med saklige økonomiske vurderinger å gjøre. Så at AP gikk til valg på et løfte om en skatteøkning der tallet var "tatt ut av luften" burde vel ikke forbause noen. Nå har vel også "den andre siden" gått til valg på skattelettelser som sikkert ikke var så veldig mye mer saklige funderte, så det går kanskje litt opp i opp?
Det som jeg personlig har mye vanskeligere å tilgi er de eklatante misbruk av sitt politiske verv for å berike seg selv. Der har jeg personlig 0 toleranse! Og spesiellt når folk ( Keshvari ) fra "lov & orden" partier bryter alt av spilleregler og lover bør det reageres ekstra sterkt! Ikke fordi han er "innvandrer", men fordi han har gått til valg for et parti som i utgangspunktet er for steinhårde straffer for overtramp begått av folk med fremmedkulturell bakgrunn. At han har slik bakgrunn selv betyr for min del mindre, men partiprogrammet han er valgt på gjør at han bør/må stille meget høye krav til egen moral!. Min personige toleranse for regelbrudd begått av "
Fisketrønderen" eller som han også er kjent: "
Han som så langt fra er den skarpeste kniven i skuffen!" Hr. Sandberg, er like lav som for denne karen ( Keshvari ). Eller feministen "Klåfinger Giske for den saks skyld. Da har vi litt politisk balanse også!
Nå skal det også sies at jeg slett ikke ønsker amerikanske tilstander der man må både ha 4 Gullsterjerner samt 3 Fisker fra Søndagsskolen, være "nesten" avholdsmann, og trofast mot kjerringen for i det hele tatt komme i betraktning for offentlige verv. Ikke at en slik bakgrunn bør diskvalifisere, men jeg ønsker folk som har vett og forstand til å forstå det umusikalske med å berike seg selv når man tar på seg slike tillitsverv. Kanskje jeg er veldig gammeldags, men like vel! Hva gjør at flere politiske "toppfigurer" synes å mangle moralsk kompass! Ganske uavhengig av politisk parti!
Skumpf!! ( Og min erfaring nå i formiddag er at Ali kaffe IKKE kurerer gruff!! )