Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.099
    Torget vurderinger
    0
    https://www.dagbladet.no/nyheter/ingen-henter-en-pall-leca-blokker-pa-sykkel/70655598

Selv om man har blitt herdet så makter fortsatt MDG å overaske! Imponerende rett og slett! Standup komikernes fagforening bør ta grep for nå spiser politikere/byråkrater seg inn på komikernes enemerker!
    En halv bilplass pr. sykkel? Grassat store sykler de har i Oslo.
    Plassen er vel beregnet ut fra en "Varesykkel" med tillhenger?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.553
    Torget vurderinger
    2
    https://www.dagbladet.no/nyheter/ingen-henter-en-pall-leca-blokker-pa-sykkel/70655598

Selv om man har blitt herdet så makter fortsatt MDG å overaske! Imponerende rett og slett! Standup komikernes fagforening bør ta grep for nå spiser politikere/byråkrater seg inn på komikernes enemerker!
    Ser ut som om jeg må legge denne her også. Det er altså samferdselsministerens departement som sier nei her. Hanna Marcussen, som har dette som ansvarsområde, ble like forundret som deg over nyhetsoppslaget:

I dag har jeg fått mange henvendelser fra folk som er oppgitt fordi de skal bli tvunget til å sykle til Maxbo på Sinsen for å kjøpe byggematerialer. Det er visstnok noe vi i byrådet vil tvinge dem til. Det er jo merkelig, for jeg sitter i byrådet med ansvar på dette feltet, og dette var nytt for meg. Så hvor kommer disse påstandene fra? Jo, det viser seg at mediene ukritisk har gjort en fjær til fem høns!

Utgangspunktet for saken er at Maxbo Sinsen har foreslått en omregulering av tomten sin, og fått planen avvist av Plan- og bygningsetaten. Saken er ennå ikke politisk behandlet. Etatens begrunnelse for avslaget er blant annet at Statens Vegvesen og Bane Nor (som er underlagt Regjeringen), har innsigelser. Vegvesenet mener det ikke er trafikksikkert med så mye parkering og trafikk i området, og Bane Nor mener planen ligger for tett på jernbanelinja.

I tillegg påpeker Plan- og bygningsetaten at planen strider mot kommuneplanen, og er i strid med føringene i midlertidig parkeringsnorm. Men etaten har ikke kommet med noen vurdering av hva som er riktig nivå av parkeringsplasser på Maxbo, annet enn at «en større andel av transporten til varehuset burde tas ved gange, kollektiv og sykkel». Det synes jeg naturligvis er en god ambisjon. For mange av oss i Oslo er det deilig å kunne klare seg uten bil. Vi kan for eksempel benytte oss av Maxbos utmerkede tilbud for hjemkjøring av varer om vi trenger det.

Men dette betyr ikke at byrådet planlegger at alle skal sykle for å skaffe byggematerialer, eller at Maxbo Sinsen må erstatte flesteparten av bilparkeringsplassene sine med sykkelparkering. Saken er rett og slett at Maxbo har foreslått en reguleringsplan med en for trafikkfarlig løsning for trafikk og parkering, noe samferdselsministerens folk ikke vil være med på. Dette har etaten tatt på alvor.

Etter slagordet «aldri sjekk en god historie» har bransjemagasinet Estate nyheter, og deretter NTB, klart å skape en klikkvennlig røverhistorie om at MDG vil tvinge snekkere til å frakte byggematerialer på baksetet på sykkelen sin. Det er jo en engasjerende og provoserende fortelling. Den eneste haken er at den er feil. Om en overskrift virker for sprø til å være sann, så er den ofte det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er jo lov å håpe på at de tar til vettet, eller lar seg skremme til dette når de ser folks hoderystende respons på konsekvensene av sykkelfanatismen til byrådet, og de retningslinjer de har laget for næringsliv, arealbruk og sivilbefolkningens dagligliv. Det tror tydeligvis at hele befolkningen er hipstere og grønne idrettsfantaster, dydsposører og folk som bor 800 merer fra alt.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er jo lov å håpe på at de tar til vettet, eller lar seg skremme til dette når de ser folks hoderystende respons på konsekvensene av sykkelfanatismen til byrådet, og de retningslinjer de har laget for næringsliv, arealbruk og sivilbefolkningens dagligliv. Det tror tydeligvis at hele befolkningen er hipstere og grønne idrettsfantaster, dydsposører og folk som bor 800 merer fra alt.
    Det håper jeg virkelig ikke, det er dette som må til, og responsen tyder absolutt på at de gjør noe riktig;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.384
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Det håper jeg virkelig ikke, det er dette som må til, og responsen tyder absolutt på at de gjør noe riktig;)
    Det vil nok bare føre til at vanlige mennesker legger klovnene for hat, og sannsynligvis vil gjøre alt de kan for å sabotere eventuelle gode tiltak et en skjelden gang måtte komme med.

Ikke noe i veien for å tilrettelegge for sykkel og kollektivtransport, men det rødgrønne hatet mot at folk skal kunne kjøre for egen hånd er meningsløst og dypt usympatisk.De burde kjeppjages tilbake til Hakkebakkeskogen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.730
    Det vil nok bare føre til at vanlige mennesker legger klovnene for hat, og sannsynligvis vil gjøre alt de kan for å sabotere eventuelle gode tiltak et en skjelden gang måtte komme med.

Ikke noe i veien for å tilrettelegge for sykkel og kollektivtransport, men det rødgrønne hatet mot at folk skal kunne kjøre for egen hånd er meningsløst og dypt usympatisk.De burde kjeppjages tilbake til Hakkebakkeskogen.
    Angående dette hatet du og et par andre så fort tyr til som forklaringsmodell, så kan jeg foreslå at du sjekker ut hvordan "vanlige folk" faktisk klarer å forholde seg helt hat- og skjellsordsfritt overfor meningsmotstandere.

Disqutabel

C

cruiser

Gjest
    Deffe har jo retorisk redusert seg selv ned på Trump og fox news nivå, så jeg tror ikke du skal forvente så mye.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Rødgrønt hat? Hvordan i all verden kan du tenke eller skrive slike ting, man kan være uenig eller enig, men det å hate mennesker med andre meninger gir jo ingen mening. Og kjeppjages? Det er flere MDGere her inne og sånt språkbruk passer ikke inn her på sentralen. Du er i ferd med å bli et genuint nettroll, tipper du henger rundt i andre fora hvor netthetsen florerer, vennligst ikke dra den inn her i vår lille fredlige krok av nettet. Som rubinmedlem burde du prøve å holde en viss standard. Det greier du hvis du vil.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ledelsen i det revolusjonære kommunistpartiet Rødt kom med noen selvfølgeligheter:

Partiledelsen gikk denne uka ut med en uttalelse der det blant annet het «at folk i Venezuela er i sin fulle rett til å protestere mot regjeringa og kreve endringer uten å bli møtt med vold». I tillegg støttet partiet den norske utenriksministeren Ine Eriksen Søreides (H) ønske om dialog og forhandlinger mellom partene i Venezuela.

Dette ble jo selvsaft for sterk kost for de mange glødende kommunister som heller vil fortsette å hylle den blodrøde diktatoren og grusomhetene begått mot folket i Venezuela.

https://www.klassekampen.no/article/20190131/ARTICLE/190139993

Litt mer positive toner fra SV og Lysbakken i det minste. Det ser ut til at det verste røde søppelet synker ned til bunns og ender opp hos Rødt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ironisk så det rekker. Hadde den kjente islamofile kommunisten Dahle bodd i et kommunistisk lad hadde han blitt fengslet for landssvik for slikt som dette. Med rette kan man også si.

https://www.klassekampen.no/article/20190202/ARTICLE/190209993

Kommunisten konspirerer med fremmede krefter for å sabotere Norges ambisjoner om medlemskap i sikkerhetsrådet. Måtte han bli rammet av en sjelden hudsykdom eller noe.

– FNs sikkerhetsråd spiller en helt sentral rolle i hva som godtas internasjonalt av overgrep og folkerettsbrudd fra *Israels side. Ut fra måten *regjeringen har valgt å overse Israels overgrep og gi Israel et helt spesielt unntak fra folkeretten, mener vi at det vil være svært skadelig for palestinernes sak om Norge får plass i Sikkerhetsrådet, sier Torstein Dahle, leder i Ship to Gaza Norway.

På et møte denne helga vil Ship to Gaza Norway be nettverket de er med i, Freedom Flotilla Coalition (FFC), om å starte en internasjonal kampanje mot at Norge får plass i Sikkerhetsrådet 2021–2022.

– FFC består av organisasjoner og aktivister fra alle verdensdeler unntatt Ant*arktis. Vi har derfor mulighet til å nå bredt ut til FNs *medlemsland, sier Dahle.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    mtp på at regjeringserklæringen deklarerer ett land vi skal være positivt innstilt overfor, og det landet er Israel, så har Dahle et stort poeng når han sier at Norge er partisk.

Synes heller ikke Norge har gjort seg fortjent til å sitte i sikkerhetsrådet. Vi har f.eks ikke undertegnet atomvåpenavtalen, fordi USA.

Nei, gi heller plassen til Canada. Landet som faktisk våger å stå opp mot Saudi-Arabia, som Norge mer enn gledelig selger våpenutstyr til, og er passive nikkedukker overfor, fordi vår redsel for å ta selvstendige valg som ikke fremmer agendaen USA har satt.

Norge trosser FN-råd. Fortsetter å selge militærutstyr til Saudi-Arabia

der har vi årsak mer enn nok til at Norges kandidatur bør stemmes ned.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Canada selger våpen til Saudi Arabia.

https://www.cbc.ca/news/politics/canada-saudi-arms-deal-1.4579772

Uansett er det svikefullt og forkastelig å konspirere med fremmede krefter for å svekke sitt eget land og vår innflytelse. Dahle burde blitt sendt til en gulaglair i Sibir der slike hører hjemme.

Norge bør ikke selge våpen til eller ta imot folk fra muslimske land, men det er nå en annen sak. Det er min mening. Privatpersoner må gjerne mene mye rart Norge og norsk politikk, men det er ikke akseptabelt å konspirere med fiendtlige krefter for å sabotere for sitt eget lands interesser og omdømme. Det er svikefullt og forræderisk.

Sist redigert av en moderator:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    unnskyld, Gjestemedlem. Er du for demokrati eller er diktatur din greie?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Jeg trodde du mente dette burde være kjøper sitt ansvar, slik du argumenterer ellers.

G

Gjestemedlem

Gjest
    unnskyld, Gjestemedlem. Er du for demokrati eller er diktatur din greie?
    Diktatur er min greie, så lenge jeg får være diktator selvsagt. Siden utsiktene for det ikke er overveldende så får vi nok henfalle til demokrati. Greit nok at kommunister får gå fritt på gatene blant normale mennesker, men vi må være på vakt mot krefter som motarbeider demokratiet fra innsiden. Kommunisme og Islamisme er to slike inkompatible ideologier, og om nødvendig bør man være villige til å ta i bruk udemokratisk virkemidler for å fjerne trusselen. Selv demokratier har regler for unntakstilstander og også generelt lover mot landssvik.

Så for ordens skyld. Dahle er en gjøk men ingen trussel mot riket, så han får nå holde på med sitt. Han bør dog ikke holdes høyere i anseelse enn f.eks. Arfan Bhatti eller Selmer Nilsen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg trodde du mente dette burde være kjøper sitt ansvar, slik du argumenterer ellers.
    Man selger ikke brennevin til småbarn, og man selger heller ikke våpen til kommunister og islamister. Man bør i alle fall holde seg for god til slikt. Et unntak er når de bruker dem til å utslette seg selv, slik sett kan det være tilgivelig å selge våpen til konflikter som utelukkende innebærer islamister som skyter på hverandre. Det holder bestanden nede.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Så hyggelig da. Ekstremister misliker som regel ekstremister.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.835
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg synes denne regjeringen gjør en god jobb med å ødelegge demokratiet fra innsida. Stadig flere avgjørelser fortaes bak lukkede dører, med fabrikerte utredninger og konsulentuttalelser, og på tvers av hva velgerne som berøres mener. Gode eksempler er helse, forsvar, samferdsel, generell sentralisering som skaper stadig større problemer i distriktene og gjør ting vanskeligere for folk flest.....
    Men for all del - siste rød-grønne var ikke særlig bedre...

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Gjestemedlem: Burde ikke du som lever på din siste advarsel (nr ørti) være litt mer forsiktig i dine ordvalg her inne? Eller er du så trygg på at siden du har fått så mange "siste advarsler" så får det ikke noen følger?

En ledende lege innen sitt fagfelt, en lege som redder liv over hele verden, sammenliknes med Dr. Mengele grunnet sitt politiske ståsted.
    Du skriver at kommunister, som du i lang tid har deklarert er alle de som ikke er borgerlige; nazister og islamister hører hjemme i menneskehetens septikktank. "Intet vondt er for godt for dem." Man skal altså ta livet av folk grunnet deres meninger. Sterk kost.
    Du ønsker at en politiker skal bli rammet av sjelden hudsykdom, fordi han fronter noe du er uenig med.

Du bare fortsetter og fortsetter.

G

Gjestemedlem

Gjest
    En ledende lege innen sitt fagfelt, en lege som redder liv over hele verden, sammenliknes med Dr. Mengele grunnet sitt politiske ståsted.
    Nei du demonstrerer bare atter en gang at du bare ikke kan lese eller forstå norsk. En illustrasjon for å vise at yrke og politisk ståsted kan vært to helt separate ting. Jeg gjorde det utmerket tydelig for voksne mennesker at ingen videre sammenligning er tilsiktet.

Du skriver at kommunister, som du i lang tid har deklarert er alle de som ikke er borgerlige; nazister og islamister
    Nei, her lyger du og dikter opp ting, som vanlig. En pervers stråmann.

hører hjemme i menneskehetens septikktank. "Intet vondt er for godt for dem." Man skal altså ta livet av folk grunnet deres meninger. Sterk kost.
    La meg si det slik. Hitler, Stalin og Pol Pot sorter i samme skuff for meg. Det gjør også deres tilhengere. Nazister og kommunister. Ikke vanskeligere enn som så.

Du ønsker at en politiker skal bli rammet av sjelden hudsykdom, fordi han fronter noe du er uenig med.
    Bare hvis Jesus virkelig vil det. Jeg kan jo bare ta med slikt i min fromme aftenbønn.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    1) Jeg klarer å lese, Gjestemedlem. Når du plukker ut Mengele som eksempel så er ikke det tilfeldig. Så du kan ikke slenge på merkelappen "ingen sammenlinging er tilsiktet" og late som om du ikke sammenlikner. Valget av nettopp den personen gjør at du sammenlikner.

2) Her var jeg noe upresis. Jeg mente ikke "alle", men flertallet. Befinner man seg blant de ikke-borgerlige, så er det 85 % sjanse for at du har kalt dem kommunist for sine meninger. Noen få unnslipper. Hvordan var det med femi-svenskekommunisten din, sa du?

Så når du sier at kommunister skal kastes i menneskehetens septikktank, så er det ganske så mange som du sier skal havne der. Og siden du er så treg, så skal jeg stave deg ut for deg:
    _INGEN_ personer skal havne i noen septikktank. Til nøds så kan man argumentere for at tankegods skal dit, men ikke mennesker. Du vil kaste folk i septikktanken. Vesensforskjeller!

3) kommunister er som Stalin og Pol Pot. Well spoken!

4) Du ber altså for at meningsmotstandere skal pådra seg stygg sykdom. Du er en kjernekar, er du.

Du har intet lært av alle advarslene du har fått.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har reist litt i verden og sett mye av kommunismens grusomheter. Jeg har besøkt Tuol Sleng og Choeung Ek, jeg har besøkt barndomshjemmet til Enver Hoxha, jeg har besøkt grusomme fengsler for politiske motstandere i Romania. Jeg har sett hvordan det er å måtte leve i sosialistiske land hvor et menneske og individ ikke er verdt en dritt. Jeg kjenner mange mennesker som har opplevd sosialisme på kroppen. Der hvor fellesskap fungerer i praksis.

Så om en umoden kommunist med IQ godt nede på 80-tallet lar seg provosere over noen sanne ord på Internet. So be it.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Larson, la være å fóre trollet, lokk det heller ut i solen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593
    Jeg har reist litt i verden og sett mye av kommunismens grusomheter. Jeg har besøkt Tuol Sleng og Choeung Ek, jeg har besøkt barndomshjemmet til Enver Hoxha, jeg har besøkt grusomme fengsler for politiske motstandere i Romania. Jeg har sett hvordan det er å måtte leve i sosialistiske land hvor et menneske og individ ikke er verdt en dritt. Jeg kjenner mange mennesker som har opplevd sosialisme på kroppen. Der hvor fellesskap fungerer i praksis.

Så om en umoden kommunist med IQ godt nede på 80-tallet lar seg provosere over noen sanne ord på Internet. So be it.
    Dumt at du ikke har skjønt noe av det du har sett. Å tro at det som skjedde i nevnte land skyldes sosialisme/kommunisme tyder på en ganske begrenset kunnskap om politikk.

G

Gjestemedlem

Gjest

Dumt at du ikke har skjønt noe av det du har sett. Å tro at det som skjedde i nevnte land skyldes sosialisme/kommunisme tyder på en ganske begrenset kunnskap om politikk.
    Like begrenset som Å tro at "det som skjedde i hitlertyskland skyldes nazisme/fascisme tyder på en ganske begrenset kunnskap om politikk."

Det var jo egentlig ikke ment slik...

Nye nazister som ikke egentlig liker Holocaust og alt det der er jo som steiganer som ikke helt i fjøs med alle de millionener av døde politiske motstandere i det røde forsøksfeltet i sydøstasia.

Kommunisme/sosialisme er jo "egentlig" en vakker eventyrdrøm og ikke hva det fører til i praksis. I virkeligheten.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593
    ^Bortsett fra at i Tyskland så var ideologien dypt forankret i lederens, og hans kumpaners, fantasier. Denne ideologien fikk aksept for i folket. Diktatorene i de land du nevner hadde ikke en sosialistisk tankegang, med brorskap og solidaritet og alt det der, selv om de prediket det. Nord-Koreas regime overlever kun ved å spre frykt nedover fra ledelsen, og det funker.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.840
    Sted
    Trondheim
    Problemet er vel at ideologien, som kan være så vakker den vil, blir glemt når maktmennesker ser muligheten og overtar. Da blir plutselig ikke ideologien annet enn noe som skal skjule hva som virkelig skjer. Det er vel ingen som tror at Stalin var kommunist? Han var en opportunist som så muligheten. Sånn skjer det igjen og igjen i enpartistater - det begynner så fint, men så skjærer det seg fordi en person ser muligheten og klatrer opp i hierarkiet. Når han er på toppen gjør han det han kan for å bli der. Hvilke midler han/hun bruker blir ikke så viktige. Det gjelder på begge sider i politikken. Derfor er det så viktig å holde på demokratiet.

• Liker
    Reaksjoner: BT

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    ^Bortsett fra at i Tyskland så var ideologien dypt forankret i lederens, og hans kumpaners, fantasier. Denne ideologien fikk aksept for i folket. Diktatorene i de land du nevner hadde ikke en sosialistisk tankegang, med brorskap og solidaritet og alt det der, selv om de prediket det. Nord-Koreas regime overlever kun ved å spre frykt nedover fra ledelsen, og det funker.
    Så da venter vi fortsatt på at et sosialistisk land skal dukke opp?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn