Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Saken i seg selv er isolert sett ikke noe å lage rabalder for. Det sier jo damen også.

Men at akkurat han gjør noe slikt rett etter en smule kontrovers om hans framtidige posisjon i partiet er det som gjør at man faktisk må få lov til å stille spørsmål ved dømmekraften hans.

Det er min mening, så får Grethe Fossum mene nøyaktig hva hun vil mene!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Det er, naturligvis, jævlig problematisk at Giske ikke har et snev av situasjonsfornemmelse og at han løper omkring etter pikken sin. Det er også, mildt sagt, problematisk at Ap, som et av landets største partier, tilsynelatende har en haug tomskaller i ledende stillinger, som er ute av stand til å forstå at Giskes politiske karriere er død.

Gitt uroen omkring fylkeslagets innstilling burde Giske kanskje latt være å dra på Bar Vulkan.

For å minne folk om hva som ligger av dynamitt og venter, i denne saken. Her er link til DNs metoderapport i forbindelse med innsending av Giske-reportasje til Skup-prisen:
    https://www.skup.no/sites/default/files/metoderapport/2018-04/Metoderapport Giske-saken.pdf?

Det viktigste utdraget. At Ap innbiller seg at ett år på gangen for Giske er nok tyder på svikt på så mange områder at man kan stusse:

52550234_10156861144930185_1036512051045859328_n.jpg

21kulKlaudius.jpg

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.431
    Torget vurderinger
    2
    Hva faen gjør denne dusten ute på byen om natta meg hoftene og skrittet godt trykket inn i rompa på an 25-åring yngre jenter, mens han har et barn Og gifteklar forlovede hjemme??
    At ledende folk i Ap holder sin beskyttende hånd over en person med så dårlig dømmekraft og historikk er helt utrolig..
    Beklagelig at Støre ikke har ryggrad nok til å sette trøndermafiaen på plass. Med Giske i styre og stell kan jeg garantere at AP aldri kommer i regjering. Så sosialistene får håpe at den eneste med integritet i Ap toppledelse -Hadja- står fram som eneste leder en gang i fremtiden.

Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva ville trolig skjedd dersom Støre hadde bestemt seg for å være ærlig med seg selv, og gå over til Høyre? Det er jo der han hører hjemme.
    Men hva hadde da vært igjen av Arbeiderpartiet?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.198
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Om det hadde vært arrangert NM i Mangel av selvinnsikt så hadde Tin-Tin vært en klar kandidat til å trone øverst på pallen.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.431
    Torget vurderinger
    2
    Syns faktisk mest synd den flotte og meget sympatiske og skjønne Haddy som holder ut med den oppførselen til forloveden...

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    788
    Hva faen gjør denne dusten ute på byen om natta meg hoftene og skrittet godt trykket inn i rompa på an 25-åring yngre jenter, mens han har et barn Og gifteklar forlovede hjemme??
    Verden er full av slike menn og sånn har det alltid vært og sånn vil det nok alltid være.

Men når man har et slikt stempel i panna som han har etter alle metoo-sakene, så burde han vist en helt annen varsomhet og fremtreden.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    ^. Nettopp. Og spesielt i lys av tilfellene som enda ikke er offentliggjort. Dersom Giskes mål var å få disse publisert, stiller selvsagt saken seg annerledes: da er det bare å tafse på.

Selvbildet og situasjonsfornemmelsen tilsier ikke at mannen bør sikte seg inn på flere ministerposter. Mannen er typ: lete etter nøklene i et kruttlager, med fakkel.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Til glede (?) for nye lesere....

hueoppiræva hagen giske støre.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    «VGs sak tegner det stikk motsatte bildet av hva som var virkeligheten. Ikke var det noen person som hadde opplevd å bli behandlet ugreit. Videoen viste heller ikke dette. Jeg respekterer at det kan være ulike meninger om jeg bør bli valgt til verv. Men selv i det store trykket som er mot meg akkurat nå, må det gå noen presseetiske grenser. Ved å fremstille saken på en helt annen måte enn det var dekning for, har VG overtrådt de presseetiske grensene, og bør beklage saken», skriver han.
    Etter hva jeg kan se har VG er vært presise når de har referert til videoen, innholdet i den, uttalelsen fra kvinnen, og hva som angivelig skjedde. Gitt hva er bekreftet senere. Derimot valgte Giske å ikke gi noen kommentar gjennom gårsdagen. Hvorfor i all verden velger en så medievant offentlig person å ikke gi noen kommentar på gjentatte forespørsler dersom han mener saken er feilaktig fremstilt ? Det er vel ikke den gjeve offerrollen og en dose etterlengtet sympati han hadde håpet på ?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Herlig;)
    Ørjan Burøe har meldt seg inn i Ap – Trond Giske har fått jobb i Forsvaret
    buroegiske-650x340.jpg
    – Jeg har forsøkt å si unnskyld veldig mange ganger i humormiljøet for klåing og verre ting, men jeg får liksom ikke den responsen jeg vil ha. Over tid har jeg observert at man som politiker ikke bare blir tilgitt når man gjør dumme ting, man blir innstilt til verv eller får statsrådpost, sier Burøe.

I første omgang kommer komikeren til å satse på lokalpolitikk, men nekter ikke for at rikspolitikken lokker.
    – Jeg tror jeg hadde vært bra som kulturminister. Tusle og tafse litt rundt på festivaler med jenter sittende oppå nakken. Det viktigste er at jeg kan fortsette å være meg selv. Da kan jeg en dag bli olje- og energiminister.

Trond Giske har kjempet for sitt politiske liv i Arbeiderpartiet – og lykkes. Det var derfor overraskende at han i dag ga beskjed om at han vil satse på en karriére i Forsvaret.

– Mens Ap så smått har begynt å ta tak i trakassering og gjort det bittelitt verre å være klåfingret enn for bare noen år siden, henger de håpløst etter i Forsvaret. Der sitter uønsket adferd i veggene, og det er nærmest blitt en kultur.
    – Og det vil du gjøre noe med?
    – Hehehe. Nei.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Hva skal man vel med gode råd ? De kan man jo drite i så lenge man heller kan glitre i oppmerksomhen fra Løkkas unge beundrende kjendiskåte studenter.

Han bekrefter, som Giske selv skriver på Facebook, at svært mange av gjestene på utestedet Vulkan ønsket å ta bilder med den tidligere nestlederen i Ap. Ifølge Asphjell sa han til Giske at han ikke skjønte at han orket.

– Trond, som er en hyggelig herremann, lot seg bli tatt selfie med. Jeg spurte han om det var så lurt, sier han.

Asphjell dro etter det NRK forstår fra utestedet før Giske.

Det er nok bare å vente på forklaringen om hvor viktig det er å møte velgerne der ute hvor de er. Grasrota å sånn vettu.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.431
    Torget vurderinger
    2
    Tenker Støre trekker et lettelsens sukk. Så slapp han ta stilling selv, og å avsløre hvor veik han er. Får håpe stortingsplassen til Giske ryker i 2021...

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    La oss håpe Giske ryker ut av politikken for godt før Støre gjør det......

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Det er også, mildt sagt, problematisk at Ap, som et av landets største partier, tilsynelatende har en haug tomskaller i ledende stillinger,.......................

Det som berger AP er at de slett ikke er det eneste partiet som har det slik!

Mitt gamle parti Høyre, har da friskt mange taketomme statsåder og rikspolitikere.

For ikke snakke om FrP, dem er det jo seriøst god grunn til å synes synd på!

Det er jo noe seriøst galt fatt i norsk politikk når Moxsnes framstår som den mest gjennomtekte og fornuftige mannen på Stortinget med godt funderte meninger! Hadde det ikke vært for den grunnleggende ideologien i bånn hos Rødt ville jeg faktisk ha vurdert dem!

Det er en kinesisk besvergelse som benyttes på dem du virkelig ikke liker: "Måtte du leve i interessante tider!" Og jeg kan ikke engang huske at jeg har tråkket noen kineser på tærne....?!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Det er bare å finne frem popcorn for her faller det ene gullkornet etter det andre.

- Det er åpenbart at det er en maktkamp, - i følge selveste herr Maktkamp.

No shit, Sherlock !

Man ligger som man reder sies det.
    Noen som husker den øredøvende stillheten fra tidligere politiske kolleger da Gerd Liv Valla falt ?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.018
    Torget vurderinger
    1
    Giske.jpg

Når en tillitsvalgt i et fagforbund sender en slik sms til et pågående møte i valgkomitéen er det langt mer en Giske sin oppførsel som stinker!
    Om det var taktisk smart å gå på byen kan sikkert diskuteres men dømmekraften har her sviktet mer hos andre enn hos Giske, me2 er i ferd med å bli et fint våpen om man ønsker å ta rotta på mannlig konkurrent

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er sånt som dette som illustrerer hvorfor AP ikke lenger er troverdige. Hva som er rett og galt ser ikke ut til å være så viktig lenger, bare om noe kan brukes som balltre i interne fraksjonskamper.

Vi ser en del av det samme utad, eksempelvis når Støre jamrer over hvor forferdelig det er at abortreglene strammes inn til samme praksis som da han selv var helse- og sosialminister. Det er ikke spesielt kledelig for Støre å forsøke seg på rå populisme.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, apropos det:
    https://www.tv2.no/nyheter/10434311/
    Gunnar Tore Stenseng, faren til Arbeiderpartiets mektige partisekretær Kjersti Stenseng, mener Arbeiderpartiet må bytte partileder så snart som mulig. Trond Giske bør bli partileder, mener Ap-veteranen.
    https://www.tv2.no/nyheter/10433764/
    – Har du tillit til Jonas Gahr Støre som leder i Arbeiderpartiet?

– Han er leder i Arbeiderpartiet og velges av landsmøtet. Vi har den lederen vi har til vi har en ny, sier Giske til TV 2.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.186
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette vil jo ingen ende ta:
    https://www.dagbladet.no/nyheter/kjersti-stenseng-tar-knallhardt-oppgjor-med-sin-egen-far/70801669
    Gunnar Tore Stenseng, faren til Arbeiderpartiets partisekretær Kjersti Stenseng, mener Arbeiderpartiet må bytte partileder så snart som mulig. Det er Trond Giske bør bli partileder, skriver Ap-veteranen på Facebook.

Saken ble omtalt av Dagbladet tidligere i ettermiddag og det var TV 2 som først meldte om utspillet.

Kjersti Stenseng sier at hun er rasende på sin far etter innlegget på Facebook.

- Min far har som partimedlem lov til å uttale seg om Arbeiderpartiet. Men jeg er helt uenig med ham, og ganske oppgitt akkurat, sier partisekretæren til Dagbladet.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette vil jo ingen ende ta:
    https://www.dagbladet.no/nyheter/kjersti-stenseng-tar-knallhardt-oppgjor-med-sin-egen-far/70801669
    Gunnar Tore Stenseng, faren til Arbeiderpartiets partisekretær Kjersti Stenseng, mener Arbeiderpartiet må bytte partileder så snart som mulig. Det er Trond Giske bør bli partileder, skriver Ap-veteranen på Facebook.

Saken ble omtalt av Dagbladet tidligere i ettermiddag og det var TV 2 som først meldte om utspillet.

Kjersti Stenseng sier at hun er rasende på sin far etter innlegget på Facebook.

- Min far har som partimedlem lov til å uttale seg om Arbeiderpartiet. Men jeg er helt uenig med ham, og ganske oppgitt akkurat, sier partisekretæren til Dagbladet.
    Og han mener i tillegg at dette er en kamp mellom Trøndelag og Oslo.

Han mener Giske er utsatt for en maktkamp fra Oslo.

– Det er ufattelig at ikke trønderne støtter Trond Giske i maktkampen der Oslo-partiet gjør alt de kan for å holde ham unna. De vet jo at han er den farligste konkurrenten til Raymond Johansen den dagen Ap trenger en ny leder, skriver Stenseng, som mener det haster å bli kvitt Jonas Gahr Støre.

– Det trenger vi forresten så snart som mulig, skriver Stenseng på Facebook.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok på tide å børste støvet av noen eksklusjonsparagrafer om partiledelsen skal fremstå med troverdighet.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.431
    Torget vurderinger
    2
    Jag savner Thorbjørn Berntsen og Sandemann jeg. Folk med bondevett og ærlighet og litt integritet. Den gjengen Ap har nå når ikke de gamle gutta til knærne. At noen forsvare og beskytter kamaraderimesteren og den mislykka rundbrenneren Giske er helt utrolig.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.847
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg er kommet dit hen, at nesten ingenting forbauser meg lenger, i form av politisk idioti. Rikspolitikken er blitt en dårekiste av uante dimensjoner, med åpne personkonflikter innad i partiene, symbolpolitikk uten reelt innhold annet enn et sinnsykt sløseri med statens midler, endeløse tåketaler fullstendig uten innhold. Jeg kan snart ikke huske en politiker som avgaklare svar på enkle, konkrete spørsmål. NPM er i ferd med å ødelegge offentlige tjenester, og det uten at sentrale politikere bryr seg en døyt om uttalelser og bekymringer både fra offentligheten og de berørte fagmiljøene.
    Var det Spiralis som ble beymret for at når det eneste partiet med logiske utallelser og tildels meninger, er Rødt - er det noe alvorlig galt i norsk politikk. Det neste er de stakkars lokalpolitikerne som må prøve å svare for og tildels forsvare galskapen......

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.938
    Torget vurderinger
    23
    Rimelig grei statusrapport.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Hege Ulstein oppsummerer:

De som har snakket om å sette et punktum i Giske-saken, ser ut til å tro at det skal være et punktum for kritikken av Giske, slik at han kan komme seg videre. Det som trengs, er at det settes et punktum for Giske, sånn at Ap kan komme seg videre.
    P-U-N-K-T-U-M

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    men, Hvem render rundt m hvem?