Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det skinner over tid relativt tydelig igjennom at dersom man er uenig med deg så er man dum, uopplyst, har misforstått, vet ikke sitt eget beste, er egoistisk, vil ikke dele eller bare generelt innehaver av dårlig personlighet. Eller alt på en gang Det er selvsagt aldri direkte uttalt men det er ganske åpenbart hvor landet ligger.

    igjen, dette er i Norge den politiske venstresidens mest fundamentale problem. Bare man messer hardt nok på noe så vil de fleste til slutt innse at man tar feil. Man har bare ikke lest nok kronikker med fine ord eller vært på for få seminarer. En slags genuin intelektuell forakt for noen som lander på en annen konklusjon.

    Det skinner veldig tydelig igjennom. I ditt univers finnes der knapt noen grunn til å stemme til høyre for sentrum utover å ville maksimere egen formue eller pengepung.
    Ha en fin lørdskveld. Håper du er fornøyd med deg selv.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.953
    Antall liker
    11.356
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel omtrent umulig å påstå at APs løsninger er X ganger bedre enn regjeringens, ettersom ikke engang AP selv vet hva som er deres løsning på noe som helst......? Et av de største problemene for AP er at i frykten for å støte fra seg velgere, så makter de knapt å ta standpunkt til noe som helst.... det er bare å finne noen intervjuer av Støre og Tadjik... noen som faktisk forstår hva de egentlig sier???
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Sjøl tror jeg at det er fordi du profiterer på Høyres politikk.....
    Erfaringsmessig spiller det liten til ingen rolle for meg personlig. Noen få tusenlapper hit eller dit på skatteseddelen. Ikke noe å hisse seg opp over. Det er knappest noen reell uenighet om de store linjene i skattepolitikken her i landet.

    de massive skattelettene Larson snakker om har jeg ikke sett noe som monner av i alle fall. Et prosentpoeng opp eller ned er skuldertrekkmateriale uansett. De årene jeg netto satt igjen med mest var det AP i førersetet - der er andre faktoer som betyr mye mere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn startet et Unge Høyre- lag et sted, så er vel nærliggende å anta at partiet står ham nært. Ellers må jeg si at krangelen overfor her er ganske unødvendig. Man er uenig. So what?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er vel omtrent umulig å påstå at APs løsninger er X ganger bedre enn regjeringens, ettersom ikke engang AP selv vet hva som er deres løsning på noe som helst......? Et av de største problemene for AP er at i frykten for å støte fra seg velgere, så makter de knapt å ta standpunkt til noe som helst.... det er bare å finne noen intervjuer av Støre og Tadjik... noen som faktisk forstår hva de egentlig sier???
    Jeg er ingen fan av arbeiderpartiet, spesielt ikke hvordan Stoltenberg og Støre har ledet partiet langt, langt til høyresiden. De har sagt at Frp og Høyre må utfordres for å kjempe om velgere. Arbeiderpartiet har glemt deres egen velgerbase. Det er derfor de snuser på 19,9 % og ikke 30,0 %.

    Arbeiderpartiet... De er blitt Høyre light, men de har fortsatt sine gamle røtter itakt. De har fortsatt enkelte tanker om de svake part, men Støre er en Guds gave til Høyre. Hvordan Arbeiderpartiet valgte han som sin leder skal Høyre takke høyere makter for. Høyre gir 100 % blanke i hvermannsen i Norge. Disse menneske er uvesentlig for dem. Disse menneskene er en byrde. Aller helst skulle disse menneske ha forsvunnet, hvis de ikke lenger evner å produsere for kapitalistene. Er du syk i Norge så skal du tynes. Du skal tynes knallhardt! De enenste som verdt noe for Høyre er de som produserer noe. Tall, penger betyr noe. Er du syk, så skal du lide. Du skal helst legge deg ned og dø. Det er beskjeden fra høyre. Du har 3 år på å bli frisk, selv om sykdommen du har har snittverdi på 7-10 år på helbredelse(hvis du er så heldig). Å sette 3 år er ren ondskap. Blir frisk eller så ruinerer vi deg!

    Det handler om økonomi. Spare penger på staten. At staten ikke har råd til betale for briller til barn er en blank løgn. Men sånn har det blitt under Høyre. Har du trukket dårlige lodd, så er det deg og DIN FAMILIE det er synd på. Har du derimot trukket vinnerloddet og har en familie med millionformue, så kjør på. Du skal ha dine fordeler. Du må ha alle mulige fordeler.

    Forskjellene øker i Norge. Og det Erna som aktivt øker dem. Lave forskjeller er Skandinavias økonomiske fordeler, det er slik vi kan ha høye lønninger til alle, men dette undergraves av styrende makter.


    Til weld:

    Asbjørn har gjentatte ganger vært stolt av at han har vært unge Høyres representant. Så at Asbjørn er høyrevelger i sin sjel... det er liten tvil. Han har på ingen måte tatt avstand fra retningen Erna har ledet Norge.

    når det kommer til deg weld, så er jeg usikker. Du virker som å være tvilende til Ernas prosjekt, hvor hennes økende forskjeller er hennes alfa omega. Men at du har sympatier i Høyres retninger finner jeg liten tvil om. For all del, jeg kan ta feil. Jeg har ikke fasiten i mitt hode.


    For å si det slik. Arbeiderpartiet... som har blitt Høyre light, er langt å foretrekke fremfor Høyre som prioriterer de rike ved ethvert veikryss.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    - og AP vet ikke riktig hvem de skal prioritere, så derfor skjer intet??
    AP virker å være livredde fra å støte fra seg noen, så de prøver å være på lag med alle. Resultatet er ikke hva de ønsker. 19.9 snuser de på, ikke 30 og 35. Men fortsatt bedre enn Høyre i mine øyne.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    - og AP vet ikke riktig hvem de skal prioritere, så derfor skjer intet??
    Larson har helt rett i at Ap tenker mer på å demme opp for velgerflukt til Frp og Høyre. Særlig ser vi dette i innvandringspolitikken og sentralisering. Det de tilsynelatende ikke forstår, er at de gjennom det mister velgere til SV, Mdg og Rødt. Frps og Høyres velgere har uansett ikke noe å gjøre i Ap, så hva de driver med vet de vel bare selv. Et resultat av dette, er at det tar evigheter før man får høre hva partiet mener om ting. Støre har vel enda ikke uttalt seg om forskjellsnorge- undersøkelsen. Den var jo ferdigskåra, men Ap er jo ikke engang på banen.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Larson har helt rett i at Ap tenker mer på å demme opp for velgerflukt til Frp og Høyre. Særlig ser vi dette i innvandringspolitikken og sentralisering. Det de tilsynelatende ikke forstår, er at de gjennom det mister velgere til SV, Mdg og Rødt. Frps og Høyres velgere har uansett ikke noe å gjøre i Ap, så hva de driver med vet de vel bare selv. Et resultat av dette, er at det tar evigheter før man får høre hva partiet mener om ting. Støre har vel enda ikke uttalt seg om forskjellsnorge- undersøkelsen. Den var jo ferdigskåra, men Ap er jo ikke engang på banen.
    Jeg synes det er helt greit at AP mister velgere til SV, Mdg og rødt. Arbeiderpartiet slik det fremstår i dag er Høyre ala år 2000. Nei takk! Høyre 2000 er dog å foretrekke fremfor Erna 2020.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Larson har helt rett i at Ap tenker mer på å demme opp for velgerflukt til Frp og Høyre. Særlig ser vi dette i innvandringspolitikken og sentralisering. Det de tilsynelatende ikke forstår, er at de gjennom det mister velgere til SV, Mdg og Rødt. Frps og Høyres velgere har uansett ikke noe å gjøre i Ap, så hva de driver med vet de vel bare selv. Et resultat av dette, er at det tar evigheter før man får høre hva partiet mener om ting. Støre har vel enda ikke uttalt seg om forskjellsnorge- undersøkelsen. Den var jo ferdigskåra, men Ap er jo ikke engang på banen.

    Alle sosialdemokratiske parti i Europa har mistet oppslutning. Hvis ett ord skal oppsumere årsaken er ordet innvandring. Det er den tradisjonelle arbeiderklassen som har fått regninga, og følgelig skyr dem disse partiene. Hvis AP involverer seg ytterligere i den identitetspolitiske hengemyra som preger deler av venstresiden, er jeg redd at løpet er kjørt for partiet....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og hva har alle de ledende sosialdemokratiske parti gjort? Jo, gått mot høyre. Der ligger feilen. De kommer ikke med løsninger som gagner arbeiderklassen lengre.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Alle sosialdemokratiske parti i Europa har mistet oppslutning. Hvis ett ord skal oppsumere årsaken er ordet innvandring. Det er den tradisjonelle arbeiderklassen som har fått regninga, og følgelig skyr dem disse partiene. Hvis AP involverer seg ytterligere i den identitetspolitiske hengemyra som preger deler av venstresiden, er jeg redd at løpet er kjørt for partiet....
    Jeg er ikke uenig, men er redd for at det er mer komplisert enn som så. De nederst på stigen tar som alltids regningen. hvor stor den skal bli er helt ulik fra høyresiden og venstresiden. (AP tilhører strengt tatt ikke venstresiden lenger)

    Norge har visse forpliktelser å forholde seg til.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Og hva har alle de ledende sosialdemokratiske parti gjort? Jo, gått mot høyre. Der ligger feilen. De kommer ikke med løsninger som gagner arbeiderklassen lengre.

    Men venstresiden gagner heller ikke arbeiderklassen lengre.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke uenig, men er redd for at det er mer komplisert enn som så. De nederst på stigen tar som alltids regningen. hvor stor den skal bli er helt ulik fra høyresiden og venstresiden. (AP tilhører strengt tatt ikke venstresiden lenger)

    Norge har visse forpliktelser å forholde seg til.

    Tar jeg ikke helt feil har Norge ingen forpliktelser til å gi folk Norsk statsborgerskap og varig opphold....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå vet jeg om noen som er skikkelig sure....

    Steinsvoll ny Røde Kors-president

    Thor Inge Sveinsvoll fra Bryne er ny Røde Kors-president. Han vant voteringen mot Arbeiderparti-politikeren Christin Kristoffersen som var innstilt til vervet, melder NTB.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Alle sosialdemokratiske parti i Europa har mistet oppslutning. Hvis ett ord skal oppsumere årsaken er ordet innvandring. Det er den tradisjonelle arbeiderklassen som har fått regninga, og følgelig skyr dem disse partiene. Hvis AP involverer seg ytterligere i den identitetspolitiske hengemyra som preger deler av venstresiden, er jeg redd at løpet er kjørt for partiet....
    Litt av problemet illustreres ved at mange tradisjonelle industriarbeidere med fagbrev og skifttillegg ble truffet av AP’s «kakseskatt». Den regningen satte de ikke så mye pris på, nei.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Mener du å si at AP's kjernevelgere ikke er solidariske og betaler sin skatt til fellesskapet med glede?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Men vi har i det minste lært at APs løsninger (hva AP nå muligens etter hvert vil finne ut hva innebærer) er 100 ganger bedre enn det andre store alternativet så da er det nok bare å vente på at den innsikten også siger inn hos den tregere delene (aka den stadig voksende majoriteten) av befolkningen og så ordner det seg nok til slutt for APs. Man kan jo unders på hvorfor folk flest, og stadig færre om man skal tro meningsmålingene, er såpass treige at de ikke innser dette selv. Men livet er fullt av ting man ikke helt skjønner - nå tydeligvis også dette

    Hadde det ikke vært for de forbanna velgerene så hadde jo ikke dette vært noe reelt problem..
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    la oss nå ikke glemme at den mest brukte forklaringen på at folk stemte på trump (mot sine objetive interesser) var at de var dumme (ikke visste sitt eget beste). andre enn larson anså det som en grei forklaring.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.568
    Antall liker
    7.100
    AP virker å være livredde fra å støte fra seg noen, så de prøver å være på lag med alle. Resultatet er ikke hva de ønsker. 19.9 snuser de på, ikke 30 og 35. Men fortsatt bedre enn Høyre i mine øyne.

    Men hvem er disse 30 eller 35 prosentene i 2020?

    Tror det begynner å bli noen år siden at vi hadde en såpass homogen «arbeiderklasse» at DNA kunne fokusere på å tiltrekke seg velgere utover et slikt grunnfjell på 30-35 prosent.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mener du å si at AP's kjernevelgere ikke er solidariske og betaler sin skatt til fellesskapet med glede?
    Det inntrykket man lett kunne få på pauserommet var at mange av dem ikke var så veldig begeistret for hverken kakseskatt, bilavgifter eller innvandring. Selvsagt mulig at jeg misforsto totalt hva de sa, men dette er ikke folk som uttrykker seg som Støre, akkurat. Det er ikke så vanskelig å se at sosialdemokratiet sliter.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Gutta på gØlvet likte Jagland, nesten til 36,7 eller-hva-D-var ..... krake søker make..... noen som har sett filmene dummest og kan det bli verre?.....

    Nå er det ikke mye gØlv igjen å snakke om og, -så.... nå er han i tillegg tatt med Epsteinbuksene helt nede, et møte han tidligere har benektet at skjedde..., jeg løy, men bare litt til Nobelkomiteen....

    Snakkar om Ge-ni.....

     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    36,9 var det vel da Jagland stilte ultimatum til velgerne. Fikk han ikke såpass til oppslutning kunne det være det samme med hele greia. Halvparten av 36,9 er 18,45. Just sayin’

     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    36,9 var det vel da Jagland stilte ultimatum til velgerne. Fikk han ikke såpass til oppslutning kunne det være det samme med hele greia. Halvparten av 36,9 er 18,45. Just sayin’

    Jeg legger merke til at ved krisemåling for AP der i tillegg både Venstre og Krf er over sperregrensen så får Erna fortsatt sparken.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg legger merke til at ved krisemåling for AP der i tillegg både Venstre og Krf er over sperregrensen så får Erna fortsatt sparken.
    Forutsatt at MDG og SP blir enige om ulv, vel å merke. Ikke selg noen ulve- eller bjørneskinn riktig ennå.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    lykke til med å få MDG til å samarbeide med FrP, eller SP til å drite i sine velgere gjennom å bli med på Ernas sentraliseringsprosjekt. Ikke alle er som venstre, vet du.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    597
    Antall liker
    478
    Sted
    Aarhus
    AP, FRP og SP er neste regjering. de kler hverandre og så kan AP leke onkel ansvarlig i trekløveret
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det interessante er jo den potensielle debatten det kan bli om Statsminister kandidaturet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Klarer ikke V og KrF sperregrensen så blir det virkelig rødt grønt kaos - jeg tror Ap og lo når som helst kunne ha samarbeidet bedre med FrP og høyre enn MDG som eks. Så må man ta i beregningen Norges svar på Trump-velgeren - SP, som har en like lite bærekraftig politikk som MDG.

    MDG: bruk like mye penger men steng oljen.

    SP: bruk mye mer penger og produser mer olje
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Klarer ikke V og KrF sperregrensen så blir det virkelig rødt grønt kaos - jeg tror Ap og lo når som helst kunne ha samarbeidet bedre med FrP og høyre enn MDG som eks. Så må man ta i beregningen Norges svar på Trump-velgeren - SP, som har en like lite bærekraftig politikk som MDG.

    MDG: bruk like mye penger men steng oljen.

    SP: bruk mye mer penger og produser mer olje
    Klarer ikke krf og v sperregrensen så vil ap, sp og sv ha flertall. Gjør de det like svakt som den siste meningsmålingen sier så må de nok ha støtte an enten rødt eller mdg, noe som for meg er helt greit, da det vil holde høyresiden i AP i sjakk. Karrer både venstre og krf seg over sperregrensen, må de ha støtte av begge, og da vil statsministeren hete vedum.

    Vi får se nå da... folket ønsker ikke videre privatisering. Og AP tok til motmæle i dag. Ved valget vil nok AP være på rundt 25 %, og rødt over sperregrensen. Hvorvidt Venstre klarer seg med ny leder gjenstår å se. Hun hentet firsthouse statssekretær i går. Nok en gang fra denne regjeringen. Dette er høyst problematisk for vårt demokrati, men sånn er det under Høyre for tiden. Pengemakten rår. Hvilken hatt lederne har på seg endres fra dag til dag. Privatisering av politikere og politisk innflytelse.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hadde AP vært et mer sivilisert parti uten dominante bøller, slisker, selværklærte "konger" og "dronninger", angivere og overgripere ser jeg ikke bort fra at Støre kunne ha fungert bra som leder av partiet. Men hvor skulle det plassert seg i det politiske landskapet og burde det byttet navn til Sosialdemokratene som et slags hamskifte? Well....

    36,9 var det vel da Jagland stilte ultimatum til velgerne. Fikk han ikke såpass til oppslutning kunne det være det samme med hele greia. Halvparten av 36,9 er 18,45. Just sayin’

     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ja, solid maktkamp i AP om posisjoner. Veldig ulikt mdg.

    Tror ikke du kan slenge overgriper-merkelappen på AP. Høyre lobbet steinhardt for å få en voldtektsmann på stortinget, og siv jensen vil ikke vite om sine overgripere som det har vært en god del av.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Well, AP tar hele pakken og vel så det og det ser ikke akkurat ut til å gi seg heller,

    forøvrig, ja, jeg ser frem til at MDG danner regjering......
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ville vært forfriskende nytt. Der de ledende politikerne sloss for saken og ikke sin posisjon som leder.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Neida det er bare fryd og gammen blant miljøterroristene.... hadde de gjort et bedre valg sist hadde denne fyren havnet på stortinget og denne avdelingen er full av konflikter og også de som hopper av.....

     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Hadde AP vært et mer sivilisert parti uten dominante bøller, slisker, selværklærte "konger" og "dronninger", angivere og overgripere ser jeg ikke bort fra at Støre kunne ha fungert bra som leder av partiet. Men hvor skulle det plassert seg i det politiske landskapet og burde det byttet navn til Sosialdemokratene som et slags hamskifte? Well....

    De burde kalle seg sosialkleptokratene.....
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Neida det er bare fryd og gammen blant miljøterroristene.... hadde de gjort et bedre valg sist hadde denne fyren havnet på stortinget og denne avdelingen er full av konflikter og også de som hopper av.....

    Har aldri hevdet at det er fryd og gammen. Jeg registrerer at representanter på tinget er villige til å steppe ned for å slippe andre til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn