morbid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.08.2018
- Antall liker
- 3.012
Man skal selvsagt ikke bruke sentralbanken og renta til utjevning, distriktstiltak og annet politisk vissvass
Uffda , kjenner folk som har møtt henne i faglig sammenheng. Hun skjønneringenting av noe som helst var konklusjonen . Men dette kan hun kanskje bedre? Null tillit fra min side uten at det betyr noe som helstMitt tips: Inga Marte Thorkildsen...
Jeg har ikke benevnet ham som "krigsforbryter" , dersom jeg var en av de herrene du refererer til.Antar at herrene overfor begriper såpass av norsk politikk at de vet at nasjonen Norge ikke kunne bombet noe som helst dersom statsministeren var den eneste som ville det?
Blir veldig dumt å velge ut en enkelt forbryter blant et flertall, og late som om det er hans feil.
For ordens skyld: Jeg synes bombingen av Libya er en skam.
For et innlegg. Øverste leder skal altså ikke stilles til ansvar fordi han hadde noen under seg som også var enig.Antar at herrene overfor begriper såpass av norsk politikk at de vet at nasjonen Norge ikke kunne bombet noe som helst dersom statsministeren var den eneste som ville det?
Blir veldig dumt å velge ut en enkelt forbryter blant et flertall, og late som om det er hans feil.
For ordens skyld: Jeg synes bombingen av Libya er en skam.
Så er Sv sitt alternative statsbudsjett der ute; ta fra alle og gi til alle synes å være mottoet; økt skatt for alle over 600.000 i inntekt innebærer økt skatt for halvparten av de sysselsatte.
Dersom det medførte en dreining bort fra avgifter- som rammer flatt, hadde det vært greit. Men det gjør det jo ikke.Jeg ser absolutt ingenting feil med at folk med inntekt over gjennomsnittet bidrar mer i samfunnet gjennom økt skatt.
Jeg tipper noen få hundrelapper.Hvor mye skatteøkning er det snakk om for en som tjener la oss si 650 000kr?
Dersom det medførte en dreining bort fra avgifter- som rammer flatt, hadde det vært greit. Men det gjør det jo ikke.
Klimakampen tapes på denne måten. Man glemmer totalt at også der må man bruke utjevning. Altså ikke avgifter rettet mot personlig forbruk, bompenger osv, men skatt. Man pøser på med avgifter og øker dermed forskjellene i samfunnet. Vi ser det bla hva gjelder el- biler; der trappes fordeler ned- FØR distriktene har fått nok ladere. Hvilket betyr at der fortsetter man selvsagt med diesel, særlig når strømprisene også er helt koko.Det er forunderlig at det tilsynelatende er ingen politiske partier som vil ha ned avgifter og heller dreie over til målrettet skatt (FRP gjelder ikke; de vil ha bort både avgifter og skatt). Avgiftsnivået er rammer usosialt og svekker konkurransekraft og fører til handelslekkasje til utlandet. Mistenker et det er en god del moralisme knyttet til avgifter her i landet....
Gjennomsnitt lønn er all lønn delt på antall arbeidstakere.Dakkar de som tjener over 600 000kr.
Tviler forøvrig på at halparten av de sysselsatte tjener over 600 000kr. Husk at gjennomsnittslønn dras kraftig opp av de som tjener veldig mye; dvs flere ganger gjennomsnittslønn. Ingen tjener flere ganger under snittet...
Ta en titt på stilling ledig annonsene og se på lønnsnivået. Jobber som krever høyere utdanning lønnes gjerne mellom 400 000 - 550 000kr.
Sikrer bare de hvor rennesteinen er neste stopp.Treffer ikke nødvendigvis alle som sliter. Dessuten fører det til mer byråkrati og så er det noe med å stå med lua i hånda.....Flate avgifter kan være greit sålenge vi har støtteordninger for dem som faller utenom. Som sikrer de der nede. Sosiale programmer
Regner med du mener "stakkars" ikke "dakkar"?Dakkar de som tjener over 600 000kr.
Tviler forøvrig på at halparten av de sysselsatte tjener over 600 000kr. Husk at gjennomsnittslønn dras kraftig opp av de som tjener veldig mye; dvs flere ganger gjennomsnittslønn. Ingen tjener flere ganger under snittet...
Ta en titt på stilling ledig annonsene og se på lønnsnivået. Jobber som krever høyere utdanning lønnes gjerne mellom 400 000 - 550 000kr.
Median inntekt ETTER skatt i Norge i 2019 var 540 300 for ALLE husholdninger. Inntekts- og formuesstatistikk for husholdninger (ssb.no)Gjennomsnitt lønn er all lønn delt på antall arbeidstakere.
Median lønnen er der du har like mange over deg som under deg på lønns stigen.
Om man tar med pensjonister og trygdede, kommer man laangt under de nevnte 600k
Dvs. siden de fleste husholdninger har mere enn 1 inntekt så er medianen pr person vesentlig lavereMedian inntekt ETTER skatt i Norge i 2019 var 540 300 for ALLE husholdninger. Inntekts- og formuesstatistikk for husholdninger (ssb.no)
Bare husk på at tallene gjelder nettoinntekt ETTER skatt. Mens diskusjonen om skatteøkning gjelder BRUTTO inntekt.Dvs. siden de fleste husholdninger har mere enn 1 inntekt så er medianen pr person vesentlig lavere
Om du slår sammen tallene for aleneboere, ifølge SSB, så kommer du ut med noe i nærheten av 320k.
Visste ikke helt hvor jeg skulle hente tallmaterialet, så takk til deg!
Venstre var klokkeklar på AP tilsvarte pesten da AP spurte dem i 2017.Hvorfor «må» AP/SP på død og liv søke støtte hos SV? De når flertall med V også. Og faktisk med R også…