Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Den der Tonje kjenner jeg ikke, men jeg tror hun vil få følge til døra av helseministeren. Hun har et hardt drag rundt munnen som jeg tror indikerer ambisjoner og jernvilje! Men jeg kjenner henne ikke.

For øvrig så synes jeg at slike som higer etter så sentrale rikspolitiske posisjoner, uansett parti, burde blitt diskvalifisert grunnet at de har lyst på jobben!

Partipolitikk er noe griseri og jeg er bare såå lykkelig for at jeg kom meg ut av det før ambisjonene vant over fornuften!

Det er så fint å kunne sende avgårde syrlige usaklige sleivkommentarer uten å måtte være redd for at VG fikk tak i det!

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Og lokalpolitikerne har stort sett en utaknemlig jobb med å fordele armoden.

Johan-Kr

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det har ALT med NAV å gjøre. NAV er tuftet på mistenksomhet og mistillit, og Tajik var ansvarlig statsråd for galskapen.

Stortingets betingelser, som de selv innvilger seg, der er visst det meste tillitsbasert. Og selv om reglene er enkle og krystallklare så klarer de gjøre feil allikevel, selv om de selv har vedtatt lovverket. Om og om igjen, den ene etter den andre.

NAV-klienten vises ingen som helst forståelse, der er det så firkantet det kan få blitt.

Nei, vanskelig å se sammenhengen der gitt.
    Nei! NAV er tuftet på et samarbeid og tillit mellom bruker, legestand, arbeidsgivere og NAV. Kun der man er i tvil om opplysningene som gis fra bruker er korrekte ber man om dokumentasjon på de faktiske forhold. Det er en selvfølge at man skal dokumentere helse, arbeids- og inntektsforhold for å kunne få en ytelse.

Det er rent vås at mistillit og mistenksomhet er styrende for etaten.

Hva Tajik angår så har hunt spent ben for seg selv og er ikke særlig savnet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    "Rødt vil altså bruke enorme pengesummer og ressurser på et nasjonalt invasjonsforsvar uten sikkerhetsgarantier utenfra – som de selv innrømmer ikke vil kunne stå imot et angrep fra øst – mens SV inntil videre tviholder på en vakker drøm som de aller fleste bråvåknet fra da Sovjetrussland senket jernteppet i Europa for over 70 år siden."

---

Et annet spørsmål er hvor de skal få de enorme pengesummene fra når kapitalismen er avskaffet og de rikes penger er brukt opp.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.555
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg syns jo litt synd på Jonas og resten av den nye regjeringen. Alt lå til rette etter 8 år med blå og blå-blå regjering, og så må de hanskes med pendlerleiligheter, ublu strømpriser og kriger fremfor politikken de ønsket å jobbe med og for.

Sp og finansministeren har vel kanskje hatt den aller største oppvåkningen, det er et stykke mellom opposisjonistisk populisme og realpolitikk. Okke som, jeg har lært meg å sette pris på vår nye statsminister, aka tåkefyrsten, men det tok noen år. :)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.757
    Velkommen til det liberale vesten, hvor det å kunne kommunisere med motparten er forbudt ved lov. Det skal nå ikke være mulig å finne ut hva motparten mener.

Kan noen voksne stanse hjemme alene-festen snart?
    Har lest gjennom dokumnetet, og jeg finner det problematisk på flere plan.

På samme måte som jeg finner det problematisk at du velger å omskrive det til et forbud mot å "kommunisere med motparten", hvilket selvsagt er nesten like tøvete som det sludderet som publiseres i RT og Sputnik. Poenget med et slikt pålegg er selvsagt å begrense åpenbare løgner og feilinformasjon, men til tross for dette, finner jeg som nevnt et sånt pålegg som svært utfordrende.
    Dette synes jeg EU bør unngå å sette ut i livet. Rett nok er det ikke i nærheten av den pressesensur og bestraffelse som pågår i Russland, men allikevel. Det der er ikke veien å gå.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    Skatteetaten kontrolerer selvsagt bare det skattemessige ved fri pendlerbolig, - ikke hvorvidt hun skulle hatt fri pendlerbolig i utgangspunktet.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.852
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Litt merkelig... om hun ikke hadde krav på pendlerbolig, skulle hun vel heller ikke ha de skattemessige fordelene de mener hun ikke har hatt??

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.311
    Sted
    Oslo
    Litt merkelig... om hun ikke hadde krav på pendlerbolig, skulle hun vel heller ikke ha de skattemessige fordelene de mener hun ikke har hatt??
    Om jeg har forstått rett, du skal skatte av pendler bolig om du ikke har utgifter til egen bolig.
    Kravet om 40km avstand er satt av Stortinget og har sådan ikke noe med det skattemessige å gjøre.
    Problemet til Tadjik var at hun ikke hadde utgifter til egen bolig.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Så her at politiet etterforsker flere ( ganske mange ) strotingsrepresentanter for juks med boliger.

Ser ut til at han her inne som kommenterte "leilighet gjør tyv" var inne på noe vesentlig!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    Litt usikker på hvem som egentlig har hånden på roret i denne regjeringen.
    Støre, SV eller LO ?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Det absolutt mest fornuftige nå er jo å gjøre hverdagen enda dyrere for næringslivet (les primat transportnæringen) og "folk flest" :rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Aftenposten skriver at SV og Rødt virker å ha tatt et standpunkt til at det er bedre å ikke ta i mot flyktninger enn å la private ta del i utfordringen:rolleyes:

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.428
    Torget vurderinger
    2
    Flytte grisen, kamaraderi og noen har snakket sammen her…det er visst ikke vanlige folks tur allikevel når kapitalen kan utvide sin makt slik

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.922

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.428
    Torget vurderinger
    2
    Vel Tilsynet sa nei, men Ankenemda hjalp sine gode venner

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Hva er forskjellen. Ankenemda lar DNB handle og Støre stopper en gransking av uhumskheten på Stortinget!

Vi er og forblir grundig rævkjørt!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    Himmel & have! Jeg & Rødt er enige!

Rødt vil forby kryptoutvinning: – Uansvarlig å sløse strøm

Etter hva jeg har forstått er "utvinning" av kryptovaluta så krevende i hovedsak fordi det er lagt inn elementer i kodingen som skal sikre at kun et kontrollert antall utvinnes til enhver tid, mens selve det å ha kontroll med transaksjonene er småtteri. Korriger meg gjerne dere datanerder som vet mer om det.
    All verdens børs- og valutatransaksjoner håndteres som en fis i vinterstormen, mens "fremtidens valuta" er energikrevende som smelteverket i Odda ?!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.852
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ikke ofte jeg er enig med Rødt - men her er jeg det! Med pågående strømkrise og absurde priser gir det absolutt ingen mening i å subsidiere strøm til kryptomining for private investorer.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.311
    Sted
    Oslo
    Ikke ofte jeg er enig med Rødt - men her er jeg det! Med pågående strømkrise og absurde priser gir det absolutt ingen mening i å subsidiere strøm til kryptomining for private investorer.
    Gir det noen gang mening å subsidiere Krypto?

• Liker
    Reaksjoner: gwh

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.639
    Gir det noen gang mening å subsidiere Krypto?
    Det er ikke subsidiert, men de kan inngå kontrakter på lik linje med annen næringsvirksomhet. Det er ikke en diskusjon om "subsidier" men om å bruke kraft til noe man evt kan mene er meningsløst. Nææringsvirksomhet er frittatt fra elavgift, men det er ikke noe spesielt for noen som driver med krypot kontra noen som driver med noe annet.

Rent prinsipielt er det mest et spørsmål om næringsnøytralitet eller ikke.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.852
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For å sitere en ikke lenger så kjent nordnorsk forfatter.....

"- fy faen, gjør ingenting, kutt hue av dem, sleng dem i søppelsjakta, hele bunten!....."

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For å sitere en ikke lenger så kjent nordnorsk forfatter.....

"- fy faen, gjør ingenting, kutt hue av dem, sleng dem i søppelsjakta, hele bunten!....."
    Var ikke det Jan Erik Vold?

cox

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Antall liker
    322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Himmel & have! Jeg & Rødt er enige!

Rødt vil forby kryptoutvinning: – Uansvarlig å sløse strøm

Etter hva jeg har forstått er "utvinning" av kryptovaluta så krevende i hovedsak fordi det er lagt inn elementer i kodingen som skal sikre at kun et kontrollert antall utvinnes til enhver tid, mens selve det å ha kontroll med transaksjonene er småtteri. Korriger meg gjerne dere datanerder som vet mer om det.
    All verdens børs- og valutatransaksjoner håndteres som en fis i vinterstormen, mens "fremtidens valuta" er energikrevende som smelteverket i Odda ?!
    At noen tullinger satser på kryptovaluta og tror at det er fremtiden er deres sak. Krypto er i prinsippet et pyramidespill. Men derfra til å forby det er det rene skjære tøys. Sier vel alt om Rødts forståelse av økonomi.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4
    At noen tullinger satser på kryptovaluta og tror at det er fremtiden er deres sak. Krypto er i prinsippet et pyramidespill. Men derfra til å forby det er det rene skjære tøys. Sier vel alt om Rødts forståelse av økonomi.
    Sant nok, og jeg er nok mer enige med Rødt i problemet mer enn tiltaket.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn