Z
Zomby_Woof
Gjest
Hva kommer neste stortråd til å handle om, forresten ? Frp i regjering? Nok et genialt trekk av de rødblå? Lilla Swix og kladdeføre? Jeg venter i spenning.
|
Også deph som landbruksminister!Gjestemedlem skrev:Alternative er mange.
En ren AP-regjering, en ren Høyreregjering. H, V, Frp, Krf i forskjellige kombinasjoner.
Det viktigste ved neste valg er å sende Bondepartiet og Lysbakkens frøkenstiftelse tilbake der de hører hjemme. Lengst mulig borte fra maktens korridorer.
Forhåpentligvis slipper vi også unna Krf og helst også Frp. Men det er vel kanskje å være vel optimistisk.
Dette kan jeg faktisk si meg enig i....Gjestemedlem skrev:Alternative er mange.
En ren AP-regjering, en ren Høyreregjering. H, V, Frp, Krf i forskjellige kombinasjoner.
Det viktigste ved neste valg er å sende Bondepartiet og Lysbakkens frøkenstiftelse tilbake der de hører hjemme. Lengst mulig borte fra maktens korridorer.
Forhåpentligvis slipper vi også unna Krf og helst også Frp. Men det er vel kanskje å være vel optimistisk.
Kan det ordnes med en klassisk Høyre-Venstre-finte tro?Gjestemedlem skrev:Alternative er mange.
Oy,oy,oy - en trussel..... enda godt at det kom fra en sånn ca. kristen nordmann. Tenk om en muslim hadde uttalt noe sånt - da hadde PST fått hendene fulle i lange tider fremover ;DSlubbert skrev:
Eller en frepper, da hadde forumet gått berserk.VilhelmW skrev:Oy,oy,oy - en trussel..... enda godt at det kom fra en sånn ca. kristen nordmann. Tenk om en muslim hadde uttalt noe sånt - da hadde PST fått hendene fulle i lange tider fremover ;D
Venter på at det skal bli sosialt akseptert å flåse med Utøya. Folk er alt for hårsåre ennå, men kanskje etter rettssaken. Husker ikke at det tok så voldsomt lang tid etter 911.Hvor i svarte har det blitt av humoren? Er tabloidene så kåte på oppslag at de må bruke sånt som dette?
Fri og bevare meg vel fra hva vi går i møte når ABB snart skal stilles for retten.
Hva med Wounded Knee Massacre?........når man først er på bærtur..........Asbjørn skrev:I USA ville jeg fortsatt ikke spøkt med 9/11. Neppe om Pearl Harbor, heller, men kanskje mordet på president Lincoln begynner å bli fair game.
Den KLM greia var vel "Røykefronten" og "folk flest" lo hjertelig av det. Ingen krigshelter ble sure så lanmgt jeg husker. MEN det var ekstremt politisk ukorrekt humor der antirrøykekreftene i Norge helt hemningsløst ble sammenlignet med NS og tyskernes medløpere under krigen, mens røkerne var "gutta på skauen"! Dette passet nok veldig dårlig i NRKs "folkeoppdragende rolle" slik mange sentrale politiske aktører ennå på den tiden mente NRK hadde et ansvar for.Asbjørn skrev:General Custer ved Little Big Horn var ihvertfall komisk. Poenget er bare at en del sånne såkalte "nasjonale traumer" sitter i mye lenger for de som føler seg berørt enn man skulle tro. Komikeren Johnny Carson fikk mye pepper på 1970-tallet nettopp for å tulle med mordet på Lincoln 110 år tidligere. Mjøen og Lystad fikk også føle at det å tulle med "gutta på skauen", det gjør man bare ikke. Det var vel sent på 1970-tallet en gang, minst 30 år etter at ting skjedde. Innkalt på teppet i Kringkastingsrådet og greier.
Vil man ha politisk makt i Norge er jo Administrasjonspartiet stedet å være.Roald skrev:Sier du han at han er så sløv at han i politisk villfarelse havnet i AP og tilfeldigvis ble utenriksminister :vel er han selvgod så det holder, men selv han burde vel noen klart veilede til Høyre etter 17år i partiet om så er tilfelle
foreslås det at en pasient skal kunne holdes innesperret i en høysikkerhets behandlingsinstitusjon så lenge politiet mener det er fare for at noen vil angripe ham som hevn for det han har gjort
skal kunne holdes innesperret i en høysikkerhets behandlingsinstitusjon så lenge politiet mener det er fare for at noen vil angripe ham som hevn for det han har gjort.
Blir vel ikke helt slik da. Hvis du leser arikkelen du selv referer til står det jo:Roald skrev:Er det ikke helt herlig med en lov som gir muligheter for å sperre folk inn på livstid selv når de ikke har gjort noe ulovlig .
Litt tregt svar på denne, men Norge har pr i dag en flat skatt på 35,8 % dersom man fjerner toppskatten. Litt usikker på hvorfor du ønsker å fjerne toppskatten, men likefullt. Utbytte beskattes på samme nivå som personskatt med høyeste sats for toppskatt (ca 48%).VilhelmW skrev:Dernest ville jeg innført flat skatt på alle. 30% bør holde, hvis de virkelig høytlønte bidrar på lik linje med alle oss andre. Prosentuelt. Utbytte fra alskens selskaper, beskattes likt anna lønnsinntekt, så lenge utbyttet tas ut og ikke pløyes tilbake i bedriftene. Da tror jeg jaggu at nasjonen får råd til å ruste opp, eller bygge nye skolebygg, slk at ongene våre kan oppholde seg sin arbeidsdag,
Månelandinger skal koste litt...Slubbert skrev:Prislapp Mongstad: 25 milliarder. Prislapp renseanlegg fra Siemens: 2,5 milliarder. Leve statlig næringsdrift.
http://www.na24.no/article3366236.ece
En kompis av meg var på en fagkonferanse - konsensusen om at "Månelandingsprosjektet" er idioti var så sterk at det ikke en gang var vits i å diskutere det.BT skrev:Månelandinger skal koste litt...
.nnjaaa .. ikke nødvendigvis.BT skrev:Månelandinger skal koste litt...Slubbert skrev:Prislapp Mongstad: 25 milliarder. Prislapp renseanlegg fra Siemens: 2,5 milliarder. Leve statlig næringsdrift.
Jaja, han dro i alle fall damer på den. Ehhh... velgere mener jeg.nb skrev:En kompis av meg var på en fagkonferanse - konsensusen om at "Månelandingsprosjektet" er idioti var så sterk at det ikke en gang var vits i å diskutere det.BT skrev:Månelandinger skal koste litt...
Det der er et veldig bra motargument når noen mener at "vi må investere oljepengene i realkapital i Norge, heller enn å salte dem ned utenlands". Det går altfor ofte slik når politikere skal styre næringsutvikling. For politikerne måles suksess i størrelsen på investeringen som de får loset gjennom regjering og storting, ikke i om de etablerte bedriftene og arbeidsplassene har livets rett over tid.Slubbert skrev:Prislapp Mongstad: 25 milliarder. Prislapp renseanlegg fra Siemens: 2,5 milliarder. Leve statlig næringsdrift.
Nei, men kan fort bli det i praksis. Feks redde bedrifter som ikke har livets rett, en aktivitet mange ivrer for.Dr Dong skrev:Å investere innenlands er da ikke det samme som å bedrive hytt og pine øvelser.
Det er ikke bare «tappingen» av fornuften, minst like viktig mulighetene for å distansere seg fra resultatet dersom det «går åt skogen». Med ekstern «bistand» slipper du ofte å ta like mye eierskap til vurderingene og resultatene, og den politiske/faglige fallhøyden blir «mindre», uten at det gir noen «devaluering» dersom resultatene blir «gode». «Avskrivingen» av «fornuften» skjer kanskje like mye innen ifra som uten ifra.Dr Dong skrev:... At vi i tillegg synes å tappe stat/det offentlige for fornuft er selv en bevegelse som materialiserer seg bl.a. i at en mer og mer blir avhengig av ekstern kompetanse. ...
Nei, legg merke til at jeg sier ikke at staten/det offentlige mangler enhver form for fornuft. Det jeg sier er at når politikere skal blinke ut fremtidens satsingsområder for industri går det sjelden bra, fordi incentivene for politikeren og næringslivslederen er radikalt forskjellige. Politikeren skal demonstrere handlekraft, skryte i neste valgkamp av hvor mange milliarder som har blitt satset på en god sak, og så forhåpentligvis komme seg over i et annet departement før fasiten på "satsingen" viser seg. En bedriftseier har en del andre hensyn å ta, f eks at det er hans/hennes egne penger det er snakk om.Dr Dong skrev:Enig i det, men en skal være forsiktig med å avskrive staten/det offentlige enhver form for fornuft. Går en den veien så spørs det jo hvor vi lander. At vi i tillegg synes å tappe stat/det offentlige for fornuft er selv en bevegelse som materialiserer seg bl.a. i at en mer og mer blir avhengig av ekstern kompetanse. En naturlig utvikling etter at en over tid har fremstilt dem som idioter. Karl Evang ville ha lurt på hva som er blitt av verden.
Gjestemedlem skrev:.nnjaaa .. ikke nødvendigvis.BT skrev:Månelandinger skal koste litt...Slubbert skrev:Prislapp Mongstad: 25 milliarder. Prislapp renseanlegg fra Siemens: 2,5 milliarder. Leve statlig næringsdrift.