Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BT skrev:
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    Imponerende svadatetthet i den der.
    Javel? pek på alt svadaet da.
    Ingen grunn til å lime hele innlegget inn her.
    +1 Holmås får jeg utslett av
    Noe sier meg at Nifel elsker ham.
    om 20 år er kampsaken til Holmås "økte pensjoner" jeg vedder en tusing

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    NHO får et velfortjent tupp i rævva med beskjed å komme med noe matnyttig til næringsdebatten fremfor å bare mase om at helsenorge skal åpnes for private pengesugerør. Det er mange utfordringer som NHO blankt overser der de bruker all sin tid til å messe om mer høyrepolitikk.

Så hva er svadaet? At bydelen østensjø har blitt overstyrt av bystyret? Minner om at bystyret i Oslo vedtok at IKT ble billigere om man outsourca den. Resultatet var en snau milliard i ekstrautgifter sammen med dyrere og dårligere IT-struktur. Det som er svada er bystyret som klubber at 1 million dyrere tjeneste er billigere. Og dette er hva NHO ønsker mer av.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    NHO får et velfortjent tupp i rævva med beskjed å komme med noe matnyttig til næringsdebatten fremfor å bare mase om at helsenorge skal åpnes for private pengesugerør. Det er mange utfordringer som NHO blankt overser der de bruker all sin tid til å messe om mer høyrepolitikk.

Så hva er svadaet? At bydelen østensjø har blitt overstyrt av bystyret? Minner om at bystyret i Oslo vedtok at IKT ble billigere om man outsourca den. Resultatet var en snau milliard i ekstrautgifter sammen med dyrere og dårligere IT-struktur. Det som er svada er bystyret som klubber at 1 million dyrere tjeneste er billigere. Og dette er hva NHO ønsker mer av.
    dette må du ta over ansvaret for. Jeg skal hjelpe deg

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    +1 Holmås får jeg utslett av
    Noe sier meg at Nifel elsker ham.
    Hva med å diskutere hva folk sier fremfor å diskutere person? Nei, jeg elsker ikke Holmås. Han har her kommet med et innlegg med oppfordringer til NHO. Så plukk hva han sier i filler fremfor å bare si "svada" "holmås får jeg utslett av" "zyx elsker han".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvorfor skal jeg bruke mye tid på noe du uansett ikke vil skjønne?

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Var dette det beste du kunne komme opp med? Jeg er ganske sikker på at du kan bedre hvis du prøver.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Gunnar_Brekke skrev:
    Tullinger som er skyld i at den kollektive norske IQen (i hvert fall blant menn)
    har gått ned vesentlig de siste 40 årene.
    Ah, det er derfor norske menn ikke bringer det lengre enn å spise potetgull og se på foppall på tv? Jeg trodde de var genetisk defekt. Take your pick.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.923
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Var dette det beste du kunne komme opp med? Jeg er ganske sikker på at du kan bedre hvis du prøver.
    Lettere å slynge ut svada og tøv, enn å være nødt til å stå for det og forklare hva man mener. Ikke like festlig for klakkørene heller.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Vel, jeg kan jo ta kortversjonen.

1. Det er umulig å si hvor mye man sparer på konkurranseutsetting før man får inn anbudene, så naturligvis er det anslag.
    2. Antall uførepensjonister har ikke sunket de siste 10 årene, riktignok sank den for folk over 62 år en periode, da disse kunne ta ut AFP i stedet.
    3. Masseoppstigelser i Hellas skyldes ikke høyrepolitikk, Hellas har ikke hatt en høyreregjering på mange tiår.
    4. Det stemmer at gjeldskrisen i Europa er en sosial katastrofe, da får vi heller berømme NHO-bedriftene for at det er lav ledighet i Norge, hvor NHO har medlemsbedrifter.
    5. Regjeringspartiene bør være forsikrige med å skyve ansvaret for klimaendringene over på NHO når det er regjeringen som setter premissene for næringslivet.
    6. Hvis man ønsker å bli hørt av NHO er å skjelle dem ut neppe den smarteste veien å gå.
    7. Å anklage NHO for å støtte høyrepolitikk er like relevant som å anklage LO for å støtte sosialisme - bortkastede spaltemeter.

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Vel, jeg kan jo ta kortversjonen.

1. Det er umulig å si hvor mye man sparer på konkurranseutsetting før man får inn anbudene, så naturligvis er det anslag.
    2. Antall uførepensjonister har ikke sunket de siste 10 årene, riktignok sank den for folk over 62 år en periode, da disse kunne ta ut AFP i stedet.
    3. Masseoppstigelser i Hellas skyldes ikke høyrepolitikk, Hellas har ikke hatt en høyreregjering på mange tiår.
    4. Det stemmer at gjeldskrisen i Europa er en sosial katastrofe, da får vi heller berømme NHO-bedriftene for at det er lav ledighet i Norge, hvor NHO har medlemsbedrifter.
    5. Regjeringspartiene bør være forsikrige med å skyve ansvaret for klimaendringene over på NHO når det er regjeringen som setter premissene for næringslivet.
    6. Hvis man ønsker å bli hørt av NHO er å skjelle dem ut neppe den smarteste veien å gå.
    7. Å anklage NHO for å støtte høyrepolitikk er like relevant som å anklage LO for å støtte sosialisme - bortkastede spaltemeter.
    Var dette alt svadet?

1. I det man får inn anbud så har kostnader allerede rullet. Høyresiden maser fælt om byråkrater, men enkelte byråkrater skal vi tydeligvis ha flest mulig av. Det koster å sette opp en anbudsrunde, vurdere anbudene og deretter kontrollere utførelsen. De som tynes i anbudene er de ansatte. Det er der kostnadene ligger. Det er der skruen strammes. Lønn, pensjoner, rettigheter. NHO kjemper for å få lov til å bruke utenlandske arbeidere til utenlandsk lønn, for å tyne den siste saften ut.

3. Europa er i krise og det er noe NHO burde bruke tid på. Hvordan forhindre at krisen når Norge og hvilke muligheter har norske bedrifter i Europa.

4. Jeg føler ikke at NHO har bidratt så veldig mye der, men heller staten som har holdt bedriftene i ørene slik at de ikke havnet i en slik situasjon. For ikke å nevne at Norge har olje å falle tilbake på. Oljen, altså tilfeldigheter, har æren. Og staten som har forvaltet oljeformuen på en skikkelig måte.

5. Joda, enig med deg at regjeringen burde gjøre mer. Men de som tror på det frie markedet burde jo vite at for å overleve så må man henge med. Bedrifter står overfor mange utfordringer, men NHO henger fortsatt fast i hakket i plata om å få tilgang til melkekuene i helsenorge.

6. Det er for det meste saklig kritikk, ispedd noen spissformuleringer som følge av at SV ønsker å være mer frempå enn hva de har klart de siste 6 årene. Privatiseringstallene NHO kom med i fjor var feilaktige og dermed spredde NHO løgn når de insisterte på å fortsette å bruke dem etter at dette var påpekt. Inkompetanse? Ikke et ord jeg ville brukt. Litt for spisst.

7. Han kritiserer NHO først og fremst for å være lite løsningsorientert på problemer og utfordringer næringslivet står overfor, og isteden bruker tida si på å forfølge privatisering av statlige oppgaver slik at de kan stikke av med lettjente penger i et etablert marked.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Se der - du skjønte det ikke uansett.

N

nb

Gjest
    Holmås snakker forsåvidt også om økt boligbeskatning om dagen - det er et syn det er relativt tung faglig støtte for, men p.t. er den saken politisk død - kanskje ikke så rart i et land hvor det å eie egen bolig omtrent er nasjonalidretten. I det norske skattesystemet er man svært favorisert om man eier egen bolig, noe som selvsagt fører til en overinvestering i boliger kontra andre alternativer.

N

Nifelheim

Gjest
    nb skrev:
    Holmås snakker forsåvidt også om økt boligbeskatning om dagen - det er et syn det er relativt tung faglig støtte for, men p.t. er den saken politisk død - kanskje ikke så rart i et land hvor det å eie egen bolig omtrent er nasjonalidretten. I det norske skattesystemet er man svært favorisert om man eier egen bolig, noe som selvsagt fører til en overinvestering i boliger kontra andre alternativer.
    Høyres Sanner er mer opptatt i å feilaktig beskylde Giske for løgn enn å ta tak problemer som dette. Skattefritak på fortjeneste ved boligsalg er ugunstig for investeringsbalansen i markedet.

N

nb

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Høyres Sanner er mer opptatt i å feilaktig beskylde Giske for løgn enn å ta tak problemer som dette. Skattefritak på fortjeneste ved boligsalg er ugunstig for investeringsbalansen i markedet.
    Feilaktig? Man skal ha på seg usedvanlig rødgrønne briller i TV2-saken for ikke å se at Giske har klusset det ganske så kraftig til. Uansett hva man måtte mene om salget til Egmont.

N

Nifelheim

Gjest
    nb skrev:
    Nifelheim skrev:
    Feilaktig? Man skal ha på seg usedvanlig rødgrønne briller i TV2-saken for ikke å se at Giske har klusset det ganske så kraftig til. Uansett hva man måtte mene om salget til Egmont.
    Klusset kraftig til er meget mulig, men løgn har det ikke vært. Den som klusset det kraftigst til er Norvik forresten. Skammelig pressekonferanse og som Hagen sier så ville Norvik fått fyken om han gikk imot en privat hovedaksjonær på den måten. Makan til sutring fra en styreleder skal man lete lenge etter.

Jeg sa ikke noe om telenor/tv2-saken, som er en offentlig maktkamp slik jeg ser det, men om Sanner som beskylder giske for løgn. Man skal ha klare bevis for å komme med påstand om løgn.

N

Nifelheim

Gjest
    Hører vel ikke akkurat hjemme her, men siden Holmås snakker om boligskatt så kan vi jo lese denne artikkelen om kvaliteten av det som bygges.

Anbefales virkelig for alle og enhver. Artikkelen tar for seg en rekke nybygg de siste 10 årene i Oslo (og andre steder).

http://www.dn.no/d2/arkitektur/article2287328.ece

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.554
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Giske sendte SMS til Norvik med ordre om å stanse styrebehandlingen av saken, fordi den skulle tas opp i Regjeringens underutvalg.

Norvik ringte Stoltenberg, som fastslo at dette ikke var en sak for regjeringen eller underutvalget. Påstander om det motsatte var altså usanne (hvis vi skal bruke et forholdsvis verdinøytralt ord).

Dermed var Giskes bløff avslørt, og Norvik ba ham dra til helsike.

Hvilke flere "bevis" trengs?

I det private ville formodentlig enten Norvik eller Giske fått sparken. Hvilken av dem ville kommet an på om Giske fortsatt hadde sjefens tillit eller ikke, etter å ha gått såpass langt utover det han hadde ryggdekning for å gjøre.

Forresten, Nea Demokratia (et sentrum-høyre-parti) hadde regjeringsmakten i Hellas frem til 2009, som flere av dere burde ha husket. Deretter overtok Papandreous sosialistparti, inntil hele korthuset raste. Skylden for det skal nok fordeles ganske likt mellom de to store partiene, ettersom det handlet mye mer om korrupsjon og politisk-økonomisk samrøre enn om ideologi.

N

Nifelheim

Gjest
    Asbjørn skrev:
    Giske sendte SMS til Norvik med ordre om å stanse styrebehandlingen av saken, fordi den skulle tas opp i Regjeringens underutvalg.

Norvik ringte Stoltenberg, som fastslo at dette ikke var en sak for regjeringen eller underutvalget. Påstander om det motsatte var altså usanne (hvis vi skal bruke et forholdsvis verdinøytralt ord).

Dermed var Giskes bløff avslørt, og Norvik ba ham dra til helsike.

Hvilke flere "bevis" trengs?

I det private ville formodentlig enten Norvik eller Giske fått sparken. Hvilken av dem ville kommet an på om Giske fortsatt hadde sjefens tillit eller ikke, etter å ha gått såpass langt utover det han hadde ryggdekning for å gjøre.

Forresten, Nea Demokratia (et sentrum-høyre-parti) hadde regjeringsmakten i Hellas frem til 2009, som flere av dere burde ha husket. Deretter overtok Papandreous sosialistparti, inntil hele korthuset raste. Skylden for det skal nok fordeles ganske likt mellom de to store partiene, ettersom det handlet mye mer om korrupsjon og politisk-økonomisk samrøre enn om ideologi.
    Stoltenberg ville ikke ha saken opp i underutvalget, men svært mange andre i regjeringen ville, hvorav SV-leder, SP-leder og en rekke AP-folk. Det var altså ingen løgn, men maktkamp i AP. Stoltenberg tilhører høyrefløyen, mens Giske tilhører venstrefløyen.

SMS-ene inneholdt ingen ordre.

SMS nummer 1 sendt, 7. januar kl. 13.52.: "Takk. Vet du noe mer om tidsløp? statsråden har bedt meg formidle at han fortsatt mener at det må finnes en løsning hvor TV2 ikke selges. Dette er forsterket av at de ansatte i a-pressen så klart går i mot. Han ønsker å orientere regjeringens underutvalg. Og ber om at det ikke fattes noe vedtak om salg før som. Også er drøftet der fint om du kan kontakt meg. Mvh (embetsmann)".

SMS nummer 2, sendt 7. januar kl. 14.23. "Harald. Statsråden ønsker å presisere at når han ønsker å drøfte saken i regjeringen så er det ikke for å instruere, men for at regjeringen skal være orientert før noe vedtak er fattet. Han ønsker også formidlet i styret at informasjon i denne saken har vært dårlig håndtert og at en rask beslutning nå vil forsterke dette. Når statsministeren sier at R ikke har noen mening mener Giske det nettopp har sammenheng med at tidsløpet ikke har gitt tid til å drøfte saken".

Det var ikke Norvik som kontakten stoltenberg, men LO-leder Flåthen. LO har et stort forklaringsproblem der de presser på for å få salget utført mot de ansattes stemmer.

Papandreous sosialistparti tok vel over når krisen var et faktum eller nært forestående, desember 2009.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.554
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Der jeg kommer fra vil disse formuleringene fra hovedaksjonær rett før et styremøte være å forstå som klar ordre om å utsette saken:

Han ønsker å orientere regjeringens underutvalg. Og ber om at det ikke fattes noe vedtak om salg før som. Også er drøftet der fint om du kan kontakt meg.
    ...regjeringen skal være orientert før noe vedtak er fattet. Han ønsker også formidlet i styret at informasjon i denne saken har vært dårlig håndtert og at en rask beslutning nå vil forsterke dette.
    Her er han dessuten på syltynn is med sine fortolkninger av statsministerens synspunkt:
    Når statsministeren sier at R ikke har noen mening mener Giske det nettopp har sammenheng med at tidsløpet ikke har gitt tid til å drøfte saken.
    Dessuten, forutsatt at saken er gjengitt riktig, ville jeg helt klart klassifisere Norviks SMS til statsministeren med anmodning som en avklaring som "å kontakte statsministeren":
    I flere dager har det blitt fortalt at statsminister Jens Stoltenberg personlig tok kontakt med Telenors styreleder, for å rydde opp etter næringsminister Trond Giske. Dette viser seg nå å være feil. Det var ikke Stoltenberg som tok initativ til å rydde opp og kontaktet Telenor. Kilder bekrefter overfor TV 2 at den første henvendelsen om avklaring kom fra styreleder Harald Norvik selv.

På grunn av usikkerheten som oppsto etter NHOs årsmiddag og nachspielet på Lorry torsdag kveld, sendte Norvik fredag en tekstmelding til statsministeren. Han ba statsministeren om en avklaring på hva som var regjeringens syn på det mulige salget av TV 2.

Jens Stoltenberg skal da ha ringt til Norvik med en kort og klar beskjed:
    – Regjeringen har ingen mening om salget av TV 2. Det er opp til styrene i selskapene og ta en slik beslutning.

Dagen etterpå, lørdag, skal Harald Norvik ha mottatt en tilføyelse fra Statministerens kontor:
    – Dette er også næringsminister Trond Giskes syn.

På Telenors pressekonferanse fredag bekrefter Norvik dette handlingsforløpet.
    http://politisk.tv2.no/nyheter/telenor-norvik-ba-stoltenberg-om-avklaring-i-sms/

Ja, det var en maktkamp. Giske prøvde seg på en spansk en. Bløffen ble gjennomskuet og han tapte maktkampen.

N

nb

Gjest
    Det hadde kanskje vært bedre for Nilfheim om Norvik bøyde av, TV2 forble 50% norskeid, dette aldri nådde offentligheten og ingen hadde visst at Giskes "sterke engasjement i saken som tidligere kulturminister" blant annet var rettesnoren for beslutningene Telenor tar og ikke de kommersielle vurderingene styret i Telenor treffer - som faktisk er hva som skal gjelde i følge regjeringen (som Giske er medlem av) sin egen eierskapsmelding?

Poltikere i Norge har skjønt at de enten må være passive eiere eller dårlige eiere. De har også andre aksjonærer å ta hensyn til. Og de forvalter fellesskapets midler, da passer det seg relativt dårlig å skusle bort de på en eller annen personlig overbevisning den til enhver tid ansvarlige statsråden måtte ha. Et karikert eksempel ville være en næringsminister fra SV som instruerer Statoil til å slutte å produsere olje og gass fordi vedkommende ikke liker det. Staten eier jo 72% eller hva det nå er, så strengt tatt har de muligheten til det.

Sist de prøvde seg på "aktivt eierskap" i Aker-saken gikk det ikke spesielt bra. Faktisk utrolig at det poltisk er mulig å overleve en slik sak.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Øste penger over sine egne - holdt tildelingen hemmelig

Audun Lysbakken bevilget en halv million kroner til selvforsvar for jenter. 154 000 kroner gikk til hans eget ungdomsparti.

Den andre gruppa som fikk penger til selvforsvarskurs er Landsforeningen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner (LLH) Trondheim, Fylkesmannen i Sør-Trøndelag og Sør-Trøndelag fylkeskommune, som sammen driver prosjektet «Seksuell helse og trakassering». Under dette prosjektet laget de et program for å få selvforsvar inn i skolen, og fikk 346 375 kroner i støtte.

- Vi fikk beskjed fra departementet i høst om at det kunne være interessant å legge på en komponent om selvforsvar i vår søknad til departementet, forteller styreleder i LLH i Trondheim, Stine Helena Bang Svendsen.

Også hun er en tidligere SU-nestleder.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.149
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Øste penger over sine egne - holdt tildelingen hemmelig

Audun Lysbakken bevilget en halv million kroner til selvforsvar for jenter. 154 000 kroner gikk til hans eget ungdomsparti.

Den andre gruppa som fikk penger til selvforsvarskurs er Landsforeningen for lesbiske, homofile, bifile og transpersoner (LLH) Trondheim, Fylkesmannen i Sør-Trøndelag og Sør-Trøndelag fylkeskommune, som sammen driver prosjektet «Seksuell helse og trakassering». Under dette prosjektet laget de et program for å få selvforsvar inn i skolen, og fikk 346 375 kroner i støtte.

- Vi fikk beskjed fra departementet i høst om at det kunne være interessant å legge på en komponent om selvforsvar i vår søknad til departementet, forteller styreleder i LLH i Trondheim, Stine Helena Bang Svendsen.

Også hun er en tidligere SU-nestleder.
    Det skal bli morsomt å se om dette er et enkelttilfelle. Neimen ikke så sikker, jeg.

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Når skal vi vanlige borgere få bevilget kurs i selvforsvar mot politikerne våre?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    pengesluk skrev:
    Når skal vi vanlige borgere få bevilget kurs i selvforsvar mot politikerne våre?
    Det får vi, 10 år til endes, og mere til for de som ønsker. Det heter skolegang.

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Honkey-Chateau skrev:
    pengesluk skrev:
    Det får vi, 10 år til endes, og mere til for de som ønsker. Det heter skolegang.

Honkey
    At SV og Rødt ligger under sperregrensen viser vel at denne skoleringen ikke virker som ønsket...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    BT skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    pengesluk skrev:

Honkey
    At SV og Rødt ligger under sperregrensen viser vel at denne skoleringen ikke virker som ønsket...
    Kommer nok an på øynene som ser! :) At den VIRKER kan det i hvert fall herske liten tvil om!

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Giske representerer grunnplanet, i motsetning til jet-setterne Stolt og Gahr.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.775
    BBking skrev:
    Ouhh, for en innsikt.
    Tenkt over hvorfor Giske i enkelte kretser blir kalt Smiske?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.086
    Sted
    Trondheim
    Spesielt dette er interessant:

"Ville søkt
    KIK har tidligere utdannet instruktører for SU, og forrige helg holdt de et to timers kurs for «Jenteforsvaret»s instruktører. Neste helg skal de holde et todagers kurs i Trondheim.

- Siden vi ikke har fått oppdraget selv, har vi nå i hvert fall fått muligheten til å kvalitetssikre dem som har fått oppdraget. Vi er glad for at dem tok kontakt med oss, så vi kan bidra med vår erfaring og kompetanse, sier Heidi Eng i KIK.

- Ville dere ha søkt om dere var kjent med pengene?

- Ja, hvis vi visste det, så ville vi søkt, sier Eng."

Departementet sier:

"Barne- og likestillingsdepartementet svarer slik på kritikken:

—Det er vanlig praksis å gi støtte til organisasjoner for bestemte tiltak som de har søkt på dersom organisasjonen har kompetanse og erfaring og kan sørge for gjennomføring av tiltaket som er ønsket, heter det i en e-post."

Da er det jo interessant at de to foreningene som fikk pengene har henvendt seg til KIK, som ikke fikk muligheten å søke og som har denne kompetansen, for å få kurs i hvordan de skal gjennomføre de kursene de har fått penger for å gjennomføre...

N

Nifelheim

Gjest
    BBking skrev:
    Giske tilhører venstresiden i partiet og Stolt og gahr tilhører høyresiden. Sist gang høyresiden hadde all makt var i 2001 og det endte med 21% og tuppen ut av regjeringskontorene. Dagens regjering har SV og til dels SP til å holde høyresiden i AP i sjakk, men etter siste valg så mistet disse seter i Stortinget og høyresiden i AP har utnyttet dette, spesielt i asylpolitikken som vi ser uønskede effekter av nå. Vanlige nordmenn får ikke tatt med seg sin kjære inn grunnet skjerpelser innført 2010, og utsendelsespolitikken fra UDI er så hard at folk tar selvmord.

Hadde ikke Stoltenberg vært sønn av far sin så kunne han meget gjerne ha befunnet seg i partiet Høyre. I alle fall nå som Høyre har beveget seg inn mot sentrum.

N

Nifelheim

Gjest
    Det som er mest latterlig/utspekulert er at media gir denne dømte kriminellen en mikrofon. Han er en fjert som har anlagt skjegg, men likevel så skal han frem på dagbladets forside dag etter dag. Han er ikke annet enn en bygdetulling, bytulling i dette tilfellet om dere insisterer.

Det er tydelig at dagbladet skal selge aviser. Fremmedfrykt og hat gjør jo det. "Det er deilig å ha noen å hate"

Apropos dagbladet. Simonsen har dreti seg ut skikkelig ifm demonstrasjonen mot Vikardirektivet der hun skrev at det ble ropt taktfast "hore hore hore", noe ingen hørte, ikke en gang personen ved siden av hun som ble forulempet. VG kastet seg også på ballen.

N

Nifelheim

Gjest
    R.E.S. skrev:
    Trettebergstuen ser tydeligvis ikke så godt heller.

http://www.frifagbevegelse.no/politikk_ff/article5911117.ece

Roy

Det kommer tydelig frem at i AP, Høyre osv så er motstand mot å innføre EU-direktiver det samme som å ønske å kaste EØS på dør. Reservasjonsretten er altså ikke reell og vi er alle husbonder av EU.

Hun observerte "nei til vikar-direktivet"(A)-plakater og oversatte det i hodet sitt til "Norge ut av EØS"(B). A implikerer ikke B. Skulle det stemme, noe en rekke AP-folk altså tror, så ble Norge ført inn i EØS under falske premisser.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn