Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.429
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vi har nådd eit politisk nivå vi truleg kjem til å halde oss på i mange år framover. Når politikarane ikkje har alternativ politikk, må dei finne på noko anna å marknadsføre seg (og kvarandre, i tillegg til kjærestane) på. Media skal også leve.
    Elles trur eg ikkje AP (eller andre parti) har særleg mange val når slikt kjem opp. Då er det berre å køyre saken offansivt, i staden for å vente på at media gjer det.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Roger Ingebriktsen har vist mot, besluttsomhet og ansvar i denne situasjonen. Voksent gjort, og det fortjener han respekt for. Kan ikke si det samme om halvveispedo'en fra Os
    Objektiv som alltid :rolleyes:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Man kan meine hva man vil om Roger Ingebriktsen - etter flybasevalget, står han ikke så veldig høgt i kurs her i byen - men denne saka er en ikke-sak. For det første er det åtte år siden dette "overgrepet" skjedde. For det andre, har han skværa opp med jenta ( trodde han...). For det tredje, tok han resolutt ansvar og trakk seg fra alle verv nå da dette ble trukket opp på nytt. Også fra nominasjon til Stortinget. Det ender trolig med at kjæresten til varsleren, får 1. plassen i Troms, varsleren får sikker plass og også jenta dette angår. Det lukter svidd lang lei av sånt. Hos alle, men ikke hos Raymond Johansen.

På den annen side; alle partier har, eller bør ha, et sett etiske og moralske regler, skrevne og uskrevne. Det er ikke god kotyme at en voksenperson innlater seg på et seksuelt forhold med noen på 17 år, kriminell lavalder eller ikke. Når det gjelder en sentral politiker på fylkes- og nasjonalt nivå, sett i forhold til en ungdom som såvidt har begynt i en ungdomsorgansisasjon, blir det veeeldig nært opp til et overgrep.

Jeg synes Roger Ingebriktsen har vist mot, besluttsomhet og ansvar i denne situasjonen. Voksent gjort, og det fortjener han respekt for. Kan ikke si det samme om halvveispedo'en fra Os, som har prøvd krampaktig å komme inn i rikspolitikken igjen. Med god støtte fra Frp-ledelsen. Fysjom, fysjom....

Så er jeg veldig spent på hva nominasjonsmøtet i troms AP vil si og gjøre. Og hvor mye skitt som kommer ut av denne saka. Det var da veldig betimelig å børste støvet av ei åtte år gammel kjærlighetshistorie med stor aldersforskjell, akkurat nå...

Strafferammen for det han har gjort er opp til 6 år i fengsel.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Man kan meine hva man vil om Roger Ingebriktsen - etter flybasevalget, står han ikke så veldig høgt i kurs her i byen - men denne saka er en ikke-sak. For det første er det åtte år siden dette "overgrepet" skjedde. For det andre, har han skværa opp med jenta ( trodde han...). For det tredje, tok han resolutt ansvar og trakk seg fra alle verv nå da dette ble trukket opp på nytt. Også fra nominasjon til Stortinget. Det ender trolig med at kjæresten til varsleren, får 1. plassen i Troms, varsleren får sikker plass og også jenta dette angår. Det lukter svidd lang lei av sånt. Hos alle, men ikke hos Raymond Johansen.

På den annen side; alle partier har, eller bør ha, et sett etiske og moralske regler, skrevne og uskrevne. Det er ikke god kotyme at en voksenperson innlater seg på et seksuelt forhold med noen på 17 år, kriminell lavalder eller ikke. Når det gjelder en sentral politiker på fylkes- og nasjonalt nivå, sett i forhold til en ungdom som såvidt har begynt i en ungdomsorgansisasjon, blir det veeeldig nært opp til et overgrep.

Jeg synes Roger Ingebriktsen har vist mot, besluttsomhet og ansvar i denne situasjonen. Voksent gjort, og det fortjener han respekt for. Kan ikke si det samme om halvveispedo'en fra Os, som har prøvd krampaktig å komme inn i rikspolitikken igjen. Med god støtte fra Frp-ledelsen. Fysjom, fysjom....

Så er jeg veldig spent på hva nominasjonsmøtet i troms AP vil si og gjøre. Og hvor mye skitt som kommer ut av denne saka. Det var da veldig betimelig å børste støvet av ei åtte år gammel kjærlighetshistorie med stor aldersforskjell, akkurat nå...

Jeg går ut fra du med "han" mener Ingebrigtsen. Hva er det han har gjort som kvalifiserer til opptil 6 år i fengsel? Noe jeg ikke har fått med meg?

Y

ymir

Gjest
    Slik går det når mennesker får,tilegner seg,eller tar makt

Skulle ofre sine liv, om nødvendig

Ifølge ryktene var de om lag 40 kvinnene i Gaddafis elitegruppe trent i våpenbruk og nærkamp. Noen mener han hadde strenge regler om at kvinnene skulle være jomfuer, og at de måtte avlegge kyskhetsløfter før de ble utvalgt. De ble kalt «De revolusjonære nonnene», i tillegg til Gaddafis «amasoner».

Amasonene var Gaddafis private livvakter. De var opplært til å drepe og trent til å kunne gi sitt eget liv om nødvendig, for å beskytte landets leder.
    - Bortført fra skolen
    Soraya var bare 15 år gammel da hun angivelig ble bortført i 2004 av Gaddafis «talentspeidere».

Soraya ble angivelig bortført da Gaddafi besøkte skolen hennes og gjorde tegn til sine folk at han ville ha henne med seg.
    Etter en lang kjøretur gjennom ørkenen, ble det angivelig tatt blodprøver av jenta. Hun fikk brystene sine målt og ble deretter barbert.
    Deretter skal hun ha blitt tvunget til å ta på seg en liten truse og en kort satengkjole. Deretter ble hun angivelig ført til Gaddafis soverom, hvor hun skal ha blitt møtt av en naken diktator.
    - Han tok hånden min og tvang meg til å sitte ved siden av ham, forteller jenta.
    - Han sa: «Ikke vær redd, jeg skal være faren din. Det er det du kaller meg, ikke sant? Men jeg er også din bror og din elsker. Jeg skal være alt dette for deg, fordi du skal bli her hos meg i evig tid,» forteller jenta.

Ingebrigtsen håndplukket selv 17-åringen | ABC Nyheter

Ingebrigtsen håndplukket selv 17-åringen

Roger Ingebrigtsen valgte selv ut den da 16 år gamle jenta til å sitte i et utvalg oppnevnt av fylkesrådet i Troms i 2003, ifølge VG.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0

Ifølge ryktene var de om lag 40 kvinnene i Gaddafis elitegruppe trent i våpenbruk og nærkamp. Noen mener han hadde strenge regler om at kvinnene skulle være jomfuer, og at de måtte avlegge kyskhetsløfter før de ble utvalgt. De ble kalt «De revolusjonære nonnene», i tillegg til Gaddafis «amasoner».

Amasonene var Gaddafis private livvakter. De var opplært til å drepe og trent til å kunne gi sitt eget liv om nødvendig, for å beskytte landets leder.
    - Bortført fra skolen
    Soraya var bare 15 år gammel da hun angivelig ble bortført i 2004 av Gaddafis «talentspeidere».

Soraya ble angivelig bortført da Gaddafi besøkte skolen hennes og gjorde tegn til sine folk at han ville ha henne med seg.
    Etter en lang kjøretur gjennom ørkenen, ble det angivelig tatt blodprøver av jenta. Hun fikk brystene sine målt og ble deretter barbert.
    Deretter skal hun ha blitt tvunget til å ta på seg en liten truse og en kort satengkjole. Deretter ble hun angivelig ført til Gaddafis soverom, hvor hun skal ha blitt møtt av en naken diktator.
    - Han tok hånden min og tvang meg til å sitte ved siden av ham, forteller jenta.
    - Han sa: «Ikke vær redd, jeg skal være faren din. Det er det du kaller meg, ikke sant? Men jeg er også din bror og din elsker. Jeg skal være alt dette for deg, fordi du skal bli her hos meg i evig tid,» forteller jenta.

Roger Ingebrigtsen valgte selv ut den da 16 år gamle jenta til å sitte i et utvalg oppnevnt av fylkesrådet i Troms i 2003, ifølge VG.

Roger'n som Gadaffi??? Har du røkt sokka dine???

Y

ymir

Gjest

- Bortført fra skolen

Roger'n som Gadaffi Har du røkt sokka dine

Jeg har sluttet å røyke....

Roger,Clinton,CIA sjefen,Gaddaffi,Øygard,Strauss Kahn,Ribery.....det å ha tilgang (ubegrensa) til damer og jentunger er bare bevis på at det utøver makt eller har penger og kjendis status

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Roger,Clinton,CIA sjefen,Gaddaffi,Øygard,Strauss Kahn,Ribery.....det å ha tilgang (ubegrensa) til damer og jentunger er bare bevis på at det utøver makt eller har penger og kjendis status

Mick Jagger, Julio Iglesias, Rune Rudberg.....................

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

- Bortført fra skolen

Roger'n som Gadaffi Har du røkt sokka dine

Jeg har sluttet å røyke....

Sikker?

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nå blir "den navnlause" jenta utsatt for sjikane og mobbing på twitter, facebook og denslags såkalte sosiale media - ja, hva hadde hun forventet seg? Garantert innreden ved statsministerens bord?

Jeg har faktisk medfølelse med jenta, hun har blitt brukt, ved flere anledninger. Samtidig undres jeg på om hvorfor hun har valgt å rippe opp i dette nå, åtte år etterpå, og rett i forkant av et for Roger'ns og hennes vedkommende, svært viktig nominasjonsmøte... Dette lukter skit lang lei!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Maktovergrep? De fleste sosiale relasjoner er impregnert med maktaspekter. Slike maktrelasjoner er ikke dermed overgrep; bare folk som tror at verden er symetrisk ordnet er på den vognen. (En må gjerne ha idealer, men en må være fundamentalistisk skrudd om en anser avvik fra et ideal som ensbetydende med en moralsk brist eller overgrep.)

Det er også en mindre politisk korrekt vinkling her: Hadde kvinnen tanker om nytte ved å bli utnyttet? Jeg hevder ikke det, men det er et aspekt ved slike relasjoner også. Vi bruker og blir brukt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Nå blir "den navnlause" jenta utsatt for sjikane og mobbing på twitter, facebook og denslags såkalte sosiale media - ja, hva hadde hun forventet seg? Garantert innreden ved statsministerens bord?

Jeg har faktisk medfølelse med jenta, hun har blitt brukt, ved flere anledninger. Samtidig undres jeg på om hvorfor hun har valgt å rippe opp i dette nå, åtte år etterpå, og rett i forkant av et for Roger'ns og hennes vedkommende, svært viktig nominasjonsmøte... Dette lukter skit lang lei!
    Jeg ser at hun i intervjuer sier at hun følte seg presset. Javel, skal vi ta henne på ordet bør den sexuelle lavalderen heves til minst 18 år, personlig kunne jeg tenke meg et sammenfall mellom myndighetsalder, stemmerettsalder og sexuell lavalder. 18 for menn og 21 for kvinner. Så få heller gutta vente til 21 før de får kjøre bil og jentene kan kjøre fra de er 18.

Selvsagt kan man se på muligheten av å heve den sexuelle minstealderen til 18 kun for piker som er medlemmer i AUF. Går det an??

Jeg vil også som en følge av det feministiske hylekoret som er i ferd med å bygge seg opp nå få lov til å si at alle forsøk med å senke stemmerettsalderen må opphøre øyeblikelig! Barn som er så umodne at de lar seg "presse" til sex med en mann de ikke er interessert i bør i demokratiets interesse ikke ha stemmerett! Vi kan selvsagt se på om det bør gjøres en forskjell mellom kjønnene her!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Maktovergrep? De fleste sosiale relasjoner er impregnert med maktaspekter. Slike maktrelasjoner er ikke dermed overgrep; bare folk som tror at verden er symetrisk ordnet er på den vognen. (En må gjerne ha idealer, men en må være fundamentalistisk skrudd om en anser avvik fra et ideal som ensbetydende med en moralsk brist eller overgrep.)

Det er også en mindre politisk korrekt vinkling her: Hadde kvinnen tanker om nytte ved å bli utnyttet? Jeg hevder ikke det, men det er et aspekt ved slike relasjoner også. Vi bruker og blir brukt.
    Amen ! +1

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Get real !!!
    Tiltredes! Undres på om Fjernkontrollen har mistet kontrollen?
    – Et maktovergrep, sier ledelsen i Arbeiderpartiet - Troms og Finnmark - NRK Nyheter

I artikkelen står det

Det er en strafferamme på 6 år, og saken er ikke forelda siden det ikke har gått ti år, sier førstestatsadvokaten til NRK lørdag formiddag.

Men nå har det jo kommet frem at han inviterte den 17 år gamle jenta hjem til seg og skjenket henne full, da begynner vi vel å snakke om noe helt annet.

Kvinnen: - Jeg har følt meg presset til en seksuell relasjon - VG Nett om Arbeiderpartiet

Men som en av dere sosialist sauene sa, dette er ingenting i forhold til det pervo fyren fra Os hadde gjort, for noen dobbelmoralist sauer dere er.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Get real !!!
    – Et maktovergrep, sier ledelsen i Arbeiderpartiet - Troms og Finnmark - NRK Nyheter

I artikkelen står det

Det er en strafferamme på 6 år, og saken er ikke forelda siden det ikke har gått ti år, sier førstestatsadvokaten til NRK lørdag formiddag.
    Kan du ikke lære deg å lese før du skriver vas.

Statsadvokaten kan sikkert si noe om foreldelsesfrister og strafferammer for spioneri også

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Get real !!!

I artikkelen står det

Statsadvokaten kan sikkert si noe om foreldelsesfrister og strafferammer for spioneri også

Hva er det ikke du skjønner?

Hvis han har brukt stillingen sin for å få det han ville med jenta så er strafferammen opp til 6 år, og slik det ser ut nå så har han gjort akkurat det.

Ledelsen skal ha undersøkt saken nærmere, og mener nå at Ingebrigsten har utnyttet sin posisjon på den tiden overfor et ungt AUF-medlem.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0

Get real !!!

I artikkelen står det

Hvis han har brukt stillingen sin for å få det han ville med jenta så er strafferammen opp til 6 år, og slik det ser ut nå så har han gjort akkurat det.

Ledelsen skal ha undersøkt saken nærmere, og mener nå at Ingebrigsten har utnyttet sin posisjon på den tiden overfor et ungt AUF-medlem.
    Når skal kvinner begynne å ta ansvar for egne handlinger og egen sexualitet??

Denne saken stinker av politiske intriger!!!

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Get real !!!

I artikkelen står det

Når skal kvinner begynne å ta ansvar for egne handlinger og egen sexualitet??

Denne saken stinker av politiske intriger!!!
    Hva du mener og hva som er fakta er 2 forskjellige ting heldigvis.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er overraskende få som ser ut til å ha fått med seg at det er ulovlig for myndighetspersoner å bruke sin posisjon til å skaffe seg sex.
    Interessant også at mange synes man ikke skal melde fra om overgrep på et tidspunkt som passer dårlig for overgriperen.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det er overraskende få som ser ut til å ha fått med seg at det er ulovlig for myndighetspersoner å bruke sin posisjon til å skaffe seg sex. Det kan nok mange ha fått med seg. Nå er det unenighet om vedkommende har brukt sin posisjon. Det påstås jo både at det var et gjensidig forhold eller press. Påstand mot påstand.

Interessant også at mange synes man ikke skal melde fra om overgrep på et tidspunkt som passer dårlig for overgriperen. Vel, hvilket tidspunkt ville ikke ha passet dårlig for "overgriperen"? Litt påfallende at nyheten sprakk akkurat nå, når forholdet tydeligvis har vært kjent i partikretser siden 2004

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er overraskende få som ser ut til å ha fått med seg at det er ulovlig for myndighetspersoner å bruke sin posisjon til å skaffe seg sex. Det kan nok mange ha fått med seg. Nå er det unenighet om vedkommende har brukt sin posisjon. Det påstås jo både at det var et gjensidig forhold eller press. Påstand mot påstand.
    Det holder at han hadde anledning til å bruke sin posisjon. Hvis f.eks. en lege ønsker å innlede et seksuelt forhold til en pasient har ikke legen lov til å gjøre det, med mindre pasienten skifter lege først.

Interessant også at mange synes man ikke skal melde fra om overgrep på et tidspunkt som passer dårlig for overgriperen. Vel, hvilket tidspunkt ville ikke ha passet dårlig for "overgriperen"? Litt påfallende at nyheten sprakk akkurat nå, når forholdet tydeligvis har vært kjent i partikretser siden 2004
    Spør du meg så spør jeg deg. Men det er tydeligvis vanlig at venner av maktpersoner angriper den fornærmede. Like vanlig som at man prøver å gjøre overgriperen til offer.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nå begynner jentene å stå frem for å fortelle sine historier og det er veldig bra, for dette tror jeg skjer i alle partier og de som tør å stå frem bør få sympati, slik at andre jenter også tør å stå frem for å fortelle sine historier.

Den enkle grunnen til at hun står frem nå kan være at hun føler at hun har støtte rundt seg.

Etter det jeg har fått meg er at Roger Ingebrigsten egethendig plukket denne jenta da hun var 16 år til verv i AUF, han inviterte henne hjem til seg på middag og skjenket henne alkohol, som også er forbudt siden hun var 17 år. Kvelden endte med sex.

Igjen vil jeg lime inn noe som sto i en avis:

Det er førstestatsadvokaten i Troms og Finnmark som heretter håndterer saken. Dersom politiet selv skulle mistenke at Ingebrigtsen brøt loven, er det paragraf 193 i straffeloven han vil bli etterforsket etter.

Den sier at «den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold straffes med fengsel i inntil seks år».

For meg så ser det ut som han misbrukt sin offentlige stilling, om han bør straffes med annet enn at han mister sine politiske verv er en annen sak.

Sist redigert:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ingebrigtsen har oppfattet (sier han) at det har vært et gjensidig forhold.
    Jenta har oppfattet (sier hun) at det var press.

Og den siterte avisen sier at "Dersom politiet selv skulle mistenke at Ingebrigtsen brøt loven....". Siden ikke en gang politiet er sikre er det etter min mening feil å si på dette tidspunkt at det som har skjedd kvalifiserer til 6 års fengsel. Enn så lenge er det påstand mot påstand, så etter min mening bør man være forsiktig med å trekke bastante konklusjoner.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.310
    Torget vurderinger
    96
    Kun en naiv fjott vil tro at timingen er tilfeldig i denne saken.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Er det rart at hun ikke sto frem før, se den medfarten hun får nå.

Og ikke kom og si at hun får det pga at hun kommer med dette i nominasjonskampen, det var akkurat den samme behandlingen jenta fra Vågå fikk da hun gikk til anmeldelse av ordføreren.

Og hadde hun kommet ut med dette i 2005/06 måtte vel hun ha flyktet fra hele fylket, man går bare ikke i mot de godt likte i AP da blir man utstøtt fra AP miljøet.

Hva er forskjellen mellom dette og Søviknes saken?

Jeg vet at noen av dere gikk hardt ut mot Søviknes og hele FRP i den saken.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    En av de store forskjellene på denne sake og Søviknessaken er at ledelsen i FrP løy så det rant av dem i ettertid. Tårene til Siv Jensen satte standard for krokoilletårer.
    En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand. Han var "big shot" i FrP, selve prototypen på at partiet var i ferd med å lykkes. Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.105
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.
    Jeg googlet Roger Ingebrigtsen:

Side 1 av omtrent 1 220 000 resultater

Nå må du slutte å tulle. Roger Ingebrigtsen har vært statssekretær i 4 departementer, og frontet Tromsøs kamp for å få vinter- OL. Han er ikke akkurat noen ukjent person.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761

Nå må du slutte å tulle. Roger Ingebrigtsen har vært statssekretær i 4 departementer, og frontet Tromsøs kamp for å få vinter- OL. Han er ikke akkurat noen ukjent person.

mvh
    Ikke helt ukjent, men heller ikke en av de store kanonene. Søviknes hadde en helt annen stilling i sitt parti. Den første, og da eneste, FrP-ordfører. Og dessuten relativt ung.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.105
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Ikke helt ukjent, men heller ikke en av de store kanonene. Søviknes hadde en helt annen stilling i sitt parti. Den første, og da eneste, FrP-ordfører. Og dessuten relativt ung.
    Tja, det er åpenbart ikke bare unge ordførere som liker å kose seg med smårips.......

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vi lever i et land der kvinner har lov til å velge sine sexpartnere og forhold fra de er 16 år gamle. Deres valg er deres eget ansvar, selv om dette ser ut til å være problematisk for mange.

Vi bor da i Norge og ikke Saudi Arabia.

K

kveita

Gjest
    Vi lever i et land der kvinner har lov til å velge sine sexpartnere og forhold fra de er 16 år gamle. Deres valg er deres eget ansvar, selv om dette ser ut til å være problematisk for mange.

Vi bor da i Norge og ikke Saudi Arabia.
    Jeg må si jeg reagerer med forferdelse når fylkesordføreren i Troms kaller dette en overgrepssak. Såvidt jeg har forstått varte dette forholdet i ca 2 år. Slik saken er blitt fremstilt skulle man tro at hun hadde blitt skjenket full regelmessig og misbrukt seksuelt i indisponert tilstand. Men, jeg tviler på denne fremstillingen, denne kvinnen virker beregnende nok til bevisst å innlede et forhold til en kjent politiker for å oppnå en kjapp karriere i politikken.

Bjerra & Co kan gjerne si hva de vil, men at tidspunktet for å slippe drittpakken er tilfeldig tror jeg ingenting på. Denne kvinnen var i september foreslått til 4.kandidat, senere som 5..mann på Troms AP sin liste. Hun sier hun har trukket segfra nominasjonen for at folk skal forstå at hun ikke hadde et politisk motiv. Sannheten er vel den at hun hadde blitt utsatt for massiv stryking ved neste valg.

Dømmekraften hennes er nok også så som så. Mulig denne "avsløringen" slår tilbake på den personen som skulle oppnå fordeler av dette skitne spillet, nemlig Henriksen selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg må si jeg reagerer med forferdelse når fylkesordføreren i Troms kaller dette en overgrepssak. Såvidt jeg har forstått varte dette forholdet i ca 2 år. Slik saken er blitt fremstilt skulle man tro at hun hadde blitt skjenket full regelmessig og misbrukt seksuelt i indisponert tilstand. Men, jeg tviler på denne fremstillingen, denne kvinnen virker beregnende nok til bevisst å innlede et forhold til en kjent politiker for å oppnå en kjapp karriere i politikken.
    Ja hadde dette vært snakk om en enkeltstående hendelse kunne man sikkert stilt spørsmål med det hele og hvorvidt kvinnen ble med på noe mot sin vilje. Men et to år langt forhold. Da er det ikke så mange alternativer til hva det handler om. Romantikk, karriere eller prostitusjon. Hun benekter i dag den første muligheten, og den siste er nok å ta litt vel hardt i. Det så jo bra ut for henne også da... men kanskje plassen ikke så sikker nok ut og når muligheten bød seg til å dolke en tidligere alliert og elsker i ryggen ble vel fristelsen for stor.

I ettertid ser hun jo at det ikke helt gikk som planlagt for å si det forsiktig og har trukket seg, dog uten en sandkorn av ære i behold.

Men alene er hun ikke, for den store edderkoppen her er jo Brenna. Denne ormetungen som har innyndet seg nesten helt til topps, og hvisker sin gift i Statsministerens øre. Den gyldne sjansen til å gruse samboerens politiske motstander og listetopp i Troms ble bare for forlokkende.

Det er ikke mye ære igjen der heller, og forhåpentligvis ligger hennes karriere i ruiner etter dette. For AP-toppene har jo vært ute en vinternatt før, og kan nok dette renkespillet så alt for godt. De må holde masken, og må ta hensyn til feministene i partiet også. Andre saker har jo satt dem i en vanskelig situasjon, og det er ikke så mange dagene til Våggåmannen får sin dom. Og den saken ble jo håndtert mildt sagt klønete av partiet.

Så de er har ikke store handlingsrommet i denne saken, og må manøvrere med varsomhet.

Men er det noe AP ikke behøver så er det renkepill, intriger, forræderi og svikefulle skjøger.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Dumt gjort av Ingebrigtsen.

Men mener AUF at den seksuelle lavalder skal heves?

Fra 16 til kanskje 21 år, og vil de da alle etterleve dette?

Hvis ikke seksuell samkvem kan forekomme blant nære politiske personer, hva da med Tonje Brenna og hennes forhold til Martin Henriksen?

Han var jo tidligere AUF leder.
    Har noen her benyttet seg av en maktposisjon?

Eller er det aldersforskjellen som er problemet?

Våga - saken var en helt annen, her var jenta bare ungen ( 13 år ) da det startet, og kan ikke sammelignes synes jeg.

Ellers er ser det ut som noe av det gamle fra AP blomstrer i de yngres rekker.

Som nevnt intriger, forræderi og renkespill.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn