- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.881
Det totale lavmål.
|
Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
Jeg, en voldtektsforbryter!Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
En av de store forskjellene på denne sake og Søviknessaken er at ledelsen i FrP løy så det rant av dem i ettertid. Tårene til Siv Jensen satte standard for krokoilletårer.
En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand. Han var "big shot" i FrP, selve prototypen på at partiet var i ferd med å lykkes. Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.
Nei, jeg ser saken fra pikens side og Kalkunens side. Piken var stupfull og Søviknes sprengkåt.Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
Joda, den holder seg fint innenfor loven den kommentaren der. Hadde det hele vært så enkelt så hadde det ikke vært noe å diskutere i det hele tatt. Det som derimot er vanskelig er at det viser seg at det fyker rundt en del maktmennesker i det politiske miljø med et gummistrikk der den moralske ryggraden skal sitte.Vi lever i et land der kvinner har lov til å velge sine sexpartnere og forhold fra de er 16 år gamle. Deres valg er deres eget ansvar, selv om dette ser ut til å være problematisk for mange.
Vi bor da i Norge og ikke Saudi Arabia.
Skjønner.Nei, jeg ser saken fra pikens side og Kalkunens side. Piken var stupfull og Søviknes sprengkåt.Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
1) Nå var jo ikke Søviknes 20 år eldre enn den jenta.Regelmessig sex gjennom flere år med samme unge kvinne stiller ikke i samme gate som engangstilfelle med bulldozer-sex med en stupfull ung kvinne. Hvis man mener at voksne menn ikke skal ha sex med tenåringsjenter så må man heve den seksuelle lavalder, eller så må man innføre en lov som sier at menn ikke har lov til å ha sex med kvinner som er mer enn 20 år yngre enn dem. Eller skal rikspolitikere forskjellsbehandles?
'Siste setningen din er jeg helt enig i.
Likevel vil jeg påstå et det er mer forkastelig å høvle over en full, ung kvinne som du forhåpentligvis ikke vil treffe senere og det å innlede et forhold til en ung kvinne. Ingebriktsen hadde et forhold gående i 3-4 år, mens for Søviknes var det Bang-bang, goodbye ma`am.
mvhVet du mer enn meg om RI og den andre jenta? Kan du være sikker på at de var klink edru ved 1. gangs sex? Eller 2,3 og 4. gang, for den saks skyld?
Rettelse; den første piken sa ifra umiddelbart etter hendelsen under seminaret. Den andre varslet om det forlengst avsluttede forholdet når det passet best (trodde hun) for henne.En av de store forskjellene på denne sake og Søviknessaken er at ledelsen i FrP løy så det rant av dem i ettertid. Tårene til Siv Jensen satte standard for krokoilletårer.
En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand. Han var "big shot" i FrP, selve prototypen på at partiet var i ferd med å lykkes. Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.
Du har rett i at FRP ledelsen behandlet denne saken dårlig, men den største forskskjellen i denne saken er at den ene jenta sa i fra og den andre ikke.
Vet ingenting om noen av dem, men jeg tror da ikke at kvinnen var kontinuerlig full i de årene.'
Får sitere meg selv, da:
mvhVet du mer enn meg om RI og den andre jenta? Kan du være sikker på at de var klink edru ved 1. gangs sex? Eller 2,3 og 4. gang, for den saks skyld?
Vel, da gjenstår bare spørsmålet om det er helt ok å høvle over en tenåringsjente i fylla bare du innleder et forhold med henne etterpå.Vet ingenting om noen av dem, men jeg tror da ikke at kvinnen var kontinuerlig full i de årene.'
Får sitere meg selv, da:
Det der er en overhengende "moral hazard" i alle partier, ja. Det oppstår lett en særdeles uheldig kombinasjon av faktorer, inkludert unge jenter som svermer rundt litt eldre ledere, grabukker som legger igjen gifteringen hjemme, helgeopphold på konferansehoteller med lett tilgang på alkohol, og så videre. Risikoen, hvis man velger å se det slik, er såpass overhengende at alle politiske organisasjoner bør ha klare retningslinjer for hvor grensene går. Det overrasket meg å høre på radio tidligere i dag at AP har de dårligste retningslinjene av alle partiene, unntatt Venstre som ikke har noen i det hele tatt. AP er vanligvis ganske oppegående i organisasjonsarbeid, og er lynraske med å kreve høg moral av andre, men her kan det se ut til at indre liv og ytre lære ikke er helt overens.Hvilken politisk farge det er på politikeren som springer etter k*ken sin så snart han ser en ungjente varierer fra gang til gang, men jeg er bombesikker på at det skjer i absolutt alle partier.
Nei, det som er virkelig trist er at "grabukkene" ikke ser hvor galt dette er. Selv om en jente på 17 år kaster seg etter en 37 år gammel mann skal han vett nok til å si at dette ikke er noe han vil være med på. Dette har ikke noe med at moralisme ødelegger folks politiske karriere, det har mere med at de samme mangler den moral som du her etterlyser hos folk.Jeg synes det er litt trist at moralisme skal ødelegge folks politiske karrierer, enten det er snakk om en one-nighter i fylla eller et "ukonvensjonelt forhold".
Du har naturligvis rett i dette, men det er ikke relevant for saken det gjelder.Dette er en trist umyndiggjøring av jenter som er gammel nok til å ha et seksualliv og innlede et forhold. Hva forventer man da? Lapp med hjemmefra, anstand av en fetter i neste rom?
Det er ikke slik i Norge at kvinner eies av andre familiemedlemmer, presten eller staten. Så de er selv ansvarlig for hvem de hopper til køys med eller hvems elskerinne de blir. Deres motiver får bli deres sak.
Hvis man ønsker en høyere lavalder eller et forbud mot en viss aldersforskjell så synes jeg man bør flagge dette. Det er en ærlig sak å være stokk konservativ.
Mye av det du sier er riktig, men i skandale posten til FRP har det vært fokus på enkelt personer og ikke selve partiet i mesteparten av sakene.Hvorvidt fulla har betydning eller ikke avhenger av hvor beruset piken er. Hvis hun er så beruset at det er sannsynlig at hun ikke kan tilkjennegi sin motstand mot handlingen faller det inn under definisjonen av seksuelt overgrep. Jeg kan ikke huske om piken i Søviknes-saken var så beruset, men har vel tidligere ment at jeg opplever motstanden mot Søviknes som litt overdrevet. Han viste dårlig dømmekraft, og det var opp til partiet å avgjøre om de ønsket en som har utvist denslags dårlig dømmekraft i en maktposisjon. Søviknes selv synes jeg fikk mer pes enn han fortjente i utgangspunktet, i alle fall hvis vi går ut fra at sexen var frivillig, og piken ikke var for full til å foreta en avgjørelse. I den saken var det partiets reaksjon som var langt under pari.
Hadde denne tråden hatt tittelen Skandaler i AP hadde saken som nå er i media vært on topic, men egentlig ikke nå. For dette er hverken en genistrek eller det motsatte av de rødgrønne, den er et eksempel på at et parti reagerer slik det skal gjøre. Enkeltpersonenes engasjement og handlinger får stå for deres regning. I utgangspunktet ønsker jeg ikke henge meg for mye opp i hverken dagens hovedperson eller Søviknes, men skal partiene blandes inn så er det ingen tvil om at det er AP som kommer best ut av sammenligningen. Årsaken til at Frp har det beste vernet mot overgrep i dag skyldes jo nettopp at de har blitt konfrontert med problematikken på en måte som har banet vei for deres regelverk. Arbeiderpartiet er i den prosessen Frp har vært i tidligere først nå.
...Litt morsom denne her, da. Sakset fra TV2 nyhetene:Jeg registrerer at du aksepterer at voksne menn benytter fulle tenåringer til one-nights.
mvh– Sendte tekstmeldinger jevnlig
Til Nordlys forteller kvinnen at hun gikk i andre klasse på videregående da hun første gang ble invitert på middag til Ingebrigtsen.
– Jeg dro dit i den tro at jeg var invitert på en hyggelig middag med diskusjoner om politikk. I stedet ble det mye alkohol, før vi endte med å ha seksuell omgang. Jeg hadde drukket mye alkohol, og skjønte ikke hva jeg hadde vært med på, forteller kvinnen til avisen.
Hun forteller at etter denne middagen begynte Ingebrigtsen jevnlig å sende henne tekstmeldinger med seksuelt innhold.
I årene 2004 og 2005 hadde de jevnlig seksuell omgang.
Og jeg registrerer at du tror at det utelukkende er menn som blir kåte og vil ha one-nights. Så da har jeg vel omtrent samme grunnlag for å tro at du er en talibaner grunnet det steinalderske kvinnesynet, som du har grunnlag for å mene at jeg driver med det du antyder. Fair enough.Jeg registrerer at du aksepterer at voksne menn benytter fulle tenåringer til one-nights.
Påtalemynighetene trenger sikkert å vite om straffeloven har blitt brutt.Hva mer trenger vi å vite?
Du mener slikt som Ingbrigsten gjorde med denne jenta i 2009.Siste setningen din er jeg helt enig i.
Likevel vil jeg påstå et det er mer forkastelig å høvle over en full, ung kvinne som du forhåpentligvis ikke vil treffe senere og det å innlede et forhold til en ung kvinne. Ingebriktsen hadde et forhold gående i 3-4 år, mens for Søviknes var det Bang-bang, goodbye ma`am.
Du kan få sagt det, Deffe.Kan jo hende det baller på seg. .
Dette handler ikke om at han hadde sex med flere unge jenter, dette handler om han brukte sin posisjon for å få det.
Du mener altså at dersom det var en jevnaldrene kvinne han hadde hatt sex med så hadde det vært et like stort problem?Dette handler ikke om at han hadde sex med flere unge jenter, dette handler om han brukte sin posisjon for å få det.
For å ha sex må man nødvendigvis være i en posisjon...Dette handler ikke om at han hadde sex med flere unge jenter, dette handler om han brukte sin posisjon for å få det.
Heldigvis var han ikke 69, men du skjønte hva jeg mente.For å ha sex må man nødvendigvis være i en posisjon...Dette handler ikke om at han hadde sex med flere unge jenter, dette handler om han brukte sin posisjon for å få det.