Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes da han er engasjert, jeg. Jeg bare lurer på hva som menes med tafatt?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Lite politisk idealisme? Avskriv de fleste, ikke minst i det partiet.
    Giske er en luring på flere plan, bare vent.....

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Helt sikkert. Men han er ikke alene om det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.095
    Torget vurderinger
    23
    SleskeGiske er som en ål i snørr... bare det at en trønder opptrer UTEN bart burde jo vekke mistanke..:cool:

For mange år siden, lenge før han i det hele tatt ble rikspolitisk kjent så var han kunde i min kones lunsjbutikk rundt hjørnet for høyborgen på Youngstorget. "Vet dere ikke hvem jeg er??" sa han da han utålmodig da han måtte vente på sine baguetter slik andre dødelige måtte. Rundt 15 år siden nå.

Men han får for underholdningsverdien, Løytnant Futt....

futt løsning.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Giske er et svin, og ferdig med det!

Naboens meget yndige datter møtte Giske på en tilstellning for 3-4 år siden, hun var da 18-19år. Møtte skjedde på den måten at hun kjente et par hender opp under skjørtet som "grafset" på rumpa hennes. Hun snudde seg selvsagt og "freste" på finnmarksk til synderen, men fikk bare til svar: "Veit du itj kæm æ e?"

Resultatet ble en brå sorti fra AUF! Så noe godt kom det jo ut av det!;)

Giske er en slimål som fra dag 1 har brukt systemet for å komme seg opp selv, ikke mye idealisme der. Kun bruk/misbruk av partiet for å skaffe seg et levebrød uten å måtte gå veien om utdannelse og eksamner!

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Giske er et svin, og ferdig med det!

Naboens meget yndige datter møtte Giske på en tilstellning for 3-4 år siden, hun var da 18-19år. Møtte skjedde på den måten at hun kjente et par hender opp under skjørtet som "grafset" på rumpa hennes. Hun snudde seg selvsagt og "freste" på finnmarksk til synderen, men fikk bare til svar: "Veit du itj kæm æ e?"

Resultatet ble en brå sorti fra AUF! Så noe godt kom det jo ut av det!;)

Giske er en slimål som fra dag 1 har brukt systemet for å komme seg opp selv, ikke mye idealisme der. Kun bruk/misbruk av partiet for å skaffe seg et levebrød uten å måtte gå veien om utdannelse og eksamner!
    Uten å ta stilling til Giske, vil jeg bemerke at heresay og gapestokkmentalitet er lite sjarmerende.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Har Grete Knudsen studert markedsføring? Jeg bøyer meg i støvet!
    Går ut fra at hun er leid inn av FrP. Et grusomt takk for sist, en nennsom hevn pønsket ut som tilsvar på Jens' fule rapping av Taxi-konseptet. :) En timing til å dø for. Men i ekte FrP-ånd sutrer hun alt for mye. Rett nok fungerer det sikkert som hånd i hanske på målgruppa! :D

(til dere FrP-velgere: Jeg tøyser. Selvsagt tror jeg ikke det er FrP som står bak denne galskapen. Ap-ene klarer seg bra selv, åpenbart.)

Ho - Ho - Honk

erlanddf

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2012
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    4
    Boka til Grete kom som bestilt... :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Politikk, er et maktspill. Ikke bare mellom partier, parter og ulike instanser -men også mellom grupperinger innen partiene og andre steder der det er noe å kjempe om: hvilke prioriteringer og og satsninger som skal gjøres. Og hvem det er som forfølger dem.

Forøvrig, "ryktespredning" har jo den egenskapen at det som oftest er helt umulig å skille sant fra usant.

V

vredensgnag

Gjest
    Partier slåss innbyrdes, men den egentlige kampen står mellom grupperinger i partiene. Og det er en del takk for sist som kjøres i stilling nå. Meget underholdende.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Arbeiderpartiet han en moral på lur for hver anledning.

Norske rosegartnere kritiserer AP for dobbeltmoral - Næringsliv - E24

- Snakk om dobbeltmoral! Mange sier USA er det fremste landet på dobbeltmoral, men Norge er ganske langt opp. Jeg blir provosert. Jeg er oppgitt over denne regjeringen og håper det blir et skifte. De jobber for norske arbeidsplasser, samtidig som de snur ryggen til dem, sier Eilif Nordfjæran, som driver Nordfjæra Gartneri, til Kapital.

Han får støtte av flere av de største roseprodusenter her til lands, mener han Arbeiderpartiet taler med to tunger når de velger å bruke millioner av kroner på å kjøpe inn valgkamproser fra Kenya, skriver Kapital

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
    DN har bitt seg merke i noe ved Knudsen sin bok som den røde pressen glatt har oversett.

LO på valg

"Det er helt i tråd med demokratiske prinsipper at en organisasjon som LO driver valgkamp og gir økonomisk støtte til det partiet den mener tjener dens interesser best. Men det er ikke greit at en interesseorganisasjon bestemmer regjeringens politikk.

Om Brustadbua:
    «Det hun galant overser, eller unnlater å skrive, er at det var LO som kjørte frem løsningen. Realiteten ville derfor ha blitt den samme, enten det var Jagland, Gro eller Stoltenberg som satt som regjeringssjef»

Om Olav Akselsen som ikke fikk være med laget videre i Stoltenberg II:
    «Jeg vet at han tok seg meget nær av det. Han burde ha skjønt at LO ikke ville forlenge hans funksjonstid etter det som skjedde med Statoil»

Om Åse Kleveland som ikke fikk fortsette i Jagland sin regjering:«Hun forsto ikke at hun måtte gå fordi LO, som hadde arbeidet sterkt for at hun ble kulturminister, etterhvert hadde mistet tilliten til henne. Men formelt var det Gro som avsatte henne.»

Dette vil de røde selvsagt avfeie, om de kommenterer det i det hele tatt. Dog, Knudsen skriver det med slik en selvfølge, nærmest uten å problematisere det, at jeg tror hun er ubehagelig nære sannheten.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    DN har bitt seg merke i noe ved Knudsen sin bok som den røde pressen glatt har oversett.

LO på valg

"Det er helt i tråd med demokratiske prinsipper at en organisasjon som LO driver valgkamp og gir økonomisk støtte til det partiet den mener tjener dens interesser best. Men det er ikke greit at en interesseorganisasjon bestemmer regjeringens politikk.

Om Brustadbua:
    «Det hun galant overser, eller unnlater å skrive, er at det var LO som kjørte frem løsningen. Realiteten ville derfor ha blitt den samme, enten det var Jagland, Gro eller Stoltenberg som satt som regjeringssjef»

«Jeg vet at han tok seg meget nær av det. Han burde ha skjønt at LO ikke ville forlenge hans funksjonstid etter det som skjedde med Statoil»

Om Åse Kleveland som ikke fikk fortsette i Jagland sin regjering:«Hun forsto ikke at hun måtte gå fordi LO, som hadde arbeidet sterkt for at hun ble kulturminister, etterhvert hadde mistet tilliten til henne. Men formelt var det Gro som avsatte henne.»

Dette vil de røde selvsagt avfeie, om de kommenterer det i det hele tatt. Dog, Knudsen skriver det med slik en selvfølge, nærmest uten å problematisere det, at jeg tror hun er ubehagelig nære sannheten.
    Enten det, eller så spekulerer hun. For en som kommer fra maktens korridorer må i alle sine dager makte noe bedre enn å komme med udokumenterte påstander!
    (med forbehold, da jeg ikke har lest boka)

Honkey

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

LO på valg

Om Brustadbua:

Enten det, eller så spekulerer hun. For en som kommer fra maktens korridorer må i alle sine dager makte noe bedre enn å komme med udokumenterte påstander!

Honkey
    Hva slags dokumentasjon ønsker du, Honky? Styreprotokoller, møtereferater?

mvh

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    Hva slags dokumentasjon ønsker du, Honky? Styreprotokoller, møtereferater?

mvh
    Påstår man at en minister er sparket nærmest på ordre fra LO, er minimum at man underbygger det på et eller annet vis. Egne notater fra møter, kan være et bra sted å begynne. En løs påstand uten underbyggelse er nesten som BS å regne.

Honkey

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
    Så tett som AdministrasjonsPartiet & LO er så er det ikke engang sikkert "noen har snakket sammen" om de konkrete sakene. Man vet fra tidligere diskusjoner hva holdningene og forventningene til LO er og agerer deretter. Man vil aldri finne dette protokollført nettopp fordi de er så tett. Det er en kjensgjerning at AP har sittet i regjering pga støtte fra LO, både alle millionene de får og politisk støtte i valgkampen. Både Valla, Flåten og Davidsen forventet og forventer gjennomslag for sine synspunkter i retur for dette.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Når man leser dette så skulle man ønske seg tilbake til de gode gamle "Håkon Lie dagene" da det hang mikrofoner i de fleste kontortak på torget....

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    "Noen av oss har snakket sammen og kommet frem til at...", het det før i tiden. Man protokollfører ikke sånt. Det skjer under fire øyne mellom LO-leder og statsminister, sistnevnte også kjent som "guttungen" i LO-kretser.

"Guttungen" har mest å tape | Morgenbladet
    Så alt blir så meget bedre hvis NHO får diktere Statsministeren, også kjent som lillesøster?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    NHO og Rederforbundet har god kontroll på Høyre, så det går nok bra (for dem)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke noen skatteflyktninger som også har en "viss kontroll"?
    Tenker du på Gro Harlem Brundtland?

mvh
    Tror ikke hun har så stor kontroll på Høyre.
    Nei, sikker ikke. Det var kanskje bare ordet "skatteflyktning" som trigget det hos meg, da.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    Å, du tenker på 7. far i huset, du. Selveste Carl Ivar, superspanjolen.

V

vredensgnag

Gjest
    Er det ikke noen skatteflyktninger som også har en "viss kontroll"?

mvh
    Kontrollen går vel begge veier?
    Jeg håper folk forstår at disse valgene er bare dill?

Gro Harlem Brundtland, gift med høyremannen Arne Olav Brundtland, bosatt på Bygdøy ... plukket opp en millionarving som hadde søkt om å få arbeide for Høyres Stortingsgruppe, og gjorde ham til sin personlige assistent, senere høyre hånd, nå Helseminister?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Nei, sikker ikke. Det var kanskje bare ordet "skatteflyktning" som trigget det hos meg, da.

mvh
    Tenkte vel mest på denne saken...Klassekampen : Skatteflyktning gir til Erna
    Vel, hvis mannen bor i Monaco, og uansett ikke skatter til Norge, er det noen grunn til å tro at ønsker innflytelse på norsk økonomisk/skattepolitikk?

mvh

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

mvh
    Tenkte vel mest på denne saken...Klassekampen : Skatteflyktning gir til Erna
    Vel, hvis mannen bor i Monaco, og uansett ikke skatter til Norge, er det noen grunn til å tro at ønsker innflytelse på norsk økonomisk/skattepolitikk?

mvh
    Ja si det, men en grunn til å gi penger har han vel...Sikkert noen kompiser som fortsatt bor i Norge, hva vet jeg...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    Eller kanskje han bare lengter hjem og vil forberede litt? "Fjerner dere formueskatten så flytter jeg hjem til Norge. Vedlagt sjekk på kr. massevis."

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Eller kanskje han bare lengter hjem og vil forberede litt? "Fjerner dere formueskatten så flytter jeg hjem til Norge. Vedlagt sjekk på kr. massevis."
    Åja, har han altså sagt det?

Bare for å få litt fakta på bordet: Sjekken Arne Fredly sendte var på kr. 100 000.-

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.639
    Jagland tjener 2,2 millioner, betaler null i skatt, dette er den andre statsministeren fra AP som synes det er greit at de ikke betaler skatt til Norge. Mener at det var andre ord de brukte da de hadde valgkamp for AP, alle må bidra var det ikke det de sa?

Jagland tjener 2,2 millioner, men betaler null i skatt - VG Nett
    Selfølgelig burde det være andre skatteregler for avdankede AP-politikere enn for andre nordmenn bosatt i utlandet. Noen, som Jagland, flytter ut av Norge for å gjøre en jobb. Andre, som Fredriksen, gjør det for å slippe å betale skatt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn