Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Om det er kristne eller muslimer som har kriget mot hverandre forandrer vel ingenting? Hovedsaken nå er å få landet til å fungere. Glem det der med Sharia, der er du jo helt på jordet. Kanskje det er greit å forby misjonering for andre religioner på en stund, inntil ting kommer på rett kjøl og folket tar til fornuften.
    Jeg har vel ikke skrevet noe om sharia lover, men jeg har hentet rett ut fra artikkelen at det ikke er lov å misjonere for andre religioner, bare det i seg selv er nok til og holde seg unna dette styre. I hvert fall ikke betale for de som styrer i landet.

V

vredensgnag

Gjest
    ^Å, mye rart som gjemmer seg i alle partiene, ville jeg sagt. Vi har et stort parti som tidvis har hatt statsminister, der man offisielt tror på en usynlig patriark som styrer og steller og bestemmer, og som skal dømme levende og døde når den tid kommer.
    I Ap har vi hatt ulike interessante statsråder, inkl en som drev og ringte til healere og synske, for å få kur pr telefon. Han var ansvarlig for helsesektoren.
    Og hva ulike i Frp har prestert å uttale om utenrikspolitikk, helsevesen og sære amerikanske utbryterbevegelser kan man skrive en bok om.
    Og så burtetter ...

De to fløyene er i panikk over MDGs plutselige støtte i årets valgkamp, og naturligvis forsøker man å pelle av dem så mange mandater man klarer, for å unngå å måtte ta dette partiet med i betraktningen når det skal sys koalisjoner. Den er ganske dårlig, den artikkelen i fvn, ned til å kalle partiet for MPG i teksten.

Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.197
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hun nyter jo bare godt av en ordning som har vært gjeldende for alle tidligere Stortingsrepresentanter. Verre er det ikke.

N

nb

Gjest
    Misunnelsen er stor kan man se i kommentarfeltet
    Ikke så rart. Den pensjonsordningen har vært en skandale. Og prosessen der Stortinget trenerte behandlingen av lovendringen i årevis slik at veldig mange rakk å komme innafor var ikke særlig pen. Hadde Strotinget gjort jobben sin ville eksempelvis aldri frøken Thorkildsen hatt rett på den.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    V

vredensgnag

Gjest
    Jeg lurer på hvorfor arbeidsmoralen til Ola Nordmann, sakte men sikkert svekkes.
    INGA MARTE THORKILDSEN - Tapte plassen, men fikk full gullpensjon med et nødskrik NA24
    De forandret pensjonen for den vanlige pensjonist med tilbakevirkende kraft, når det gjaldt stortings egen pensjonsordning da var tilbakevirkende kraft brudd på en og annen lov, skjønn det de som kan.

Mvh
    MornaJens
    Lett å forstå: Her skjedde en tverrpolitisk bukken og havresekken bruk av privilegier.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jeg unner stortingsrepresentantene våre gode pensjonsordninger, uavhengig av farge.
    Når man har vært 12 år på tinget, har man altså en pensjon noe under en pilot i SAS, sistnevnte går også av i relativt ung alder i forhold til den jevne mann og kvinne. Saken for en som mister sin plass som 37-åring, er selvsagt at man må skaffe seg noe å leve av frem til pensjonen slår inn midt i 60-årene. For en ex-minister pleier ikke dette være noe uoverstigelig problem, så jeg antar at folk i slike posisjoner også makter å skaffe seg flere gode ordninger innen alderdommen innhenter dem. Men aldri om jeg misunner dem det de får til; jeg ville ikke byttet plass med dem uansett.

Jeg ser ellers at Carl I. Hagen (som har sittet lenge på tinget, og antakelig har brukbar pensjon selv) tenker saksøke staten fordi han får for lite, hva er det som har gått galt i hans tilfelle, noen som kan forklare det for meg?

Honkey

V

vredensgnag

Gjest
    Du får protestere heftig, Boffen. Kanskje klarer du å bli kvitt ham.
    Gjett hvor han jobbet før?

(jeg ser google-søk nevnes i den bestyrtede artikkelen du har klippet. Et søk finner også en undersøkelse om partiaviser fra tiden frem til 2008. Jeg leser partiaviser, så jeg gjenkjente navnet).

Skjermbilde 2013-09-11 kl. 10.36.52.jpg

Sist redigert:

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jeg ser ellers at Carl I. Hagen (som har sittet lenge på tinget, og antakelig har brukbar pensjon selv) tenker saksøke staten fordi han får for lite, hva er det som har gått galt i hans tilfelle, noen som kan forklare det for meg?

Honkey
    Står en forklaring i denne artikkelen, for den som måtte være interessert.

VALG13 - Hagen saksøker staten
    En litt diffus forklaring, men så langt jeg forstår det, er det mye mat for juristene på begge sider i en sånn sak. Hagen har tidligere vist at han er drivende god på konstitusjonelle og prinisppielle sakskomplekser, så jeg går ut fra at han har noe å fare med her. Får ønske ham lykke til, selv om jeg opplever det nokså overdrevent å starte saken med usagn som "ran og bedrageri", når realiteten i verste fall er saksbehandlingsfeil. Det kunne se ut som om Hagen tror han derre Staten er en person som skal bankes, mer enn et apparat for styring av lovverket.

Honkey

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Driter i hvor han jobbet før, og burde kanskje ha posta i dilldall.
    frp har jeg et noe ambivalent forholdt til, og uten import hadde jeg stemt noe annet.

V

vredensgnag

Gjest
    Driter i hvor han jobbet før, og burde kanskje ha posta i dilldall.
    frp har jeg et noe ambivalent forholdt til, og uten import hadde jeg stemt noe annet.
    Du driter jo ikke i at han har jobbet i Se og Hør. Hva er hensikten med innlegget? Journalister arbeider mange steder, og plukker opp bred erfaring. De møter mengder av mennesker, i ulike deler av samfunnet, og har gjennom nettverk stor innsikt i hva som skjer, fra grasrota og opp.

Teksten i det utklippet er dum, insinuasjonene er dumme. Så hva er hensikten med innlegget? Hva ville det hatt i dilldall å gjøre?

Vi kan selvsagt bruke det for å få folk til å åpne øynene for at verden er litt mer sammensatt enn de tror ...

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Ber så meget om unnskyldning... :-/
    Det kan sikkert jeg gjøre også - men diskusjonene er ofte på så jævlig banalt nivå. Tråden handler om "Nok et genialt trekk av de rødgrønne," og folk henter eksempler fra forvaltningen på hvor dumme de rødgrønne er. Enkelte synes å tro at samtlige i forvaltningen er rødgrønne selv, som om alle disse nå er på vei i en interneringsleir og skal byttes ut med et lag som har sittet forvart siden Bondevik gikk av.
    Folk med absolutt alle politiske overbevisninger, og en god del Snåsatroende, sitter i det offentlige - de er som folk flest, langt fra ufeilbarlige og prøver gjerne sitt beste.

Trond Rasmussen var journalist i Fremskritt en del år, før han kom over i Se og Hør. Mange journalister med fartstid er blitt kommunikasjonsrådgivere - både i det private og det offentlige. Spesielt journalister har vært en utsatt gruppe pga nedlegging av aviser og dårligere annonseinntekter, og mange har funnet veien til det offentlige som komm.rådgivere. Og det er bra for dem.

Ellers var det litt ironisk at akkurat han ble utpekt. Spetalen mener man kan sparke over 1000 slike rådgivere, som den blåblå regjeringens første trekk. Da vil den offentlige kommunikasjonen "bli langt mindre sosialistisk," mener han - han vet nok heller ikke at det sitter folk med mange ulike meninger i disse jobbene.

:)

N

nb

Gjest
    Jeg har forresten blitt fortalt av noen i bransjen at Se og Hør er en journalistisk endestasjon. De betaler svært godt, men man blir litt persona non grata i "vanlige" redaksjoner i ettertid. Om det faktisk medfører riktighet har jeg dog ingen formening om.

K

kveita

Gjest
    Tja, hun nyter jo bare godt av en ordning som har vært gjeldende for alle tidligere Stortingsrepresentanter. Verre er det ikke.
    Helt enig, man kan ikke laste frøken Thorkildsen for dette. Men, når det er sagt så er jeg veldig glad for hennes exit som stortingspolitiker og statsråd. Jeg har vekslet på og stemme på rødt,ap og sv i alle år. Frøken Thorkildsen er utvilsomt den mest talentløse politiker sv noengang har fostret. Særlig hennes syn på barnevernspolitikken der frøkna hevdet at biologiske bånd er uten verdi i den moderne verden. Fosterhjem ble under henne big business. Hun burde sett "tore på sporet", kanskje hun hadde lært noe når det gjelder familietilhørighet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.078
    Torget vurderinger
    0
    Enkelte synes å tro at samtlige i forvaltningen er rødgrønne selv, som om alle disse nå er på vei i en interneringsleir og skal byttes ut med et lag som har sittet forvart siden Bondevik gikk av.
    Ahh! Hvilken besnærende tanke! Burde vi prøve.............................?;)

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Helt vanlig at handmakt ble brukt her tidligere.

Faktisk så sent som på slutten av 70-tallet ble presten holdt i skjortekragen utenfor den lokale hurtigrutekai og truet med å bli kastet i sjøen.

Om det var høyere makter som berget ham vet jeg ikke, men han kom fra det uten å bli våt.

Nei - var ikke undertegnede - men jeg kjente personen som ville lære presten en lekse.

Fysisk kommunikasjon heter det - og den virker - hjelper ikke å lene det døve øret til.
    Budskapet blir som oftes oppfattet.

Skrekk og gru for en primitiv folkeferd tenker vel østlandsfruer der de sitter med lårene god sammenpresset.
    Korpulente ektemenn likeså.

I sin forfalskede verden glemmer de hva som vederfares deres nærmeste hver eneste dag i umiddelbar nærhet.

Voldtekt, ran, knivstikking, det å måtte leve og oppholde seg ute gjennom en hel vinter - huff slikt noe er bare å gå fort forbi.
    Fargeblinde for samfunnets nyanser har de vel heller ikke registrert Nigeria - prostituerte småjenter som sto på annenhvert hushjørne i Oslo.
    Slik jeg leser ditt noe forvirrende innlegg, ser det ut som om du mener og advokerer at vold er en ypperlig konfliktløser og styringsmetode, også for å begrense selve volden. Jeg skylder å gjøre deg oppmerksom på at empirisk forskning viser at vold ikke virker voldsdempende eller bringer noe godt inn i samfunnet. Unger kan for eksempel bli irriterende veloppdragene helt uten håndkantslag mot mot kroppens bløtdeler, det holder helt fint å etablere tydlig hvem som er lederen i flokken.

Honkey
    Også puster vi rolig ut, og ikke glem innåndinga.....

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Er ikke de rødGrønne historie nå?

La de forsvinne inn glemselens dal....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.233
    Torget vurderinger
    23
    Blander man alle de nytiltrådte farger så blir det brunt.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Glem de RødGrønne - var ett mareritt, men er over nå.
    På tide å våkne opp - til en ny giv.

Mye som er Brunt - blandt annet bæsj kan være dèt, men det kalles allikevel for bondens Gull.
    Og dèt skulle RødGrønne groupies vite..

Synes høstfargene er friskere, etter det vellykkede valg.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    For de som tror at "alt vil gå så meget bedre nå": Lykke til.
    Lukter nok en blåmandag her ja...

Hørte forresten på NRK2 i dag en diskusjon om hvordan språkbruken nå vil bli på div. nettforum etter at man er "kvitt" de rødgrønne. Skal bli artig å se hva som skjer. Skulle ikke forundre meg om de samme folka bruker de samme ordene om den nye regjeringen etterhvert...

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.007
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1

Hørte forresten på NRK2 i dag en diskusjon om hvordan språkbruken nå vil bli på div. nettforum etter at man er "kvitt" de rødgrønne. Skal bli artig å se hva som skjer. Skulle ikke forundre meg om de samme folka bruker de samme ordene om den nye regjeringen etterhvert...
    Artikkel i VG om dette; Vil hatet skifte side? - VG+

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Jeg leste den, men jeg skjønner da ikke hvorfor han skriver den, hatet har vært der hele tiden fra begge sider, forskjellen er hvilken side som skal styre landet.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Jeg leste den, men jeg skjønner da ikke hvorfor han skriver den, hatet har vært der hele tiden fra begge sider, forskjellen er hvilken side som skal styre landet.
    Nå kan man ikke skjønne alt heller da...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.654
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok det der er ganske jevnt fordelt, ja. Enkelte mennesker har bare ikke gangsyn for hvordan det politiske landskapet ser ut. Jeg har selv opplevd å bli skjelt ut som "nazzisst" av opphissede blitzer-aktige figurer etter å ha drevet valgkamp for Unge Høyre. Lenge siden, selvsagt, men det er ganske symmetrisk med hvordan enkelte freppere skjeller ut Jens & Co på helt feil grunnlag. Eller en del av hatet mot Obama i USA, uten noen sammenligning forøvrig. Det handler om mennesker som føler seg maktesløse, som ikke forstår hvordan de politiske prosessene fungerer, og som slenger ut sin frustrasjon i hytt og pine.

Vent to-tre uker ut i november, eller kanskje til en gang utpå nyåret, og sjekk hva kommentarfeltene i VG sier om Erna. It ain't gonna be pretty.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Diskusjonen går ikke på hvor mange som er pr. side, det interesante er om språkbruken endrer seg, om det f.eks. fortsatt kommer til å brukes opptil flere forskjellige ord om det kvinnelige kjønnsorgan for å beskrive hva man mener om en politiker. Vil de som skal kritisere nå bruke de samme ordene eller blir det mer saklig?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.654
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Smaksprøve, allerede fra valgnatten:
    Den klumpete, feite, kjæringa og den vulgære, grådige, stilløse, ondskapsfulle f**a skal representere oss? Jeg skammer meg sånn over Norge. Men jeg vet, like sikkert som at blodet mitt er rødt at vi nå er i opposisjon, og de skal få høre brølet vårt
    Vil hatet skifte side? - VG Nett om Anders Giæver kommenterer

Joda, det holder fint nivå, dette. Kloakk stinker uansett hvilken vei den renner.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn