Aurora
Æresmedlem
Jojo.... fra Haifai miljøet vet vi jo at innbildningens kraft er stor...
Her er jeg helt enig med deg. Det hjelper fint lite å love ting, når viljen til å legge om politikk for å oppfylle lovnader ikke er til stede.Da er det kanskje like gjerne et tydelig signal om at visse politikere bør slutte å jatte med alskens misnøye i opposisjon og late som om alt vil løse seg bare de selv får slippe til, «for nå er det vanlige folks tur», for så å løpe fra alt sammen i posisjon. Det straffer seg når de selv beviser så tydelig at det var tomt prat, alt sammen.
Legg også merke til at Erna & co ikke har lovt noe som helst om å fikse alle problemer med et trylleslag. Det du ser er rett og slett at folk har mer tillit til hennes evne til å løse problemer enn dagens regjering.
Vurdert etter snart et år må dette være en av de største bommertene innen visjon eller hva de kaller det noen har hatt på veldig, veldig lenge. Selv om intensjonen sikkert var der, om enn i mindre grad enn hva reklamen forespeilte, så har det blitt et relativt kraftig mageplask. Det er en god stund siden det i mindre grad har vært vanlige folks tur enn denne gang.«for nå er det vanlige folks tur»
Da er det kanskje like gjerne et tydelig signal om at visse politikere bør slutte å jatte med alskens misnøye i opposisjon og late som om alt vil løse seg bare de selv får slippe til, «for nå er det vanlige folks tur», for så å løpe fra alt sammen i posisjon. Det straffer seg når de selv beviser så tydelig at det var tomt prat, alt sammen.
Legg også merke til at Erna & co ikke har lovt noe som helst om å fikse alle problemer med et trylleslag. Det du ser er rett og slett at folk har mer tillit til hennes evne til å løse problemer enn dagens regjering.
Nettopp. Det er følgen av at de store sosialdemokratiske parti har bevegd seg mot høyre. Løsninger blir de samme, uansett hvem som styrer, det samme gjelder følger av politikken. Da er, for mange, den sterke mann/kvinne løsningen.Det jeg er virkelig redd er at når H og Erna kommer tilbake og det viser seg at det ikke blir bedre for "folk flest" er veien kort til å
rope på "en sterk mann" som kan gjøre noe for folk. Det er ikke en særlig lystelig tanke.
Vi vet at stadig flere unge synes kommunisme kan være en fin løsning, de vet selvsagt ikke hva de ønsker seg. DET vil de nok oppdage tidsnok, men om det blir en rød diktator, en svart diktator, en brun diktator eller en grønn så er det uansett snakk om et diktatur. Så her er det faktisk viktig at dagens politikere kjenner sitt ansvar og er seg det bevisst! De kan ikke love i "hytt og dynevær" ting de ikke kan levere.
En smule edruelighet og realistiske løfter er nok det som behøves nå.
Samtidig som Ap utraderer seg selv. 19% nå. Det hadde aldri skjedd, dersom de hadde vært et reelt, sosialdemokratisk alternativ til Høyre.- men nettop denne høyre- og markedsliberalistiske vrien hos AP er det som gir Giske og grasrota vann på mølla....
Bør de ikke som Stortingspolitikere i en årrekke vite det ? Vite hva de noenlunde går til ?problemet er at det ikke kommuniseres klart hva dette handlingsrommet er.
Wow, du er smart, altså!!Fortsetter å stemme blankt jeg, det er det ganske mange som gjør.
Demokrati my ass
Det er den sikre vei til ikke å få en dritt gjort.
Heldigvis kommer det snart en revolusjon, så får vi så se om det blir en forent verden (new world order) eller om vi endelig kan få anarki.
Mellom Krotia og Serbia?Jeg ville ha flyttet hit hvis jeg var pensjonist
Eller evtBitcoinBeach.com - The First Bitcoin Circular Economy
www.bitcoinbeach.com
Free Republic of Liberland
Free Republic of Liberland is a sovereign state located between Croatia and Serbia. It is a 7 km² land referred to as “Gornja Siga”. The founder and elected head of state is President Vit Jedlicka. Liberland is a constitutional republic with elements of direct democracy. The state has two Vice...liberland.org
Vil tro det er bedre å sippe pina colada der enn i kalde Norge
Da er det kanskje like gjerne et tydelig signal om at visse politikere bør slutte å jatte med alskens misnøye i opposisjon og late som om alt vil løse seg bare de selv får slippe til, «for nå er det vanlige folks tur», for så å løpe fra alt sammen i posisjon. Det straffer seg når de selv beviser så tydelig at det var tomt prat, alt sammen.
Jeg vil tro at problemet med et slikt spørsmål er at det avføder flere nye.Hva skal man stemme hvis man vil ha en forandring? Få et rettferdig system
Nevn gjerne store endringer som har fått utilsiktede utslag."Nettopp derfor er det viktig at endringer skjer med moderat tempo. Endre gjerne, men ta det piano, så du ikke går av deg skoa."
Et meget godt råd som de fleste politikere burde ha lagt seg på sinne! Men så heldige er vi vel ikke?
Relevante forslag.Helseforetak
Markedsutsetting av strøm
Fastlege
NSB, som ble delt opp i 17 millioner selskap
Tvangssammeslåinger av fylker og kommuner
"Utilsiktede" utslag er vel å ta hardt i, da det ikke akkurat manglet på motstemmer.
Det er derfor konservative gjerne foretrekker inkrementelle endringer for å fikse det som evt ikke fungerer, heller enn radikale grep av type «skrot hele systemet og start på nytt!» Det siste vil erfaringsmessig føre til flere helt nye og uforutsette problemer. Verden er kompleks, det er sjelden man har oversikt over alle ringvirkninger, tilpasningseffekter og utilsiktede bivirkninger, og det er sjelden man kan endre bare én ting uten å påvirke en hel masse annet også.Nevn gjerne store endringer som har fått utilsiktede utslag.
Nei, jeg tenker ikke på strømprisene, som ingen norsk politiker kontrollerer, uansett.
Min oppfatning er vel at "det store norske sosialdemokratiet" har nettopp den styrken at det beveger seg i små steg. Som mer raddisorientert enn deg, synes jeg vel ikke Høyres oppskrift er noen suksessfaktor, men jeg tåler såpass uenighet.Det er derfor konservative gjerne foretrekker inkrementelle endringer for å fikse det som evt ikke fungerer, heller enn radikale grep av type «skrot hele systemet og start på nytt!» Det siste vil erfaringsmessig føre til flere helt nye og uforutsette problemer. Verden er kompleks, det er sjelden man har oversikt over alle ringvirkninger, tilpasningseffekter og utilsiktede bivirkninger, og det er sjelden man kan endre bare én ting uten å påvirke en hel masse annet også.
Det gjelder også strømprisene, hvor det hyles nettopp om radikale endringer, men uten at man ser ut til å ha svar spesielt langt bortover i kjeden når det spørres om hvordan man tenker å løse det ene eller andre følgeproblemet. Det er ikke noe «hellig» i markedsmekanismen, men det vil fort få en del uforutsette konsekvenser i alt fra leveringssikkerhet til utenrikspolitikk å bare bryte tvert og la politikerne ta over detaljstyringen etter prinsippet «making it up as we go along».
Og da vil jeg heller ha treffsikre løsninger på konkrete problemer enn radikale grep hentet fra planøkonomiske fantasier om at verden egentlig burde vært helt annerledes enn hva den faktisk er.
Mange vil nok mene at Norges deltagelse i Acer representerer et temmelig radikalt grep, selv om rekkevidden ikke har blitt klart for så mange før nå.Det er derfor konservative gjerne foretrekker inkrementelle endringer for å fikse det som evt ikke fungerer, heller enn radikale grep av type «skrot hele systemet og start på nytt!» Det siste vil erfaringsmessig føre til flere helt nye og uforutsette problemer. Verden er kompleks, det er sjelden man har oversikt over alle ringvirkninger, tilpasningseffekter og utilsiktede bivirkninger, og det er sjelden man kan endre bare én ting uten å påvirke en hel masse annet også.
Det gjelder også strømprisene, hvor det hyles nettopp om radikale endringer, men uten at man ser ut til å ha svar spesielt langt bortover i kjeden når det spørres om hvordan man tenker å løse det ene eller andre følgeproblemet. Det er ikke noe «hellig» i markedsmekanismen, men det vil fort få en del uforutsette konsekvenser i alt fra leveringssikkerhet til utenrikspolitikk å bare bryte tvert og la politikerne ta over detaljstyringen etter prinsippet «making it up as we go along».
Og da vil jeg heller ha treffsikre løsninger på konkrete problemer enn radikale grep hentet fra planøkonomiske fantasier om at verden egentlig burde vært helt annerledes enn hva den faktisk er.