Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Bortsett fra kommentariatet på FB ( deltar ikke andre steder). så har jeg vel ikke sett så mange som mener at Støre er dum - men sosialdemokrat i tradisjonell forstand er han ikke. Det er nok også derfor AP stuper på meningsmålingene....
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    tanker omkring støre, sosialdemokrati og korporativ stat. løst, men muligens fruktbart for den som ikke er dogmatisk i sin tanke.
    Bra, og takk. HFS er eit glimrande filter for Fb.

    For meg er det eit ope spørsmål om eit tradisjonelt sosialdemokrati er mogleg innanfor dei økonomiske og institusjonelle rammene statar som Noreg (og for den del, kapitalen) har i dag.

    Det både Ap (men også ekstrem-sosialdemokratar som Raudt, med Mimir som døme) oftast argumenterer for, produktet dei vil selja, er ulike nyansar av ein enorm sosialhjelpsstat. Det er ikkje heilt det same.

    Eit anna spørsmål er sjølvsagt om vi eigentleg vil ha eit sosialdemokrati.

    Eit tredje er om sosialdemokrati er ei fruktbar skildring av politisk-økonomiske system, eller om det BERRE skal brukast (adjektivisk) som ein karakteristikk av visse partiprogram/ein viss politikk.

    Edit; still spørsmåla i motsett rekkjefølgje
     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.622
    Antall liker
    931
    Motpolen i Norge ble tidligere betegnet som "vi skal føre borgelig politikk". Matz Sandmann (Ap) etterlyste betydningen og spurte "hva fan er det for noe?" i en debatt på TV.
    Har ikke hørt uttrykket på lang tid, og synes det er litt diffust.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Har ikke hørt uttrykket på lang tid, og synes det er litt diffust.
    Ja, “borgarleg” beteiknar vel stort sett ikkje-sosialdemokratisk. På hi sida peikar det ofte mot eit drag ved samfunnsstrukturen (det STATSborgarlege) og den økonomiske borgarskapen, med litt tilsikta uklarheit kanskje.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Motpolen i Norge ble tidligere betegnet som "vi skal føre borgelig politikk". Matz Sandmann (Ap) etterlyste betydningen og spurte "hva fan er det for noe?" i en debatt på TV.
    Har ikke hørt uttrykket på lang tid, og synes det er litt diffust.
    Mulig det har gått litt ut på dato, men jeg synes egentlig det er en bra betegnelse. Det handler om at utgangspunktet er idealet om individet som ansvarlig samfunnborger med brukbar orden på eget liv, med egne interesser og meninger, og med informert deltagelse i samfunnsprosesser. Historisk er det noen tråder tilbake til embedskapet og byenes borgerskap, men også til det vi kjenner som republikanisme (med liten r!) fra andre land.

    Motsetningen er en modell basert på klassetilhørighet hvor individene bare er en del av en homogen masse med felles interesser og som best representeres gjennom kollektive ordninger og talspersoner for klassen. Det er en ganske stor forskjell i den grunnleggende tanken om hvordan samfunnet fungerer og hvor stor valgfrihet som best overlates til individene selv.

    Edit: Den andre motsetningen er det Ayn Randianske univers hvor det suverene individet står helt alene og hvor "there is no such thing as society". Begrepet borger gir ingen mening uten et samfunn å være ansvarlig borger i. Civic virtue, eller borgerplikt er det også noe som heter. Å være borger innebærer også et betydelig element av frihet under ansvar ovenfor fellesskapet man inngår i.
     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.622
    Antall liker
    931
    ^Ja det vel noe slikt
    jeg har tenkt om dette også og alltid stemt borgerlig og tror jeg fortsetter i samme spor.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.797
    Sted
    Interiore Simplicitate

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er vel faktisk meninger som i stor grad deles av "folk flest" - enten det er AP eller tildels Høire... Mer eller mindre selvoppnevnte elitepolitikere med teoretisk konstruerte formeninger, med god støtte av tenketankene, representerer retninger, tanker og ideeer som blir stadig fjernere for Ola og Kari Dunk...
    Summen av folk flest følger også nøye med, - og liker ikke det de ser..
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Ja nei, jeg har heller ikke ord, er ikke noe annet enn en skandale. De hadde meningsmålingene mot seg, så da var det bare å justere på alder..
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Veit at det har vore 16 år ved ein del slike røystingar tidlegare, ut frå ein slags idé om at «dei unge skal få bestemma si eiga framtid».

    Eg er ganske skeptisk til å gje sekstenåringar røysterett (den modninga som generelt skjer frå seksten til atten år er formidabel), og enno meir i ei såpass betent sak som denne. Det svekkjer strengt tatt legitimiteten til resultatet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Når SP på Stortinget stemte ned et forslag om stemmerett for 16-åringer ved lokalvalg og så innfører det her for dette ene valget, formodentlig fordi meningsmålingene viser "rett" resultat i den yngste aldersgruppen, så stinker det av hele greia.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.306
    Torget vurderinger
    1
    for de som har fjæsbok; les kommentarene også.

    tanker omkring støre, sosialdemokrati og korporativ stat. løst, men muligens fruktbart for den som ikke er dogmatisk i sin tanke.
    ULV I FÅREKLÆR
    Morsomt med disse sosialistene som hele tiden bedyrer at de er sosialdemokrater. Nærliggende å innføre det nye begrepet Sosialistdemokrater, hadde det ikke vært for at det er en selvmotsigelse.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Om Arbeiderpartiets selvransakelse etter valgskrellet.
    Det er selvsagt fortsatt ingen feil med partiets politikk eller budskap.


    Arbeiderpartiets selvransakelse består mest i å skjelle ut MDG. Mens Støre har dialog.

    Publisert: 03.01.2024 16:51

    Dette er en kommentar. Kommentaren gir uttrykk for skribentens meninger. Les mer her.

    Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) er på tilbudsfronten.

    Han mener plutselig å ha oppdaget et mer forsonlig Rødt. Tirsdag møtte han Arild Hermstad, leder i Miljøpartiet De Grønne, til et fortrolig møte. Hensikten er å berede grunnen for et bredere rødgrønt samarbeid frem mot 2025. Det er jo blitt trangt i regjeringen etter hvert.

    Og Miljøpartiet De Grønne har gode erfaringer fra Oslo med Arbeiderpartiet. Samarbeidet der mellom MDG, Ap og SV, og Rødt som støtteparti, tok slutt etter åtte år i høst. Marginene var ikke på rødgrønn side.

    – I Oslo har Ap vært med på veldig mye av den grønne politikken. Vi skulle gjerne gjort noe lignende nasjonalt, sa Hermstad til Aftenposten i forkant av møtet.

    I Oslo Ap, derimot, er stemningen litt annerledes. Fylkeslaget har brukt tiden etter valgnederlaget på selvransakelse. Eller i hvert fall ransakelse.

    I jakten på syndebukker vendes nemlig blikket ut av partiet i påfallende grad. Til partiets partnere. Og i Oslo er det nettopp De Grønne som får gjennomgå.

    Kjøttforliket med MDG

    Mens Støre snakker med MDG, er partifeller mer opptatt av å snakke ned MDG. Lokket er tatt av trykkokeren Oslo Arbeiderparti.

    Eks-byrådsleder Raymond Johansen trøkket til i en podkast i fjor høst. Han mente MDG «består av mange moralister med veldig lange fingre som kan stikke folk i øynene».

    Fylkesleder Frode Jacobsen har pekt på MDG-samarbeidet som en viktig forklaring på valgnederlaget.

    Eksempelet fremfor noe er det store kjøttforliket i 2019.

    Arbeiderpartiet fikk gjennomslag for sin viktigste valgkampsak: Gratis skolemat i Oslo-skolen.

    Til gjengjeld fikk MDG gjennom at skolematen (og barnehagematen) skulle være vegetarisk. Et vaskeekte kompromiss. Men i ettertid har Arbeiderpartiet angret seg.

    Oslo Ap-slugger Fredrik Mellem skriver på Facebook at «en i utgangspunktet svært god sosial- og folkehelsepolitisk sak for Ap ble konvertert til et uttrykk for MDG-ekstremisme».

    Intet mindre. De harde ordene sitter løst etter at de grønne ikke lenger kunne sikre Arbeiderpartiet makt.

    Behagelig analyse

    Mellem har også ytret seg i sterke ordelag om regjeringspartner Senterpartiet. Også det samarbeidet oppfattes som et stort problem i Oslo Arbeiderparti.

    Det er rart med det. Hele tiden er det partnerne det er noe galt med. Partiet har sannelig uflaks med selskapet sitt.

    En del av forklaringen er kanskje at Arbeiderpartiet fortsatt føler seg som et 35-prosentparti. Selv om det i virkeligheten er halvert.

    – Arbeiderpartiet skal ikke bare være et parti, men en bevegelse. På 17,7 er vi dessverre ikke en bevegelse lenger, sa AUF-leder Astrid Hoem i Klassekampen nylig.

    Men analysen av at Arbeiderpartiets hovedproblem i Oslo var MDG, er påfallende behagelig. Valget om å samarbeide med MDG tok Arbeiderpartiet for snart ti år siden.

    Det var veien til makt og til å beholde makten. Underveis har MDG vært konsistente både i retorikk og politikk. De lange, grønne øyenstikkerfingrene er ikke noe som har vokst ut det siste året. Arbeiderpartiet har hele tiden visst hvor MDG har befunnet seg.

    Det har velgerne også, kan man legge til.

    For samarbeidet og strategien har gitt stor uttelling for MDG. 2019-valget i Oslo var partiets største suksess noensinne.

    Etter åtte år ved makten gikk de likevel av som byens tredje største parti i høst. MDG er fortsatt klart større enn da de overtok roret i 2015.

    Har falt kontinuerlig

    Det samme kan man ikke si om Arbeiderpartiet. Partiet har falt kontinuerlig i perioden det har styrt Oslo. Først nå har partiet funnet ut av de hadde for mange kjøttfrie kameler på menyen.

    Antagelig skal lærdommen være at partiet har undervurdert kostnaden ved å gå til sengs med et parti som MDG.

    Symbolske seire i miljøpolitikken blir i praksis Arbeiderpartiets tap. Livsstilsmarkører som bil, sykkel og kjøtt har voldsom politisk sprengkraft. Den typiske MDG-velger er ganske langt fra kjernevelgeren til Arbeiderpartiet, hvis hen fortsatt finnes.

    Men fantes det andre valg, egentlig?

    Historiene fra innsiden av byrådet gir ikke inntrykk av at byrådslederen har gitt MDG fritt spillerom. Det var harde slag. Men kjøttvekten rår.

    Skolematen ble kjøttfri fordi MDG hadde over 15 prosent av hovedstadens velgere i ryggen.

    Dessuten har alle potensielle samarbeidspartnere sine problemer, de også.

    Ikke minst på nasjonalt nivå. Olje- og skattepolitikken til SV, for eksempel, var sentral i bruddet i regjeringsforhandlingene i Hurdal. Avgrunnen til Rødt har blant andre Raymond Johansen ivrig forelest om.

    For ikke å snakke om Senterpartiets permanente opposisjon til det tjueførste århundret, slik Mellem har formulert det.

    Så selv om om Støre nå ser seg rundt, er det sannelig ikke enkelt for Arbeiderpartiet å gå til sengs med andre partier.

    Det beste er nok å igjen bli et 35-prosentparti.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har prøvd å følge med på Støre i 2023 og jeg forundres stort over hvor ofte han bruker ord som "kanskje" og "tror" i tillegg til de utrykkene nevnt utallige ganger her i tråden. Er det noe en statsminister skal gjøre så er det å inngi tillit til befolkningen, at da kan man ikke bruke slike ord. Det burde være åpenbart. Ønsker rådgiverne å bli kvitt Støre? Eller overdriver jeg effekten :unsure:
    Jeg greier ikke å se for meg noen store statsledere noen gang har brukt disse ordene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.423
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Når man bruker slike ord som leder er det ofte et bevisst eller ubevisst forsøk på å ikke fremstå som for dominerende, og i stedet løfte frem teamet rundt seg og sikre at de føler at de kan komme til orde. Involverende lederskap kan ha sin plass. Om det er rett medisin i jungelkrigenes AP er mer usikkert.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Man skal være forsiktig med å spå.
    Men har MDG møtt sitt maksimale nivå i byene? På landet er de vel lite tilstede. Det hjelper ikke mye med 0-parkering, bilfrie veier og sykling på landet
    Gitt MDGs valgoppslutning i byene vil dette være med på å forsterke by-land konflikten? 15% i oslo utgjør jo tross alt ganske mange mennesker så ved valg kan MDGs mulige positive vekst i byene slå ut også i stortinget mht antall representanter.

    Forøvrig helt greit at de styrer på i bysentra... der merkes det fortest konsekvensen av MDGs kampanje politikk slik at de som vil kan se..
    (jeg er nok iht dagens unge og MDGere en skikkelig gretten gubbe... etter innføring av bompenger har jeg solgt bilen og beveger meg ikke inn i BeRRRRgen by sentra med mindre det er fest, eller julehandling. Har i mange år hatt en juledag i byen og har hatt en fast handlerute - de som tror at BeRRRRgen er stor vil bli forbauset over hvor liten bysentrum egentlig er - i år er det kun noen få av de butikkene som var på min handlerute for ca 10 år siden som eksisterer. Den siste store gode som ble borte rett før jul er Wallendahl.

    Pr mars 23
    https://www.bt.no/btmagasinet/i/Xbd...rnen-70-butikker-og-naeringslokaler-sto-tomme
    https://www.bergen.kommune.no/hvask...lab/hvordan-skal-vi-fylle-byens-tomme-lokaler

    Uten å ha vitenskapelig bevis/statistikk så tror jeg at bla høye kostnader (men antagelig ikke bare dette) for å bevege seg inn i bysentra med bil gjør at flere i min generasjon ikke drar til byen i det hele tatt - og i min generasjon er det mange store årskull. Før diskuterte man gjerne på mandag hva man hadde gjort i helgen. Ofte hadde man vært i byen med familien og handlet. Idag nevnes ikke bydag i byens sentrum i det hele tatt når man snakker om helga, ei heller blant de yngre. Noe av dette er nok tvunget fram av MDGere som ofte driver ren kampanje politikk med sterkt fokus på enkelt saker uten nødvendigvis å tenke igjennom alle, gjerne utilsiktede, konsekvenser)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    9.797
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Forøvrig helt greit at de styrer på i bysentra... der merkes det fortest konsekvensen av MDGs kampanje politikk slik at de som vil kan se..
    (jeg er nok iht dagens unge og MDGere en skikkelig gretten gubbe... etter innføring av bompenger har jeg solgt bilen og beveger meg ikke inn i BeRRRRgen by sentra med mindre det er fest, eller julehandling. Har i mange år hatt en juledag i byen og har hatt en fast handlerute - de som tror at BeRRRRgen er stor vil bli forbauset over hvor liten bysentrum egentlig er - i år er det kun noen få av de butikkene som var på min handlerute for ca 10 år siden som eksisterer. Den siste store gode som ble borte rett før jul er Wallendahl.
    Sikker på at MDG jubler, du gjør jo som de ønsker.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Når man bruker slike ord som leder er det ofte et bevisst eller ubevisst forsøk på å ikke fremstå som for dominerende, og i stedet løfte frem teamet rundt seg og sikre at de føler at de kan komme til orde. Involverende lederskap kan ha sin plass. Om det er rett medisin i jungelkrigenes AP er mer usikkert.
    Til innvortes bruk, ja.
    I eksternkommunikasjon fremstår gjerne denne type ordbruk som ansvarsfraskrivelse og bidrar til at man fremstår svak, uklar og usikker.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Sikker på at MDG jubler, du gjør jo som de ønsker.
    Det er helt rett, man må jo gjøre som politikerne anviser
    Det har dog sine konsekvenser dersom flere gjør som jeg
    Feks et sentrum uten butikker. Kanskje man kan bygge batterifabrikk der istedet. Så slipper man å ødelegge mer natur
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Men har MDG møtt sitt maksimale nivå i byene?
    Ved sist val gjekk MDG tydeleg tilbake både her (bygdesentrum) og i nabokommunen. Det verkar som om dei i har hatt relativt dårleg partibygging sidan det nasjonale gjennombrotet, og vanskar med å finna tydelege nasjonale merkesaker utover sykkel, vegetarianisme og naturvern/regulering.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Portrettintervju med Mimir i Nettavisen og han befester inntrykket av en fyr det ville vært kult en gang i livet å gå på fylla med (muligens bak mur)

     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.482
    Antall liker
    3.603
    Sted
    Sunnmøre
    Denne er det sprengstoff i ! Sandra Borch i myra..... ? Forglemmelse bl.a bla. . Full tillit . ... osv. osv. Forventer at hun rydder opp....

    Her er det bare å handle pocorn og øl.

    Vis vedlegget 987558

    Nyhetsstudio - E24: Deler av forskningsministerens masteroppgave identisk med tidligere studenters tekster (dagbladet.no)
    Høhø. Nåde den som tok nokre snarvegar ein gong. Vi har dessutan funne ut at Jonas’ stiloppgåve i norsk i femte klasse har klare samanfall med boka «Fem følger et spor».

    Seriøst, etter å ha sensurert fleire hundre oppgåver på grunnfagsnivå, er mitt første innfall at alle tre sannsynlegvis har henta teksten frå ein tredjepart som ikkje ligg i databasen. Og at det sannsynlegvis først og fremst er dårleg parafrasering og referanseføring, ikkje «plagiat» i ordets ånd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.133
    Antall liker
    9.449
    Jasså, er DB sulten på å felle en minister igjen? Joda, det jo noen måneder siden sist...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Høhø. Nåde den som tok nokre snarvegar ein gong. Vi har dessutan funne ut at Jonas’ stiloppgåve i norsk i femte klasse har klare samanfall med boka «Fem følger et spor».

    Seriøst, etter å ha sensurert fleire hundre oppgåver på grunnfagsnivå, er mitt første innfall at alle tre sannsynlegvis har henta teksten frå ein tredjepart som ikkje ligg i databasen. Og at det sannsynlegvis først og fremst er dårleg parafrasering og referanseføring, ikkje «plagiat» i ordets ånd.
    Og det er nettopp det saken de tar til høyesterett dreier seg om. En student som ikke var tydelig nok på sitater, til overmål sitater av seg selv.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.198
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For en gjeng! (Regjeringen) 🙄🙄🙄
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

    Hvis dette er korrekt så er det et lavmål, spesielt med tanke på at Sandra Borch og kunnskapsdepartementet anket en sak, hvor en student beskyldt for så kalt selvplagiat ble frikjent.

    – Det er viktig for alle studenter, universiteter og høgskoler i Norge at regelverket for fusk, og håndhevelsen av det, er enkelt å forstå, sa Borch til NRK.
    Studenten gjenbrukte tekst fra en tidligere egen eksamensoppgave som ikke ble bestått, uten å referere til den avviste oppgaven, noe HINN, Felles klagenemnd, Oslo tingrett og regjeringsadvokaten mente hun skulle gjort.

    Borgarting lagmannsrett støttet imidlertid studenten i sin dom fra desember, og fastslo at utestengelsen var ugyldig.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tja, potensielt har hun jukset på en masteroppgave. Hennes mastertittel burde ikke eksistert. Ikke reell tittel og potensielt ikke kvalifisert til jobber som hun har fått eller skal søke på i ettertid.

    Her er oppgaven som gav henne en master i #rettsvitenskap". ----- LOL

    Fra en gladartikkel tidligere.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    • Haha
    Reaksjoner: SAL

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Den saken her kan være ordentlig pinlig.
    Blit overrasket om hun ikke melder avgang.

    Og, tåler Støre mer nå. En statsråd som ikke har kontroll i egne rekker må gå. En Statsminister som ikke har kontroll i egne rekker bør…
    Nå er det jo ikke mer enn uker siden det var intern «oppvask» der trolig samtlige Statsråder fikk beskjed om å komme frem med evt saker som kunne…
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn