Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.553
    Antall liker
    3.676
    Sted
    Sunnmøre
    Hyttelivet er kvalitetstid for familien. De tre generasjonene samles i ferier og høytider.
    "Drep meg, Herre konge, men ikkje med kvalitetstid med familien på hytta."

    Ut over det er eg delvis samd med deg (noko som er minst like oppsiktsvekkjande som at du er samd med Vedum). Det er noko aristokratisk over mykje av motstanden mot hyttebygging, iallfall den som kan parafraserast som: "Hytte er fint, viss det er ei gamal og enkel hytte, gjerne utan straum og vatn, som har vore i familien lenge". Altså: Bygd før vi fekk ordentlege reguleringsplanar og ordna sanitære forhold.

    Elles har eg altså så sterke personlege antipatiar mot hytteliv og estetiske motførestillingar mot både hyttefelt og moderne hytteluksus at det er litt vanskeleg å tenkja klart om saka.
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    3.345
    Torget vurderinger
    1
    Elles har eg altså så sterke personlege antipatiar mot hytteliv og estetiske motførestillingar mot både hyttefelt og moderne hytteluksus at det er litt vanskeleg å tenkja klart om saka.
    Endte opp med å booke seg en suite på hotell et par døgn for å få litt ferie
    Valgfrihet. Moralen er å la folk råde over egne penger og fritid*. Det hefter en råtten eim over sentralstyrt tvang (sosialisme).

    *Innenfor fornuftige rammer og reguleringsbestemmelser, selvsagt.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Når det er krav om innlagt vann og kloakk, så er det noenlunde fornuftig tanke bak at dette legges i hyttefelt - rett og slett pga inngrepene som må gjøres i naturen for å få det til.

    Imidlertidig, så synes jeg hyttefeltene rundt om medfører en betydelig forringelse av naturen, nettopp pga den voldsomme fortettingen, størrelsen på hyttene og mengden med infrastruktur som skal til. Jeg synes mye av poenget med en hytte blir borte, når en bor i et like trangt boligfelt som en bor i hjemme - gjerne med de samme naboene.

    Jeg synes det er greit at det er avstand nok mellom hyttene til at en kan gå på hyttehjørnet om morran og pisse, uten at en blir anmeldt for blotting.

    Johan-Kr
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    9.857
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Vedr. regjeringen og hytteutbygging. Oppsiktsvekkende hvor lite samkjørte de er, og enda mer oppsiktsvekkende at Støre
    tilsynelatende bare følger situasjonen nøye.

    Litt styringsdyktighet hadde ikke gjort noe, må i det minste klare å holde litt styr på eget mannskap.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Ble ikke noen innsidesak på den som startet det hele heller, gitt. I motsetning til de to andre sakene (Finnes/mannen til Huitfeldt) så var det i det minste her en reell sannsynelighet for faktisk innsidehandel mens det i de to andre tilfellene fremfor alt fremstår som fjas/tidsfordriv.

     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.553
    Antall liker
    3.676
    Sted
    Sunnmøre
    Angrep er visst det beste forsvar.
    Hm. Dette høyrest ut som hardcore forvaltningsjus. For alt eg veit kan det vera ho vinn fram med påstanden om at saka ikkje skal (kan) behandlast.

    PR-effekten vil vera nesten like skadeleg som om oppgåva vert annullert - den offentlege konklusjonen om at dette er plagiat over ein låg sko, kjem jo til å stå.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.246
    Antall liker
    3.804
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Hm. Dette høyrest ut som hardcore forvaltningsjus. For alt eg veit kan det vera ho vinn fram med påstanden om at saka ikkje skal (kan) behandlast.

    PR-effekten vil vera nesten like skadeleg som om oppgåva vert annullert - den offentlege konklusjonen om at dette er plagiat over ein låg sko, kjem jo til å stå.
    Hva kan da følgene av den offentlige konklusjonen bli?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.327
    Antall liker
    2.541
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Blir dette enda en sak som (for Støre) ender i forferdelse (?)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.575
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Angrep er visst det beste forsvar.
    Det er noe Trumpsk over den dama. Nekte blankt til tross for overveldende bevis og gå til motsøksmål for å få saken avvist uten realitetsbehandling.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.005
    Antall liker
    11.407
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Spørsmål: Advokaten som driver saken for Kjerkol, er den samme som prosederte for ingen pardon i rettssakene mot andre studenter,- er dette riktig??
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.234
    Antall liker
    7.888
    Sted
    Oslo
    Hvis Kjerkols oppgave ikke kan behandles, så må jo det også bli retningsgivende og prejudikat for andres oppgaver??
    All kred til Sandra Borch som trakk seg.
    Men er det sånn at en godkjent sensur ikke kan tas opp igjen, må jo hun få igjen sin master
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.575
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmål: Advokaten som driver saken for Kjerkol, er den samme som prosederte for pardon i rettssakene mot andre studenter,- er dette riktig??
    Nei, advokaten for Kjerkol er den samme som tidligere var ulovlig oppnevnt som leder for klagenemda, hvor hennes praksis var nådeløs utestengelse for andre studenter som ble anklaget for «selvplagiat» og lignende.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.553
    Antall liker
    3.676
    Sted
    Sunnmøre
    Spørsmål: Advokaten som driver saken for Kjerkol, er den samme som prosederte for pardon i rettssakene mot andre studenter,- er dette riktig??
    Slik eg forstår det hadde ho Roland Freisler og Lavrentij Berija som juridiske ideal. Neidå, men ho var til dei grader knallhard, også i ei sak som vart teke opp eitt år etter godkjent sensur (jf TV2). Men etter tre år er det vel … heilt annleis.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.974
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    At hun prøver seg på dette stuntet, betyr vel at hun har fått beskjed om at den vil bli underkjent. Så dette er halmstrået.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.575
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Slik eg forstår det hadde ho Roland Freisler og Lavrentij Berija som juridiske ideal. Neidå, men ho var til dei grader knallhard, også i ei sak som vart teke opp eitt år etter godkjent sensur (jf TV2). Men etter tre år er det vel … heilt annleis.
    Om man får 7750 kr timen for å hevde det er det nok helt annerledes, ja. Kan ikke sammenlignes på noen måte.
    Marianne Klausen er i dag ansatt som partner i advokatfirmaet Føyen. Deres timepris ligger ifølge hjemmesiden på mellom 2 875 kroner og 7 750 kroner per time.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Blir gøy neste gang Kjerkhol lirer av seg innøvde talking points i slle fall. Neste kapittel i soga tipper jeg blir at Kjerkhol fikk "very special price for you my friend" på de juridiske tjenestene. Hva Kjerkhol tror hun skal oppnå er også litt vanskelig å se - det er jo knapt noen andre i verden enn hun selv som bryr seg om hvor vidt hun som godt voksen har tatt mastergrad i et tullefag fra et tulleuniversitet eller ikke. Det vil uansett aldri lykkes å få opinionen over til å mene noe annet enn at hun har tusket og det hjelper i den sammenheng ikke særlig mye om det hele blir avsluttet på formalia behjulpet av en advokat som normalt fakturerer nesten 8000 kroner i timen for sine tjenester.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.575
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Opinionen blir nok ikke synlig mer imponert etter hvert som nevnte advokats saker fra hennes egen tid som ulovlig oppnevnt leder i klagenemnda i tur og orden omgjøres på grunn av ugyldig saksbehandling. Oppnevnt av Borten Moe, om jeg teller riktig.

    Klausen vedtok utestengelse av 286 studenter i sin tid som ulovlig oppnevnt leder, frikjente 28.

    Men, som sagt, Kjerkols sak er selvsagt heeeeelt annerledes og kan slett ikke sammenlignes med noen av de 286.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Formaliet som søkes utnyttet er vel at oppgaven allerede har vært utsatt for plagiatkontroll og at universitetet dermed ikke kan plutselig ombestemme seg og se på den på nytt eller noe slikt. Taktikken er altså å tydeligvis å sørge for at det ikke gjøres noen (ny) vurdering av om hun har plagiert eller ikke siden den allerede er gjort og funnet ok for tre år siden.

    Skal ikke mene noe om jussen i dette siden jeg ikke kan noesomehelst om det, men det ser ikke spesielt pent ut i alle fall.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.623
    Antall liker
    35.575
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det hjalp tydeligvis ikke så mye for studenten som fikk opphevet graden sin av Klausens klagenemnd etter ett år, men etter tre år er det selvfølgelig en rettssikkerhetsskandale om universitetet så mye som leser den på nytt. Kan ikke sammenlignes, noe helt annet.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Kan umulig være mye igjen i den flasken med Jägermesiter Støre hadde i bakgrunnen på det bildet fra kjøkkenet hjemme. Det er litt av en gjeng han har å stri med.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.633
    Antall liker
    938
    Hva er det visse advokater tilfører samfunnet som er verd opp til 8000,- kr timen.? Og hvem er villig til å betale for slikt.?
    Et stykke over min fatte-evne og et snev av frekkhet kan jeg ane bakom der.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Hva er det visse advokater tilfører samfunnet som er verd opp til 8000,- kr timen.? Og hvem er villig til å betale for slikt.?
    Et stykke over min fatte-evne og et snev av frekkhet kan jeg ane bakom der.
    Forretningsadvokater brukes jo av ymse firmaer som man nesten må anta kjøper sine tjenester med en viss sammenheng mellom hva man betaler og hva man får, ofte står det veldig mye pæng på spill. Ellers er det delvis et politsk vedtatt monopol på å yte juridiske tjenester slik at konkurransen er litt såder fra aktører utenfor det gode selskap.

    Det er til dels betydelig dyrere i utlandet om det er noen trøst. De langt fleste advokater/jurister tjener heller ikke allverdens men jobber som saksbehandler i det offentlige og lignende.

    Det har blitt argumentert for at jurister er eneste gruppe høyere utdannede som har negativ produktivtet for samfunnet som helhet, jobben deres er langt på vei å formalisere, juridifisere og innføre friksjon i prosesser og ta seg godt betalt for å stå sentralt i pengestrømmen. Det er jo bare å se på hvor komplisert det har blitt å gjennomføre f.eks en offentlig anskaffelse de siste tiårene - transaksjonskostnadene har blitt enorme.

    Innenfor makro så vil man vel, i et samfunn, ha høyere verdiskapning jo flere saksbehandlere osv som arbeider med saksbehandling men det er krevende å se at en slik måte å tenke på har veldig stor rot i virkeligheten.
     
    Sist redigert:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.633
    Antall liker
    938
    Ja, det er ikke alle alle advokater i denne øverste ligaen, jeg kjente bare en men han døde tidlig. Det gikk temmelig fort å skaffe villa i Holmenkollen, 2 Porcher, og 2 hytter i Hemsedal. Før han fylte 40 år. Hvilken stor nytte han gjorde for landet er nok mer diffust.
    Ei dame (barnelege) jeg kjente var gift med en slik og han sa til henne en gang at for den månedslønna di, ville jeg ikke tatt telefonen engang( litt overdrevet men ikke så mye tror jeg). Høytlønte advokater og eiendomsmeglere har jeg problemer med å sette pris på, men sikkert ok folk der også.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.234
    Antall liker
    7.888
    Sted
    Oslo
    Ja, det er ikke alle alle advokater i denne øverste ligaen, jeg kjente bare en men han døde tidlig. Det gikk temmelig fort å skaffe villa i Holmenkollen, 2 Porcher, og 2 hytter i Hemsedal. Før han fylte 40 år. Hvilken stor nytte han gjorde for landet er nok mer diffust.
    Ei dame (barnelege) jeg kjente var gift med en slik og han sa til henne en gang at for den månedslønna di, ville jeg ikke tatt telefonen engang( litt overdrevet men ikke så mye tror jeg). Høytlønte advokater og eiendomsmeglere har jeg problemer med å sette pris på, men sikkert ok folk der også.
    Fettern en hyggelig fyr, var på DNs advokatliste med 16 mill i inntekt i 2022.
    Med tanke på hvilken "fantastisk" jobb statsministeren gjør, er det kanskje ikke urimelig at han har nesten 10gangern?
    Men det er jo et sjukdoms tegn at noen er så til de grader løsrevet fra hva "vanlige" folk tjener
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Med tanke på hvilken "fantastisk" jobb statsministeren gjør, er det kanskje ikke urimelig at han har nesten 10gangern?
    Men det er jo et sjukdoms tegn at noen er så til de grader løsrevet fra hva "vanlige" folk tjener
    Det er strengt tatt mer fascinerende at knapt noen henger seg opp i hva idrettsutøvere tjener eller om de skatteflykter (og de har det vært mange av, gjerne fordekt som «treningsmuligheter»)
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.633
    Antall liker
    938
    ^Jeg har også registrert det. Idrettsstjerner og de som arbeider i oljå, er ikke utsatt for mistenkeliggjøring og misunnelse. (Å ja, i olje ja, der tjener de godt.)
    Ikke fiskere heller, unge gutter som tjener 1,2 mill. på 6 måneders jobb og 6 mnd. fri.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.553
    Antall liker
    3.676
    Sted
    Sunnmøre
    Hva er det visse advokater tilfører samfunnet som er verd opp til 8000,- kr timen.? Og hvem er villig til å betale for slikt.?
    Anar ikkje (og ikkje veit eg kva Klausen tek, heller, innanfor det spennet kontoret hennar oppgav). Men sidan staten sine satsar ligg på om lag 1/6 av 8000 er det kanskje sirkus kva generelle advokattenester kostar?

    Eg vil tru at det, om ein har bruk for spesialisert kompetanse innanfor eit snevert felt, ikkje er heilt urimeleg å betala ein del gonger meir. Klausen har unekteleg spesialkompetanse på fuskesaker.

    Av ein eller annan grunn ser det ut som om dette er ei ekstremt viktig sak for Kjerkol, det å formelt ha ein mastergrad, sjølv om ingen lenger kan ta akkurat hennar grad alvorleg på nokon måte. Dersom det ikkje var det, kunne ho valt ei langt lettare utveg då saka sprekte (type: lagt seg flat og bede Nord om å få annulert oppgåva/graden eller noko). Då er det kanskje ikkje heilt galskap å betala for nokre timar frå ein advokat som kjenner dei svake punkta i forvaltninga betre enn dei fleste advokatar.

    Timeløna er til Klausen er nok uansett langt frå 8000.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Ei dame (barnelege) jeg kjente var gift med en slik og han sa til henne en gang at for den månedslønna di, ville jeg ikke tatt telefonen engang( litt overdrevet men ikke så mye tror jeg). Høytlønte advokater og eiendomsmeglere har jeg problemer med å sette pris på, men sikkert ok folk der også.
    På generelt grunnlag har nok de færreste noe begrep om hvilke - i snitt - ofre folk som tjener et tårn av penger gjør. Avhengig av hvem man er og hvor man jobber så medfører det stort sett en eller flere av å være en offentlig person mot sin vilje, aldri kunne legge fra seg jobben og ta ordentlig fri, jobbe jævlig mye, ha en konstant forventning om å levere ett eller annet hengende over seg og så videre. Ganske cushy jobber som betaler veldig bra og hvor man jobber ca 8-16 finnes det ikke veldig mange av.

    Dersom man på privaten er opptatt av å tjene veldig mye penger så bør man fortrinnsvis studere noe og/eller komme seg inn i miljøer hvor det faktisk er en mulighet for denslags. Det er ingen garanti for suksess, men jeg synes det er smått fascinerende å se folk som har en trygg jobb i offentlig sektor okke og oie seg over lønnen til folk med "like lang utdannelse" (kanskje tidenes tåpeligste parole fra sykepleierforbundet) uten å selv være villige til å ta ubehaget og risikoen som medfølger. Om man kun fokuserer på de som har, i montær forstand, hatt suksess innenfor noe annet så er man på ville veier - det er veldig mange, faktisk de langt fleste, som ikke har det.

    Dersom man mener at man selv er guds gave til arbeidslivet og fortjener et fjell av penger for sine unike egenskaper så må man som et absolutt minimum være villig til å forlate en eller annen form for trygghet og ta risiko på privaten. Kanskje går det bra, kanskje ikke.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Av ein eller annan grunn ser det ut som om dette er ei ekstremt viktig sak for Kjerkol, det å formelt ha ein mastergrad,
    Det oser jo mindreverdighetskomplekser av det hele, at om hun ikke har en mastergrad - med fare for å gjenta meg selv i et tullefag fra et tulleuniversitet - så er hun liksom ikke i det gode selskap. I den virkelige verden er det jo absolutt ingen som bryr seg som noen midt i 40-årene har en mastergrad eller ikke, men for Kjerkhol er dette åpenbart et sted rundt eksistensielt selv om alle skjønner at de har sparket inn vidåpne dører og ikke tenkt noe som minner om en interessant tanke. Jeg er for øvrig ikke spesielt stolt av min egen masteroppgave, men til mitt forsvar var jeg tidlig i 20-årene og ikke midt i 40-årene.

    Etter å ha forsket i et halvt år har Kjerkol og hennes medforfatter funnet ut at om man arbeider på en annen måte så må man lede på en annen måte og at det, ved hjelp av teknologi, er mulig å ha en interaksjon med noen uten å være fysisk til stede på et gitt tidspunkt. Enhver som ikke har gravd seg ned i svulstig språk og fagterminologi for å gi sensor mild ereksjon skjønner forhåpentligvis hvor grunt og intetsigende dette faktisk er. Som en eller annen kommenterte, det verste er ikke at de har klippet og limt, men hva de faktisk har klippet og limt. Jeg har vanskelig for å se hvordan folk som driver med dette på heltid klarer å ta seg selv seriøst. Det fremstår som statlig sponset gjensidig onani der man tilfredsstiller hverandre, men ingen andre.

    En av oppgavens store åndelige førere, professor Tjora ved NTNU (for øvrig en av mine forelesere, en artig en som sådan) skrev sammen med noen en artikkel om mobilbruk i offentlig rom. De teoretiserte og skrev mye, men de ble overrasket over en ny kategori mobilbruk de ikke hadde tenkt på - nemlig at folk brukte mobilen for å vise ting til hverandre, det være seg videoer, bilder eller hva det nå er. Om man hadde vært medlem i det virkelige verden eller spurt en hvilkensomhelst person som var under ca 100 år gammel så kunne man funnet ut det samme, men tre(!) forfattere klarte å skrive 14 sider om dette og endatil få det publisert. Som om ikke enhver idiot uten 100 vekttall vet hvordan folk bruker mobilen sin i det daglige.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.633
    Antall liker
    938
    På generelt grunnlag har nok de færreste noe begrep om hvilke - i snitt - ofre folk som tjener et tårn av penger gjør. Avhengig av hvem man er og hvor man jobber så medfører det stort sett en eller flere av å være en offentlig person mot sin vilje, aldri kunne legge fra seg jobben og ta ordentlig fri, jobbe jævlig mye, ha en konstant forventning om å levere ett eller annet hengende over seg og så videre. Ganske cushy jobber som betaler veldig bra og hvor man jobber ca 8-16 finnes det ikke veldig mange av.

    Dersom man på privaten er opptatt av å tjene veldig mye penger så bør man fortrinnsvis studere noe og/eller komme seg inn i miljøer hvor det faktisk er en mulighet for denslags. Det er ingen garanti for suksess, men jeg synes det er smått fascinerende å se folk som har en trygg jobb i offentlig sektor okke og oie seg over lønnen til folk med "like lang utdannelse" (kanskje tidenes tåpeligste parole fra sykepleierforbundet) uten å selv være villige til å ta ubehaget og risikoen som medfølger. Om man kun fokuserer på de som har, i montær forstand, hatt suksess innenfor noe annet så er man på ville veier - det er veldig mange, faktisk de langt fleste, som ikke har det.

    Dersom man mener at man selv er guds gave til arbeidslivet og fortjener et fjell av penger for sine unike egenskaper så må man som et absolutt minimum være villig til å forlate en eller annen form for trygghet og ta risiko på privaten. Kanskje går det bra, kanskje ikke.
    Jeg skjønner hva du beskriver men kjøper ikke dramatikken i det å ofre alt for penger. For noen er det kanskje litt slik men for mange er det neppe det. Livet går bra med høy inntjening også uten stor risiko. Og har man tjent et lass med penger i 3-4 år så har man jo gjort det, selv om det skulle skjære seg etterhvert.
    Snakket med en mange milliardær jeg kjenner og han har aldri jobbet mye, ikke nå heller og har aldri følt noe stress med risiko.
    Jeg sa "du jobber vel dag og natt med dine verdier," nei, aldri gjort. Sover godt og går tur i fjellet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    13.296
    Jeg skjønner hva du beskriver men kjøper ikke dramatikken i det å ofre alt for penger. For noen er det kanskje litt slik men for mange er det neppe det. Livet går bra med høy inntjening også uten stor risiko. Og har man tjent et lass med penger i 3-4 år så har man jo gjort det, selv om det skulle skjære seg etterhvert.
    Snakket med en mange milliardær jeg kjenner og han har aldri jobbet mye, ikke nå heller og har aldri følt noe stress med risiko.
    Jeg sa "du jobber vel dag og natt med dine verdier," nei, aldri gjort. Sover godt og går tur i fjellet.
    Hvor vanlig tror du det er?

    Om man på en eler annen måte har fått tak i en milliard kan man tjene 50-90 millioner i året ved å ligge på sofaen. Det burde dekke det meste man trenger om man er fornøyd med «evig nok»
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn