Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje Pink er en solbrent talibaner :)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    En av de store forskjellene på denne sake og Søviknessaken er at ledelsen i FrP løy så det rant av dem i ettertid. Tårene til Siv Jensen satte standard for krokoilletårer.
    En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand. Han var "big shot" i FrP, selve prototypen på at partiet var i ferd med å lykkes. Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.

Du har rett i at FRP ledelsen behandlet denne saken dårlig, men den største forskskjellen i denne saken er at den ene jenta sa i fra og den andre ikke.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
    Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.
    Nei, jeg ser saken fra pikens side og Kalkunens side. Piken var stupfull og Søviknes sprengkåt.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Vi lever i et land der kvinner har lov til å velge sine sexpartnere og forhold fra de er 16 år gamle. Deres valg er deres eget ansvar, selv om dette ser ut til å være problematisk for mange.

Vi bor da i Norge og ikke Saudi Arabia.
    Joda, den holder seg fint innenfor loven den kommentaren der. Hadde det hele vært så enkelt så hadde det ikke vært noe å diskutere i det hele tatt. Det som derimot er vanskelig er at det viser seg at det fyker rundt en del maktmennesker i det politiske miljø med et gummistrikk der den moralske ryggraden skal sitte.

Jeg håper at RI blir satt så ettertrykkelig på plass slik at enhver ny politisk inntreden blir effektivt blokkert. Det er en fordel at man slipper å tenke på at det er slike mennesker som skal fatte beslutninger på fellesskapets vegne. Det holder at Søviknes får holde på og det er til å bli kvalm av. Kan ikke se at vi er tjent med at det er slike holdninger som skal ha mulighet for å påvirke den politiske hverdagen.

Det at denne saken dukker opp nå, rett fremfor et nominasjonsmøte, håper jeg på deres vegne ikke er for å kvitte seg med en politisk motstander. Står det så dårlig stilt med tankegodset at de ikke skjønte at dette kom til å bli avslørt, så har jaggu meg AP et stort problem med rekruteringen.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand.
    Seriøst? Trekker du paralleller mellom voldtekt og one-night stands? Vi bor visst ikke så langt unna Saudi Arabia allikevel.
    Nei, jeg ser saken fra pikens side og Kalkunens side. Piken var stupfull og Søviknes sprengkåt.
    Skjønner.

Det er helt ok for en rikspolitiker å knulle tenåringsjenter så lenge det skjer regelmessig.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Regelmessig sex gjennom flere år med samme unge kvinne stiller ikke i samme gate som engangstilfelle med bulldozer-sex med en stupfull ung kvinne. Hvis man mener at voksne menn ikke skal ha sex med tenåringsjenter så må man heve den seksuelle lavalder, eller så må man innføre en lov som sier at menn ikke har lov til å ha sex med kvinner som er mer enn 20 år yngre enn dem. Eller skal rikspolitikere forskjellsbehandles?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Regelmessig sex gjennom flere år med samme unge kvinne stiller ikke i samme gate som engangstilfelle med bulldozer-sex med en stupfull ung kvinne. Hvis man mener at voksne menn ikke skal ha sex med tenåringsjenter så må man heve den seksuelle lavalder, eller så må man innføre en lov som sier at menn ikke har lov til å ha sex med kvinner som er mer enn 20 år yngre enn dem. Eller skal rikspolitikere forskjellsbehandles?
    1) Nå var jo ikke Søviknes 20 år eldre enn den jenta.
    2) Vet du mer enn meg om RI og den andre jenta? Kan du være sikker på at de var klink edru ved 1. gangs sex? Eller 2,3 og 4. gang, for den saks skyld?

Jeg gir forsåvidt blaffen i promillen når alt kommer til alt, men jeg blir kraftig provosert av ditt forsøk på å vinne moralsk overhøyde her. Det kler deg dårlig.

Hvilken politisk farge det er på politikeren som springer etter k*ken sin så snart han ser en ungjente varierer fra gang til gang, men jeg er bombesikker på at det skjer i absolutt alle partier.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Siste setningen din er jeg helt enig i.
    Likevel vil jeg påstå et det er mer forkastelig å høvle over en full, ung kvinne som du forhåpentligvis ikke vil treffe senere og det å innlede et forhold til en ung kvinne. Ingebriktsen hadde et forhold gående i 3-4 år, mens for Søviknes var det Bang-bang, goodbye ma`am.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Likevel vil jeg påstå et det er mer forkastelig å høvle over en full, ung kvinne som du forhåpentligvis ikke vil treffe senere og det å innlede et forhold til en ung kvinne. Ingebriktsen hadde et forhold gående i 3-4 år, mens for Søviknes var det Bang-bang, goodbye ma`am.
    '
    Får sitere meg selv, da:

Vet du mer enn meg om RI og den andre jenta? Kan du være sikker på at de var klink edru ved 1. gangs sex? Eller 2,3 og 4. gang, for den saks skyld?
    mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    En av de store forskjellene på denne sake og Søviknessaken er at ledelsen i FrP løy så det rant av dem i ettertid. Tårene til Siv Jensen satte standard for krokoilletårer.
    En annen sak er at Søviknes nærmest voldtok piken, det var for ham kun en one night stand. Han var "big shot" i FrP, selve prototypen på at partiet var i ferd med å lykkes. Ingebrigtsen har ikke vært kjent utenfor fylket før nå.

Du har rett i at FRP ledelsen behandlet denne saken dårlig, men den største forskskjellen i denne saken er at den ene jenta sa i fra og den andre ikke.
    Rettelse; den første piken sa ifra umiddelbart etter hendelsen under seminaret. Den andre varslet om det forlengst avsluttede forholdet når det passet best (trodde hun) for henne.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    '
    Får sitere meg selv, da:

Vet du mer enn meg om RI og den andre jenta? Kan du være sikker på at de var klink edru ved 1. gangs sex? Eller 2,3 og 4. gang, for den saks skyld?
    mvh
    Vet ingenting om noen av dem, men jeg tror da ikke at kvinnen var kontinuerlig full i de årene.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    '
    Får sitere meg selv, da:

mvh
    Vet ingenting om noen av dem, men jeg tror da ikke at kvinnen var kontinuerlig full i de årene.
    Vel, da gjenstår bare spørsmålet om det er helt ok å høvle over en tenåringsjente i fylla bare du innleder et forhold med henne etterpå.

mvh

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.358
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken politisk farge det er på politikeren som springer etter k*ken sin så snart han ser en ungjente varierer fra gang til gang, men jeg er bombesikker på at det skjer i absolutt alle partier.
    Det der er en overhengende "moral hazard" i alle partier, ja. Det oppstår lett en særdeles uheldig kombinasjon av faktorer, inkludert unge jenter som svermer rundt litt eldre ledere, grabukker som legger igjen gifteringen hjemme, helgeopphold på konferansehoteller med lett tilgang på alkohol, og så videre. Risikoen, hvis man velger å se det slik, er såpass overhengende at alle politiske organisasjoner bør ha klare retningslinjer for hvor grensene går. Det overrasket meg å høre på radio tidligere i dag at AP har de dårligste retningslinjene av alle partiene, unntatt Venstre som ikke har noen i det hele tatt. AP er vanligvis ganske oppegående i organisasjonsarbeid, og er lynraske med å kreve høg moral av andre, men her kan det se ut til at indre liv og ytre lære ikke er helt overens.

S

Slubbert

Gjest
    Jeg synes det er litt trist at moralisme skal ødelegge folks politiske karrierer, enten det er snakk om en one-nighter i fylla eller et "ukonvensjonelt forhold". Det snakkes mye om "amerikanske tilstander", dette er vitterligen et godt eksempel. Clinton og Petraeus sine utskeielser er kjente over hele verden, Søviknes og Ingebriktsen sine over hele Norge, og konsekvensene for alle har vært store selv om intet ulovlig har skjedd. Det er noe smålig og nedrig i det med å skulle velte konkurrenters karrierer over ting som ikke er ulovlig, og som hører privatlivet og ikke offentligheten til. Sladrekjerringmentalitet.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Jeg registrerer at du aksepterer at voksne menn benytter fulle tenåringer til one-nights.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Jeg synes det er litt trist at moralisme skal ødelegge folks politiske karrierer, enten det er snakk om en one-nighter i fylla eller et "ukonvensjonelt forhold".
    Nei, det som er virkelig trist er at "grabukkene" ikke ser hvor galt dette er. Selv om en jente på 17 år kaster seg etter en 37 år gammel mann skal han vett nok til å si at dette ikke er noe han vil være med på. Dette har ikke noe med at moralisme ødelegger folks politiske karriere, det har mere med at de samme mangler den moral som du her etterlyser hos folk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette er en trist umyndiggjøring av jenter som er gammel nok til å ha et seksualliv og innlede et forhold. Hva forventer man da? Lapp med hjemmefra, anstand av en fetter i neste rom?

Det er ikke slik i Norge at kvinner eies av andre familiemedlemmer, presten eller staten. Så de er selv ansvarlig for hvem de hopper til køys med eller hvems elskerinne de blir. Deres motiver får bli deres sak.

Hvis man ønsker en høyere lavalder eller et forbud mot en viss aldersforskjell så synes jeg man bør flagge dette. Det er en ærlig sak å være stokk konservativ.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorvidt fulla har betydning eller ikke avhenger av hvor beruset piken er. Hvis hun er så beruset at det er sannsynlig at hun ikke kan tilkjennegi sin motstand mot handlingen faller det inn under definisjonen av seksuelt overgrep. Jeg kan ikke huske om piken i Søviknes-saken var så beruset, men har vel tidligere ment at jeg opplever motstanden mot Søviknes som litt overdrevet. Han viste dårlig dømmekraft, og det var opp til partiet å avgjøre om de ønsket en som har utvist denslags dårlig dømmekraft i en maktposisjon. Søviknes selv synes jeg fikk mer pes enn han fortjente i utgangspunktet, i alle fall hvis vi går ut fra at sexen var frivillig, og piken ikke var for full til å foreta en avgjørelse. I den saken var det partiets reaksjon som var langt under pari.

Hadde denne tråden hatt tittelen Skandaler i AP hadde saken som nå er i media vært on topic, men egentlig ikke nå. For dette er hverken en genistrek eller det motsatte av de rødgrønne, den er et eksempel på at et parti reagerer slik det skal gjøre. Enkeltpersonenes engasjement og handlinger får stå for deres regning. I utgangspunktet ønsker jeg ikke henge meg for mye opp i hverken dagens hovedperson eller Søviknes, men skal partiene blandes inn så er det ingen tvil om at det er AP som kommer best ut av sammenligningen. Årsaken til at Frp har det beste vernet mot overgrep i dag skyldes jo nettopp at de har blitt konfrontert med problematikken på en måte som har banet vei for deres regelverk. Arbeiderpartiet er i den prosessen Frp har vært i tidligere først nå.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Dette er en trist umyndiggjøring av jenter som er gammel nok til å ha et seksualliv og innlede et forhold. Hva forventer man da? Lapp med hjemmefra, anstand av en fetter i neste rom?

Det er ikke slik i Norge at kvinner eies av andre familiemedlemmer, presten eller staten. Så de er selv ansvarlig for hvem de hopper til køys med eller hvems elskerinne de blir. Deres motiver får bli deres sak.

Hvis man ønsker en høyere lavalder eller et forbud mot en viss aldersforskjell så synes jeg man bør flagge dette. Det er en ærlig sak å være stokk konservativ.
    Du har naturligvis rett i dette, men det er ikke relevant for saken det gjelder.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Tommelfingerregelen for aldersforskjell = (Egen alder / 2)+7

Ergo er 25,5 år den minste alder en 37åring kan besudle uten å bli uglesett. :rolleyes:

Tillater meg også å skyte inn at forholdet varte i 2 år og mange i Auf\Ap kjente til saken da uten at det var til bry, og eneste grunn til å blåse opp dette nå er pga maktspill, samboeren til Kristiansens hovedrival var jo budbringer av dette budskapet....
    Jenta ble til slutt brukt av begge parter og kommer tapende ut av denne saken, men hvis hun er heldig vil kanskje AP kompansere henne med en godt betalt stilling bortgjemt i et departement....

Dog er hennes politikk- og mote-blogg en saga blott....

http://20juli2012.blogspot.no/2012/12/kristina-torbergsen.html#!/2012/12/kristina-torbergsen.html

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hvorvidt fulla har betydning eller ikke avhenger av hvor beruset piken er. Hvis hun er så beruset at det er sannsynlig at hun ikke kan tilkjennegi sin motstand mot handlingen faller det inn under definisjonen av seksuelt overgrep. Jeg kan ikke huske om piken i Søviknes-saken var så beruset, men har vel tidligere ment at jeg opplever motstanden mot Søviknes som litt overdrevet. Han viste dårlig dømmekraft, og det var opp til partiet å avgjøre om de ønsket en som har utvist denslags dårlig dømmekraft i en maktposisjon. Søviknes selv synes jeg fikk mer pes enn han fortjente i utgangspunktet, i alle fall hvis vi går ut fra at sexen var frivillig, og piken ikke var for full til å foreta en avgjørelse. I den saken var det partiets reaksjon som var langt under pari.

Hadde denne tråden hatt tittelen Skandaler i AP hadde saken som nå er i media vært on topic, men egentlig ikke nå. For dette er hverken en genistrek eller det motsatte av de rødgrønne, den er et eksempel på at et parti reagerer slik det skal gjøre. Enkeltpersonenes engasjement og handlinger får stå for deres regning. I utgangspunktet ønsker jeg ikke henge meg for mye opp i hverken dagens hovedperson eller Søviknes, men skal partiene blandes inn så er det ingen tvil om at det er AP som kommer best ut av sammenligningen. Årsaken til at Frp har det beste vernet mot overgrep i dag skyldes jo nettopp at de har blitt konfrontert med problematikken på en måte som har banet vei for deres regelverk. Arbeiderpartiet er i den prosessen Frp har vært i tidligere først nå.
    Mye av det du sier er riktig, men i skandale posten til FRP har det vært fokus på enkelt personer og ikke selve partiet i mesteparten av sakene.
    Leser også at enkelte har tatt det opp og blitt nærmest latterligjort, så når det gjelder AP er det ikke lenger partiet men enkelt personer, da er vi inne på dobbelmoralen igjen.

Og har AP behandlet slike saker bra?

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/12/04/jente-hevder-ingebrigtsen-bruker-partiet-som-sjekkeplass

I artikkelen sier en annen jente som også har følt seg presset av Ingebrigsten

– Tidligere har jeg observert at når unge kvinner i partiet sier ifra om uønsket seksuell oppmerksomhet, er det en måte å ta livet av sin egen karriere på, sier hun

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.106
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg registrerer at du aksepterer at voksne menn benytter fulle tenåringer til one-nights.
    ...Litt morsom denne her, da. Sakset fra TV2 nyhetene:

– Sendte tekstmeldinger jevnlig

Til Nordlys forteller kvinnen at hun gikk i andre klasse på videregående da hun første gang ble invitert på middag til Ingebrigtsen.
    – Jeg dro dit i den tro at jeg var invitert på en hyggelig middag med diskusjoner om politikk. I stedet ble det mye alkohol, før vi endte med å ha seksuell omgang. Jeg hadde drukket mye alkohol, og skjønte ikke hva jeg hadde vært med på, forteller kvinnen til avisen.
    Hun forteller at etter denne middagen begynte Ingebrigtsen jevnlig å sende henne tekstmeldinger med seksuelt innhold.
    I årene 2004 og 2005 hadde de jevnlig seksuell omgang.
    mvh

S

Slubbert

Gjest
    Og jeg registrerer at du tror at det utelukkende er menn som blir kåte og vil ha one-nights. Så da har jeg vel omtrent samme grunnlag for å tro at du er en talibaner grunnet det steinalderske kvinnesynet, som du har grunnlag for å mene at jeg driver med det du antyder. Fair enough.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vil tro at saken foregikk omtrent slik:

1. Den kvinnelige hovedperson som var juniorpolitiker pulte seg til posisjon, makt og inflytelse ved å forføre en senior innflytelsesrik politiker i lokallaget, Roger Ingebrigtsen, og innledet et mangeårig forhold til ham. 17-åringer er igrunn ganske kåte i dagens oversexualiserte samfunn, og de vet å profittere på hva de har.

2. Hun og noen av hennes venner Martin Henriksen og hans samboer Tonje Brenna kom litt i skvis og krangel om nominasjonsplassene i Tromsø hvem som skulle komme først og fremst av Henriksen og Ingebrigtsen, åpen konflikt.

3. Den kvinnelige juniorpolitiker som er blitt 25 år og kommet til 4. plass på listen og til og med blitt fylkesvaraordfører som følge av å ha pult seg til toppen av politikken, måtte ‘lette sitt hjerte’ til Tonje Brenna, som jobber på Statsministerens kontor, i forbindelse med nominasjonsmøtet at hun plutselig så på det mangeårige forholdet for 8-9 år siden som en voldtekt.

4. Den mer rutinerte politiker Tonje Brenna ser mulighetene til å få avansert sin samboer på nominasjonslisten, så hun nevner de ‘intime betroelser’, av noe som alle hadde visst i alle år, på Statsministerens Kontor. Forholdet var jo ingen nyhet i det hele tatt.

5. ‘Noen’ på Statsministerens Kontor ser muligheten til å nøytralisere en politiker som Ingebrigtsen som har gått aktivt ut og vil ta tilbake fiskekvotene til Røkke. Røkke har mektige venner i AP ledelsen, 6 milliard i gavepakke fra dem beviser det, og ‘noen’ anbefaler Tonje Brenna å ta saken videre, og privatlivets ‘småpuling’ eksploderer i media (?). Hvorfor skal vi plages med detaljene om dette, om der ikke er en agenda om å ta ut Ingebrigtsen?

6. Statsminister Jens Stoltenberg ‘ser svært alvorlig på denne alvorlige saken’ og er veldig fornøyd med at Roger Ingebrigtsen har trukket seg fra alle verv og posisjoner. Men hvorfor skulle Roger Ingebrigtsen trekke seg fra noe som helst? Han har jo ikke gjort noe ulovlig, og nominasjonsmøtet må jo få lov å bestemme om han fremdeles har tillit eller ei…. hvis ikke er dette urent trav.

7. Ingen så høyt på strå i AP-politikken vil noen sinne komme med forslag igjen om at Røkkes fiskekonsesjoner trekkes tilbake, på grunn av at han ikke lenger oppfyller betingelsene i konsesjonene, nemlig å levere fisken i Nord-Norge. Noen av Røkkes mektige venner i partiledelsen i Oslo er førnøyd med at Ingebrigtsen ble tatt ut, og at ingen vil true det gjensidig berikende samarbeidet og vennskapet de har med Røkke. Som i Tønne-saken venter payback, men han var nok for hederlig til å ta ‘samarbeidet’ så langt, så snart politiker karrieren er over.. (jeg vet det; konspirasjonsteori, – men jeg nevner ikke navn).

Jeg vil mene at Roger Ingebrigtsens fornuftige forslag om at staten tar tilbake fiskekvotene, våre felles ressurser, aldri vil få grobunn eller bli fremlagt igjen etter hans politiske død, og det alene vil kanskje bevise denne artikkelens imaginære komspirasjonsteori?

Jeg la inn dette for å glede dere, ikke jeg som har skrevet dette.

Men uansett så har Roger Ingebrigsten utnyttet sin posisjon, han skulle ikke ha hatt et forhold til denne jenta pga sitt verv i AP, det er derfor paragraf 193 blir nevnt i denne saken.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Du mener slikt som Ingbrigsten gjorde med denne jenta i 2009.

Troms Ap ber kvinne anmelde Ingebrigtsen i ny sex-sak - VG Nett om Ingebrigtsen-saken

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Før neste uke renner ut i sanden, er det nok ei til som kommer til å stå frem. Hvis det de konturene som avtegnes av RI er riktige, så stopper ikke dette med to jenter.

Hvis konturene derimot er karikaturer, så er vi ved veis ende i saken.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kan jo hende det baller på seg. Han hadde et par merkelige uttalelser i forrige uke der han forventet flere og alvorligere anklager, og når de nå begynner å tikke inn har han forlatt landet. Ikke at det forandrer denne saken, men det setter ham i et litt lite heldig lys.

Men det er stor forskjell på å være en usympatisk skjørtejeger og en kriminell.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Dette handler ikke om at han hadde sex med flere unge jenter, dette handler om han brukte sin posisjon for å få det.
    For å ha sex må man nødvendigvis være i en posisjon...
    Heldigvis var han ikke 69, men du skjønte hva jeg mente.

Hvis han brukte sin stilling i partiet for å sette press på disse jentene har han brutt loven, så er spørsmålet om han har gjort det.
    Foreløpig har 2 jenter sagt at han har gjort det.

Og til svar til Voff, ja alder har egentlig ingenting å si i denne saken, det er hans maktpsoisjon i partiet som gjør at han kan ha brutt loven.
    Men jeg skal ikke nekte for at alderen har vel litt å si for all den dekningen denne saken har fått.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kanskje unge kvinner i Norge bør utstyret med et statuskort som de kan fremvise og som kan avgjøre om de har lov til å ha sex med er person, eller om de ikke har oppnådd tilstrekkelig status i samfunnet til å skulle tillates dette. Sex med slike kvinner kan bli sett på som sex med prostituerte, ikke straffbart for "offeret" men bøter eller fengsel for "overgriperen".

Kortet kan gi bonuspoeng for alder, verv, saldo, inntekt, medlemskap og en faktor X bestående av egnethet (som bestemmes av familiens mannlige overhode, presten eller lensmannen.)

Eller kanskje alle bør utstyres med et slikt. Da kan det føres et sentralt register slik at det ikke skal herske tvil om man tillates omgang med hverandre etter Den Norske Lov.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvis dette hadde handlet om status i samfunnet kunne det sikkert vært en idè...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn