I går rullet prototypen min de første 6 platene med støv og skitt. Har oppdaget flere ting som skal justeres og endres med det første, men det virker dette her. Det går rundt.
Er litt tidlig å si noe bastant om effekten, men siste Hedvig-plata, Black Stabat Mater, som hadde tydelig knitring på slutten av Approaching(stille parti) ble utvilsomt bedre. Plata hadde denne støyen/knitringa fra jeg dro av plasten. Fortsatt litt støy, men MYE mindre nå. Ultralydsvasking graver nok dypere enn en Spin-Clean
Ingen tvil om at nye plater skal i vaskeren heretter. Synes forresten at mange nye utgivelser er befengt med dette problemet, som vel skyldes skitt og lort etter pressingen. Slumes det i produksjonen rundt omkring på disse nyåpnede presseriene? Et hederlig unntak er Motorpsycho - Here Be Monsters Vol. 2. Stille som i graven.
Har noen spørsmål, men først, slik gjorde jeg det:
* Blandet batterivann og blå isopropanol i et forhold på ca 5:1
* En liten skvett Photo-Flo for å redusere overflatespenningen i vannet.
* Vasket 3 plater om gangen i 6 minutt. Platene snurrer 3/4 omdreining pr. min.
1. Er det normalt med så mye skum? Se her:
https://www.instagram.com/p/BKeFG5BhJMx/
Kan det være for mye isopropanol i vannet?
2. Er det strengt talt nødvendig med noe annet enn vann og Photo-Flo?
3. Er det greit å bare tørke av platene med to microfiberkluter, eller bør de skylles under springen først? Ser at noen gjør det, men da er vel poenget med renset vann og Photo-Flo borte...?
4. Til slutt, hvor går grensen for temperatur? 12 minutters kjøring med en liten pause gjorde knapt utslag på temperaturen.
All ære til den som gidder å svare.