Etter en uke sammen med Avid´s Pulsare Phonostage, tenkte jeg og fortelle min opplevelse av dette riaa trinnet.
Som jeg har nevnt tidligere, var det som slo meg først, hvor homogent Pulsaren spiller. Hele frekvensområdet blir presantert med stor ro og kontroll. I forhold til det jeg er vant med (DV ph75 mk2) , var det allikavel den meget godt definerte bass gjengivelsen og en utrolig autentisk mellomtone, jeg opplevde som den store oppgraderingen. Alle platene jeg har spilt denne uka, har blitt presantert med en mye større grad av åpenhet, definisjon og nærhet i musikken. Jeg har spilt mye forskjellig, alt fra klassisk orkester, til litt tyngre rock.
Dette trinnet opplever jeg som et produkt som man må bruke litt tid til og bli kjent med. Noen vil kanskje kjenne seg igjen når jeg sammenligner med cd/lp utgivelser som man ved første inntrykk, ikke vet helt hva man synes om, men etter noen repitisjoner plutselig begynner og like mer og mer .
I starten synes jeg diskanten var noe "snill", men etter noen dager opplevde jeg den bare som så mye mye riktigere enn Dv ph 75 mk2. Dette forteller mer om Pulsare enn Dv. . .
Jeg har også hatt gleden av og teste Artemis PL 1 for noen uker siden. Dette er et rørtrinn som jeg i utgangspunktet var mest interresert i , da jeg har en forkjærlighet for rør. Min personlige mening når jeg sammenligner disse to riaa`ne, er at Artemis`n er håret vassere på stemmer ( spesielt kvinne stemmer), men må se seg slått på alle andre parametre av Pulsare. Jeg ble faktisk utrolig paff da pulsaren hadde et vel så definert gjengivelse av opptaksrommet som Artemisen !
Jeg har i det hele tatt hatt en utrolig fin vinyl uke!! Spilt hver dag 2-3 timer, og blitt mer og mer begeistret for hva jeg har lyttet til. Ja, jeg har veldig lyst på dette trinnet, men jeg har bestemt meg for og lytte til iallefall et/to riaaer til, så får tiden vise ...
Men at dette er det beste jeg har testet så langt, er hevet over en hver tvil !!!
Mvh Petter.