Politikk, religion og samfunn Nordmenn er reserverte og uhøflige

Er nordmenn reserverte og uhøflige?

• Ja, vi må skjerpe oss

Stemmer: 12 54.5%
  • Nei, helt uenig

Stemmer: 10 45.5%

• Totalt antall stemmer
    22

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.593
Torget vurderinger
23

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Synes i grunn det er behagelig at folk ikke sitter og kauker kontinuerlig på bussen og andre oppholdssteder. At folk er mer snakkesalige og høylytte i sydligere strøk stemmer, liksom det fyrrige lynnet også gjør dem mer tilbøyelige til opptøyer og krig. Fordelen med det nordiske lynnet er at det er fredelig her, ulempen er at vi i alt for stor grad lar oss herse med av politikere og drittsekker, samt at det er vanskeligere å bli kjent med nye folk.
Jeg synes denne skjitviktige mobiltelefonbruken overalt, er noe av det verste, mest påtrengende og maks uhøflige man kan bli utsatt for. For ikke så veldig lenge siden, kom det en skikkelig biznizz-kis og slang seg ned i setet rett overfor en kollega av meg og meg på flytoget Gardemoen - Oslo. Han preika i et sett i mobilen sin, høylydt - og ga faktisk en ansatt oppsigelse pr. mobil. Til slutt ble det for mye for flere av oss, og jeg anmoda fyren - høflig men bestemt, om å finne et mer passende sted for slike samtaler. Han så på meg som om jeg var ravende gal, fnyste og forsvant. Tror han hadde a) mindreverdighetskomplekser, eller b) en særlig dårlig dag på jobben. Eller gjerne begge deler.

Topp Bunn