Ser du kan få slike hjem for 186kr ink fraktJeg har et par Nordost Red Dawn Kina kopier.
Høres meget bra ut, men jeg kan ikke bruke dem fordi jeg inbiller meg at de ikke er like bra som original kablene
Vis vedlegget 256934
oops, jeg kjøpte de brukt for kr 750,-Ser du kan få slike hjem for 186kr ink fraktJeg har et par Nordost Red Dawn Kina kopier.
Høres meget bra ut, men jeg kan ikke bruke dem fordi jeg inbiller meg at de ikke er like bra som original kablene![]()
Skal du selge dem?kunne vært moro å prøvd
mvh
Et trent ebay-øye ser at den lave prisen er på en auksjon... og den er ikke over enda. Ikke buy-it-now pris som blir mer relevant.oops, jeg kjøpte de brukt for kr 750,-Ser du kan få slike hjem for 186kr ink fraktJeg har et par Nordost Red Dawn Kina kopier.
Høres meget bra ut, men jeg kan ikke bruke dem fordi jeg inbiller meg at de ikke er like bra som original kablene![]()
Skal du selge dem?kunne vært moro å prøvd
mvh
oh well, en lærer mens man sløser, i hvertfall jeg![]()
Det opereres med både stk.pris og pr. par på AliExpress. Av og til er stk.prisen for ett par, og av og til for 1.stk.Laveste pris på den "Siltech" Classic Anniverary 770L ht-kabelen på AliExpress er forresten 270$ og "free shipping".
Det er nesten ikke vits med diy lenger![]()
Lær deg å lytte til musikk, så vil du nok høre like stor forskjell på kabler som du kanskje gjør med cdspillere/forsterkere...Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/Hvis kopien og den ekte er så like i utseendet som det ser ut til, så hadde det vært rasende moro med en "seende" test, der deltakerene skulle identifisere den ekte Siltech'en.Skulle vært veldig moro å testet dem opp mot hverandre? er veldig tvilende til dem store forskjellene
mvh
Jeg hverken mener eller tror det. Men vi husker jo eksempelet der Edge G4CD med prislappen 50000,- ble vurdert like god som spillere til 200 000,- av "trenede" og "erfarne" lyttere. Når en luring endelig lettet på lokket og avslørte innmaten var den brått ikke fullt så god lenger. Det er vel unødvendig å gjenta hva innmaten i den spilleren bestod av..Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
Du vet: Disse som har langt bedre hørsel enn oss skeptikere vet du.Jeg hverken mener eller tror det. Men vi husker jo eksempelet der Edge G4CD med prislappen 50000,- ble vurdert like god som spillere til 200 000,- av "trenede" og "erfarne" lyttere. Når en luring endelig lettet på lokket og avslørte innmaten var den brått ikke fullt så god lenger. Det er vel unødvendig å gjenta hva innmaten i den spilleren bestod av..Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
Jeg er 100% sikker på at hvis den 99% visuellt identiske kinakopien av Siltech-kabelen ble presentert som Siltech 770L og koblet opp , så hadde superlativene haglet fra lyttedeltakerene. Det dreier seg tross alt om en kabel til 4800 USD![]()
Det kan jo tenker at kopien ER originalen. Mange av disse kablene er jo kjøpt wholesale fra nettopp Kina....Skulle vært veldig moro å testet dem opp mot hverandre? er veldig tvilende til dem store forskjellene
mvh
For enkelte ja... EN CD spiller som ble kåret til "verdens beste" visste seg jo å være en 200kr DVD spiller under lokket....Lær deg å lytte til musikk, så vil du nok høre like stor forskjell på kabler som du kanskje gjør med cdspillere/forsterkere...Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
Skal ikke mye til for å skape litt liv blant de "vantro" her
Jeg hørte engang at det var laget en kabel basert på superconducting egenskaper samt den lå i egen "avlukket tube" som var koblet til Nitrogentank..noen som vet noe om det?
Rart at nettopp kategorien kabler skal skille seg ut med knapt hørbare forskjeller, når prisene i den kategorien varierer så enormt.
Er det ikke underlig?Rent det tekniske av dine spørsmål må en annen svare på. Men Tandbergeren, jeg føler meg ikke lurt, fordi mine kabler har jeg funnet etter mye blindtesting frem og tilbake. Jeg henviser til mitt innlegg 45 i denne linken (http://www.hifisentralen.no/forumet...-blindtest-av-stra-mkabler-3.html#post1803920) , der jeg forklarer hvordan jeg enkelt gjorde blindtesting og fant de kabler jeg likte best. Er jeg lurt da? Nei, jeg lyttet meg fram til dem
Typisk generaliserende innlegg mot alle som har dyrere kabler...Stemmer overhodet ikke! Viser til link over, der mine audioquest ble valgt ut i ren blindtesting. De vinnende kabler kunne likså godt ha vært de billige...Rart at nettopp kategorien kabler skal skille seg ut med knapt hørbare forskjeller, når prisene i den kategorien varierer så enormt.
...ikke så rart egentlig. Det er prisen som gjør dem interessante....
Hadde Nordost kostet 1kr meteren hadde ingen audiofile tatt i dem med ildtang....
Statistisk tilfeldighet.Men hvordan vil du forklare at i 80% av testingen, ble det kablene jeg endte opp med?
Jeg ser på det litt som når man fyller luft i dekk. Det trenger ikke være så mye luft, og på normale veier føles kanskje ikke forskjellen så stor, men den merkes både når en svinger og kjører på ulike underlag. Subtil ja til tider, men stor nok til faktisk gidde fylle luft
Ikke når jeg har fått montert min nye monokrystalliniske veivaksel, da kan du bare glemme det.Pøh. Jeg kommer bare flisende forbi deg med Solar Wind Higgs Booster på tanken.
Hyllevare fra Nexans.Skal ikke mye til for å skape litt liv blant de "vantro" her
Jeg hørte engang at det var laget en kabel basert på superconducting egenskaper samt den lå i egen "avlukket tube" som var koblet til Nitrogentank..noen som vet noe om det?
Men det har jeg. I butikken til Roald Mikkelsen i Bergen for mange år siden. Og selv om jeg var klar over innmaten i spilleren, så måtte jeg innrømme at det låt fanden så godt med en skarve billig-dvd spiller under panseret på Edge'en.Har aldri hørt den Edge spilleren..
Det tviler jeg sterkt påKongekabel.
Dyrere enn alt fra Nordost blir den nok uansett.
Har Blue Heaven Quantum Air i Lada'n nå men klarte bare Nurburgringen på en halv time. Det bekymrer meg dog ikke da innkjøringstiden er 200.000 km, skal se det løsner når den er innkjørt. Jeg synes allerede den er mer organisk på veien.Har forøvrig hørt rykter om at Nordost skal begynne å produsere kvanteluft (Blue Heaven Quantum Air) til bildekk. 99,999999% ren luft levert i titanflasker med tappeslange av ekstrudert teflon, kun hundre tusen per liter. Med sånt gjør en Lada Niva unna Nurburgringen på seks minutter hevder de, og i medvind vil dekkene tåle 98% av lyshastigheten, men husk bare å kjøpe dobbelt opp så du har til innfylling. Alternativt går det an å vurdere Tara Labs AIR. Litt mer spisshet over fartsdumpene, men uovertruffent avrundet og balansert i høyresvinger. For å bruke en gammel klisjé er det som om man fjerner et slør mellom bilen og veien.
Det tviler jeg sterkt påKongekabel.
Dyrere enn alt fra Nordost blir den nok uansett.![]()
Vurderer å cryobehandle fustasjeopphenget også. Noen sier at man ikke kjenner forskjell, men det er bare fordi de har for lite erfaring.Har Blue Heaven Quantum Air i Lada'n nå men klarte bare Nurburgringen på en halv time. Det bekymrer meg dog ikke da innkjøringstiden er 200.000 km, skal se det løsner når den er innkjørt. Jeg synes allerede den er mer organisk på veien.Har forøvrig hørt rykter om at Nordost skal begynne å produsere kvanteluft (Blue Heaven Quantum Air) til bildekk. 99,999999% ren luft levert i titanflasker med tappeslange av ekstrudert teflon, kun hundre tusen per liter. Med sånt gjør en Lada Niva unna Nurburgringen på seks minutter hevder de, og i medvind vil dekkene tåle 98% av lyshastigheten, men husk bare å kjøpe dobbelt opp så du har til innfylling. Alternativt går det an å vurdere Tara Labs AIR. Litt mer spisshet over fartsdumpene, men uovertruffent avrundet og balansert i høyresvinger. For å bruke en gammel klisjé er det som om man fjerner et slør mellom bilen og veien.