Nordost Odin "Kinarøver edition"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RuneG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har et par Nordost Red Dawn Kina kopier.
    Høres meget bra ut, men jeg kan ikke bruke dem fordi jeg inbiller meg at de ikke er like bra som original kablene :p

'kinareddawn.jpg

L

larkus

Gjest
    Laveste pris på den "Siltech" Classic Anniverary 770L ht-kabelen på AliExpress er forresten 270$ og "free shipping".
    Det er nesten ikke vits med diy lenger:)

RuneG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    Høres meget bra ut, men jeg kan ikke bruke dem fordi jeg inbiller meg at de ikke er like bra som original kablene :p
    Ser du kan få slike hjem for 186kr ink frakt :)
    Skal du selge dem?kunne vært moro å prøvd

mvh
    oops, jeg kjøpte de brukt for kr 750,-

oh well, en lærer mens man sløser, i hvertfall jeg :p

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ser du kan få slike hjem for 186kr ink frakt :)
    Skal du selge dem?kunne vært moro å prøvd

mvh
    oops, jeg kjøpte de brukt for kr 750,-

oh well, en lærer mens man sløser, i hvertfall jeg :p
    Et trent ebay-øye ser at den lave prisen er på en auksjon... og den er ikke over enda. Ikke buy-it-now pris som blir mer relevant.

L

larkus

Gjest
    Laveste pris på den "Siltech" Classic Anniverary 770L ht-kabelen på AliExpress er forresten 270$ og "free shipping".
    Det er nesten ikke vits med diy lenger:)
    Det opereres med både stk.pris og pr. par på AliExpress. Av og til er stk.prisen for ett par, og av og til for 1.stk.
    Den til 270$ er pr.stk. Bare til opplysning hvis noen har fått må-ha-følelse;)
    Free shipping SILTECH G7 25th Classic Anniversary 770L Speaker cables 2.5M With WBT 0680 original box pair-in Consumer Electronics on Aliexpress.com

Tvinningen på lederene til kopien ser dessuten ut til å være en smule hardere enn på den ekte. (Flere tørn pr. 10cm)

Sist redigert:

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    373
    Torget vurderinger
    10
    Produktbeskrivelsen går inn i historien som ubetalelig morsom og komplett uforståelig;) men i det minste lirer de ihvertfall av seg komplett meningsløst vissvass uten å forsøke å kamuflere det...

Brand: siltech (Netherlands silver color)
    Model: Generation7-770L
    Channels: the European version of the purchasing (cycle one week)
    Conductor Material: G7 seventh generation of gold and silver alloy conductor
    Insulation material: PEEK (polyether ether ketone) polymer
    Connection head: Special custom Y-fork or banana plugs
    Total harmonic distortion: <0.0000019%
    Frequency response: 0-500MHz
    Rotation rate: 1000 V / ?S
    Shield grounding resistance: 0.0178 ohms
    Line body impedance: 0.045 ohms
    siltech only sector in the status line fever, just as automobiles Bentley, Rolls-Royce
    It is not the most expensive, but definitely the world`s elite classical Bushi Jun is still no option!
    However, from the G3, G5, G6 series all the way to play over, the owner was not very fond of it personally, because: although the sound on the maturity of distinctive elegance and style, no two words, but the way of precipitation hifi years experience makes me even more enjoy those natural elegance, rather than the gas thing Hua Yangui
    Such as the appreciation of beauty, like all the same beautiful woman recognized public purpose, the temperament of the natural side show more long tours tirelessly, always stunning and gorgeous charming the course of time will inevitably boring .... no matter siltech the G3, G5, G6, regarded them fall into the latter
    Have been thinking to siltech years of technical experience in precipitation and the culmination of a series of noble to be derived, natural sound and the line was correct, and no major difficulty to? Is it the manufacturers do not realize that today`s gourmet trends and hifi enthusiasts are increasingly seeking to enhance the taste?
    Unintentional and quietly wait ....
    Finally, siltech 25 anniversary of the Classic Anniversary Series release, the answer to a long absence: this is always expected silver color, without any affectation of modesty share of natural and softly everywhere in the noble spirit!
    siltech 25 anniversary of the Classic Anniversary Series the past for many of the causes behind the old fire: the high and low speed is not synchronized (mild), pitch unsatisfactory, sound rendering skip, etc. .... are eleven strong correction in place, and quite a place! No wonder the 25th anniversary of the series was released, that darling of the high-end hifi market, and even some of the past tired of the old silver color was again put under the command of burning convinced, really no negative siltech careful Xuanzhao milestone for the 25th anniversary of making!

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    1.202
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Det jeg lurer på; finnes det en god China kopi, eller China kabel? er det tester noe der ute som noen vet om?

primeamp | eBay=

virker som kan ha noe (bla siesta:))

Sist redigert:

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Skulle vært veldig moro å testet dem opp mot hverandre? er veldig tvilende til dem store forskjellene

mvh
    Hvis kopien og den ekte er så like i utseendet som det ser ut til, så hadde det vært rasende moro med en "seende" test, der deltakerene skulle identifisere den ekte Siltech'en.
    Lær deg å lytte til musikk, så vil du nok høre like stor forskjell på kabler som du kanskje gjør med cdspillere/forsterkere...Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/

L

larkus

Gjest
    .Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
    Jeg hverken mener eller tror det. Men vi husker jo eksempelet der Edge G4CD med prislappen 50000,- ble vurdert like god som spillere til 200 000,- av "trenede" og "erfarne" lyttere. Når en luring endelig lettet på lokket og avslørte innmaten var den brått ikke fullt så god lenger. Det er vel unødvendig å gjenta hva innmaten i den spilleren bestod av.

Jeg er 100% sikker på at hvis den 99% visuellt identiske kinakopien av Siltech-kabelen ble presentert som Siltech 770L og koblet opp , så hadde superlativene haglet fra lyttedeltakerene. Det dreier seg tross alt om en kabel til 4800 USD:)

Sist redigert:

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    .Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
    Jeg hverken mener eller tror det. Men vi husker jo eksempelet der Edge G4CD med prislappen 50000,- ble vurdert like god som spillere til 200 000,- av "trenede" og "erfarne" lyttere. Når en luring endelig lettet på lokket og avslørte innmaten var den brått ikke fullt så god lenger. Det er vel unødvendig å gjenta hva innmaten i den spilleren bestod av.

Jeg er 100% sikker på at hvis den 99% visuellt identiske kinakopien av Siltech-kabelen ble presentert som Siltech 770L og koblet opp , så hadde superlativene haglet fra lyttedeltakerene. Det dreier seg tross alt om en kabel til 4800 USD:)
    Du vet: Disse som har langt bedre hørsel enn oss skeptikere vet du.

Bedre trente ører, ALT kan de bedre enn alle andre. Sånne "seriøse" ører.

Kan ikke for det, men å gni inn slike ER faktisk litt deilig.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.748
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Neineinei, nå må du ikke rote det til her. Det er jo vi som er så plagsomt skråsikre. Det innlegget larkuz siterer er bare et uttrykk for åpent sinn og mottakelige sanser, forstår du vel.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.748
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ikke se bort fra at du forrykket balansen mellom elektroner og positroner i universet. ;)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.897
    Torget vurderinger
    1
    Skulle vært veldig moro å testet dem opp mot hverandre? er veldig tvilende til dem store forskjellene

mvh
    Det kan jo tenker at kopien ER originalen. Mange av disse kablene er jo kjøpt wholesale fra nettopp Kina....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.897
    Torget vurderinger
    1
    Lær deg å lytte til musikk, så vil du nok høre like stor forskjell på kabler som du kanskje gjør med cdspillere/forsterkere...Men, jeg tror muligens ikke dere "seriøse", hører forskjell der heller, en 100 kroners cdspiller fra clas er vel like god som eks en Solution eller Esoteric i deres øyne :-/
    For enkelte ja... EN CD spiller som ble kåret til "verdens beste" visste seg jo å være en 200kr DVD spiller under lokket....

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Det var vel en Pioneer DVD spiller til 1200,00 Kr., og meg bekjent så var det kun en prototype!

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.748
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Personlig har jeg forrsten ikke hatt noen problemer med å høre forskjell på f eks Electrocompaniet EMC-1UP og Logitech Transporter, på EC AW180M og Hypex UcD700AD, på Hypex UcD700 og UcD400, EC 250R og Nemo, Ortofon MC15 og Kontrapunkt b, EC ECP1 og NLE17 RIAA-trinn, DEQX PDC-2.6P og HDP3, og mye annet rart. Jeg har til og med såvidt hørt forskjell på analoge signalkabler, f eks Black Magic Revelation XLR og tre meter no-name RCA-kabel med høy kapasitans. Alt sammen observert via mine høyttalere og mine ører.

Rart at nettopp kategorien kabler skal skille seg ut med knapt hørbare forskjeller, når prisene i den kategorien varierer så enormt.

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Akkurat idag så er neppe anlegget mitt helt up to date.
    Av rent 70-talls-sympati, så har visse deler fått vike fra riggen.
    Ikke det at de er erstattet med direkte dårligere deler. (Eh, jo de er nok det)

Vinylsnurra er den samme: 222 Nå igjen med IIIsST-nål Flink lita nål der.
    4035 får duge som digitalsnurre. Ny laser nå nylig. Originallaser.
    Som kontrollforsterker veksles det fortsatt mellom to egenkonstruerte og NAD917. 917 går nok, og erstattes av min egen konsturerte dualchanneltype preamp
    Blir å mate dette inn på en GM9.2 Clone Skal nok bli interressant.Relativt tungt ombygget men tror nok den skal kunne makte noe.
    Høre hva man for ut av disse godsakene. Får se hva jeg ender opp som høyttalere. Adytonvarianten til fantasipriser?
    Nytt egenbygg?

Kan bli digg å rendyrke riggen igjnn,

Tips alle

???

Sist redigert:

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Skal ikke mye til for å skape litt liv blant de "vantro" her :)
    Jeg hørte engang at det var laget en kabel basert på superconducting egenskaper samt den lå i egen "avlukket tube" som var koblet til Nitrogentank..noen som vet noe om det?

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Jeg hørte engang at det var laget en kabel basert på superconducting egenskaper samt den lå i egen "avlukket tube" som var koblet til Nitrogentank..noen som vet noe om det?

Ikke hørt om den, annet enn at jeg vet det ble jobba med slikt på NTNU en gang i tiden. (ikke med Nitrogen dog)
    Ulempen med et slikt forsøk er at nitrogentanken går tom etterhvert.
    Har å gjøre med at man må slippe ut nitrogenet av tanken for å oppnå den lave temperaturen som nitrogen kan nå i flytende form.
    -210°C er ellers et stykke unna for å kunne oppnå superlederegenskaper.

Det mest interessante med slikt er jo dette: Hvorfor fjerne motstanden i en liten meter av all kablingen for å oppnå denne "holografiske organiske" lyden,
    når signalene uansett har vært gjennom kanskje hundre meter av "lowgradekabel'" først?
    Hvordan kommer denne "holografiske organiske" lyden frem til denne meteren signalkabler i Hifi-anlegget ditt Virgolate?
    Og hvorfor kommer ikke denne "holografiske organiske" lyden frem om man benytter en "alminnelig" kabel istedet for denne kryo-magnetisk-spesialflettede sølvlederbefengte kabelen?

Slangeoljeprodusentene har forsøkt mangt. Tidligere lurte de meg også, men ikke mere. :D

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.897
    Torget vurderinger
    1
    Rart at nettopp kategorien kabler skal skille seg ut med knapt hørbare forskjeller, når prisene i den kategorien varierer så enormt.

...ikke så rart egentlig. Det er prisen som gjør dem interessante....
    Hadde Nordost kostet 1kr meteren hadde ingen audiofile tatt i dem med ildtang....

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Rent det tekniske av dine spørsmål må en annen svare på. Men Tandbergeren, jeg føler meg ikke lurt, fordi mine kabler har jeg funnet etter mye blindtesting frem og tilbake. Jeg henviser til mitt innlegg 45 i denne linken (http://www.hifisentralen.no/forumet...-blindtest-av-stra-mkabler-3.html#post1803920) , der jeg forklarer hvordan jeg enkelt gjorde blindtesting og fant de kabler jeg likte best. Er jeg lurt da? Nei, jeg lyttet meg fram til dem

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Rent det tekniske av dine spørsmål må en annen svare på. Men Tandbergeren, jeg føler meg ikke lurt, fordi mine kabler har jeg funnet etter mye blindtesting frem og tilbake. Jeg henviser til mitt innlegg 45 i denne linken (http://www.hifisentralen.no/forumet...-blindtest-av-stra-mkabler-3.html#post1803920) , der jeg forklarer hvordan jeg enkelt gjorde blindtesting og fant de kabler jeg likte best. Er jeg lurt da? Nei, jeg lyttet meg fram til dem
    Er det ikke underlig?
    Jeg har forsøkt flere av disse slangeoljekablene på forskjellige deler av anlegget mitt.
    Ingen av de har noensinne klart å bedre på noe som helst.
    Aktive komponenter derimot, har vært gjenstand for stadig forbedringer og utskiftinger.

Men for nettkabler gjelder likevel dette ene for min del: Ingen jordet kabel i mitt oppsett.
    Du verden så mye trøbbel man unngår bare på den måten.

Se ellers Ymirs utredninger rundt kapasitans i nettkabler og hvordan dette innvirker på nettstøy overført til apparatene.
    Driver for egen del og tester en del av de tingene han peker på, sånn for å ha det tekniske på plass også.

Hva syntes du ellers om EDGE-riggen da? Fin?
    Mener å huske Mission også benyttet "forhatte" verk tidligere.
    Manglet ikke meldinger om hvor viktig det var med platestrammere og andre remedier for å holde på plass CD-plata for å kunne være i nærheten av å hente ut godlyden

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10

...ikke så rart egentlig. Det er prisen som gjør dem interessante....
    Hadde Nordost kostet 1kr meteren hadde ingen audiofile tatt i dem med ildtang....
    Typisk generaliserende innlegg mot alle som har dyrere kabler...Stemmer overhodet ikke! Viser til link over, der mine audioquest ble valgt ut i ren blindtesting. De vinnende kabler kunne likså godt ha vært de billige...

Sist redigert:

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Har aldri hørt den Edge spilleren, men er klar over akkurat det tilfellet.
    Er kanskje underlig, men jeg er er jo ikke alene om dette.. Jeg vet om utallige folk som hører forskjeller..hadde det ikke vært slik, hadde jo alle kjøpt en 100 kroners kabel og vært fornøyd.
    Som jeg nevnte i den link, kunne lett levd med de billigste jeg testet, men forskjellene var nok til å velge de som da vant.
    Men hvordan vil du forklare at i 80% av testingen, ble det kablene jeg endte opp med?

Jeg ser på det litt som når man fyller luft i dekk. Det trenger ikke være så mye luft, og på normale veier føles kanskje ikke forskjellen så stor, men den merkes både når en svinger og kjører på ulike underlag. Subtil ja til tider, men stor nok til faktisk gidde fylle luft

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Men hvordan vil du forklare at i 80% av testingen, ble det kablene jeg endte opp med?

Jeg ser på det litt som når man fyller luft i dekk. Det trenger ikke være så mye luft, og på normale veier føles kanskje ikke forskjellen så stor, men den merkes både når en svinger og kjører på ulike underlag. Subtil ja til tider, men stor nok til faktisk gidde fylle luft
    Statistisk tilfeldighet.
    Du har ikke vurdert å hente de småpengene som utloves til den som kan?

Sammenligningen med luft i bilhjulene dine bringer meg lett inn på følgende analog: Du burde nok ikke kjøre bil.

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Det har ikke så mye å si hvilket trykk man bruker så lenge dekkene fylles inn tilstrekkelig før man begynner å kjøre med dem. Innfylling på 100psi i tjue dager (eventuelt lengre hvis dekkforhandleren har lang angrerett), så tappes de ned til normale ~30psi som man bruker under kjøring.

Har forøvrig hørt rykter om at Nordost skal begynne å produsere kvanteluft (Blue Heaven Quantum Air) til bildekk. 99,999999% ren luft levert i titanflasker med tappeslange av ekstrudert teflon, kun hundre tusen per liter. Med sånt gjør en Lada Niva unna Nurburgringen på seks minutter hevder de, og i medvind vil dekkene tåle 98% av lyshastigheten, men husk bare å kjøpe dobbelt opp så du har til innfylling. Alternativt går det an å vurdere Tara Labs AIR. Litt mer spisshet over fartsdumpene, men uovertruffent avrundet og balansert i høyresvinger. For å bruke en gammel klisjé er det som om man fjerner et slør mellom bilen og veien.

Sist redigert av en moderator:

Gullmunn

Medlem
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Kopi versus original

Som nevnt også i innlegg #55, er det kopien som er originalen? Man skal ikke se bort fra at enkelte av kopiene ikke skiller seg fra originalen fordi det er samme produkt. Følgende gjøres i klesbransjen; adidas eller polo skal ha produsert 50 000 tusen trøyer og henvender seg til fabrikker i østen. Adidas og polo vet at de kan få produsert til en lav pris fordi fabrikken, i tillegg til de 50 000 trøyene som skal produseres og selges i høyprismarkedet, produserer 300 000 trøyer som selges til en langt lavere, men for fabrikken en høy pris, som sikrer en viss totalfortjeneste. Disse 300 000 trøyene kan da dukke opp som parallellimport, hvilket gjør at importøren skriker opp og mener det er piratkopi. Produktene imidlertid er identiske. Det blir da feil å si at det er en kopi. Man skal ikke se bort fra at noe slikt også kan gjøre seg gjeldende i kabelbransjen.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.748
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Noen av oss bilnerdene fyller dekkene med ren nitrogen i stedet. Det siver ikke så fort ut av dekkene på en bil som står lagret, og unngår problemer med innvendig kondens og korrosjon. Helt reelle effekter. Men det er vanskelig å si at det transformerer kjøreegenskapene og gjør turen til en subtil nytelse.

L

larkus

Gjest
    Hyllevare fra Nexans.
    Du trenger bare en nitrogentank i tillegg, så er du i gang.
    cablecryo.jpg

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Antall liker
    93
    Sted
    Fosser
    Kongekabel.
    Blir å bestille noen meter av den.
    Kan jo Tri-cable på den måten der :D

Undrer om den er retningsbestemt.
    Dyrere enn alt fra Nordost blir den nok uansett.

L

larkus

Gjest
    Har aldri hørt den Edge spilleren..
    Men det har jeg. I butikken til Roald Mikkelsen i Bergen for mange år siden. Og selv om jeg var klar over innmaten i spilleren, så måtte jeg innrømme at det låt fanden så godt med en skarve billig-dvd spiller under panseret på Edge'en.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.017
    Torget vurderinger
    16
    Har forøvrig hørt rykter om at Nordost skal begynne å produsere kvanteluft (Blue Heaven Quantum Air) til bildekk. 99,999999% ren luft levert i titanflasker med tappeslange av ekstrudert teflon, kun hundre tusen per liter. Med sånt gjør en Lada Niva unna Nurburgringen på seks minutter hevder de, og i medvind vil dekkene tåle 98% av lyshastigheten, men husk bare å kjøpe dobbelt opp så du har til innfylling. Alternativt går det an å vurdere Tara Labs AIR. Litt mer spisshet over fartsdumpene, men uovertruffent avrundet og balansert i høyresvinger. For å bruke en gammel klisjé er det som om man fjerner et slør mellom bilen og veien.
    Har Blue Heaven Quantum Air i Lada'n nå men klarte bare Nurburgringen på en halv time. Det bekymrer meg dog ikke da innkjøringstiden er 200.000 km, skal se det løsner når den er innkjørt. Jeg synes allerede den er mer organisk på veien.

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Har Blue Heaven Quantum Air i Lada'n nå men klarte bare Nurburgringen på en halv time. Det bekymrer meg dog ikke da innkjøringstiden er 200.000 km, skal se det løsner når den er innkjørt. Jeg synes allerede den er mer organisk på veien.
    Vurderer å cryobehandle fustasjeopphenget også. Noen sier at man ikke kjenner forskjell, men det er bare fordi de har for lite erfaring.

L

larkus

Gjest
    Det blir en skikkelig utfordring å terminere den nitrogen-kabelen:cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn