Nordost Odin "Kinarøver edition"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FlacMan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    83
    Trollolol...
    Tenker du ikke har noen som helst teknisk kompetanse til å vurdere det som er gjort med Edge- spilleren, foruten at du ikke har anelse om hvilke modifikasjoner som er gjort med spilleren, foruten at du verken har hørt den eller noe som helst Edge- produkt for den saks skyld. Så troll kan du være selv. Eller vis at jeg her tar feil.
    Det er ikke gjort noe som helst ekstra med elektronikken som sitter i spilleren. Her er et bilde tatt av en her på hfs som hadde en slik spiller.
    Sammenligner en med bildet som Voff la ut, så er trafoen er blitt plassert i en metallboks.
    Legg spesiellt med til at displayet er festet på innsiden av kabinettet med highend-tape:)
    Vis vedlegget 257296
    Trodde de hadde lagt inn et kretskort med ekstra nøyaktig kvartsklokke(det grønne kretskortet)?

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Her er min egen spiller. Ser den så mye bedre ut? Den er regnet som en av de beste i sin prisklasse. Laget av et merke som nyter stor respekt. Skal den og kritiseres nå? Larkuz, har du ikke bedre å gjøre enn å stadig beskylde diverse high- end for å ikke være det, enten det er kabler eller cd- spillere? You are over your head, som det heter.

Vis vedlegget ayre.bmp

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.923
    Torget vurderinger
    3
    JA Kule-Trygve den ser mye bedre ut. Hvis du ikke ser det må du faen hente meg ta deg en syns-sjekk tvert

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.116
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser også at den blir solgt for 6000usd,store prisforskjeller på nett

mvh

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.116
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Virgo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Antall liker
    603
    Torget vurderinger
    10
    Kina lager jo kopier av biler, av alt annet..hvorfor ikke også en cdspiller ? Ayre er forøvrig Amerikansk

L

larkus

Gjest
    Her er min egen spiller. Ser den så mye bedre ut? Den er regnet som en av de beste i sin prisklasse. Laget av et merke som nyter stor respekt. Skal den og kritiseres nå?

Hvis det stemmer at den faktisk er billigere enn Edge G-CD, så må den nødvendigvis ut fra de synspunktene du flagger her på hfs også være dårligere.

Sist redigert:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    JA Kule-Trygve den ser mye bedre ut. Hvis du ikke ser det må du faen hente meg ta deg en syns-sjekk tvert
    Litt mer innmat og litt bedre pakket og litt flere av de "batteriene på høykant" som sikkert er herlig dyre? Hva det nå er. Kondensatorer?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.923
    Torget vurderinger
    3
    Litt mer innmat og litt bedre pakket og litt flere av de "batteriene på høykant" som sikkert er herlig dyre? Hva det nå er. Kondensatorer?
    På den spilleren du eier har de i det minste ivaretatt strømforsyningen på en ordentlig måte. Og hvis du hadde brukt litt mer tid på å se litt rundt på bilde dokumentasjonen når det gjelder Edge cd spilleren. Så vil du også klare å se at det dreier seg om en billig dvd spiller som er nærmest kastet inni ett noe påkostet kabinett.
    Det nytter ikke å forsvare slikt for enhver pris. Og fortsetter du med det så er jeg redd du er komplett alene om den meningen.
    Da kan du diskutere det med deg selv. Noe som i og for seg er greit for da får du de svarene du er ute etter.

howard_nor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Kan noen svare meg på om dette er kina kabel? Fikk kjøpt et par 0,5mtr billig, så har ikke blitt lurt.

Står merket Nordost og bass-line.

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke gjort noe som helst ekstra med elektronikken som sitter i spilleren. Her er et bilde tatt av en her på hfs som hadde en slik spiller.
    Sammenligner en med bildet som Voff la ut, så er trafoen er blitt plassert i en metallboks.
    Legg spesiellt med til at displayet er festet på innsiden av kabinettet med highend-tape:)

Et pent navn på dette er bondefangeri....

L

larkus

Gjest
    Det som er interessant og tankevekkende i Edge G-CD saken er at folk er fra seg av begeistring over lydkvaliteten når det eneste de vet om spilleren er prisen og hvordan utsiden av kabinettet ser ut, for så å gjøre totalt helomvending når innmaten ble avslørt som billigræl.

V

vredensgnag

Gjest
    Tråden om den spilleren eksisterer vel, og der er hele syndefallet godt dokumentert.

Husker jeg fikk telefon om mine innlegg i tråden, fra en oppbrakt importør. Det var tider.

Fra de første bildene, fra utlandet, dukket opp på HFS, gikk reaksjonene i etapper:

1. Det der er bare en demo-innmat, fra en utstilling. Har ingen relevans til spilleren i salg.

En stakkars HFSer hadde kjøpt en slik, og tilbød seg å åpne den. Han kunne vise til et innhold som var forbløffende likt "demo-innmaten."

2. Joda, men det er gjort mye med spilleren. (Importøren hadde limt på litt asfaltplater innvendig, og noen hadde lagt en boks over strømforsyningen.)

Det ble funnet tilsvarende DVD-innmat, og konfigurasjonen lignet veldig på hva Denon lager. Husker ikke om spilleren ble helt identifisert.

3. Og her er det lagt inn eget kretskort for mer nøyaktig styring av avspillingen.

Men det viste seg å være kretskort for bildeavspillingen, noe som tross alt hører hjemme på en DVD-spiller.

4. Produsenten skal ha kred for å ha funnet et så godt drivverk. De har nok sikret seg samtlige, så vil du ha så god lyd, må du kjøpe denne CD-spilleren.

En uheldig hjemlig anmelder hadde vært et bittelite steg fra å se sannheten, da han beskrev spilleren. Han skrev at fjernkontrollen minnet veldig om det man har til DVD-spillere (Sherlock Holmes deduksjon av ypperste klasse, om man tar en kikk på fjernkontrollen), og displayet vakte også assosiasjoner til slike stod det i anmeldelsen.

5. Vel, man kan jo alltids koble opp DVD-kretsene, og da har man en DVD-spiller med veldig god lyd, eller? Er det multikanal?

Husker jeg ble anklaget for å fare med løgn da jeg la inn en kommentar om spilleren jeg hadde innhentet fra John Atkinson, men det var det heldigvis greit å dokumentere at jeg hadde gjort.

Vi er lette å lure, når vi vil bli lurt.

Sist redigert:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Det som er interessant og tankevekkende i Edge G-CD saken er at folk er fra seg av begeistring over lydkvaliteten når det eneste de vet om spilleren er prisen og hvordan utsiden av kabinettet ser ut, for så å gjøre totalt helomvending når innmaten ble avslørt som billigræl.
    Kan vel tenkes at også du hadde klart å høre forskjellen, om den spilleren du hørte ble byttet ut med en sånn billig-DVD-sak.
    Du har hørt spilleren, antagelig i et referanseanlegg, og syntes den hørtes flott ut, og så setter du i gang med disse skamløse spekulasjonene, basert på antagelig til dels misvisende bilder fra nettet. Du får ta inngangen for de æreløse, neste gang du er innom butikken til Roald.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.035
    Torget vurderinger
    16
    Du har hørt spilleren, antagelig i et referanseanlegg, og syntes den hørtes flott ut, og så setter du i gang med disse skamløse spekulasjonene, basert på antagelig til dels misvisende bilder fra nettet. Du får ta inngangen for de æreløse, neste gang du er innom butikken til Roald.
    Fosse åpnet sin egen spiller, sier du at de bildene er misvisende?

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Er i hvert fall forskjell på de bildene som er lagt ut her.

V

vredensgnag

Gjest
    Fosse åpnet sin egen spiller, sier du at de bildene er misvisende?
    Det er noen år siden nå, vi får håpe at erfaringen førte til at den virksomheten ikke "lager" slike spillere lenger.

Som du nevner, hadde et HFS medlem kjøpt spilleren, og vi fikk meget detaljerte bilder av en spiller solgt i Norge.

Skjermbilde 2014-05-02 kl. 04.26.13.jpg

C

cruiser

Gjest
    Ikke alltid så lett å skjønne når slaget er tapt, ligger opplagt mye prestisje i det her når man fortsatt forsvarer spillern i bildene overfor :)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.006
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fin historie, det der. Etter å ha kikket på bildene igjen kan man jo fundere på hvem som er "skamløs" og "æreløs" som K-T skriver. Produsent, forhandler, eller de som påpeker forholdet?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Var det ikke en Pioneer dvd spiller som lå som innmat da? Dvd spilleren var faktisk veldig bra, også som cd spiller men da til 1800,-

V

vredensgnag

Gjest
    Var det ikke en Pioneer dvd spiller som lå som innmat da? Dvd spilleren var faktisk veldig bra, også som cd spiller men da til 1800,-
    Pioneer var innmaten i en spiller som Goldmund sendte ut på markedet - når det gjelder dette tilfellet, tror jeg ikke innmaten ble konkret identifisert med modellnummer, men det minnet veldig om et Denon-drivverk, utfra noen bilder som ble vist dengang.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Her er Philips billigste DVD spiller ever innvendig til sammenligning.

Bilde 2 er hovedkortet til Philips DVP 5960 til kr 699,- på Elkjøp år tilbake...

Vedlegg

Sist redigert:
    L

larkus

Gjest
    Kan vel tenkes at også du hadde klart å høre forskjellen, om den spilleren du hørte ble byttet ut med en sånn billig-DVD-sak.
    Hvorfor forsvarer du Edge og dette makkverket av et såkalt "highend" produkt? Klarer du ikke å forstå at det Edge her har gjort er å lure kundene på en særdeles tarvelig måte? Selv en kinakopi av ett eller annet highend produkt er redeligere enn dette, og har garantert bedre kvalitet på alle tenkelige områder.
    Kom med et seriøst svar nå Trygve, for engangs skyld.

Sist redigert:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Hvorfor forsvarer du Edge og dette makkverket av et såkalt "highend" produkt? Klarer du ikke å forstå at det Edge her har gjort er å lure kundene på en særdeles tarvelig måte? Selv en kinakopi av ett eller annet highend produkt er redeligere enn dette, og har garantert bedre kvalitet på alle tenkelige områder.
    Det er et billig avspillerdrev av samme type som i min egen Ayre- spiller. Og en strømforsyningsboks vi vet lite om. Og et par kretskort. Hva er din bakgrunn for å si noenting som helst om disse kretskortene? Ja de har brukt noe billiggreier og modifisert litt og lagt til litt. Men det fungerer tydeligvis.
    Poenget er at denne boksen etter alt å dømme lyder som en 50 000- kroners spiller, uten at jeg har sammenlignet den direkte med noen billig DVD- spiller.
    Å ta utgangspunkt i billigspillere og modifisere, er noe mange gjør. For eksempel Ayre. Sjekk ut deres bluray- spiller, for eksempel. Du later ikke til å forstå at en slik spiller likevel kan ha en ytelse som forsvarer en veldig høy pris. Det blir som med disse kablene du uttaler deg om stadig vekk.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Pioneer var innmaten i en spiller som Goldmund sendte ut på markedet - når det gjelder dette tilfellet, tror jeg ikke innmaten ble konkret identifisert med modellnummer, men det minnet veldig om et Denon-drivverk, utfra noen bilder som ble vist dengang.
    Noen som har nærbilde av videochippen i Edge spilleren? Her kan det kanskje stå en modellbetegnelse slik at opphavet kan identifiseres. Chippen er forbausende lik den som står i budgetphillipsene og begge har en merkelapp klistra på chippen. På Philipsen står modellbetegnelsen...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Det er et billig avspillerdrev av samme type som i min egen Ayre- spiller. Og en strømforsyningsboks vi vet lite om. Og et par kretskort. Hva er din bakgrunn for å si noenting som helst om disse kretskortene? Ja de har brukt noe billiggreier og modifisert litt og lagt til litt. Men det fungerer tydeligvis.
    Kretskortene er masseprodusert av roboter. Disse produseres i hundretusen tall om ikke millioner. Koster ingenting. Det er ingen tegn til modifisering.
    Dette er ikke high-end.
    Dette er en billig DVD spiller satt i en ny kasse og solgt som high-end. DVD spilleren er tydelig helt bånn i bøtta og ut fra kretskortene ser det ikke ut som om den har oppskalering engang.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.116
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Poenget er at denne boksen etter alt å dømme lyder som en 50 000- kroners spiller, uten at jeg har sammenlignet den direkte med noen billig DVD- spiller.
    Å ta utgangspunkt i billigspillere og modifisere, er noe mange gjør. For eksempel Ayre. Sjekk ut deres bluray- spiller, for eksempel. Du later ikke til å forstå at en slik spiller likevel kan ha en ytelse som forsvarer en veldig høy pris. Det blir som med disse kablene du uttaler deg om stadig vekk.
    Det forteller ganske mye om Ayre :rolleyes:

mvh

L

larkus

Gjest

Ville du betalt 55000,- for den Denon DVD-spilleren som Edge-innmaten etter all sansynlighet stammer fra?
    Den låter garantert helt likt, muligens litt bedre enn Edge G-CD splleren.

Hvis ikke Edge er istand til å utvikle elektronikk til en skarve CD-spiller, hvordan klarer de da å utvikle elektronikk til forsterkerene sine?
    Jeg begynner å få en mistanke om at det også der brukes deler fra kinesisk OEM-produksjon. Jeg håper at jeg tar feil:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.116
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Ville du betalt 55000,- for den Denon DVD-spilleren som Edge-innmaten etter all sansynlighet stammer fra?
    Den låter garantert helt likt, muligens litt bedre enn Edge G-CD splleren.

Hvis ikke Edge er istand til å utvikle elektronikk til en skarve CD-spiller, hvordan klarer de da å utvikle elektronikk til forsterkerene sine?
    Jeg begynner å få en mistanke om at det også der brukes deler fra kinesisk OEM-produksjon. Jeg håper at jeg tar feil:)
    Er redd du kan ha rett der larkuz,prøv å selg et Edge produkt her til lands.(umulig)

mvh

L

larkus

Gjest
    Edge G2 forforsterker, 6000$
    g2.jpg

G6 effekt, 5600$
    g6.jpg

G3 integrert, 4700$
    g3.jpg

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.920
    Torget vurderinger
    1
    Den siste idioten er ikke født ennå (gammelt jungelordtak)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.283
    Sted
    Oslo
    Håber ikke Esoteric bedriver slikt snusk. Men har aldri tatt av topplokket. Dypt i bassen går den iaff.

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn