Tråden om den spilleren eksisterer vel, og der er hele syndefallet godt dokumentert.
Husker jeg fikk telefon om mine innlegg i tråden, fra en oppbrakt importør. Det var tider.
Fra de første bildene, fra utlandet, dukket opp på HFS, gikk reaksjonene i etapper:
1. Det der er bare en demo-innmat, fra en utstilling. Har ingen relevans til spilleren i salg.
En stakkars HFSer hadde kjøpt en slik, og tilbød seg å åpne den. Han kunne vise til et innhold som var forbløffende likt "demo-innmaten."
2. Joda, men det er gjort mye med spilleren. (Importøren hadde limt på litt asfaltplater innvendig, og noen hadde lagt en boks over strømforsyningen.)
Det ble funnet tilsvarende DVD-innmat, og konfigurasjonen lignet veldig på hva Denon lager. Husker ikke om spilleren ble helt identifisert.
3. Og her er det lagt inn eget kretskort for mer nøyaktig styring av avspillingen.
Men det viste seg å være kretskort for bildeavspillingen, noe som tross alt hører hjemme på en DVD-spiller.
4. Produsenten skal ha kred for å ha funnet et så godt drivverk. De har nok sikret seg samtlige, så vil du ha så god lyd, må du kjøpe denne CD-spilleren.
En uheldig hjemlig anmelder hadde vært et bittelite steg fra å se sannheten, da han beskrev spilleren. Han skrev at fjernkontrollen minnet veldig om det man har til DVD-spillere (Sherlock Holmes deduksjon av ypperste klasse, om man tar en kikk på fjernkontrollen), og displayet vakte også assosiasjoner til slike stod det i anmeldelsen.
5. Vel, man kan jo alltids koble opp DVD-kretsene, og da har man en DVD-spiller med veldig god lyd, eller? Er det multikanal?
Husker jeg ble anklaget for å fare med løgn da jeg la inn en kommentar om spilleren jeg hadde innhentet fra John Atkinson, men det var det heldigvis greit å dokumentere at jeg hadde gjort.
Vi er lette å lure, når vi vil bli lurt.