ansepe74 skrev:
Er vel sammenhengen med dårlig erfaring og tilgjengelighet? De fleste som er interessert i Hi-fi kjenner til merket, så lett å bruke dem som "syndebukk"?
Det er sant, jeg tror ikke det er mange som ikke kjenner til Nordost. Men, du har nok rett i det du sier her. Nordost er nok det største kabel merket i verden, om kanskje ikke størst, så hvertfall det merket som får mest blest rundt seg. Da er det fort gjort at det automatisk blir en syndebukk i kabeldiskusjoner. Når det skal være sagt, kan jeg/vi ikke greie alle under en kam. Det er jo flere som har gitt Nordost mange sjanser i sine systemer, men som bare ikke får det til å fungere, og det er jo helt greit.
Det er også mange som er veldig positive, og lystne på å få prøve ut Nordost. For rundt ett år siden solgte jeg alt jeg hadde av Nordost kabler, ja jeg solgte faktisk hele anlegget. Jeg solgte to par 1m Heimdall XLR, ett sett 2x3m Heimdall Bi-wire og tre sett med 2m lange Nordost Shiva. Responsen var helt syk. Neste dag, når jeg kom fra jobb hadde jeg hele innboksen full med mail, alle kablene røyk på to dager. Det kaller jeg imponerende, når vi er i denne prisklassen på kabler.