Da har jeg klart å fått spilt litt midt opp i julestresset...
Utrolig hvor stor forskjell det kan være på et par meter nettkabel, og ja jeg hører forskjell.
Første jeg la merke til var timingen, med Shiva i anlegget fløt musikken bedre, var som om det stemte bedre. Dernest at bassen selv om den virker lettere faktisk går dypere eller oppleves som å gå dypere. Lydbildet er bedre fylt ut, akkurat som om det er detaljer som drukner med Supra men står frem og fyller ut lydbildet nå, et eksempel er hvor mye bruk det er av strykere på Biffy Clyro noe som jeg nesten ikke har lagt merke til før, nå lå de som et nydelig teppe i bakgrunnen å fylte ut lydbildet slik at det fikk mye større dimensjoner. I tilegg er det som om, tja litt loslitt uttrykk, men som om et vindu har blitt vasket og man kommer nærmere musikken. Vokalen står mer fram og cymbaler sitter som skudd nå, bakgrunnen virker sortere og lydbildet vokser langt utenfor høytalerne, akkurat som om musikken slipper bedre fra høytalerne, merkelig og jeg aner ikke hvorfor, men ørene mine stoler jeg på...
Denne kabelen er bare trinn to, jeg skal ikke høre på de dyrere nettkablene til NO, rett og slett fordi at det har jeg ikke råd til, men er det sant som de sier at med Vishnu kan man kvadrere effekten av Shiva i et anlegg (jfr. test i high fidelity) så tør jeg rett og slett ikke.
Dette ble rett og slett en kanonmatch til AN dacen...